από pantg » 03 Ιαν 2004, 14:58
MPLENIVA γειά και καλή χρονιά.
Απαντώ ξεχωριστά στα δύο σκέλη του ερωτήματός σου.
Πρώτα στο αν χρειάζεσαι εργάτη.
Να σου πώ την αλήθεια πιστεύω πως ο εργάτης είναι ένα σχετικά υπερβολικό εξάρτημα. Κάτι σαν να είσαι εφοδιασμένος με bazooka για να σκοτώσεις αγριογούρουνο, ενώ μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου με μία πολύ καλή καραμπίνα.
Σαν εξάρτημα έχει αρκετά μειονεκτήματα όπως απαιτήσεις για συμπληρωματικό ηλεκτρολογικό εξοπλισμό (καλώδια, ρελέ, kill switch, διόδους υπερφόρτισης/εκφόρτισης, δεύτερη μπαταρία, ενισχυμένο δυναμό, εγκατάσταση καλωδίωσης χειριστηρίου), αυξημένο βάρος σε σημείο που επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (δηλαδή μπροστά από τον εμπρός άξονα) και συνήθως μεταβάλει και το κέντρο βάρους καθώς και θέματα ασφάλειας όταν ο εργατής χρησιμοποιείται (αγκύλωση δακτύλων ή παλάμης από σκλήθρες του συρματόσχοινου αν δεν χρησιμοποιούνται σωστά γάντια, πιθανότητες τραυματισμού σε περίπτωση μπλεξίματος ή σπασίματος του συρματόσχοινου. Επίσης και το συνολικό πρόβλημα της δυσχέρειας χειρισμού του συρματόσχοινου το οποίο είναι δύσκολο στην μεταφορά του δεν τυλίγεται εύκολα και καταλαμβάνει όγκο όταν το χειρίζεσαι με το χέρι αλλά είναι και πολύ βαρύ, ιδίως όταν υπάρχει λάσπη, ανηφόρα ή πέρασμα από βαθιά νερά.
Από την άλλη πλευρά είναι βολικό γιατί δεν έχεις να καταβάλεις δύναμη χειρός αφού το στερεώσεις.
Αντίστοιχα μειονεκτήματα θεωρώ (προσωπική άποψη ε?) ότι έχουν και οι μηχανικοί αλλά και οι υδραυλικοί εργάτες.
Θεωρώ ότι για την χρήση που ενδιαφέρεσαι, δηλαδή το κυνήγι σου μερικές (έστω και πολλές) φορές το χρόνο θα ήταν καλύτερα να επενδύσεις σε ένα χειροκίνητο εργάτη (Tirfor, Brano), περίπου 10 μέτρα συρματόσχοινο και άλλα δύο μήκη 10 μέτρων από ειδικό σχοινί ρυμούλκησης, οπως επίσης και σε δύο ιμάντες ικανού μήκους και αντοχής σε έλξη ( 2 με 3 τόννοι αρκούν για το NIVA) και μερικά κλειδιά (U shackles) και ίσως ένα βαρούλκο (pulley ή snatch block) για διπλασιασμό της δύναμης έλξης αλλά μείωση της ταχύτητας. Eπίσης βολικό θα ηταν να κατασκευάσει ή αγοράσεις και μία βάση αγκύρωσης (εύκολη στην κατασκευή και αποθήκευσή της) αν δεν θέλεις να σκάβεις και να χρησιμοποιείς την ρεζέρβα σου σε περίπτωση που δεν μπορείς να αγκυρώσεις σε δέντρα, βράχους ή άλλα σημεία μιά και ταξιδεύεις μόνος (πράγμα στο οποίο δεν συμφωνώ αλλά δέχομαι ότι σου αρέσει να κάνεις)
Με τον χειροκίνητο εργάτη εξοικονομείς χρήμα, χρόνο (όσο και αν φαίνεται περίεργο) και κυρίως δεν μεταβάλεις το αυτοκίνητό σου ούτε την συμπεριφορά του, αλλά είσαι και απολύτως νόμιμος.
Συμπληρωματικά τον χειροκίνητό εργάτη και τον σύν αυτόν εξοπλισμό μπορείς να τον τοποθετείς στο NIVA ή και σε επόμενα αυτοκίνητά σου, μόνο όποτε τον χρειάζεσαι, άσε που μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις και αλλού όπου σου χρειάζεται έλξη ή ανύψωση (αν και αυτό είναι παράτυπο)
---------
Οσον αφορά την νομιμότητα της τοποθέτης του εργάτη.
