Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

part time τετρακινηση

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

part time τετρακινηση

Δημοσίευσηαπό panosktm » 13 Μαρ 2006, 12:07

στο manual λεει οτι βαζουμε part time σε συνθηκες με μειωμενης
προσφυση.αυτο ειναι λιγακι ασαφες και μετα απο συζητησεις ο καθενας το εξηγει διαφορετικα.
η ερωτηση μου ειναι στην εθνικη με βροχη οπου δεν υπαρχουν φουρκετες για να
εχουμε κουρδισμα υπαρχει φθορα οταν βαζουμε part time?
γενικα ποτε μπορουμε να βαλουμε?σε ταξιδι σε επαρχιακους δρομους με υποψια οτι γλυστραει μπορουμε?
μπορει να ακουγεται αστειο αλλα ειμαι σιγουρος οτι πολλοι δεν ξερουν.
jeep cherokee 2,5 crd
ktm exc 450
Άβαταρ μέλους
panosktm
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 22 Μάιος 2005, 14:01
Τοποθεσία: loutraki

part time τετρακινηση

Δημοσίευσηαπό vayero4_4 » 13 Μαρ 2006, 16:28

Την επιλεγομενη τετρακινηση (Part time), η οποια συνηθως υλοποιειται με 2 διαφορικα μπρος-πισω και ενα συνεκτικο γραναζι στη μεση, την επιλεγεις ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ οτι καποιος απο τους 4 τροχους ειναι σε θεση να σπινιαρει, ωστε αυτος να παρει το "κουρδισμα" και να μην παει αυτο στους αξονες. Πρακτικα αυτο σημαινει χωμα (και με οχι καλα λαστιχα, εγω την πατησα και δεν εστριβε το αμαξι με τα Μ/Τ), χιονι, λασπη, παγο. Σε βρεγμενη αλλα καλη ασφαλτο, με σχετικα καλα λαστιχα εχεις πολυ προσφυση, αρα ακυρο.

Αυτα συμβαινουν κατα την κινηση σε στροφη, εαν προκειται για ευθεια δεν υπαρχει διαφορα στις τροχιες των τροχων και ως εκ τουτου δεν υπαρχει διαφορα στον αριθμο των περιστροφων στη μοναδα του χρονου που κανουν (ή που θελουν να κανουν) οι τροχοι. Προφανως, οσο πιο κλειστη ειναι η στροφη, τοσο πιο πολυ καταπονηση δεχονται οι αξονες.

Μην ξεγελιεσαι ομως απο αυτο. Μια στροφη 10 μοιρων που θα την παρεις με 90 χλμ/ωρα καταπονει δεκαδες φορες περισσοτερο το συστημα μεταδοσης απο μια στροφη 70 μοιρων που θα την παρεις με 5 χλμ/ωρα. Αρα αν δε βλεπεις χιονι - παγο - λασπη, δεν ακουμπας το λεβιε-κουμπι επιλογης. Αν βρεχει τοσο πολυ που γλιστρας και πας βαρκα-γιαλο, τι να σου πω, χωσε 4χ4. Για καλο και για κακο ομως, ας πας και με λιγα χιλιομετρα οταν εισαι τετρακουνητος, 40-50 max θα ελεγα. Κακο δεν θα κανεις.
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16 :l33t:
Άβαταρ μέλους
vayero4_4
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: 14 Οκτ 2004, 18:56
Τοποθεσία: Ιωάννινα

part time τετρακινηση

Δημοσίευσηαπό mgr » 17 Μαρ 2006, 07:36

ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ CHEROKEE ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΒΡΟΧΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ HIGH. ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΑΚΟΥΓΕ ΕΝΑΝ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΘΟΡΥΒΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ. ΟΤΑΝ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΑΜΕ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΟ MANUAL. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΕΕΙ οτι βαζουμε part time σε συνθηκες με μειωμενης προσφυση. ΕΤΣΙ ΛΕΙΠΟΝ ΚΑΤΑΡΙΠΤΕΤΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΟΤΙ ΕΧΩ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ TOD ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ.
Sorento 2.4 TOD
Άβαταρ μέλους
mgr
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 01 Φεβ 2006, 19:51
Τοποθεσία: ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

