Lonely_Wolf έγραψε:Τα μπροστινα προβολακια τα αναβεις για να διακρινεις την οριζοντια διαγραμμιση του δρομου (οπου υπαρχει) ή αλλιως το τελος της ασφαλτου στα δεξια. Το πισω φως της ομιχλης ειναι για να σε βλεπουν.
Και συμφωνα με τον ΚΟΚ:
Aν υπάρχoυν φώτα oμίχλης, σύμφωνα με αυτά πoυ oρίζoνται στo άρθρo 69 τoυ παρόντoς Kώδικα, πρέπει να χρησιμoπoιoύνται μόνo σε περίπτωση ομίχλης, χιoνόπτωσης ή καταρρακτώδoυς βρoχής, μόνα τoυς ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης. Tα φώτα αυτά επιτρέπεται να χρησιμoπoιoύνται σε στενoύς ελικoειδείς oδoύς και αν δεν συντρέχoυν oι πιo πάνω πρoϋπoθέσεις
Πολύ σωστά όλα αυτά.
Και τώρα η σκληρή πραγματικότητα.
Τα μπροστινά φώτα ομίχλης χρησιμοποιούνται μέσα στην πόλη, συνήθως κατά τη βραδυνή έξοδο, πάντα με συνθήκες εξαιρετικής ορατότητας (π.χ. κατακαλόκαιρο) και χωρίς τα φώτα διασταύρωσης καθώς οι ιδιοκτήτες/οδηγοί πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο το όχημά τους φαίνεται πιο ... cool. Επίσης κατά κανόνα είναι αρύθμιστα, ή ρυθμισμένα σκόπιμα προς τα πάνω με αποτέλεσμα να στραβώνουν τους απέναντι διερχόμενους κατά την κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους. Βέβαια αυτό είναι μια απλή λεπτομέρεια... σημασία έχει να δείχνεις ότι έχεις φώτα ομίχλης και σε όλους τους άλλους (όπως με τη μουσική που πρέπει σώνει και καλά να ακούνε οι δίπλα σου στο μποτιλιάρισμα τις δικές σου μουσικές ή άμουσες προτιμήσεις...)
Τώρα τα πίσω φώτα ομίχλης χρησιμοποιούνται και αυτά συνήθως βράδυ, αλλά κατά κανόνα εκτός πόλεως και πάντα με συνθήκες πολύ καλής ορατότητας (ξαστεριά...). Υποθέτω ότι ο λόγος που χρησιμοποιούνται κατά αυτό τον τρόπο είναι γιατί ο οδηγός αρέσκεται στο να βλέπει πολλά λαμπάκια αναμένα στο ταμπλώ επομένως και αυτό της λειτουργίας των πίσω φώτων ομίχλης προσθέτει κάτι στο όλο σκηνικό... Βέβαια πάλι το ότι στραβώνει τους από πίσω είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια...
Στα τόσα χρόνια που κυκλοφορεί αυτή η "μόδα" μόνο μια φορά άκουσα να γράψει η τροχαία για κακή χρήση φώτων ομίχλης, στο δρόμο Αρναίας - Θεσσαλονίκης. Έτυχε σε μια γνωστή μου, και όταν μου το αφηγήθηκε η αντίδρασή μου ήταν .... "καλά σου κάνανε!"