Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΑΝΑΓΟΜΩΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

ΑΝΑΓΟΜΩΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Δημοσίευσηαπό atlasteam » 22 Ιαν 2004, 17:13

Νέος στο forum εδώ, χρόνια όμως στο χώρο του 4Χ4 και σαν λάτρεις και σαν αγωνιζόμενος και σαν εισαγωγέας διαφορων Εταιριών ειδών αυτ/του, είπα να γράψω ορισμένα πράγματα γύρω από τα ελαστικά για 4Χ4 και ειδικά για τα αναγομωμένα που κάνουν δειλά δειλά την εμφάνιση τους και στην Ελλάδα ώστε να υπάρχει μια πρώτη ενημέρωση καθώτι βλέπω ότι πολύς λόγος γίνεται για αυτά.
Πράγματι υπάρχουν πέλματα, γόμες και πλαινές ενισχύσεις που δεν βρίσκεις σε λάστιχα 1ης κατασκευής. Το μειονέκτημα όμως είναι συνήθως το μεγαλύτερο βάρος τους άρα και μεγαλύτερη καταπόνηση της ανάρτησης.
Πράγματι χρησιμοποιούν σκελετούς ελαστικών από μεταχειρισμένα 1ης παραγωγής με αποτέλεσμα να υπάρχουν αμφιβολίες για την ποιότητα τους. Πλεονεκτούν όμως τα αναγομωμένα εκείνα ελαστικά που χρησιμοποιούν σκελετούς από 1 άντε 2 το πολύ Εταιριών 1ης κατασκευής. Αυτό τους δείνει το πλεονέκτημα να μπορούν τα εργοστάσια να τα ελέγχουν με ακτίνες laser πιο σωστά γιατί έχουν γνώση των ορίων αντοχής τους και έτσι είναι και πιο σωστή η υπόλοιπη διαδικασία καθώς το υλικό αναγόμωσης που "πέφτει" επάνω στο σκελετό έχει μηδαμινές διαφοροποιήσεις στη μάζα του κυρίως. Σκεφτείτε ότι τα πιο πολλά εργοστάσια αγοράζουν σκελετούς από όπου βρούν, οπότε ουσιαστικά μια τετράδα μπορεί π.χ. να είναι ένας σκελετός Goodrich, ένας KUMHO, ένας Μichelin και ένας COOPER. Σίγουρα όλοι οι παραπάνω κατασκευαστές δεν έχουν την ίδια ποιότητα. Αρα και το αναγομωμένο όσο και καλή επεξεργασία και αν δέχεται ξεκινά από διαφορετικά standards. Χαμηλότερα ή υψηλότερα.
Ενα ελαστικό αναγομωμένο ειδικά τύπου MUD αν ζυγιστεί θα έχει διαφορετικό βάρος με ένα ίδιο, ίδιας εταιρίας. Μη φανταστείτε τίποτα κιλά διαφορά αλλά η διαφορά είναι υπαρκτή. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα συχνές ζυγοσταθμίσεις αν δεν θέλουμε να έχουμε αυτό το ανεπαίσθητο τρεμούλιασμα στο τιμόνι (εφόσον αυτό δεν προέρχεται από ζάντα). Στο χώμα βέβαια όλα αυτά εξαφανίζονται.

Υπάρχουν αναγωμομένα ελαστικά με ISO για την ποιότητα και τη διαδικασία κατασκευής και άλλα που ακόμα δεν έχουν. Σίγουρα το ISO είναι μια προστασία για τον καταναλωτή που έτσι και αλλιώς θα είναι υποχρεωτικό για όλα τα τα αναγωμομένα ελαστικά για Ι.Χ. και 4Χ4 πολύ σύντομα λόγω Κοινοτικής Οδηγίας ίδιας με αυτής που πρόκειται να ισχύσει και για τα αναγωμομένα των φορτηγών.
Οπως σε όλα τα ελαστικά έτσι και εδώ εγγύηση για το τι αγοράζετε δεν υπάρχει (εξαιρούνται διαφημιστικά τρικ : πχ 3-6-9-12 μήνες εγγύηση εφόσον ισχύει το α, το β, το γ και τρέχα γύρευε), οπότε καλύτερη πρόταση είναι να ρωτήσετε φίλους και γνωστούς που ήδη χρησιμοποιούν.
Μπορείτε να κάνετε όμως και εσείς ορισμένα "χαζά" αλλά χρήσιμα test. π.χ.

