Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αυτοματη τετρακινηση

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Αυτοματη τετρακινηση

Δημοσίευσηαπό tucson2.0lt » 14 Φεβ 2007, 20:31

Ως γνωστον τα περισσοτερα SUV διαθετουν αυτοματη τετρακινηση με συνεκτικο συμπλεκτη.Ωστοσο υπαρχουν διαφορες στη λειτουργια αυτη.Εχω ακουσει για ηλεκτρομαγνητικους, πολυδισκους, ηλεκτρουδραυλικους και σιλικονουχους συμπλεκτες.Οποιος ξερει κατι παραπανω ας γραψει σχετικα με τη λειτουργια τους, πλεονεκτηματα-μειονεκτηματα κ.τ.λ......
Άβαταρ μέλους
tucson2.0lt
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 17 Απρ 2006, 16:32

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 14 Φεβ 2007, 21:34

Οι σιλικονούχοι εκμεταλεύονται την ιδιότητα της σιλικόνης να πείζει όταν αναδεύεται. Εϊναι λύση οικονομική, απλή σε κατασκευή και συντήρηση, με χαρακτηριστική όμως υστέρηση στην εμπλοκή.

Οι υδραυλικοί στηρίζονται στη διαφορά πίεσης ανάμεσα σε δύο τρόμπες που παίρνουν κίνηση από τον εμπρός και τον πίσω άξονα. Οταν διαφοροποιηθεί η ταχύτητα, διαφοροποιείται και η πίεση και εμπλέκεται ένας συμπέκτης που μεταφέρει ροπή και πίσω. Η καλύτερη μηχανική λύση, αν και ιδιαίτερα ακριβή. Έχουν πρόβλημα με τη θερμοκρασία.

Οι ηλεκτρομαγνητικοί είναι η κορυφαία λύση. Ελέγχονται ηλεκτρονικά, έχουν άμεση εμπλοκή και δεν επιρρεάζονται απο τη θερμοκρασία όσο οι υδραυλικοί. Υψηλότατο όμως κόστος και ακριβή συντήρηση.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό thanasisvr » 15 Φεβ 2007, 07:23

Τι σημαίνει ακριβή συντήρηση; Το X-trail νομίζω έχει ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη..Δεν αναφέρεται στο βιβλίο συντήρησης κάποια εργασία για τον συμπλέκτη...
Άβαταρ μέλους
thanasisvr
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: 12 Δεκ 2006, 19:09
Τοποθεσία: ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 15 Φεβ 2007, 11:00

Αν και όταν χαλάσει είναι πολύ ακριβό στην επισκευή ή την αντικατάσταση.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό thanasisvr » 15 Φεβ 2007, 11:04

Οπότε παίρνεις νέο αμάξι με κεντρικό διαφορικό!!!! :D
Άβαταρ μέλους
thanasisvr
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: 12 Δεκ 2006, 19:09
Τοποθεσία: ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό disco » 15 Φεβ 2007, 11:11

thanasisvr έγραψε:Οπότε παίρνεις νέο αμάξι με κεντρικό διαφορικό!!!! :D


Από την αρχή, για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο 8)
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό tucson2.0lt » 15 Φεβ 2007, 17:10

Και τα 3 ειδη συμπλεκτων εχουν τη δυνατοτητα για χειροκινητο κλειδωμα? Χρειαζονται καποια συντηρηση στο μελλον απο φυσιολογικη φθορα? Και γενικα ποιος ειναι πιο αξιοπιστος στο θεμα αντοχης? Τι πρεπει να προσεχουμε κατα την οδηγηση σε on-off road ωστε να μην τους φθειρουμαι αδικα? Σας ζαλησα με τοσες ερωτησεις :oops: :oops:
Άβαταρ μέλους
tucson2.0lt
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 17 Απρ 2006, 16:32

Δημοσίευσηαπό thanasisvr » 16 Φεβ 2007, 08:18

Καλημέρα σ'όλους
Ο μηχανικός από το συνεργείο που πηγαίνω το X-trail, μου είπε τα παρακάτω:
1. δεν πρέπει να γίνεται χειρισμός του διακόπτη της τετρακίνησης (2WD-AUTO-LOCK) όταν το αυτοκίνητο κινείται με αρκετά χιλιόμετρα (πχ 70-80 και πάνω)-δεν ξέρω αν το tucson έχει τέτοιο διακόπτη
2.Το LOCK πρέπει να μπαίνει με το αυτοκίνητο σταματημένο (όχι φυσικά όταν έχεις σταματήσει επειδή κόλλησες και οι τροχοί σπινιάρουν)
3.Όταν κλειδώνεις την τετρακίνηση (LOCK) δεν πρέπει να το ζορίζεις υπερβολικά, ειδικά όταν έχεις στρίψει το τιμόνι και το έδαφος έχει κάποιο συντελεστή τριβής
4.Κατά τα λοιπά,όπως είπα πιο πάνω, δεν απαιτείται κάποιου είδους συντήρηση στο σύστημα του συμπλέκτη-πίσω διαφορικού (νομίζω ότι είναι σε ένα block)
Άβαταρ μέλους
thanasisvr
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: 12 Δεκ 2006, 19:09
Τοποθεσία: ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό xtrail » 16 Φεβ 2007, 09:37

Το κόστος αντικατάστασης ειναι στα 500€. Κατά τα άλλα όπως τα είπες Θανάση. Προσωπικά το έχω συνέχεια στο auto και μόνο σε πολύ δύσκολα, με πιθανότητα κολλήματος, βάζω το lock και αυτό το γυρίζω αμέσως μετά το πέρασμα (ή το κόλλημα-ξεκόλλημα :D )
Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι να μην ζορίζουμε το αυτοκίνητο σε σημείο να μυρίσει ο συμπλέκτης. Το πατινάρισμα βοηθάει μεν να μην σβύσει η μηχανή αλλά προκαλεί φθορές. Δυστυχώς αν δεν έχεις αργά, ή θα περάσεις με ταχύτητα το εμπόδιο, με πιθανότητα ζημιάς, ή θα πας αργά και με πιθανότητα να χρειαστεί να πατινάρεις. Αν κολήσεις και δεν έχεις εμπειρία, αυτό που συνήθως κάνει κάποιος ειναι να πατάει τέρμα γκάζι για να ξεκολλήσει. Η καλύτερη λύση ειναι όπισθεν ή τραμπάλα χαλαρά πάντα.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό tucson2.0lt » 16 Φεβ 2007, 15:05

tucson2.0lt έγραψε:Τι πρεπει να προσεχουμε κατα την οδηγηση σε on-off road ωστε να μην τους φθειρουμαι αδικα?

ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Στη παραπανω ερωτηση που εκανα αναφερομαι στους συνεκτικους συμπλεκτες στο συστημα τετρακινησης, και οχι στο κλασικο δισκο-πλατο στο κιβωτιο ταχυτητων.
Άβαταρ μέλους
tucson2.0lt
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 17 Απρ 2006, 16:32

Δημοσίευσηαπό cmvrgr » 02 Ιαν 2008, 22:16

Όλη η αλήθεια για τα συστήματα τετρακίνησης. Στο παρακάτω link

http://www.off-road.gr/PNphpBB2-viewtopic-t-8395.html
Ενδιαφέρον Site: http://4x4offroadlist.atwebpages.com/
Άβαταρ μέλους
cmvrgr
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 02 Ιαν 2008, 20:58
Τοποθεσία: Β. Ελλαδα


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 8 επισκέπτες