Σε εντελώς θεωρητική βάση οτιδήποτε δεν εξέχει του εργοστασιακού περιγράμματος και διαστάσεων του αυτοκινήτου δεν θα πρέπει να σου δημιουργήσει πρόβλημα.
Αν κάτι εξέχει θα πρέπει να έχει τοποθετηθεί από το εργοστάσιο, να έχει έγκριση τύπου από το Ελληνικό Υπουργείο Συγκοινωνιών (Μεταφορών και Επικοινωνιών νομίζω το λένε τώρα) είτε από αντίστοιχη υπηρεσία χώρας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σύμφωνα με γνωμοδότηση ανεγκέφαλου υπαλλήλου του Υπουργείου θα πρέπει να αναφέρεται ο εξοπλισμός αυτός και στην άδεια του αυτοκινήτου σου στην στήλη των παρατηρήσεων και θα πρέπει να γίνεται αυτή η αναφορά είτε κατά την έκδοση της αδείας (με ενέργειες της εταιρείας που εισήγαγε το όχημα) είτε μετά την τοποθέτηση του συμπληρωματικού αυτού εξοπλισμού αλλά από εσένα ή το πρόσωπο που έκανε την τοποθέτηση του εξοπλισμού.
Στην πράξη η αναφορά του εξοπλισμού στην άδεια του οχήματος είναι περιττή καθώς δεν προβλέπεται απο νόμο ή ερμηνευτική εγκύκλιο.
Ολα αυτά τα λέω μετά από προσωπική "περιπέτεια" που είχα μετά από κλήση που μου επέδωσε όργανο (όπως μπουζούκι?) του τμήματος τροχαίας Μαλακάσας για το Camel Discovery του 1994 το οποίο και χρησιμοποιώ με τον εργοστασιακό του εξοπλισμό.
Αφού αρνήθηκα να πληρώσω την κλήση, κατέφυγα στην δικαστική οδό.
Προσκόμισα βεβαίωση του εργοστασίου ότι το σύνολο του εξοπλισμού παρόλο που υπερβαίνει τις κανονικές εξωτερικές διαστάσεις (μήκος και ύψος) του απλού αυτοκινήτου είναι εργοστασιακός εξοπλισμός και το bullbar (σίδερο ελληνιστί), o εργάτης με τα σημεία αγκύρωσης και ο κοτσαδόρος έχουν τοποθετηθεί από το εργοστάσιο και έχουν λάβει έγκριση τύπου από το ΚΤΕΟ στην Αγγλία.
Οσον αφορά δεν την ΜΗ αναφορά του εξοπλισμού στην άδεια το δικαστήριο ΟΧΙ μόνο θεώρησε περιττό το να αναφέρονται αυτά καθώς αποτελούν εργοστασιακό εξοπλισμό (με την ίδια έννοια θα έπρεπε να αναφέρονται στα συμβατικά αυτοκίνητα το ABS, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικοί καθρέπτες, φυμέ κρυσταλλα, προβολείς ομίχλης κλπ) αλλά αποτελεί και σαφή παραποίηση δημοσιού εγγράφου καθώς ο χώρος παρατηρήσεων προβλέπεται σααφώς και ρητώς για την αναφορά στοιχείων όπως "έκδοση δεύτερης αδείας, αλλαγή κινητήρα, χρώματος αυτοκινήτου, αριθμού σασσι κλπ" τα οποία και αποτελούν πραγματικό λόγο για αναφορά συμπληρωματικών στοιχείων για αλλαγή του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Πάλι είπα πολλά αλλά νομίζω ότι αξίζει το κόπο.
Χαιρετώ
Παντελής
Υ.Γ. 1
Αν κανείς θέλει την απόφαση, έχει εκδοθεί τον Ιούνιο του 2002, Πρωτοδικείο Ωρωπού, Τμήμα Τροχαίας Μαλακάσας κατά Παντελή Γιαμαρέλλου.
Υ.Γ. 2
Αρκετές αντιπροσωπείες έχουν κάνει τις κατάλληλες ενέργειες και έχουν γνωστοποιήσει στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών (και εκείνο με τη σειρά του την Τροχαία) για τα bullbars που τοποθετούνται στα αυτοκίνητά του και έχουν έγκριση τύπου.
Μεταξύ αυτών η KIA, OPEL και μετά από ενέργειες του Συλλόγου και η LAND ROVER η οποία ναι μεν το είχε γνωστοποιήσει στο Υπουργείο αλλά όχι και στην Τροχαία με αποτέλεσμα να μπλέξω.