Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Rotation ελαστικών

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Rotation ελαστικών

Δημοσίευσηαπό xtrail » 18 Οκτ 2005, 22:11

Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει rotation στα ελαστικά? Με διάφορους φίλους από την παρέα το κοιτούσαμε και μας φάνηκε πως υπάρχει. Μιλάω συγκεκριμένα για τα Bridgestone 694 ΑΤ, που έχουν στο πλαι κάτι σαν βελη που δείχνουν φορά ελαστικού. Λαστιχάς είπε σε φίλο, με πολύ βεβαιο υφος πως δεν υπάρχει. Στα δικά μου πρόσεξα πως από την μια πλευρά έχουν μπει κανονικά και από την άλλη ανάποδα. Κοιτώντας και το πέλμα φάνηκε να έχουν μπει λάθος, καθώς μοιάζει πως τα εισερχόμενα νερά αντί να εξάγονται από το ελαστικό προς την έξω πλευρά του αυτοκινήτου, αυτά γυρίζουν προς το εσωτερικό. Χωρίς να έχω παρατηρήσει φαινόμενο να τραβάνε προς κάποια μεριά περνώντας πάνω από πολύ νερό (υδρολίσθηση), σκέφτομαι μήπως πράγματι έχουν μπει λάθος?
Ακουω την γνώμη σας και ιδιαίτερα των ειδικών
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Rotation ελαστικών

Δημοσίευσηαπό xalk » 19 Οκτ 2005, 04:16

τα 2 πίσω ακριβώς μπροστά , και τα μπροστινά χιαστί πισω
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Rotation ελαστικών

Δημοσίευσηαπό xalk » 19 Οκτ 2005, 04:23

... (δεν ειμαι ειδικός, απλα οι πιο ψαγμένοι έτσι προτείνουν την αλλαγή).
επίσης αν βαλεις και την ρεζερβα στο παιχνίδι ξεκινα απο το μπρός δεξί και μετά ακολουθα τις αλλαγές με την φορά του ρολογιού.
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Δημοσίευσηαπό xtrail » 19 Οκτ 2005, 07:15

Δεν εννοούσα το σταύρωμα αλλά την φορά που ζαντάρονται. Αυτό που λες είναι άλλο ένα θέμα. Πολλοί "ειδικοί" λένε πως σε αυτά τα ελαστικά δεν χρειάζεται το σταυρωμα. Αν πάντως υπάρχει φορά κύλισης του ελαστικού νομίζω πως για να γίνει σωστά το σταυρωμα πρέπει να ξεζανταριστουν.
Αυτο που λεω χοντρικά, ειναι αντί να έχει φορά το πέλμα >>> έχει <<<
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό vagelis » 19 Οκτ 2005, 08:31

Yπαρχουν λαστιχα που εχουν φορα και αλλα οχι ,αυτα που εχουν μαρκαρονται με ενα βελος που δειχνει την φορα και πρεπει να τοποθετηθουν με το βελος να δειχνει μπροστα,αν δεν εχουν τοποθετηθει ετσι να πας να στα διορθωσουν.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό xalk » 19 Οκτ 2005, 11:45

vagelis έγραψε:...και πρεπει να τοποθετηθουν με το βελος να δειχνει μπροστα,αν δεν εχουν τοποθετηθει ετσι να πας να στα διορθωσουν.

γιατί αλλιώς θα εχεις καλή πρόσφυση μόνο στην ... οπισθεν :shock: :shock: :D :D
Άβαταρ μέλους
xalk
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004, 02:43

Δημοσίευσηαπό Athos » 19 Οκτ 2005, 12:18

Νομίζω ότι η φορά κύλισης στα λάστιχα ήταν κάτι που ανακαλύφθηκε τη δεκαετία του 70. Πρίν, τα προφίλ και οι μπακλαβάδες ήταν τέτοιοι που το λάστιχο φοριόταν από παντού.
Όταν οι παλιοί λαστιχάδες έλεγαν "σταύρωμα" εννοούσαν χωρίς ξεζαντάρισμα.
Οι καινούργιοι χμμ ξέρουν τι εννοούν άραγε ?
Τελοσπάντων το σταύρωμα ήταν τότε αναγκαίο γιατί με τις ανοχές στις ρυθμίσεις αξόνων κλπ αλλά και στην κατασκευή των ίδιων των ελαστικών ήταν σίγουρη η ανομοιόμορφη φθορά του ελαστικού.
Σήμερα συνήθως ένα λάστιχο τελειώνει στον τροχό που πρωτοτοποθετήθηκε, ε άντε το πολύ ας το βάλουμε από μπρος πίσω απ την ίδια μεριά..
Athos
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2005, 07:00

