Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΛΑΣΤΙΧΑ All Terain εναντίον MUd +SNow

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

ΛΑΣΤΙΧΑ All Terain εναντίον MUd +SNow

Δημοσίευσηαπό Tuc » 21 Ιαν 2006, 20:02

Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τις διαφορές?
To Snow to καταλαβαίνω αλλά το mud με μπερδεύει. Είναι καλά και στην λάσπη?
Άβαταρ μέλους
Tuc
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 22:15
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ΛΑΣΤΙΧΑ All Terain εναντίον MUd +SNow

Δημοσίευσηαπό mato » 21 Ιαν 2006, 21:40

Tuc έγραψε:Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τις διαφορές?
To Snow to καταλαβαίνω αλλά το mud με μπερδεύει. Είναι καλά και στην λάσπη?


Να σου πω στην αρχή ήμουν έτοιμος να σε ρωτήσω αν είσαι σίγουρος για το οτι σκέφτεσαι να βάλεις mud + snow στο αυτοκίνητό σου, έχοντας στο μυαλό μου τα δικά μου λάστιχα (τα έχεις δει φαντάζομαι), που γράφουν M+S (υποθέτω οτι αναφέρεται σε (Μ)ud + (S)now).
Mετά έψαξα λιγάκι στο δίκτυο και χωρίς να είμα σίγουρος, υποθέτω (από τις εικόνες και μόνο, ας με διορθώσει κάποιος που ξέρει καλύτερα) οτι ισχύουν περίπου τα εξής :
η χάραξη γιά λάσπη απαιτεί φαρδιά αυλάκια και ψηλά πλαινά για να πετάει τη λάσπη, ενώ αντίθετα τα χιονολάστιχα έχουν πολύ στενότερα "αυλάκια" - σχεδόν σαν να τα χάραξες με ξυράφι (νομίζω γιατί λιώνουν το επιφανειακό στρώμα και πιάνουν καλύτερα).
Τα λάστιχα που είδα σε εικόνες έχουν στο πέλμα κάτι σαν συνδυασμό των δύο χαράξεων
... αλλά όπως είπα δεν είμαι καθόλου σίγουρος, ας με διορθώσει κάποιος που γνωρίζει καλύτερα (ο tasos953 έχει γράψει παλιότερα για χιονολάστιχα, ψάξε στην "αναζήτηση")
.... τέτοιο πέλμα έχεις στο μυαλό σου ?

Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ΛΑΣΤΙΧΑ All Terain εναντίον MUd +SNow

Δημοσίευσηαπό SUVord » 23 Ιαν 2006, 19:01

Tuc έγραψε:Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τις διαφορές?
To Snow to καταλαβαίνω αλλά το mud με μπερδεύει. Είναι καλά και στην λάσπη?




Πέρα απο τις διάφορες εντυπώσεις που διαμορφώνονται με την εμφάνιση του ελαστικού είναι πολλοί οι παράγοντες που παίζουν ρόλο.
Η ορολογία και μόνο διαφέρει απο ΄΄ηπειρο σε ήπειρο.
Επίσης, δεν υπάρχει κρατικός φορέας σε καμμία χώρα για τεκμηρίωση των προδιαγραφών ούτε ακόμη και στην Αμερική.
Τα Mud and snow ελαστικά στις ξένες ιστοσελίδες αναφέρονται σε λάστιχα για επιβατικα αυτοκίνητα ΙΧ, και δεν έχουν καμμία σχέση με τα εκτος δρόμου λάστιχα.Αυτά θα τα βρείς στην κατηγορία Off-road.
Η αλλαγή στις διαστάσεις είναι το ίδιο σημαντική όσο και ο τύπος ελαστικού, γι αυτό καλό είναι να συμβουλευτείς την αντιπροσωπεία σου και αν αυτό δεν είναι δυνατόν πολύ ευχαρίστως να συναντηθούμε για πλήρεις επεξηγήσεις.Είμαι στη διάθεσή σου.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 23 Ιαν 2006, 20:16