part time τετρακινηση

Δημοσίευσηαπό TLG » 17 Μαρ 2006, 08:08

Mα γι'αυτο η part time τετρακινηση λεγεται .......part time ...!!
Την χρησιμοποιεις ΜΟΝΟ οταν την χρειαζεσαι και συνηθως σε αρκετα δυσκολες καταστασεις ...χιονι , λασπες , αμμος ,σαθρα εδαφη.....Στις υπολοιπες καταστασεις και μονο με πισω κινηση πας μια χαρα (βροχη κ.λ.π ) απλα κοβεις λιγο ταχυτητα ...
Σιγουρα ενα αυτοκινητο που χρησιμοποιει μονιμη τετρακινηση ή ΤΟD θα εχει καλυτερη συμπεριφορα στην ασφαλτο ....
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό takhs » 17 Μαρ 2006, 10:35

Το 3,7 εχει και full time 4κινηση η οποια χρησιμοποιειται και σε στεγνη ασφαλτο :D . Αρα λοιπον εχουμε πισωκινηση , μονιμα τετρακινητο για οπου και οσο θες , μπλοκαρισμενα διαφορικα part time για σαθρα εδαφη. Διαλεγεις και παιρνεις και ολα αυτα χωρις ιχνος ηλεκτρονικου και χωρις περιορισμους ταχυτητας . Απλα δεν μπαινει η παρτ ταιμ με περισσοτερα απο 80 χιλ , αλλα μικρο το κακο γιατι τα αλλα την βγαζουν στα 40 μου φαινεται :D
takhs
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2005, 12:43
Τοποθεσία: κορινθος

Δημοσίευσηαπό TLG » 17 Μαρ 2006, 11:34

Εγω παντως μιλησα γενικα για part time ..Αλλα και το 2.4 Cherokee εχει μονο part time τετρακινηση (command trac)...
MGR ο φιλος σου ποιο Cherokee εχει???
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό panosktm » 17 Μαρ 2006, 12:27

ναι ρε παιδια αλλα οταν πας ενα ταξιδι δεν μπορεις να μαντεψεις ποια
στροφη ειναι αυτη που θα σε πεταξει εξω λογω παγου η γλυτσα.
για αυτο μερικες φορες αναγκαζομαστε να βαλουμε part time σε κακες καιρικες συνθηκες σε ασφαλτο.
jeep cherokee 2,5 crd
ktm exc 450
Άβαταρ μέλους
panosktm
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 22 Μάιος 2005, 14:01
Τοποθεσία: loutraki

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 17 Μαρ 2006, 18:52

panosktm έγραψε:ναι ρε παιδια αλλα οταν πας ενα ταξιδι δεν μπορεις να μαντεψεις ποια
στροφη ειναι αυτη που θα σε πεταξει εξω λογω παγου η γλυτσα.
για αυτο μερικες φορες αναγκαζομαστε να βαλουμε part time σε κακες καιρικες συνθηκες σε ασφαλτο.

Γι' αυτό το Πινίν έχει επιλογή 4Η με μεταβαλλόμενη κατανομή εμπρός- πίσω και 4Η Lock (50/50)!!!! :wink: :wink: :wink:
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό TLG » 18 Μαρ 2006, 10:25

Και το νεο GRAND VITARA !!!!! οπως επισης και ΕSP/TCS !!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό Camelius » 18 Μαρ 2006, 10:44

TLG έγραψε:Και το νεο GRAND VITARA !!!!! οπως επισης και ΕSP/TCS !!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Και το Forester με τρια διαφορικα, συνεκτικο κεντρικο και πισω περιορισμενης ολισθησης μήπως είναι καλυτερη λυση ;;;; :P :P :P :P
Άβαταρ μέλους
Camelius
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 21 Μαρ 2004, 18:38
Τοποθεσία: Κηφισιά, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό vayero4_4 » 18 Μαρ 2006, 11:20

Μπορει να εξαψω τα ηθη, η γνωμη μου ομως ειναι πως η full-time τετρακινηση υπαρχει για 2 κατηγοριες οδηγων: τις θειτσες και τους οδηγους αγωνων.

