Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αλυσίδες & 4χ4 (απορία)

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Δημοσίευσηαπό iperodigos » 10 Νοέμ 2004, 21:05

discoman έγραψε:Ta νεα ηλεκτρονικα αντιολισθυσης δεν τα εχω δοκιμασει αλλα πρεπει να λειτουργουν και στο παγο


Φιλε DISCOMAN σε 0% προσφηση σε ολους τους τροχους τι κανει η τεχνολογια στην κατηφορα με παγο γιαλι και στροφες? 0% προσφηση ξανα λεω, και γιαλι ο δρομος νωρις το πρωι πριν τον σκαψουν λιγο οι αλισσιδες καποιου αλλου ΙΧ.
Μονο η αγκυρα σε σωζει!!και οι 4ρις αλλισιδες.
iperodigos
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: 05 Ιουν 2004, 12:01

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 10 Νοέμ 2004, 21:32

Λόγω μόνιμης κατοικίας (Βέροια) και ενασχόλησης με χειμερινά σπόρ στα γύρω χιονοδρομικά, χρησιμοποιώ χειμερινά λάστιχα (όχι Μ+S) από το 1986 όταν πρωτοανακάλυψα τα X-100 MICHELIN που ήταν τα πρώτα ίσως νέας τεχνολογίας (χαμηλών θερμοκρασιών) και είδους πέλματος (με πολύ λεπτές και πυκνές εγκοπές στα τακούνια, μεγάλες εγκάρσιες και διαμήκεις αυλακώσεις και φορά κίνησης).
Από τότε και σε όλα μου τα αυτοκίνητα (επιβατικά μέχρι το 2001) αλλά και στο τελευταίο μου (ΠΙΝΙΝ 2,0) χρησιμοποιώ πάντα 2 τετράδες λάστιχα από τις οποίες η μία είναι χειμερινά. Το παραπάνω έξοδο το αντιμετώπιζα πάντα φιλοσοφικά σκεπτόμενος πως μιά τετράδα χειμερινά λάστιχα όσο και άν κοστίζουν είναι φθηνώτερα από την αντικατάσταση ενός φτερού ή προφυλακτήρα που στην καλύτερη εκδοχή εξόδου ή επαφής τρίτου τύπου θα στραπατσαριστούν.
Στην ουσία τώρα. Όποιος δέν έχει οδηγήσει με χειμερινά λάστιχα "δεν δικαιούται δια να ομιλεί" που έλεγε και ο μακαρίτης. Τα πραγματικά χειμερινά είναι μαγικά. Σε συνδυασμό με το ABS (αλλά και χωρίς αυτό) φρενάρουν στον καθαρό πάγο. Έχω διαβάσει τέστ στο οποίο αυτής της τεχνολογίας λάστιχα έχουν καλύτερη συμπεριφορά (σε πίστα παγοδομίου παρακλώ) από λάστιχο με καρφιά. βλ: http://www.tirerack.com/tires/tests/win ... est_02.jsp
Η μόνη τους υστέρηση είναι στο λασπωμένο (υγρό και βαρύ χιόνι, όταν λιώνει) στο οποίο λειτουργούν καλά μόνο τα MUD.
Σημειωτέον πως ο ΚΟΚ (άρθρο 19 παρ.3) επιβάλει την χρήση αλυσσίδων ακόμη και στα 4κίνητα, εκτός εάν φοράνε χειμερινά λάστιχα. βλ: http://www.glavopoulos.gr/kok/kok019.htm
Προσοχή!!! χειμερινά λάστιχα δέν είναι αυτά που μας διαβεβαιώνει ο λαστιχάς αλλά αυτά που έχουν το παρακάτω σήμα
Εικόνα
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό jimnyblue » 10 Νοέμ 2004, 21:47

Για χιονι, παγο (ειδικα παγο) δοκιμαστε

Goodyear Ultra Grip 5
Fulda Supremo
Nokian

χωρις αλυσιδες εννοειται!!
jimnyblue
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2003, 23:52

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 10 Νοέμ 2004, 22:03

jimnyblue έγραψε:Για χιονι, παγο (ειδικα παγο) δοκιμαστε

Goodyear Ultra Grip 5
Fulda Supremo
Nokian

χωρις αλυσιδες εννοειται!!