α) σε ξεζανταριμένο καινούργιο λάστιχο πιέστε το σε 3-4 διαφορετικές μεριές στο πλάι και κρίνετε αν έχει την ίδια σκληρότητα. Δηλαδή αν έχει πέσει ομοιόμορφα το υλικό αναγόμωσης. Ελέγξτε το εσωτερικό του σκελετού. Εχει αλλιώσεις που δείχνει ότι στη προηγούμενη ζωή του υπέφερε? Αναγράφει ημερομηνία κατασκευής και δείκτη ταχύτητας? Αναγράφει όπως ορίζει ο νόμος τη λέξη REMOULD? Η γόμα του σας φαίνεται πολύ μαλακή? τότε υπάρχει ο κίνδυνος γρήγορης φθοράς αλλά με πλεονέκτημα τη καλύτερη πρόσφυση.

β) σε ζανταρισμένο λάστιχο πάνω σε αυτ/το φίλου, δείχνει σημάδια ανομοιόμορφης φθοράς? αν ναι ρωτήστε μήπως αυτό συμβαίνει από πρόβλημα ευθυγράμμισης. Αλλιώς πρόβλημα ! Υπάρχουν σημεία στο πέλμα ή στα τακούνια που έχουν ξεκολλήσει? Υπάρχουν "καρούμπαλα" στο πλαι ή ακόμα χειρότερα πάνω στο πέλμα ανάμεσα στα τακούνια? Πρόβλημα !
Μη σαν ανησυχήσουν τριχοειδή σκισίματα στα πλαινά. Αυτά είναι συνήθως φθορές της τελικής στρώσης που πάνω της "πέφτουν" τα γράμματα κλπ. Ανησυχείστε μόνο για σκισίματα με κάποιο βάθος.
Τέλος εμπιστευθείτε καλύτερα τη γνώμη του φίλου σας και όχι του εισαγωγέα ή του καταστήματος που θέλει να κάνει τη δουλειά του.

Αυτά για αρχή !
Οσοι άλλοι γνώστες θέλουν μπορούν να με συμπληρώσουν ή να με διορθώσουν΄.
φιλικά
ATLASTEAM
atlasteam
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 20 Ιαν 2004, 16:38

Δημοσίευσηαπό superspy » 22 Ιαν 2004, 17:25

Πώς εξασφαλίζεται η καλή κατάσταση του σκελετού;

Η διαφορά στο κόστος είναι τόσο μεγάλη που να με κάνει να συμπεριλάβω και ένα αναγομωμένο ελαστικό στην λίστα μου;

Υπάρχουν ουσιαστικά πλεονεκτήματα, πέρα από το κόστος σε ένα αναγομωμένο ελαστικό και ποια είναι αυτά;
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό jdelis » 22 Ιαν 2004, 17:42

Ένα πιθανό πλεονέκτημα που έχω εντοπίσει είναι πως σε αναγομωμένα βγαίνουν πέλματα και μεγέθη που γενικά δεν βρίσκεις στα άλλα ελαστικά.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό atlasteam » 22 Ιαν 2004, 17:46

superspy έγραψε:Πώς εξασφαλίζεται η καλή κατάσταση του σκελετού;

Η διαφορά στο κόστος είναι τόσο μεγάλη που να με κάνει να συμπεριλάβω και ένα αναγομωμένο ελαστικό στην λίστα μου;

Υπάρχουν ουσιαστικά πλεονεκτήματα, πέρα από το κόστος σε ένα αναγομωμένο ελαστικό και ποια είναι αυτά;


- Ο σκελετός είναι αποκλειστική ευθύνη του εργοστασίου. Για αυτό και ανέφερα το ISO.
- Το κόστος είναι 10 έως 30 % χαμηλότερο από ένα κανονικό λάστιχο.
- Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα είναι φυσικά το κόστος αλλά και ύπαρξη ειδικών πελμάτων και ενισχύσεων που δεν βρίσκεις στα κανονικά λάστιχα.
- Αγοράζοντας αναγομωμένα βοηθάς και το οικολογικό κίνημα !!! καθώς ανακυκλώνονται παλιά λάστιχα. Με το τελευταίο σε έπεισα ε?
Φιλικά,
ATLASTEAM
atlasteam
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 20 Ιαν 2004, 16:38

Δημοσίευσηαπό IKE » 22 Ιαν 2004, 23:21

Τα ελαστικά απο αναγόμωση όσο καλά και να είναι έχουνε πιστευω νόημα μόνο αν είναι ΠΟΛΥ φθηνότερα των νορμάλ, πράγμα που απ'οσο έχω δεί δεν ισχύει.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό atlasteam » 23 Ιαν 2004, 12:35

IKE έγραψε:Τα ελαστικά απο αναγόμωση όσο καλά και να είναι έχουνε πιστευω νόημα μόνο αν είναι ΠΟΛΥ φθηνότερα των νορμάλ, πράγμα που απ'οσο έχω δεί δεν ισχύει.