O όρος M+S (Mud and Snow) μέχρι την αρχή της δεκαετίας του '80 συνόδευε τα λάστιχα που προορίζονταν για λάσπη και χιόνι επειδή πίστευαν πως και το χιόνι όπως και η λάσπη χρειάζονται μεγάλα, αραιά και άγρια τακούνια για να γαντζώνουν και να αυτοκαθαρίζονται. Παραγνώριζαν όμως την θερμοκρασία που ειδικά τον χειμώνα, κάνει το καουτσούκ και τα παράγωγά του σκληρά σαν ξύλα και άρα μή αποδοτικά. Η χρήση καρφιών, έδωσε λύση σε πολλά από τα προβλήματα, αλλά πρόσθεσε καινούρια, όπως φθορές στην άσφαλτο, καθώς και ανεξήγητα στην αρχή ατυχήματα που μετά από έρευνες εξηγήθηκαν όταν βρήκαν καρφιά ελαστικών καρφωμένα στα κεφάλια οδηγών που είχαν την ατυχία να ακολουθούν αυτοκίνητο που έφερε λάστιχα με καρφιά που λόγω φθοράς εκτοξεύονταν με φοβερή ταχύτητα και όποιον πάρει ο χάρος.
Τότε (στην αρχή των '80ς) η Μισλέν παρουσίασε το Χ Μ+S 100 που ήταν ένα απλό σε χάραξη λάστιχο τα τακούνια του οποίου ήταν "χαρακωμένα" με λεπτές ζικ-ζάκ χαρακιές. Είχε όμως ένα πρόσθετο χαρακτηρηστικό: Διατηρούσε τις ελαστικές του ιδιότητες ακόμα και σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Αποτέλεσμα; οι λεπτές εγκοπές που λειτουργούσαν ακόμα και στο κρύο γάντζωναν στην επιφάνεια του χιονιού που συμπίεζαν προσφέροντας πρόσφυση που σε ξάφνιαζε.
Από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, όλες οι εταιρείες υιοθέτησαν ανάλογες τεχνολογίες και σήμερα έχουμε χειμερινά λάστιχα που όταν τα φοράς νομίζεις πως είναι μαγικά.
Στα μέρη μας (Κεντρική Μακεδονία) μεγάλο ποσοστό των οδηγών έχει καταλάβει πως μιά ακόμα τετράδα λαστιχα (χειμερινά) είναι φθηνότερα από ένα φτερό ή προφυλακτήρα και έτσι η χρήση τους είναι διαδεδομένη. Έτσι μήν απορρήσετε άν ανεβαίνοντας στο Σέλι με το 4κίνητό σας με αλυσσίδες σας προσπεράσει με άνεση κάποιο ταπεινό ακόμα και πισωκίνητο επιβατικό πηγαίνοντας σαν σε καλοπατημένο χώμα..... :twisted: :twisted: :twisted:
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό SUVord » 25 Ιαν 2006, 07:44

tasos953 έγραψε:Έτσι μήν απορρήσετε άν ανεβαίνοντας στο Σέλι με το 4κίνητό σας με αλυσσίδες σας προσπεράσει με άνεση κάποιο ταπεινό ακόμα και πισωκίνητο επιβατικό πηγαίνοντας σαν σε καλοπατημένο χώμα..... :twisted: :twisted: :twisted:




Σωστός,σωστός,σωστότατος!!!Πρός γνώση και συμόρφωση, ιδίως μερικών τετρακίνητων που αγνοούν τα βασικά. Κάτι ξέρει ο tasos953.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό SUVord » 25 Ιαν 2006, 07:46

tasos953 έγραψε:Έτσι μήν απορρήσετε άν ανεβαίνοντας στο Σέλι με το 4κίνητό σας με αλυσσίδες σας προσπεράσει με άνεση κάποιο ταπεινό ακόμα και πισωκίνητο επιβατικό πηγαίνοντας σαν σε καλοπατημένο χώμα..... :twisted: :twisted: :twisted:




Σωστός,σωστός,σωστότατος!!!Πρός γνώση και συμόρφωση, ιδίως μερικών τετρακίνητων που αγνοούν τα βασικά. Κάτι ξέρει ο tasos953.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 25 Ιαν 2006, 08:43