Καλά, αλλά Β' Εθνική (πλήν κάποιων Nokia)
Στην Α' παίζουν μάλλον οι MICELIN, BRIDGESTONE και ίσως τα νέα CONTINENTAL.
Αυτά όχι από κάποιο τέστ και με κάποια επιφύλαξη μιας και προέρχονται από παρατηρήσεις συμπεριφορών στα βουνά της περιοχής, σε διάφορα αυτοκίνητα και συζητήσεις με χρήστες.
Γνώμες χρηστών (Αμερικάνων) με βαθμολόγηση χειμερινών για τετρακίνητα είδα στο
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... pe=W&VT=LT
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό iperodigos » 11 Νοέμ 2004, 12:47

tasos953 έγραψε:Λόγω μόνιμης κατοικίας (Βέροια) και ενασχόλησης με χειμερινά σπόρ στα γύρω χιονοδρομικά, χρησιμοποιώ χειμερινά λάστιχα (όχι Μ+S) από το 1986 όταν πρωτοανακάλυψα τα X-100 MICHELIN που ήταν τα πρώτα ίσως νέας τεχνολογίας (χαμηλών θερμοκρασιών) και είδους πέλματος (με πολύ λεπτές και πυκνές εγκοπές στα τακούνια, μεγάλες εγκάρσιες και διαμήκεις αυλακώσεις και φορά κίνησης).
Από τότε και σε όλα μου τα αυτοκίνητα (επιβατικά μέχρι το 2001) αλλά και στο τελευταίο μου (ΠΙΝΙΝ 2,0) χρησιμοποιώ πάντα 2 τετράδες λάστιχα από τις οποίες η μία είναι χειμερινά. Το παραπάνω έξοδο το αντιμετώπιζα πάντα φιλοσοφικά σκεπτόμενος πως μιά τετράδα χειμερινά λάστιχα όσο και άν κοστίζουν είναι φθηνώτερα από την αντικατάσταση ενός φτερού ή προφυλακτήρα που στην καλύτερη εκδοχή εξόδου ή επαφής τρίτου τύπου θα στραπατσαριστούν.
Στην ουσία τώρα. Όποιος δέν έχει οδηγήσει με χειμερινά λάστιχα "δεν δικαιούται δια να ομιλεί" που έλεγε και ο μακαρίτης. Τα πραγματικά χειμερινά είναι μαγικά. Σε συνδυασμό με το ABS (αλλά και χωρίς αυτό) φρενάρουν στον καθαρό πάγο. Έχω διαβάσει τέστ στο οποίο αυτής της τεχνολογίας λάστιχα έχουν καλύτερη συμπεριφορά (σε πίστα παγοδομίου παρακλώ) από λάστιχο με καρφιά. βλ: http://www.tirerack.com/tires/tests/win ... est_02.jsp
Η μόνη τους υστέρηση είναι στο λασπωμένο (υγρό και βαρύ χιόνι, όταν λιώνει) στο οποίο λειτουργούν καλά μόνο τα MUD.
Σημειωτέον πως ο ΚΟΚ (άρθρο 19 παρ.3) επιβάλει την χρήση αλυσσίδων ακόμη και στα 4κίνητα, εκτός εάν φοράνε χειμερινά λάστιχα. βλ: http://www.glavopoulos.gr/kok/kok019.htm
Προσοχή!!! χειμερινά λάστιχα δέν είναι αυτά που μας διαβεβαιώνει ο λαστιχάς αλλά αυτά που έχουν το παρακάτω σήμα
Εικόνα




Tasos953 ευχαριστω για την ενημερωση.
Τι τιμη εχουν και ποιος ο ακριβης τυπος??
iperodigos
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: 05 Ιουν 2004, 12:01