Re: Rotation ελαστικών

Δημοσίευσηαπό pajino » 19 Οκτ 2005, 13:08

xtrail έγραψε:Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει rotation στα ελαστικά? Με διάφορους φίλους από την παρέα το κοιτούσαμε και μας φάνηκε πως υπάρχει. Μιλάω συγκεκριμένα για τα Bridgestone 694 ΑΤ, που έχουν στο πλαι κάτι σαν βελη που δείχνουν φορά ελαστικού. Λαστιχάς είπε σε φίλο, με πολύ βεβαιο υφος πως δεν υπάρχει. Στα δικά μου πρόσεξα πως από την μια πλευρά έχουν μπει κανονικά και από την άλλη ανάποδα. Κοιτώντας και το πέλμα φάνηκε να έχουν μπει λάθος, καθώς μοιάζει πως τα εισερχόμενα νερά αντί να εξάγονται από το ελαστικό προς την έξω πλευρά του αυτοκινήτου, αυτά γυρίζουν προς το εσωτερικό. Χωρίς να έχω παρατηρήσει φαινόμενο να τραβάνε προς κάποια μεριά περνώντας πάνω από πολύ νερό (υδρολίσθηση), σκέφτομαι μήπως πράγματι έχουν μπει λάθος?
Ακουω την γνώμη σας και ιδιαίτερα των ειδικών


Φίλε φοράω τα ίδια στο pinin μου κοίταξα τα πέλματα φαίνονται ότι έχουν την ίδια φορά όλα. Τα βελάκια που λες είναι λίγο μπέρδεμα γιατί δείχνουν στο πάνω μέρος μπροστά και στο κάτω πίσω !

Με έχεις αγχώσει μήπως φοράω και τα 4 ανάποδα..... :shock: :shock: :shock:
pajino
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 153
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 12:23
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό xtrail » 19 Οκτ 2005, 13:35

Οπως το περιγράφεις μάλλον είναι σωστά βαλμένα. Σκέψου την φορά του ελαστικού όταν προχωράει και λογικά αυτή είναι και η φορά του βέλους. Στα Bridgestone αυτά τα βέλη δείχνουν περισσότερο σαν σχήματα γι΄αυτό και ρωτάω.
Για την πρόσφυση πάντως δεν είχα κάτι περίεργο όπως τράβηγμα από την μια ή την άλλη πλευρά.
Επίσης επειδή βλέπω πως αρκετοί λαστιχάδες το παίζουν ειδήμονες και προσβάλονται όταν τους πεις κάτι έκανα την ερώτηση. Ενας από αυτούς είναι και αυτός που έβαλε τα δικά μου χθες και έφαγε ήδη κράξιμο στην ενότητα για τα 694 (για άλλον λόγο τότε) και ένας άλλος που έβαλε ο gmav χθες. Απορώ αν μπορώ και να κινηθώ εναντίον του για το συγκεκριμένο λάθος-πάει και ενας χρόνος τώρα-
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό gmav » 19 Οκτ 2005, 14:20

xtrail έγραψε:Επίσης επειδή βλέπω πως αρκετοί λαστιχάδες το παίζουν ειδήμονες και προσβάλονται όταν τους πεις κάτι έκανα την ερώτηση. Ενας από αυτούς είναι και αυτός που έβαλε τα δικά μου χθες και έφαγε ήδη κράξιμο στην ενότητα για τα 694 (για άλλον λόγο τότε) και ένας άλλος που έβαλε ο gmav χθες. Απορώ αν μπορώ και να κινηθώ εναντίον του για το συγκεκριμένο λάθος-πάει και ενας χρόνος τώρα-


Μα για να κινηθείς εναντίον του θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι στα πέρασε λάθος.

συνήθος στα ελαστικά που έχουν φορά, αυτή δείχνεται με ξεκάθαρο βέλος στο προφιλ του ελαστικού όπου γράφεται και η λέξη rotation. τα συγκεκριμένα δεν είναι ευδιάκριτα και σίγουρα δε γράφουν rotation.

αυτό που έκανε ο λαστιχάς χτες που τα φόρεσα για να με πείσει ότι δεν έχουν rotation είναι το εξής.

ειχα μπροστά μου το ελαστικό (μαζί με τη ζάντα, δεν έχει σημασία). τα "βελάκια" που θεωρητικά δείχνουν τη φορά έδειχναν προς τα δεξια >>>>. όταν γύρισα το ελαστικό ανάποδα, η άλλη πλευρά του ελαστικού (που τώρα ήρθε μπροστά μου), εδειχνε με τα βελάκια πάλι προς τα δεξιά >>>.
αυτό σημαίνει πως όπως και να τα βάλεις, η μία πλευρά θα έχει τα "βελάκια" προς τα δεξιά. και η άλλη προς τα αριστερά......
JEANNEAU - SUN ODYSSEY 45' 2005 - "ELPIDA"
Εικόνα
www.sailman.gr
Άβαταρ μέλους
gmav
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 492
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2003, 21:20
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό iperodigos » 19 Οκτ 2005, 15:15

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΕΧΟΥΝ ΦΟΡΑ ΚΥΛΙΣΗΣ..ΕΚΤΟς ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΗ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΧΡΗΣΗ...

ΑΛΛΑΞΕ ΛΑΣΤΙΧΕΜΠΟΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΣ,...ΑΚΟΥ ΕΚΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΤΑ ΒΑΛΕΙ ΛΑΘΟΣ...

ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΠΑΝΙΚΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ....ΜΕ ΦΡΕΝΟ...

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΛΕΟΝ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΖΕΥΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΟΡΑ ΚΥΛΙΣΗΣ...ΓΙΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΤΕΤΡΑΔΑ ΤΑ 2 ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΒΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ 2 ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ..
iperodigos
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: 05 Ιουν 2004, 12:01

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 19 Οκτ 2005, 21:56

Τα 694 νομίζω πως είναι της τεχνολογίας της Μπρίτζστόουν "UNI DIRECTIONAL" και νομίζω πως επιβάλλεται τα βέλη να δείχνουν μπροστά. Άν όντως και από την εσωτερική έχουν βέλη αντίστροφης φοράς, σημαίνει πως δεν έχουν ανάγκη προσανατολισμού. ΒΛ http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/ind ... 000490RCRD
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Περι φορας κυλισης.

Δημοσίευσηαπό Camelius » 19 Οκτ 2005, 23:35

Απο οσο θυμαμαι και νομιζω οτι θυμαμαι καλα τα λαστιχα τα οποια χρειαζονται "ειδική" τοποθέτηση έχουν πάνω ενα εντονο βελος φοράς και την λεξη Rotation.
Επισης τα λαστιχα τετοιου τυπου γραφουν πανω "Install this side out"

Το οποιο σημαινει αν κανενα απο τα δυο αυτα χαρακτηριστικα δεν ειναι πανω στο λαστιχο σου, λογικα ειναι συμμετρικης τοποθετησης και δεν παιζει ρολο πως θα μπουν.

Αυτα τα ολιγα δεδομενου οτι προσφατα αλλαξα λαστιχα και στο ΝΙΒΑ και στο ΙΒΙΖΑ μου και τα Potenza ειχαν τις ενδειξεις που σου λεω.

Φιλικά,
Βασιλης
Άβαταρ μέλους
Camelius
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 21 Μαρ 2004, 18:38
Τοποθεσία: Κηφισιά, Αθήνα

Re: Rotation ελαστικών

Δημοσίευσηαπό jfk60 » 20 Οκτ 2005, 12:25

xtrail έγραψε:Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει rotation στα ελαστικά? Με διάφορους φίλους από την παρέα το κοιτούσαμε και μας φάνηκε πως υπάρχει. Μιλάω συγκεκριμένα για τα Bridgestone 694 ΑΤ, που έχουν στο πλαι κάτι σαν βελη που δείχνουν φορά ελαστικού. Λαστιχάς είπε σε φίλο, με πολύ βεβαιο υφος πως δεν υπάρχει. Στα δικά μου πρόσεξα πως από την μια πλευρά έχουν μπει κανονικά και από την άλλη ανάποδα. Κοιτώντας και το πέλμα φάνηκε να έχουν μπει λάθος, καθώς μοιάζει πως τα εισερχόμενα νερά αντί να εξάγονται από το ελαστικό προς την έξω πλευρά του αυτοκινήτου, αυτά γυρίζουν προς το εσωτερικό. Χωρίς να έχω παρατηρήσει φαινόμενο να τραβάνε προς κάποια μεριά περνώντας πάνω από πολύ νερό (υδρολίσθηση), σκέφτομαι μήπως πράγματι έχουν μπει λάθος?
Ακουω την γνώμη σας και ιδιαίτερα των ειδικών



To 694 a/t, δεν εχει rotation, τα βελακια δε που δειχνουν προς τα πανω
ειναι το σημειο που μπορεις να ελεγχεις το υπολοιπο του τακουνιου.
Άβαταρ μέλους
jfk60
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 140
Εγγραφή: 02 Μαρ 2005, 16:21
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό BLLAND » 18 Νοέμ 2005, 18:11

ΔΙΑΓΩΝΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΠΟΤΕ! ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΑ ΜΠΡΟΣ ΠΙΣΩ ΜΟΛΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ 20000ΧΙΛ Η 2 ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑ....! ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΡΕΥΝΑ (ΒΡΕΤΑΝΩΝ ΜΑΛΙΣΤΑ!) ΕΙΔΑΝ ΟΤΙ ΑΠΟ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΥΧΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΧΑΝΟΥΝ ΑΠΟ 12-20% ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΔΗΣΗ ΑΡΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΘΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ. ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ? ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΚΙΟ.(ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΑΙ ΔΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗΜΑΤΑ (ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΚΡΕΣ) ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ Η ΜΑΡΚΑ!!!) ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΑΝ ΕΙΧΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΘΑ ΤΑ ΑΛΛΑΖΑ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ!!! ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΧΝΑ & ΑΠΟΤΟΜΑ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΑ, ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ, ΗΛΙΟΣ, ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΑΚΙΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Κ.Λ.Π.
Άβαταρ μέλους
BLLAND
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: 26 Μάιος 2005, 17:31
Τοποθεσία: Λαμία

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 8 επισκέπτες