Σε ενίσχυση αυτών που παραπάνω ανέφερα, μπορείτε να διαβάσετε στην σίτα της Κοντινένταλ (πιθανόν και σε άλλων εταιρειών) τους λόγους που επιβάλλουν την χρήση χειμερινών ελαστικών, ( http://www.conti-online.com/generator/w ... es_en.html ) καθώς και ένα τέστ μεταξύ δύο χειμερινών ελαστικών και ενός M+S με καρφιά. http://www.tirerack.com/tires/tests/tes ... =4x4+Alpin
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, εκτός από τα λεγόμενα των αξιολογητών του τέστ, τα διαγράμματα που παρουσιάζονται στην επόμενη σελίδα, όπου μπορεί κανείς να αξιολογήσει την απόδοση των ελαστικών όχι μόνο στην παγοπίστα στην οποία πραγματοποιήθηκαν οι μετρήσεις , αλλά και η απόδοσή τους σε πραγματικές συνθήκες (real world), όπως αυτές που κινούμαστε καθημερινά, δηλαδή και σε στεγνό και σε βρεγμένο και σε χιόνι και σε λασπωμένο χιόνι κλπ, κλπ....
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό xtrail » 25 Ιαν 2006, 22:50

Ο Τάσος είναι ίσως από τους ελάχιστους που θα βρεις εδώ, και τα χρησιμοποιεί σε δύσκολες συνθήκες. Μια ερώτηση λοιπόν:
Αυτου του είδους τα ελαστικά μου μοιάζει ότι βασικά δουλευουν σε άσφαλτο. Αν πάει κάποιος σε χωματόδρομο που ναι μεν έχει πάγο χιόνια κλπ αλλά και κομμάτια με λάσπη, πέτρα και κάπως ξερά κομμάτια οι φθορές ειναι μεγάλες? Ή εκει απαγορεύται η χρήση τους?
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό SUVord » 26 Ιαν 2006, 03:36

xtrail έγραψε:Ο Τάσος είναι ίσως από τους ελάχιστους που θα βρεις εδώ, και τα χρησιμοποιεί σε δύσκολες συνθήκες. Μια ερώτηση λοιπόν:
Αυτου του είδους τα ελαστικά μου μοιάζει ότι βασικά δουλευουν σε άσφαλτο. Αν πάει κάποιος σε χωματόδρομο που ναι μεν έχει πάγο χιόνια κλπ αλλά και κομμάτια με λάσπη, πέτρα και κάπως ξερά κομμάτια οι φθορές ειναι μεγάλες? Ή εκει απαγορεύται η χρήση τους?



Σωστά μάντεψες αγαπητέ xtrail.Οι φθορές στο στεγνό και μάλιστα πετρώδες ή χωμάτινο δρόμο είναι μεγάλες και ο tasos953 μπορεί να μοιραστεί μαζί μας την προσωπική του εμπειρία.Ας μην ξεχνάμε οτι τα λάστιχα αυτά έχουν μεν πρωτοπόρο σχεδίαση και γόμα αλλά η τελευταία είναι πολύ μαλακή, ακριβώς για να μη χάνουν την ευκαμψία τους στις χαμηλές θερμοκρασίες.
Αυτή η φθορά τους μάλιστα στο στεγνό δρόμο,ειδικά οταν οι θερμοκρασίες
έχουν ανέβει λίγο τα καθιστά ασύμφορα για πολλούς ειδικούς σε σχέση με τα all-terrain και ας υπολοίπονται σε επιδόσεις απο τα winter tires.
Η επιλογή του καθενός μας εξαρτάται απο τις συνθήκες με τις οποίες διανύουμε τα περισσότερα χιλιόμετρα και στα υπόλοιπα είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 26 Ιαν 2006, 04:19