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 11 Νοέμ 2004, 14:50

Εγώ χρησιμοποιώ τα Μισλέν Αλπίν 4Χ4 και τα πλήρωσα στην διάσταση 215/65-16 560 € την τετράδα (προ διετίας)
Καλά λόγια ακούω για το Μπρίτζεστον που σου επισυνάπτω, αλλά μόνο γι' αυτό που είναι για 4Χ4 αυτοκίνητα. http://www.bridgestone-eu.com/articles.asp?ID=40155
Πολλοί λαστιχάδες βάζουν αβασάνιστα και λάστιχα χειμερινά από επιβατικά αλλά νομίζω πως τα 4κίνητα και ειδικά αυτά που μπλοκάρουν κεντρικό διαφορικό έχουν αυξημένες απαιτήσεις από την στρεπτική συμπεριφορά (λίγο αδόκιμος ο όρος αλλά αυτόν βρήκα... :oops: :oops: ) των ελαστικών τους λόγω "κουρντίσματος" και τα απλά καταπονούνται ιδιαίτερα.
Τιμή δεν ξέρω αλλά μάλλον πρέπει να δείς εκεί που βρίσκεσαι.
Μπορώ πάντως να μάθω για λόγους σύγκρισης.
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό Desperado » 11 Νοέμ 2004, 17:27

iperodigos έγραψε:Συμφωνω με DISCOMAN (ΑΤ ΒFG σε ιδια περιπου κλιση με το DISCO μου)
ΠΡΟΣΘΕΤΩ !!!!Ο ΠΑΓΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΝ ΤΩΝ 4αρων ΑΛΙΣΣΙΔΩΝ Η ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕ ΚΑΡΦΙΑ (WRC) Η ΑΓΚΥΡΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑΣ! . ΚΑΙ -
ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΛΟ ΕΙΔΙΚΟ ΛΑΣΤΙΧΟ ΓΙΑ ΠΑΓΟ Η ΕΛΑΦΡΥ-ΒΑΡΥ-ΜΙΚΡΟ-ΜΕΓΑΛΟ-ΔΥΝΑΤΟ-ΑΡΓΟ-ΚΟΝΤΟ-ΜΑΚΡΥ ΣΟΥΠΕΡ 4Χ4 ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΣΤΟΝ ΠΑΓΟ ,ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΒΑΘΑΙΩΣ!!!!!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 4Χ4 Η ΜΗ, ΣΤΟΝ ΠΑΓΟ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΒΑΡΚΑ ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΠΙΑ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ!!!!!
ΟΧΙ ΜΑΓΚΙΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΓΟ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΚΑΙ ΑΛΙΣΣΙΔΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΣ


Σαφώς και χωρίς καμία συζήτηση!! Για του λόγου το αληθές, ο αριθμός των Cruiser, Rover, Cherokee και λοιπά μουράτα και χλιδάτα που βλέπει κανείς το ΣΚ στο βουνό να έχουν βγει από τον δρόμο... Ως επί το πλείστον τα παίρνουν οι 40+ "για να πηγαίνω για σκι" και επειδή είναι βαρύ 4x4 νομίζουν ότι μπορεί να διασχίσει ακόμα και την Ερυθρά Θάλασσα! Ούτε συζήτηση για αλυσίδες στο πορτ-μπαγκάζ (τι το πλήρωσα το ρημάδι ένα κάρο λεφτά!). Και πάλι όπως λέει ο Iperodigos, με την υποψία πάγου σε ανηφορο-κατηφόρα, στην άκρη και αλυσιδούλα για να χαιρόμαστε τις βόλτες στο λευκό! :)
Desperado
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2004, 10:50

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 11 Νοέμ 2004, 20:55

Desperado έγραψε:
iperodigos έγραψε:

Σαφώς και χωρίς καμία συζήτηση!! Για του λόγου το αληθές, ο αριθμός των Cruiser, Rover, Cherokee και λοιπά μουράτα και χλιδάτα που βλέπει κανείς το ΣΚ στο βουνό να έχουν βγει από τον δρόμο... Ως επί το πλείστον τα παίρνουν οι 40+ "για να πηγαίνω για σκι" και επειδή είναι βαρύ 4x4 νομίζουν ότι μπορεί να διασχίσει ακόμα και την Ερυθρά Θάλασσα! Ούτε συζήτηση για αλυσίδες στο πορτ-μπαγκάζ (τι το πλήρωσα το ρημάδι ένα κάρο λεφτά!). Και πάλι όπως λέει ο Iperodigos, με την υποψία πάγου σε ανηφορο-κατηφόρα, στην άκρη και αλυσιδούλα για να χαιρόμαστε τις βόλτες στο λευκό! :)

Εύκολα ομαδοποιούμε αφοριστικά τις οδηγικές ικανότητες ηλικιακά.
Εγώ πάντως (50+) ΔΕΝ χρησιμοποιώ αλυσσίδες στα χιόνια και στον πάγο και όταν οδηγώ σ' αυτά αυτοκίνητο με τα σούπερ ηλεκτρονικά αντιτάδε (όπως τα χλιδάτα που αναφέρθηκαν) τα απενεργοποιώ εφ' όσον γίνεται, ώστε να μή αποφασίζει ο μεγάλος αδελφός την στιγμή που προσπαθώ με το γκάζι να μαζέψω το αυτοκίνητο όταν αρχίζει να γλυστράει από οποιοδήποτε λόγο (ακόμα και λάθος είσοδο στη στροφή) ότι πρέπει να διακόψει την παροχή ισχύος στον άλφα τροχό ή να ενεργοποιήσει το ABS στον βήτα κοκ, με αποτέλεσμα να με κρεμμάσει και να καταλήξω στο χαντάκι περίγελως των "συνετών" με τις αλυσσίδες.... :cry: :cry: :cry:
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό Desperado » 12 Νοέμ 2004, 13:53

tasos953 έγραψε:Εύκολα ομαδοποιούμε αφοριστικά τις οδηγικές ικανότητες ηλικιακά.
Εγώ πάντως (50+) ΔΕΝ χρησιμοποιώ αλυσσίδες στα χιόνια και στον πάγο και όταν οδηγώ σ' αυτά αυτοκίνητο με τα σούπερ ηλεκτρονικά αντιτάδε (όπως τα χλιδάτα που αναφέρθηκαν) τα απενεργοποιώ εφ' όσον γίνεται... :cry: :cry: :cry:


Φίλε Tasos, λυπάμαι για την παρεξήγηση και σε καμία περίπτωση δεν ομαδοποιώ αφοριστικά τις ηλικίες ή τις οδηγικές ικανότητες :shock: αλλά παραθέτω ένα γεγονός για την αντίληψη που έχει μία κατηγορία οδηγών για την τετρακίνηση και κατά συνέπεια τον τρόπο που οδηγά στα δύσκολα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν μιλάω για έναν νορμαλ οδηγό ο οποίος κατά λάθος βγήκε από τον δρόμο, σε όλους μπορεί να συμβεί και έχει συμβεί αυτό.
Καλώς ή κακώς όμως στην κατηγορία αυτή ανήκουν ως επί το πλείστον (το ξανατονίζω) άτομα μιάς ηλικίας και πάνω (π.χ. 40+), οι οποίοι έχουν πλέον την οικονομική επιφάνεια να πάρουν ένα βαρύ (και κατά κύριο λόγο χλιδάτο) 4x4. Το γεγονός ότι είναι χλιδάτο δεν σημαίνει ότι το απορρίπτω, τουναντίον είναι λογικό να απαιτείς περισσότερα γιατί ότι πληρώνεις παίρνεις. Στατιστικά όμως, οι περισσότεροι (το ξανά-μανά τονίζω ΟΧΙ όλοι) ιδιοκτήτες δεν έχουν (και δυστυχώς δεν φαίνεται να θέλουν να έχουν) την στοιχειώδη οδηγική εμπειρία για οδήγηση στο χιόνι και εκεί είναι που στηρίζονται ΑΠΟΛΥΤΑ στην τετρακίνηση και όλα τα ηλεκτρονικο-μαραφέτια. Εφόσον λοιπόν η εμπειρία τους είναι ασφάλτινη, πάνε στο χιόνι όπως πάνε στο στεγνό με την λογική ότι όλα τα προαναφερθέντα θα τους κρατήσουν.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και αρκετοί νεόπλουτοι με νεόπλουτη συμπεριφορά η οποία μεταφράζεται συνήθως σε κραυγαλέες εκδηλώσεις επίδειξης του πλούτου(;) τους: Μεγάλο "τζιπ", μεγάλο σπίτι, πολλές φωνές για να μας προσέξουν κλπ κλπ. Επειδή όμως αυτά τα άτομα είναι στο βουνό κατά κύριο λόγο οδηγοί του Σαββατοκύριακου και τα οχήματα δυνατά, γίνονται επικίνδυνοι.
Τονίζω και πάλι ότι μιλάω για συγκεκριμένες συνθήκες, συγκεκριμένα άτομα και ότι τα οχήματα που ανέφερα ήταν σαν παράδειγμα. ΔΕΝ αφορίζω τα συγκεκριμένα οχήματα (ίσα ίσα που θα ήθελα κάποια στιγμή να μπορέσω να αποκτήσω κάποιο απ' αυτά), και ΔΕΝ βάζω στο ίδιο βαρέλι όλους τους οδηγούς 4x4 ή τους ανθρώπους συγκεκριμένης ηλικίας.
Ώθηση για τα σχόλια μου έδωσε το γεγονός ότι τα περισσότερα οχήματα τα οποία βλέπω να έχουν φύγει από τον δρόμο τα τελευταία 15 χρόνια που ανεβαίνω σχεδόν κάθε ΣΚ στο βουνό είναι αυτής της κατηγορίας και οι οδηγοί τους να ανήκουν στο γκρουπ που ανέφερα.
:)
Desperado
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2004, 10:50

Δημοσίευσηαπό jimnyblue » 13 Νοέμ 2004, 01:13

tasos953 έγραψε:
jimnyblue έγραψε:Για χιονι, παγο (ειδικα παγο) δοκιμαστε

Goodyear Ultra Grip 5
Fulda Supremo
Nokian

χωρις αλυσιδες εννοειται!!

Καλά, αλλά Β' Εθνική (πλήν κάποιων Nokia)
Στην Α' παίζουν μάλλον οι MICELIN, BRIDGESTONE και ίσως τα νέα CONTINENTAL.
Αυτά όχι από κάποιο τέστ και με κάποια επιφύλαξη μιας και προέρχονται από παρατηρήσεις συμπεριφορών στα βουνά της περιοχής, σε διάφορα type=W&VT=LT

Φιλε Τασο,

Δεν εχω προσωπικη αποψη. Αλλα ειδικα τα Ultra grip 5 τα ειδα να τα φορανε 4 στα 5 αυτοκινητα σε καποιες χωρες της κεντρικης ευρωπης και αυτο λεει πολλα κατα τη γνωμη μου. Εγω δεν εχω εμπειρια απο αυτα δυστηχως.
jimnyblue
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2003, 23:52

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 13 Νοέμ 2004, 14:51

jimnyblue έγραψε:
tasos953 έγραψε:
jimnyblue έγραψε:Για χιονι, παγο (ειδικα παγο) δοκιμαστε

Goodyear Ultra Grip 5
Fulda Supremo
Nokian

χωρις αλυσιδες εννοειται!!

Καλά, αλλά Β' Εθνική (πλήν κάποιων Nokia)
Στην Α' παίζουν μάλλον οι MICELIN, BRIDGESTONE και ίσως τα νέα CONTINENTAL.
Αυτά όχι από κάποιο τέστ και με κάποια επιφύλαξη μιας και προέρχονται από παρατηρήσεις συμπεριφορών στα βουνά της περιοχής, σε διάφορα type=W&VT=LT

Φιλε Τασο,

Δεν εχω προσωπικη αποψη. Αλλα ειδικα τα Ultra grip 5 τα ειδα να τα φορανε 4 στα 5 αυτοκινητα σε καποιες χωρες της κεντρικης ευρωπης και αυτο λεει πολλα κατα τη γνωμη μου. Εγω δεν εχω εμπειρια απο αυτα δυστηχως.

