Όντας χρήστης dieselοκινητήρα τις 15 τελευταίες ημέρες, ψάχνω συνεχώς το οφέλημο όριο στροφών, μιάς και αυτό διαφέρει πααάρα πολύ από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Ακόμη περισσότερο απο τα αυτονίνητα που είχα μέχρι στιγμής στην κατοχή μου ( civic '99 vti, RX8, και λοιπά απλά βενζινοκίνητα ).
Παρατηρώ λοιπόν οτι από τις 2000σ/λ μέχρι τις 3000σ/λ η απόδοση είναι ομαλότατη και βελούδινη, αφού εκεί το μοτερ αποδίδει τα 310nm ροπής του.
Πόλύ ψηλά δεν ξέρω τι γίνεται μιας και το έχω στροφάρει λίγες φορές εώς ρις 4000σ/λ λόγω ρονταρίστατος.
Ποιό χαμηλά όμως θέλω να ρωτήσω τί γίνεται;;;
Με τα άλλα μου αυτοκίνητα, δεν δούλευα ΠΟΤΕ το μοτέρ κάτω από τις 2000σ/λ. Εδώ όμως, βλεπω οτι στις 1500σ/λ ο κινητήρας είναι ζωντανός σε οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο!
Διαβάζοντας το βιβλίο της Toyota, παρατήρησα οτι στις 1500σ/λ η ροπή ( σε κάθετη άνοδο από τις 1000σ/λ ) φτάνει περίπου τα 150nm!
Οδηγόντας το από 1500σ/λ και πάνω, πηγαίνει "μια χαρά" και οικονομικά ενώ από τις 1500σ/λ και κάτω, ακόμη και αν δεν "σκορτσάρει", καίει... τον αγλαίορα!
Ρωτάω λοιπόν τους εμπειρότερους ή/και τους γνώστες:
Ποιά είναι η ΑΦΑΙΤΗΡΙΑ στροφών/λεπτό για ομαλή λειτουργία, οικονομία, ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ κλπ,κλπ;;;