H τοποθέτηση χειμερινών ελαστικών προυποθέτει μία ακόμα τετράδα τουλάχιστον Α/Τ ή Μ/Τ, ανάλογα με τα γούστα του καθενός και την χρήση για την οποία προορίζει το 4κίνητό του.
Εγώ προσωπικά τα τοποθετώ όταν η μέση ημερήσια θερμοκρασία πέσει κάτω από 6 με 7 βαθμούς και τα βγάζω αρχές Απριλίου όταν τελειώνουν τα χιόνια.
Είναι αποδοτικά σε χιόνι - πάγο όχι μόνο σε άσφαλτο (όπου όταν έχεις εναλλαγή στεγνό - βρεγμένο - χιόνι - πάγος κοκ φαίνονται οι αρετές τους) αλλά και σε χώμα με λογική λάσπη ή λασπόχιονο. Σε βαθειά λάσπη απέφυγα να τα βάλω, σε ψιλή γλιστερή όμως συμπεριφέρονται ίσως καλύτερα από τα Α/Τ και σίγουρα καλύτερα από τα Η/Τ που συνήθως φοράνε από τη μάνα τους τα 4κίνητά μας.
Στα πετρωτά μέρη χωρίς σπιναρίσματα και με προσοχή περνάνε καλούτσικα, αλλά εχθρός τους είναι η ζέστη και ειδικά το καλοκαίρι οπότε και αφήνουν το κορμί τους πάνω της, άσε που σφυρίζουν και αφήνουν μαύρες γραμμές με το παραμικρό.
Στη Βόρεια Ελλάδα και ιδίως όταν κανείς κινείται συχνά σε χιόνια, πιστεύω πως είναι μονόδρομος η παραπάνω τακτική (των δύο τετράδων). Είναι βέβαια μεγάλο το αρχικό κόστος, αλλά άν υπολογίσει κανείς πως θα τα κρατήσει τουλάχιστον 4 χρόνια, με ανάλογη παράταση στην ζωή των κυρίως ελαστικών του, τότε σίγουρα συμφέρει, ακόμα και χωρίς να υπολογίσει κανείς την σίγουρη αλλαγή κάποιου τουλάχιστον φτερού ή προφυλακτήρα.
Εγώ πάντως έχω και μιά ακόμα 4αδα :oops: :oops: :oops: (Μ/Τ αναγόμωσης) για τις δύσκολες μέρες της άνοιξης και του Φθινοπώρου με τις λάσπες....... (καλά ντέ, μή φωνάζετε!!!! έχω φετίχ με τα λάστιχα!!!)
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό xtrail » 30 Ιαν 2006, 21:43

Άρα έχουν άριστη συμπεριφορά βασικά σε άσφαλτο. Κι έτσι όπως το λες για εκτός, μάλλον δεν κάνουν. Για καλοκαίρι όπως ειπώθηκε κάπου αλλου υπάρχουν προδιαγραφές ελαστικών ανάλογα με την χώρα? Γιατί άλλο το καλοκαίρι του Ελληνα κι άλλο του Γερμανού
tasos953 έγραψε:(καλά ντέ, μή φωνάζετε!!!! έχω φετίχ με τα λάστιχα!!!)
Να φανταστώ κάτι σε latex και ολόσωμο?? :D :D
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 31 Ιαν 2006, 05:16

xtrail έγραψε:Άρα έχουν άριστη συμπεριφορά βασικά σε άσφαλτο. Κι έτσι όπως το λες για εκτός, μάλλον δεν κάνουν. Για καλοκαίρι όπως ειπώθηκε κάπου αλλου υπάρχουν προδιαγραφές ελαστικών ανάλογα με την χώρα? Γιατί άλλο το καλοκαίρι του Ελληνα κι άλλο του Γερμανού
tasos953 έγραψε:(καλά ντέ, μή φωνάζετε!!!! έχω φετίχ με τα λάστιχα!!!)
Να φανταστώ κάτι σε latex και ολόσωμο?? :D :D

Στην άσφαλτο και στα καλυμμένα με χιόνι - πάγο οδοστρώματα πάσης φύσεως.
Πρίν το καλοκαίρι τα βγάζουμε επειγόντως (νωρίς την άνοιξη) γιατί λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας αφήνουν το κορμί τους στην άσφαλτο...... (στις πέτρες το αφήνουν έτσι κι' αλλιώς :cry: :cry: :cry: )
Πάντως μιά και μιλάμε για κορμιά, το ειδικό φετίχ μου με την οικογένεια των ελαστικών, μου το ενέπνευσαν από παιδί κάτι τέτοια http://www.pirellical.com/thecal/calendar.html
(αξίζει να το δείτε και ιστορικά, έχει ενδιαφέρουσα εξέλιξη, όπως και τα λάστιχα άλωστε.) :wink: :wink: :wink: [/b]
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 35 επισκέπτες