- Για τις θειτσες γιατι δεν μπορουν να υπολογισουν πότε το αυτοκινητο στριβει αριστερα και πότε δεξια (σκορδο-κρεμμυδι), ή αλλιως πότε το πισω μερος παει να προσπερασει το μπροστινο (και γιατι), ή γιατι δεν μπορουν να καταλαβουν τι λαθος κανουν οταν προσπαθουν να παρκαρουν αλλα το αυτοκινητο "χοροπηδαει" και παει σχεδον μονοκομματα μονο πισω, χωρις να στριβει.

- Για τους οδηγους αγωνων γιατι πλεον πανε τοσο γρηγορα που ειναι αδυνατο να κανουν ολες τις επιλογες χειροκινητα και να μη χασουν χρονο.

Για ολους εμας τους υπολοιπους μας αρκει μια τετρακινηση η οποια να μπορει να εμπλεκεται σχεδον αμεσα και εν κινησει, κατι που συμβαινει σε ολα τα συγχρονα τετρακουνητα. Μας αρκει γιατι υποθετω πως μπορουμε ολοι να καταλαβουμε αν η ασφαλτος που περπαταμε ειναι φτιαγμενη απο τον ξαδερφο του Κολοκοτρωνη και γλιστραει με λιγο νερακι, ή ξερουμε να δοκιμαζουμε και τα φρενα που και που, αν δε μπορουμε να διαγνωσουμε την ποιοτητα οδηγωντας. Ή πως τα Mud Terrain που φοραμε δεν πανε "μαλλιοκουβαρα" στην ασφαλτο και γενικως το αυτοκινητο μας δεν ειναι φτιαγμενο για γρηγορη οδηγηση. Ή πως το πισω διαφορικο ειναι LSD για καλυτερη συμπεριφορα στα δυσκολα, αμα το πιεσεις ομως στο ασφαλτινο πεταλο θα κανεις ενα μεγαλοπρεπεστατο τετακε. Η πως το μεγαλο βαρος του αυτοκινητου μας συνεπαγεται και μεγαλυτερη αδρανεια, αρα εκει που ενα κανονικο αυτοκινητο μπορει να κραταει, η δικη μας αδρανεια να υπερνικα την προσφυση, αρα μπορει να φυυυυυυυγειιιιιιιιιιι (γκουπ!). Ή πως σε σκληρες ή ημισκληρες συνθηκες κινησης θελεις το αυτοκινητο σου να ειναι οσο πιο απλο γινεται μηχανικα, διοτι ειναι γνωστο τοις πασοι πως κατι που δεν υπαρχει δεν μπορει να χαλασει.
Τελος μας αρκει η απλη επιλεγομενη τετρακινηση διοτι ξερουμε πως το καλυτερο θα ηταν να εχουμε 3 διαφορικα κατ'επιλογην μπλοκε (merc g-wagen), αλλα κανεις δε μας τα δινει και δυσκολευομαστε να τα αγορασουμε.

Επειδη δεν ειμαστε ολοι οδηγοι αγωνων, αν πιστευετε πως τα διαφορα ηλεκτρονικα και μη καλουδια για αυτοματη τετρακινηση εφευρεθηκαν για εμας που μπορουμε να καταλαβουμε 5 πραγματα, αναθεωρηστε! Οι θειτσες ειναι (ασυγκριτα) πιο πολλες απο εμας!
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16 :l33t:
Άβαταρ μέλους
vayero4_4
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: 14 Οκτ 2004, 18:56
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 18 Μαρ 2006, 19:05

Camelius έγραψε:
TLG έγραψε:Και το νεο GRAND VITARA !!!!! οπως επισης και ΕSP/TCS !!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Και το Forester με τρια διαφορικα, συνεκτικο κεντρικο και πισω περιορισμενης ολισθησης μήπως είναι καλυτερη λυση ;;;; :P :P :P :P