Πράγματι αν συγκρίνεις τιμές σε συνηθισμένες διαστάσεις π.χ. 30/9.50R15 θα επιβεβαιώσεις ότι οι τιμές των αναγομωμένων είναι μεν φθηνότερες αλλά όχι και στη μισή τιμή των "νορμάλ". (Είναι ολόκληρη συζήτηση γιατί δεν είναι στη μισή τιμή). Αν συγκρίνεις όμως τι σου δίνει το ένα και τι το άλλο σαν ελαστικό (και δεν μιλάω για λάστιχα Α/Τ αλλά για τύπου Μ/Τ) τότε ίσως το δεις με άλλο μάτι.
Καταρχήν βρίσκεις διαστάσεις που άλλες Εταιρίες δεν βγάζουν σε τύπους Μ/Τ. πχ 175R16 για Νiva ή 215/65R16 για Grand Vitara, Rav κλπ. Επειτα οι ενισχύσεις των πλαινών τους σίγουρα δεν μπορούν να συγκριθούν. Τέλος δεν μπορείς να βρεις και τύπους πελμάτων ίδιους.
Αλλά όπως και στα πάντα κάθε τι έχει τα συν και τα πλην του. Οπότε η επιλογή είναι πάντα του πελάτη.
atlasteam
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 20 Ιαν 2004, 16:38

Δημοσίευσηαπό pantg » 30 Ιαν 2004, 17:14

'Τα PNEUS SERVICE σε διάσταση 205 Χ 16 με το πέλμα σε σχήμα κομματιού μπακλαβά που φορούσα για παιχνίδια στο πρώτο μου Land Rover (ένα Discovery Mpi πίσω στα 1993) ήταν

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ λάστιχο λάσπης που έχω οδηγήσει ΠΟΤΕ !!!!!!!!

To μόνο καλύτερο πιστεύω ότι θα πρέπει να ήταν ένα ζευγάρι ερπύστριες.

Τώρα βέβαια με τα πέλματα τύπου CROSS δεν ξέρω......... ίσως αυτά να είναι ακόμη καλύτερα.

Πάντως τα αναγομωμένα αν είναι από σωστή και πιστοποιημένη εταιρεία είναι πολύ καλή λύση.

Αυτή τη στιγμή έχω για παιχνίδι χαμηλών ταχυτήτων ένα σετ αναγομωμένα που έφερα μόνος μου από προμηθευτή μου στην Αγγλία με πέλμα που μοιάζει στο XZL και δεν με νοιάζει αν τα σκίσω/τρυπήσω/χαλάσω καθως μου στοίχισαν 60 Ευρώ το ένα συν τα μεταφορικά τους. Αλλά για παρατεταμένες ταχύτητες μέχρι 30χλμ/ώρα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό tazmania » 31 Ιαν 2004, 02:51

atlasteam έγραψε:
IKE έγραψε:Τα ελαστικά απο αναγόμωση όσο καλά και να είναι έχουνε πιστευω νόημα μόνο αν είναι ΠΟΛΥ φθηνότερα των νορμάλ, πράγμα που απ'οσο έχω δεί δεν ισχύει.


Πράγματι αν συγκρίνεις τιμές σε συνηθισμένες διαστάσεις π.χ. 30/9.50R15 θα επιβεβαιώσεις ότι οι τιμές των αναγομωμένων είναι μεν φθηνότερες αλλά όχι και στη μισή τιμή των "νορμάλ". (Είναι ολόκληρη συζήτηση γιατί δεν είναι στη μισή τιμή). Αν συγκρίνεις όμως τι σου δίνει το ένα και τι το άλλο σαν ελαστικό (και δεν μιλάω για λάστιχα Α/Τ αλλά για τύπου Μ/Τ) τότε ίσως το δεις με άλλο μάτι.
Καταρχήν βρίσκεις διαστάσεις που άλλες Εταιρίες δεν βγάζουν σε τύπους Μ/Τ. πχ 175R16 για Νiva ή 215/65R16 για Grand Vitara, Rav κλπ. Επειτα οι ενισχύσεις των πλαινών τους σίγουρα δεν μπορούν να συγκριθούν. Τέλος δεν μπορείς να βρεις και τύπους πελμάτων ίδιους.
Αλλά όπως και στα πάντα κάθε τι έχει τα συν και τα πλην του. Οπότε η επιλογή είναι πάντα του πελάτη.


Θα συμφωνήσω με τον Κώστα. Κι εγώ στην αρχή είχα ενδοιασμούς μέχρι που δοκίμασα :D

μια δοκιμή θα σε πείσει που λένε :D :D
Άβαταρ μέλους
tazmania
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2253
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 16:05
Τοποθεσία: Αθήνα


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης