Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αλυσίδες & 4χ4 (απορία)

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Δημοσίευσηαπό superspy » 03 Ιαν 2008, 15:23

Όχι ακριβώς.

Ενώ τα περισσότερα τετρακίνητα έχουν τη δυνατότητα να αναρριχώνται στον πάγο εκεί που τα normal σταματούν ακριβώς λόγω της τετρακίνησης, έχουν ένα άλλο θέμα: παρουσιάζουν ουσιαστικά χειρότερη συμπεριφορά από τα νορμάλ στις κατωφέρειες λόγω του μεγάλου τους βάρους και της διαφορετικής φιλοσοφίας των αναρτήσεων τους.

Με το δεδομένο ότι τις αλυσίδες δεν τις χρησιμοποιούμε για να αναπτύξουμε ταχύτητες αλλά για να έχουμε ουσιαστικά τον έλεγχο του οχήματος σπάζοντας τον πάγο και κινούμενοι πάντα με χαμηλές ταχύτητες, σε επίπεδο έδαφος δεν θα είχε ουσιαστικά διαφορά.

Τα πράγματα όμως αλλάζουν άρδην όταν έχουμε κατωφέρειες. Οι νόμοι της φυσικής δεν αλλάζουν επειδή έχουμε τετρακίνηση.
Σε μια πραγματικά παγωμένη κατηφόρα, με αυξημένη πρόσφυση στους εμπρόσθιους τροχούς αρκεί μια απότομη αλλαγή κατεύθυνσης ή ταχύτητας (και το απότομη σε συνθήκες πάγου είναι ένα τίποτα) ώστε οι πίσω τροχοί του τετρακίνητου με μηδενική πρόσφυση απλά να συνεχίσουν την πορεία τους «γυρνώντας».

Ένας μέσος οδηγός δεν είναι συνηθισμένος να κουμαντάρει μια τέτοια κατάσταση και σε μερικά μεγάλα τετρακίνητα είναι σχεδόν απίθανο να γλιτώσεις το τετακε με τις αλυσίδες μπροστά.

Αντίθετα – όπως προτείνουν και οι περισσότεροι κατασκευαστές τετρακίνητων – η τοποθέτηση αλυσίδων πίσω, δεν θα επιτρέψει να στο αυτοκίνητο να γυρίσει.

Ναι ο οδηγός δεν θα έχει το απόλυτο τιμόνι και φρένα και είναι λογικό για πάγο μιλάμε. Όμως αυτή η γνώση (ο φόβος φυλάει τα έρημα) θα τον κάνει να κινείται με μικρότερες ταχύτητες που τα πίσω φρένα σε συνδυασμό με τις αλυσίδες θα είναι υπεραρκετά για να κουμαντάρουν.

Ένα ακόμα συν είναι ότι και στις ανωφέρειες η συμπεριφορά του οχήματος είναι καλύτερη και βρίσκει πιο εύκολα πρόσφυση. Το βάρος μετακινείται πίσω και φορτίζει τους τροχούς περισσότερο, σπάζοντας ευκολότερα τον πάγο.

Σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Σε κάθε περίπτωση ελέγξτε το βιβλίο του κατασκευαστή και μην υπερβάλετε στον πάγο. H τετρακίνηση δεν είναι πανάκεια...
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6821
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό vagelis » 03 Ιαν 2008, 18:24

Συμφωνω απολυτα με τον Σπυρο,περσι των Φωτων κατεβαινοντας ψλιοκατηφορα παγωμενη ,εγω εχοντας πισω αλυσιδες και ο γκαλοπερ μπροστα εφυγε ο κωλος του γκαλοπερ και ισα που τον μαζεψε ο γκαλοπερ,εγω δεν ειχα κανενα προβλημα παρ'ολο που ειχα πιο κοντο μεταξονιο και μιλαμε για μικρη κατηφορα οχι καταβαση γκρεμου.
Παντως το καλυτερο ειναι στα τετρακινητα μπρος-πισωαλυσιδες.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 04 Ιαν 2008, 10:57

Χωρίς έντονη διάθεση διαφωνίας, θα θέλαμε να πούμε ότι η τοποθέτηση αλυσίδων στους πίσω τροχούς ισοδυναμεί με την παραδοχή ότι τα αυτοκίνητα με κίνηση πίσω είναι καλύτερα στο χιόνι και τον πάγο από τα προσθιοκίνητα.

Αυτό έχει καταρριφθεί περίτρανα εδώ και πολλά χρόνια, με τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα να επικρατούν και να επιβάλλονται, κυρίως από τις βόρειες χώρες όπου το πρόβλημα είναι εντονότερο.

Τα περισσότερα σύγχρονα τετρακίνητα και ιδιαίτερα τα SUV έχουν ABS το οποίο αποτρέπει το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, ιδιαίτερα σε περιστάσεις σαν αυτές που αναφέρετε.

Από την άλλη, το πιό διαδεδομένο σύστημα τετρακίνησης είναι η αυτόματη τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη. Η τετρακίνηση αυτή είναι σχεδιασμένη να εμπλέκεται περιοδικά και μόνο όταν χρειάζεται. Βάζοντας τις αλυσίδες πίσω και με δεδομένο ότι στην περίπτωση αυτή οι εμπρός τροχοί θα σπινάρουν συνεχώς περίσσότερο από τους πίσω, το σύστημα θα είναι συνεχώς σε λειτουργία, ο "συμπλέκτης σιλικόνης" θα κάνει υπερωρίες, με ότι αυτό σημαίνει για τη αντοχή του.

Το μόνο από τα σύγχρονα τετρακίνητα το οποίο επέβαλε τη χρήση των αλυσίδων στον πίσω άξονα είναι το Mitsubishi Pinin, στο οποίο η σχεδίαση της εμπρός ανάρτησης δεν αφήνει χώρο για τις αλυσίδες.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό xtrail » 04 Ιαν 2008, 11:14

Μήπως το όλο θέμα έχει να κάνει και με το τι είδους τετρακίνητο έχουμε και σε τι θέση είναι ο διακόπτης-λεβιες??
Πχ αν έχουμε κίνηση μόνο στους 2 τροχούς (πίσω ή μπρος) είναι σαν να έχουμε ένα συμβατικό αυτοκίνητο με αρκετό βάρος πάντως. Αν έχουμε αυτόματη τετρακίνηση τότε μπορεί να συμβαίνει αυτό που αναφέρει ο tetrakinisimag. Αν έχουμε μόνιμη το σύστημα δεν ζορίζεται ουτως η άλλως. Άρα εκεί τίθεται το ερώτημα που??
Από την μέχρι τώρα εμπειρία έχω διαπιστώσει πως ιδιαιτερα τα αυτοκίνητα με μακρύ μεταξονιο έχουν την τάση να πετάνε κώλο ευκολότερα (?) και αν ο οδηγός δεν έχει την εμπειρία μάλλον θα χάσει τον έλεγχο. Θα συμφωνήσω μάλλον πως τότε πίσω είναι καλύτερα.
Δεν νομίζω πάντως πως από την άποψη του Σπύρου φάνηκε πως τα πίσωκίνητα είναι καλύτερα από τα μπροσθιοκίνητα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 04 Ιαν 2008, 12:18

Να πω και εγώ την άποψή μου μιας και διαφωνώ με μερικά από αυτά που γράφτηκαν.
1ον: Το Pinin παίρνει αλυσίδες και μπροστά (τουλάχιστον με τα μαμά λάστιχα). Αν ο κατασκευαστής λέει αλυσίδες πίσω (δεν έχω κοιτάξει ποτέ το βιβλιαράκι :oops: ) το λέει γιατί θεωρεί ότι είναι καλύτερα πίσω. Πιθανόν επειδή πίσω υπάρχει και το lsd το οποίο μπορείς να εκμεταλλευτείς.
2ον: Κατά την γνώμη μου τα πισωκίνητα είναι καλύτερα απ' τα μπροσθοκίνητα σ' αυτές τις περιπτώσεις (και όχι μόνο). Όποιος έχει δοκιμάσει χωρίς αλυσίδες με μπροσθοκίνητο και με πισωκίνητο να ξεκινήσει σε ανωφέρεια με λίγο χιόνι ή πάγο έχει δει τη διαφορά. Σε κράτημα ίσως τρομάζει λίγο το πισωκίνητο όταν αρχίσει να διώχνει κώλο. Τρομάζει γιατί οι περισσότεροι (πλέον) οδηγοί δεν έχουν εμπειρία από πισωκίνητο και δεν ξέρουν πως ν' αντιδράσουν. Για κάποιον όμως που ξέρει το πισωκίνητο ελέγχεται πιο εύκολα και τελικά μπορείς να κινηθείς με μεγαλύτερη ασφάλεια.
3ον: Συμφωνώ απόλυτα με τον tetrakinsimag ότι σε όλα τα σύγχρονα SUV που κατά βάση είναι προσθοκίνητα οι αλυσίδες πρέπει να μπαίνουν μπροστά (φαντάζομαι ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτό προτείνουν). Σε όσα όμως είναι μόνιμα 4κίνητα (είτε με κεντρικό διαφορικό είτε με μλοκέ 50:50) νομίζω ότι μπορεί ο καθένας να τις βάζει όπου θέλει. Ανάλογα με τις συνθήκες, το αν είναι ανωφέρεια ή κατωφέρεια, το προσωπικό στυλ οδήγησης του καθενός και άλλους παράγοντες, ο καθένας μπορεί να κάνει τις επιλογές του.
4ον: Παίρνεις άλλο ένα σετ αλυσίδες (δεν είναι δα και τόσο ακριβές) και δεν πονοκεφαλιάζεις για τίποτα.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό ZooL » 04 Ιαν 2008, 12:20

Θα έλεγα πως το ερώτημα δεν έχει κάποια universal απάντηση.
Υπάρχουν πάρα πολλοί παράμετροι που μπορεί να διαφοροποιούν την σωστή τοποθέτηση σε κάθε αυτοκίνητο.

Γι' αυτό, η μόνη απάντηση θα ήταν: δείτε τι προτείνει ο κατασκευαστής στο manual, όπως πολύ σωστά είπε και ο Σπύρος.

Για Jeep Cherokee KJ πχ, ο κατασκευαστής προτείνει τοποθέτηση πίσω.
Το ίδιο και η Suzuki για κάποια μοντέλα της.

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 04 Ιαν 2008, 13:22

xtrail έγραψε:Δεν νομίζω πάντως πως από την άποψη του Σπύρου φάνηκε πως τα πίσωκίνητα είναι καλύτερα από τα μπροσθιοκίνητα


Ένα αυτοκίνητο με αλυσίδες εμπρός συμπεριφέρεται σαν προσθιοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο με αλυσίδες πίσω συμπεριφέρεται σαν πισωκίνητο. Αυτό απλά γιατί όπου έχουμε τις αλυσίδες, εκεί έχουμε και traction.

Επειδή λοιπόν τα προσθιοκίνητα είναι καλύτερα από τα πισωκίνητα σε ασφάλεια - αυτός είναι και ο λόγος που επικράτησαν - οι αλυσίδες λογικά μπαίνουν εμπρός, για να έχουμε αντίστοιχη συμπεριφορά. Σε οποιεσδήποτε συνθήκες είναι καλύτερα να "τραβάω" - προσθιοκίνητο, αλυσίδες εμπρός - από το "σπρώχνω" - πισωκίνητο, αλυσίδες πίσω. Έχει σκεφτεί κανείς έλκυθρο με τους σκύλους πίσω;

Κάποιοι, καλοί οδηγοί, θα πουν πως προτιμούν τα πισωκίνητα αυτοκίνητα. Δεν θα διαφωνήσουμε. Απλά θα πούμε πως αυτοί είναι η εξαίρεση. Ο κανόνας είναι άλλος.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 04 Ιαν 2008, 14:42

Αν είναι να βάλεις αλυσίδες επειδή υπάρχει πραγματικό ζόρι και όχι απο απειρία πρέπει να έχεις 4. Γιατί δε σε ενδιαφέρει το να περάσεις απλα. Αυτο μπορεί να γίνει και με λίγη φόρα. Δίπλα σε γκρεμό θέλεις πρόσφηση παντού για να μην σε ψάχνουν.
Αν έχει πάγο και βρίσκεσαι σε κατηφόρα με τις αλυσίδες μπροστα θα κυνηγάς τον πισινό σου και χρειάζεται ειδικός χειρισμός ενώ αν τις βάλεις πίσω τουλάχιστον κάποτε θα σταματήσεις.
Αντίστοιχα σε ανηφόρα τις θέλεις μπροστά.
Τελευταία επεξεργασία από NIKOLAS_L200 και 04 Ιαν 2008, 16:49, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 04 Ιαν 2008, 15:57

tetrakinisimag έγραψε:Επειδή λοιπόν τα προσθιοκίνητα είναι καλύτερα από τα πισωκίνητα σε ασφάλεια - αυτός είναι και ο λόγος που επικράτησαν .......

Διαφωνώ με αυτό. Τα προσθοκίνητα επικράτησαν γιατί είναι πολύ πιο εύκολη και οικονομική η κατασκευή τους. Και καθώς όλες οι εταιρίες κοιτάζουν να μειώσουν το κόστος παραγωγής, η μπροστά κίνηση είναι η αγαπημένη τους λύση.
Επιπλέον η μπροστά κίνηση επέτρεψε την τοποθέτηση κινητήρα-σαζμάν στον εγκάρσιο άξονα (αντί για τον διαμήκη) με σαφή πλεονεκτήματα στην εξοικονόμηση χώρου.
Αν τα πισωκίνητα ήταν λιγότερο ασφαλή τότε οι Mercedes οι BMW και όλα τα μεγάλα sportcars δεν θα ήταν πισωκίνητα.
Για το θέμα των αλυσίδων αυτό που λέει ο Νικόλας νομίζω ότι είναι πολύ σωστό. Μόνο οι 4 αλυσίδες μπορούν να κάνουν την διαφορά. Κατά κανόνα από εκεί που θα περάσεις με 2 αλυσίδες (είτε τις έχεις μπροστά είτε πίσω) θα περάσεις και απλά με 4κίνηση, έστω και αν χρειασθεί να πας λίγο πιο σιγά και προσεκτικά. Μόνο σε καμία ανηφόρα όπου σπινάρουν και οι 4 μπορεί να να σε βοηθήσουν οι 2 αλυσίδες για να την ανέβεις αλλά με προσοχή γιατί οι τροχοί που δεν έχουν αλυσίδες μπορεί να κάνουν τα δικά τους.....
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 04 Ιαν 2008, 16:57

Χρονια πολλα Διονυση.
pajerinho έγραψε:Αν τα πισωκίνητα ήταν λιγότερο ασφαλή τότε οι Mercedes οι BMW και όλα τα μεγάλα sportcars δεν θα ήταν πισωκίνητα.


Επ'αυξανω!!!

Οπως επ' αυξανω και για τις αλυσιδες. Πουθενα δεν τις χρειαστικα. Με ενα καλο λαστιχο και κλειδωμενη τετρακινηση πας παντου. Σιγα και προσεκτικα!
The effort measures!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό KON.GV1,6 » 04 Ιαν 2008, 17:06

στο gv λεει ο "σοφος"κατασκευαστης να μπαινουν πισω και μαλιστα να προμηθευτουμε"γνησιες αλυσιδες χιονιου σουζουκι :shock: ...δεν ξερω γιατι,αλλα διαφωνω με την τοποθετηση αλυσιδων πισω εκτος και αν οι αλυσιδες απλα δεν χωρανε εμπρος.εχω πολλους χειμωνες(1996 μεχρι σημερα) που οδηγαω σε βουνα με πολυ χιονι και μαλιστα παγωμενο.τοσο με κουρσα(nissan nx100-χιονολαστιχα οσο και με τζηπ gv 1,6 χιονολαστιχα-mudολαστιχα).
Συμφωνω απολυτα με τα γραφομενα του tetrakinisimag.
Άβαταρ μέλους
KON.GV1,6
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 02 Ιούλ 2007, 19:16
Τοποθεσία: Πετρούπολη

Δημοσίευσηαπό jimnys » 04 Ιαν 2008, 17:09

Σε κατηφόρα με πάγο, δοκιμάστε να κατέβετε έχωντας τραβήξει μια ή δύο σκάλες το χειρόφρενο, ισα να πιάνει δηλαδή και κατεβήτε έχωντας την μικρότερη δυνατή ταχύτητα στο κιβώτιο.
Λογω βάρους μπροστά, προσωπικά νομίζω ότι ένα αυτοκίνητο στο πάγο θα σταματήσει ευκολότερα, έχωντας τις αλυσίδες εμπρός, άσχετως με το ότι θα έχει καλύτερη κατευθυντηκότητα
Εκτός του όλα είναι σχετικά και ανάλογα τελικά, εξαρτάτε και απο το είδος ελαστικών του αυτοκινήτου, το είδος του τετρακινήτου, και φυσικά την εμπειρία ή το πως το νιώθει ο οδηγός.

Ολα τα λεφτά ήταν όταν είδα οδηγό απο Opel Vectra, να φοράει πίσω τις αλυσίδες, με την αιτιολογία ότι εκεί τις φόραγε και στο Kadet που είχε...
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ

Δημοσίευσηαπό ZooL » 04 Ιαν 2008, 18:17

Pajerinho έγραψε:
tetrakinisimag έγραψε:Επειδή λοιπόν τα προσθιοκίνητα είναι καλύτερα από τα πισωκίνητα σε ασφάλεια - αυτός είναι και ο λόγος που επικράτησαν .......

Διαφωνώ με αυτό. Τα προσθοκίνητα επικράτησαν γιατί είναι πολύ πιο εύκολη και οικονομική η κατασκευή τους. Και καθώς όλες οι εταιρίες κοιτάζουν να μειώσουν το κόστος παραγωγής, η μπροστά κίνηση είναι η αγαπημένη τους λύση...

Μην τα ισοπεδώνουμε όλα ρε παιδιά...

Τα μπροστοκίνητα αυτοκίνητα είναι όντως ασφαλέστερα για τον μέσο οδηγό, λόγω του υποστροφικού χαρακτήρα τους. Ο μέσος οδηγός μπορεί ευκολότερα να ελέγξει μια υποστροφή (ενστικτωδώς, αφήνοντας το γκάζι) παρά μια υπερστροφή (με ανάποδο τιμόνι - τρέχα γύρευε...).
Κι όταν μιλάμε για τον μέσο οδηγό, δεν εννοούμε όλους εμάς εδώ μέσα που ψαχνόμαστε γενικά και κάτι παραπάνω ξέρουμε... μιλάμε για περιπτώσεις σαν τον τύπο με το Opel Vectra που έγραψε ο jimnys, για την μαμά μας, την ξαδέρφη μας, κλπ κλπ.

Και τα πισωκίνητα αυτοκίνητα είναι όντως πιο ενδιαφέροντα για τον οδηγό με τις σπορτίφ ανησυχίες, που έχει και την διάθεση αλλά και την γνώση να ελέγξει την τροχιά του οχήματος τόσο με το τιμόνι όσο και με τα πεντάλ.

Αλλά όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με την κουβέντα εδώ...

---------------------
BILLJEEP έγραψε:Οπως επ' αυξανω και για τις αλυσιδες. Πουθενα δεν τις χρειαστικα. Με ενα καλο λαστιχο και κλειδωμενη τετρακινηση πας παντου. Σιγα και προσεκτικα!

Δεν ισχύει αυτό Βασίλη. Δοκίμασε να κατέβεις έτσι έναν κατηφορικό δρόμο με στροφές (σαν κι αυτούς που πολύ συχνά ενώνουν τα χωριά με τους "κεντρικούς"), όταν κάτω έχει παγωμένο χιόνι ή πάγο... Δεν θα τα καταφέρεις ...και θα σε μαζεύουνε από τα χαντάκια. Εκτός κι αν μιλάς για χιονολάστιχο, οπότε ...πάσο.

---------------------
KON.GV1,6 έγραψε:...δεν ξερω γιατι,αλλα διαφωνω με την τοποθετηση αλυσιδων πισω εκτος και αν οι αλυσιδες απλα δεν χωρανε εμπρος.

Κι εγώ το ίδιο έλεγα παλιότερα Κώστα - στην σκέψη και μόνο ότι θα οδηγούσα 2 τόνους χωρίς τιμόνι, μ' έπιανε σύγκρυο. Κι όμως, μια πρόσφατη δοκιμή (μ' ενα L200) με έπεισε ότι αν είναι να χρησιμοποιήσεις μόνο ένα ζευγάρι, τελικά πίσω είναι καλύτερα. Δεν μπορεί... ο κάθε "σοφός" κατασκευαστής, κάτι ξέρει...

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 04 Ιαν 2008, 18:34

Pajerinho έγραψε:Αν τα πισωκίνητα ήταν λιγότερο ασφαλή τότε οι Mercedes οι BMW και όλα τα μεγάλα sportcars δεν θα ήταν πισωκίνητα.


Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Το όριο της αντοχής ενός συστήματος που στρίβει και ταθτόχρονα μεταφέρει ισχύ, δεν ξεπερνά εύκολα τους 250 ίππους. Δεν είναι λοιπόν εύκολα να κατασκευάσεις υπεραυτοκίνητο με μπροστινή κίνηση. Το ίδιο ισχύει και για τα τετρακίνητα, γι' αυτό - και όχι μόνο - άλλωστε και τα τετρακίνητα supercars μεταφέρουν μικρό ποσοστό της ισχύος στον μπροστινό άξονα.

Τώρα όσον αφορά τις BMW και Mercedes. Πολέμησαν και οι δύο τόσο φανατικά την μπροστινή κίνηση στην αρχή, που σήμερα είναι δύσκολο να υπαναχωρίσουν. Η Mercedes έχει την σειρά Α και η BMW το Mini βέβαια, αλλά αυτά είναι άλλη υπόθεση...
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 04 Ιαν 2008, 19:03

ZooL έγραψε:Μην τα ισοπεδώνουμε όλα ρε παιδιά...

Τα μπροστοκίνητα αυτοκίνητα είναι όντως ασφαλέστερα για τον μέσο οδηγό, λόγω του υποστροφικού χαρακτήρα τους. Ο μέσος οδηγός μπορεί ευκολότερα να ελέγξει μια υποστροφή (ενστικτωδώς, αφήνοντας το γκάζι) παρά μια υπερστροφή (με ανάποδο τιμόνι - τρέχα γύρευε...).
Κι όταν μιλάμε για τον μέσο οδηγό, δεν εννοούμε όλους εμάς εδώ μέσα που ψαχνόμαστε γενικά και κάτι παραπάνω ξέρουμε... μιλάμε για περιπτώσεις σαν τον τύπο με το Opel Vectra που έγραψε ο jimnys, για την μαμά μας, την ξαδέρφη μας, κλπ κλπ.

Και πάλι διαφωνώ.
Υπάρχουν 2 βασικοί τρόποι απώλειας της πρόσφυσης. Λόγω ισχύος και λόγω κεκτημένης ταχύτητας. Και 2 τρόποι εκδήλωσης της απώλειας πρόσφυσης. Υποστροφή (διώχνει μούτρα) και υπερστροφή (διώχνει κώλο).
Όταν μπεις με νορμάλ ταχύτητα σε μία στροφή και μετά δώσεις πολύ γκάζι το προσθοκίνητο υποστρέφει και πρέπει ν' αφήσεις το γκάζι (ή να στρίψεις περισσότερο το τιμόνι) και όλα διορθώνονται. Το άφημα του γκαζιού όπως πολύ σωστά λες είναι η ενστικτώδης αντίδραση του μέσου οδηγού.
Αλλά και στο πισωκίνητο, που στην αντίστοιχη περίπτωση θα εκδηλώσει υπερστροφή ισχύος, αρκεί το ενστικτώδες άφημα του γκαζιού για να ξαναβρεθείς στην πορεία (Μόνο που αυτό θα γίνει λίγο πιο εντυπωσιακά)
Αν έχεις εμπειρία από πισωκίνητο τότε επιμένεις στο γκάζι και διορθώνεις με το τιμόνι.
Μέχρι εδώ υπάρχει ένα μικρό προβάδισμα του προσθοκίνητου για τον άπειρο οδηγό που μπορεί να τρομάξει με το ξεκόλλημα του πίσω μέρους, να κάνει άσκοπες τιμονιές και να τα κάνει σαλάτα.
Πάντως σε γενικές γραμμές η υποστροφή ή υπερστροφή ισχύος έρχεται όταν πας γυρεύοντας και όχι όταν οδηγείς νορμάλ με ελαφριά πατήματα του γκαζιού.
Πάμε τώρα στην απώλεια πρόσφυσης λόγω υπερβολικής ταχύτητας εισόδου σε στροφή, που είναι απ' τις πιο σημαντικές αιτίες ατυχήματος. Εκεί το αν θα διώξει μούρη ή κώλο είναι σχετικό και δεν εξαρτάται τόσο απ' το που έχει κίνηση το αμάξι, αλλά κυρίως απ' την κατανομή του βάρους. Και εδώ πλεονεκτούν τα πισωκίνητα που έχουν το βάρος μοιρασμένο στους 2 άξονες.
Το προσθοκίνητο λόγω πολύ βάρους μπροστά θα διώξει πιο γρήγορα τα μούτρα, η μόνη αντίδραση είναι να πατήσεις φρένο, αυτό ελαφρώνει και άλλο τον ήδη ελαφρύ κώλο και μετά χάνεις το πίσω και άντε μάζευτο.
Το πισωκίνητο θα έχει λίγο πολύ την ίδια συμπεριφορά, αλλά λόγω καλύτερης κατανομής βάρους όλα γίνονται πιο ομαλά και σε μεγαλύτερες ταχύτητες.
Το πισωκίνητο πλεονεκτεί επίσης και στην περίπτωση που πατώντας γκάζι σε ανοικτή καμπή πας να χάσεις την πρόσφυση και αναγκάζεσαι ν' αφήσεις το γκάζι. Το προσθοκίνητο "φρενάρει" μπροστά (αν έχεις και χαμηλή σχέση στο κιβώτιο αυτό είναι έντονο) και θα πετάξει κώλο. Στο πισωκίνητο δεν θα συμβεί τίποτα.
Παιδια ότι οι εταιρίες μας έχουν κάνει να πιστέψουμε ότι τα προσθοκίνητα είναι ασφαλέστερα (γιατί έτσι τους συμφέρει) δεν σημαίνει ότι είναι. Αυτή είναι η άποψη μου, όποιος θέλει την δέχεται.
Εγώ πάντως έχοντας οδηγήσει και τα 2, προτιμώ το 4κίνητο :D :D
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 2 επισκέπτες