Το Πινίν περιγράφεις, αλλά ξέχασες και το μπλοκάρισμα του κεντρικού..... :wink: :wink: :wink: :wink:
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό TLG » 19 Μαρ 2006, 14:09

tasos953 έγραψε:
Camelius έγραψε:Και το Forester με τρια διαφορικα, συνεκτικο κεντρικο και πισω περιορισμενης ολισθησης μήπως είναι καλυτερη λυση ;;;; :P :P :P :P

Το Πινίν περιγράφεις, αλλά ξέχασες και το μπλοκάρισμα του κεντρικού..... :wink: :wink: :wink: :wink:


Παιδια , μην ταλαιπωρηστε αδικα ...αυτα τα κανει ολα το νεο GV και ακομη καλυτερα λογω TCS ....ευχαριστώ !!!!! :thankyou:
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό Vit-A-Jim » 19 Μαρ 2006, 18:00

Έχω ένα Vitara, που ως γνωστόν έχει part time 4x4. Το έχω χρησιμοποιήσει ακόμη σε βρεγμένη και σε στεγνή ασφαλτο, απλά πριν στρίψω σε στενό, ή ανααστροφή, ή παρκάρισμα το έβγαζα. Το έχω 13 χρόνια και δεν ακούγεται κανένας θόρυβος με το 4χ4 ή χωρίς. Ούτε έχει χαλάσει κάτι.

Όσον αφορα την προτίμησή μου, έχω να πω τα εξής:
1) Στα πρωτοβρόχια (γλίτσα) μόνο 4χ4.
2) Γενικά σε πολύ βροχή, όπου δεν έχει γλίτσα, το βάζω για να μην μπλοκάρουν έυκολα οι τροχοί.
3) Στις στροφές με φοβίζει λίγο, γιατί γενικά προτιμώ να είναι υπερστροφικό παρά ουδέτερο το αυτοκίνητο.
4) Στο στεγνό 2χ4.

Έχει υπάρξει επίσης περίπτωση σε στεγνό, να έχει χαλάσει το κυλινδράκι των φρένων και να πατάω το πετάλ του φρένου και να φτάνει στο πάτωμα. Εκεί με 4low γύρισα από Μελίσσια -> Γαλάτσι χωρίς φρένο. Με κατεβάσματα έριχνα την ταχύτητα στα 5κμ/ωρα και μετά αναλάμβανε το χειρόφρενο...

Γενικά τα περιθώρια και οι δυνατότητες επιλογών που μας δίνονται με τέτοια αυτοκίνητα είναι φοβερά.
Άβαταρ μέλους
Vit-A-Jim
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 31 Ιαν 2005, 22:32

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 19 Μαρ 2006, 23:08

tasos953 έγραψε:
Camelius έγραψε:
Και το Forester με τρια διαφορικα, συνεκτικο κεντρικο και πισω περιορισμενης ολισθησης μήπως είναι καλυτερη λυση ;;;;

Το Πινίν περιγράφεις, αλλά ξέχασες και το μπλοκάρισμα του κεντρικού.....


Παιδια , μην ταλαιπωρηστε αδικα ...αυτα τα κανει ολα το νεο GV και ακομη καλυτερα λογω TCS ....ευχαριστώ !!!!!


Έτσι είναι, γι' αυτό και το σύστημα μετάδοσης νέου GV θεωρώ ότι είναι καλύτερο απ'του παλαιού. Ακόμα και τώρα όμως, αν δεν κάνω λάθος, λείπει το LSD πίσω που βρίσκει κανείς στο Pinin. Α.... και καλή η μόνιμη τετρακίνηση αλλά γιατί να μην έχεις και κίνηση μόνο στους 2 τροχούς όταν το θες, να γλιτώνεις λίγο θόρυβο (και κάποιον κραδασμό) και βενζίνη. Για να μην αναφέρω και την "διασκέδαση" όταν η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς σε επιφάνειες μειωμένης πρόσφυσης. Γι' αυτό λοιπόν Pinin και πάλι Pinin...
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 12 επισκέπτες

cron