από Pajerinho » 21 Φεβ 2007, 16:38
Συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό με τον tetrakinisimag.
Στην προκειμένη περίπτωση (όπως τονίζει και το videaki) τα πράγματα επιδεινώνονται και απ’ τη διαφορά ύψους. Το ιδιαίτερα δύσκαμπτο σασί του Pajero χτύπησε την πλαϊνή κολώνα του Civic περίπου στη μέση της και όχι κοντά στην ένωσή της με το πάτωμα με αποτέλεσμα να καταρρεύσει πολύ εύκολα.
Το συγκεκριμένο test πάντως έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να υπερτονίσει κάποια συμπεράσματα. Αν το ίδιο test επαναληφθεί με το νέο Pajero και το νέο Civic τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα για το Civic. Η διαφορά μεταξύ ακαμψίας (σε σύγκρουση) 4κινήτων και επιβατικών έχει γεφυρωθεί σημαντικά με προσπάθειες και από τις 2 πλευρές.
Κατά την άποψη μου, ο λόγος που η σκάλα εγκαταλείπεται (από τους περισσότερους κατασκευαστές) είναι, κυρίως, ότι δεν μπορεί ν' απορροφήσει την ενέργεια μιας σύγκρουσης μέσω ελεγχόμενης παραμόρφωσης. Και μη σκέπτεστε μόνο την περίπτωση που δείχνει το videaki σκεφθείτε πχ και την περίπτωση που το 4κίνητο τρακάρει σε ακλόνητο εμπόδιο (τοίχο, δέντρο, βράχο κλπ).
Όσο για το Smart που λέει ο φίλος fokion τα πράγματα μερικές φορές δεν είναι και τόσο προφανή. Το Smart έχει πάρα πολύ καλή παθητική ασφάλεια χάρις σε πολύ μεγάλη ακαμψία (μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί ασφάλεια σε ένα τόσο μικρό αμάξι). Μπορεί βέβαια το Pajero να το εκσφενδόνιζε στην κυριολεξία αλλά οι επιβάτες πιθανόν να τη γλίτωναν. Θα ψάξω να βρω ένα videaki με crush test σε Smart το οποίο θα σας εντυπωσιάσει