Και στα μέρη μου, αυτό πουλιέται περισσότερο, μαζύ με κάποια MARANGONI, FULDA και αρκετά Άπω Ανατολής, αλλά μόνο λόγω κόστους.
Βλέπεις τα Μισλέν και τα Μπρίτζεστον είναι 20 - 25% ακριβώτερα.
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Re: Αλυσίδες & 4χ4 (απορία)

Δημοσίευσηαπό gc60 » 19 Νοέμ 2004, 13:54

gmav έγραψε:Καλησπέρα.
......
Θα μπορούσε κάποιος να μου διευκρινήσει τι κάνουμε με τις αλυσίδες?
Τις φοράμε ή δεν τις φοράμε. Με τα λάστιχα M&S τι γίνεται? Χρειάζονται αυτά αλυσίδες ή όχι?


παραθετω προσωπικη εμπειρια, χωρις να λεω οτι τα υπολοιπα που ειπωθηκαν δεν ειναι σωστα ;)

μανισια καινουργια λαστιχα στο τζιμνυ, αρχες 2001. Χορτιατης απο/προς καταφυγιο.
Σε ενα σημειο ειχε παγωσει το χιονι και ο 'δρομος' ηταν γυαλι και ειχε μια κλιση προς το γκρεμο. Ολα τα αυτοκινητα που φορουσαν ενα υποτυπωδες-εστω-καλο λαστιχο το περασαν το σημειο ευκολα. Εγω το περασα... καθετα!!!

Την ιδια χρονια... Ελατοχωρι. σταματησα στη βαση, εκει που ξεκινουσαν τα χιονια. Ελαφρια ανηφορα, με 4 ατομα μεσα. Σπινιαραν οι τροχοι, και δεν μπορουσα να παω πουθενα... εβαλα 4 αλυσιδες και εφυγα. Και με δυο στους πισω τροχους θα εφευγα, αλλα το βαπτισμα του Χορτιατη ηταν αρκετο ;)

Την ιδια χρονια... Ολυμπος. Σταματησα στο σημειο ελεγχου, εβαλα 4 αλυσιδες και πηγα στο 1ο καταφυγιο ανετα.
Τωρα με τα ST δεν ξερω πως θα συμπεριφερθει το αυτοκινητο. Σε χιονια δεν τα εχω δοκιμασει ακομα (αν καποιος εχει εμπειρια, ευχαριστως να ακουσω σχολια για αυτο το λαστιχο, για τα χιονια.)

Αλλα οι αλυσιδες θα ειναι μονιμως μεσα, και *δεν* θα ντραπω να τις χρησιμοποιησω, αν η αναγκη τις καλεσει (διοτι εχω ακουσει και σχολια του τυπου... κοιτα το τζιπακι με αλυσιδες, τι της φορας... κτλ).
Αυτα που λενε παντως για το που πρεπει να τις βαλεις ειναι σωστα.
Βεβαια, εξαρταται παντα και απο το βαρος του αυτοκινητου. Αλλιως θα συμπεριφερθει ενα αυτοκινητο 2Τ με αλυσιδες, και αλλιως του 1Τ με αλυσιδες... αν κανω λαθος, διορθωστε με :)

Σε νορμαλ παντως καταστασεις με φρεσκο απατητο (οχι πολυ χιονι ομως ;) ), ή λιωμενο χιονι (λασπουρο-χιονι, δεν χρειαστηκα αλυσιδες ακομα και με τα μανισια λαστιχα.
Άβαταρ μέλους
gc60
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 188
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2004, 13:15
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 19 Νοέμ 2004, 18:56

