dimitrios έγραψε:Δηλαδή το LSD δεν αφήνει τον συσχετισμό του 47/53 να αλλάξει; και αν δεν αλλάζει τότε ποια η διαφορά του από ένα διαφορικό που κλειδώνει;
Ας τα πάρουμε απ' την αρχή
Διαφορικό : Μηχανισμός που σκοπό έχει να επιτρέπει στους δύο κινητήριους τροχούς στα προσθιοκίνητα ή οπισθιοκίνητα αυτοκίνητα, ή στους δύο άξονες μετάδοσης στα τετρακίνητα, να κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Αποτελείται από κωνικά γρανάζια και έχει την ιδιότητα να κατανέμει τη ροπή ισομερώς. Έτσι υπάρχει κίνδυνος σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος το όχημα να ακινητοποιηθεί όταν ένας και μόνο τροχός χάσει την πρόσφυσή του. Γιατί σ 'αυτή την περίπτωση ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση. Ο ένας τροχός περιστρέφεται «τρελά» και ο άλλος ακινητοποιείται (η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν είναι πλέον μικρή για να υπερνικήσει την τριβή του οδοστρώματος).
Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης : ένα διαφορικό που περιλαμβάνει κι ένα μηχανισμό που περιορίζει τις διαφορές της ταχύτητας περιστροφής ανάμεσα στους άξονες εξόδου του. Η περιορισμένη ολίσθηση (όπως λέγεται αυτή η λειτουργία) εξασφαλίζει την κατανομή ροπής και στους δυο τροχούς, ακόμα και όταν ο ένας βρίσκεται πάνω σε πολύ ολισθηρή επιφάνεια.
Τώρα το GV έχει 3 διαφορικά.
Μπροστά και πίσω είναι νορμάλ που σημαίνει ότι αν χάσει πρόσφυση ένας τροχός,πχ από μπροστά,ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση.Δηλαδή η ροπή που μεταδίδεται στο μπροστινό διαφορικό μειώνεται.Σ' αυτό το σημείο επεμβαίνει το κεντρικό διαφορικό που είναι περιορισμένης ολίσθησης γιατί αντιλαμβάνεται μια διαφορά της ταχύτητας περιστροφής ανάμεσα στους άξονες εξόδου του περιορίζοντας το φαινόμενο, εξασφαλίζοντας την κατανομή ροπής και στα 2 διαφορικά.Στην περίπτωση του GV εξασφαλίζει την κατανομή ροπής 47% μπροστά και 53% πίσω.
Περιοδικά του χώρου αναφέρουν ότι αυτό το ποσοστό κατανομής ροπής είναι σταθερό για το GV ενώ πχ για το Rav4 αναφέρουν ότι διαθέτει 2 διαφορικά και ένα συμπλέκτη ηλεκτρομαγνητικής σύμπλεξης, που φροντίζει για την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες, σε ποσοστό από 100%-0% μέχρι 55%-45% εμπρός-πίσω.
Η διαφορά του από ένα διαφορικό που κλειδώνει, την απάντηση στην έχει δώσει ήδη ο φίλος tetrakinisimag.