Προφανώς τα μανίσια λάστιχα του JIMNY είναι για τα μπάζα.
Άποψή μου είναι πως όλα τα αυτοκίνητα (και τα 4Χ4) πρέπει να εφοδιάζονται με χειμερινά λάστιχα εφ' όσον κινούνται σε περιοχές που τα χιόνια και άρα και ο πάγος είναι συχνό φαινόμενο.
Το επί πλέον κόστος (το έχω ξαναγράψει) είναι αμελητέο άν σκεφτεί κανείς το κόστος αντικατάστασης ενός φτερού (χώρια το ρεζιλίκι άν είσαι τετρακούνητος που όλοι μας έχουν στο μάτι).
Τώρα στα δύσκολα... δεν πιστεύω πως οι αλυσσίδες προσθέτουν πολλά στις δυνατότητες ενός 4κίνητου με καλά λάστιχα που σταματάει μόνο άν η κοιλιά του κολλήσει στο χιόνι που θα έχει συμπιέσει από κάτω.
Στον πάγο τώρα τί να πώ; Είναι και η εμπειρία, αλλά πρωτίστως τα λάστιχα.
Δές και το άρθρο στο παρόν http://www.off-road.gr/article68.html
και ξαναγράφουμε σχετικά.
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό 747 » 20 Νοέμ 2004, 10:40

Κανένα ελαστικό δεν μπορεί να συγκριθεί με τη σιγουριά της αλυσίδας στον πάγο. Αν και οι 4 αλυσίδες είναι για εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις, οι 2 αλυσίδες επιβάλλονται όταν έχει πάγο.
Στο χιόνι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Με ένα ελαστικό Μ/Τ έχεις καθαρίσει πολύ άνετα.
747
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003, 13:16
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό gc60 » 22 Νοέμ 2004, 12:40

tasos953 έγραψε:Προφανώς τα μανίσια λάστιχα του JIMNY είναι για τα μπάζα.
Άποψή μου είναι πως όλα τα αυτοκίνητα (και τα 4Χ4) πρέπει να εφοδιάζονται με χειμερινά λάστιχα εφ' όσον κινούνται σε περιοχές που τα χιόνια και άρα και ο πάγος είναι συχνό φαινόμενο.
Το επί πλέον κόστος (το έχω ξαναγράψει) είναι αμελητέο άν σκεφτεί κανείς το κόστος αντικατάστασης ενός φτερού (χώρια το ρεζιλίκι άν είσαι τετρακούνητος που όλοι μας έχουν στο μάτι).
Τώρα στα δύσκολα... δεν πιστεύω πως οι αλυσσίδες προσθέτουν πολλά στις δυνατότητες ενός 4κίνητου με καλά λάστιχα που σταματάει μόνο άν η κοιλιά του κολλήσει στο χιόνι που θα έχει συμπιέσει από κάτω.
Στον πάγο τώρα τί να πώ; Είναι και η εμπειρία, αλλά πρωτίστως τα λάστιχα.
Δές και το άρθρο στο παρόν http://www.off-road.gr/article68.html
και ξαναγράφουμε σχετικά.


ναι ειναι για τα μπαζα οσο αφορα το χιονι ;) Ειναι ενα κλασσικο λαστιχο H/T

Αλλα αν καποιος πηγαινει μια στις τοσες στο χιονι, αξιζουν οι αλυσιδες. Αν η κοιλια κατσει, ισως, ουτε οι αλυσιδες να σε βγαλουν.
Οι περισσοτεροι στα αστικα κεντρα, δεν εχουν τη δυνατοτητα για χειμερινα (λογω χωρου, λογω τι να το κανω βρε αδερφε στην πολη), εκτος αν ασχολειται με χειμερινα σπορ.

Οποτε οι αλυσιδες, σε οποιαδηποτε περιπτωση, σωζουν καταστασεις ;) με πολυ μικρο κοστος...

Τωρα, αν καποιος ειναι σε συνθηκες χιονιου, παγου, και ασχολειται με χειμερινα σπορ, τοτε η λυση του χειμ.λαστιχου ειναι μονοδρομος...
Άβαταρ μέλους
gc60
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 188
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2004, 13:15
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 4 επισκέπτες