Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Rotation ελαστικών

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Δημοσίευσηαπό vayero4_4 » 28 Δεκ 2005, 15:15

Τωρα διαβασα το θεμα αυτο και παρολο που αλλο ρωτησε ο xtrail, η κουβεντα πηγε αλλου. Οσον αφορα λοιπον τη φορα λειτουργιας, αυτη φαινεται και απο τα διακριτα βελη, φαινεται ομως και απο το πελμα. Αν ειναι συμμετρικο ως προς τον κεντρικο αξονα (φαινεται πανευκολα αυτο) τοτε δεν χρειαζεται να τοποθετηθει "καπως". Αν ομως δεν ειναι συμμετρικο το πελμα, χαρακτηριστικο περισσοτερο των ελαστικων με "βροχινο" προσανατολισμο, τοτε πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να τοποθετηθουν σωστα γιατι αλλιως δεν δουλευουν σωστα, με κινδυνο ακομα και γλιστρηματος σε εντονη βροχη.

Οσον αφορα την εκ περιτροπης αλλαγη θεσης των ελαστικων (το "σταυρωμα"), εδω δεν υπαρχει καποιος συγκεκριμενος κανονας. Ο τροπος που πρεπει να γινεται παιζει αναλογα με τον αξονα μεταδοσης κινησης, τον τυπο του ελαστικου (συμμετρικο ή ασυμμετρο), το βαρος του αυτοκινητου και την κατανομη αυτου και (συνηθως) περιγραφεται στο βιβλιο οδηγιων του αυτοκινητου. Εμενα ας πουμε που ειναι κατα βαση πισωκινητο, με συμμετρικα ελαστικα θελει τα μπρος ευθεια πισω και τα πισω χιαστι μπροστα, καθε 5.000 χλμ αν θυμαμαι καλα (καθε 5.000 τα περιστρεφω εγω).

Αν το ελαστικο ειναι ενα κοινο ελαστικο, τοτε μπορει και να μην τα περιστρεψει κανεις ποτε. Αν ομως ειναι ενα πιο ειδικο ελαστικο, οπως τα Μ/Τ που εχουν μεγαλα τακουνια και κατα κανονα ειναι μεγαλυτερα και σε διασταση, τοτε ειναι απαραιτητη η περιστροφη. Ο λογος ειναι πως τα μπροστινα λαστιχα που στριβουν φαγωνονται πολυ στα πλαινα με αποτελεσμα να μοιαζουν με μπαλονια αλλα και να μην κανουν δουλεια οταν φαγωθουν τα πλαινα τακουνια, ενω τα πισω φαγωνονται πολυ στο κεντρο με αποτελεσμα να μην εχουν καλη προσφυση σε επιταχυνσεις και επιβραδυνσεις.

Το συμπερασμα ειναι πως αν εχει κανεις ορεξη να το κανει, το σταυρωμα ειναι μια πολυ καλη πρακτικη για να διατηρουνται τα ελαστικα σε οσο το δυνατον καλη κατασταση, εξασφαλιζοντας ετσι την μεγαλυτερη δυνατη ασφαλεια. Αν βαριεται, καλυτερα να αλλαζει ελαστικα λιγο νωριτερα (κανα χρονο).
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16 :l33t:
Άβαταρ μέλους
vayero4_4
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: 14 Οκτ 2004, 18:56
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Δημοσίευσηαπό akrassas » 05 Ιαν 2006, 13:36

Αγαπητοί Συνοδηγοί

1. τα Dueler 694 δεν έχουν συγκεκριμένη φορά κύλησης - όπως και να το φορέσεις πάντα θα βλέπεις το ίδιο Pattern.

2. τα τριγωνάκια στο πλάι δεν έχουν σχέση με τη φορά κύλησης, αν προσέξετε καλήτερα θα παρατηρήσετε ότι τα τριγωνάκια της μιας πλευράς "δείχνουν" ανάποδα aπό τα τριγωνάκια της άλλης.

3. Στο συγκεκριμένο λάστιχο το μόνο που έχει σημασία κατά την τοποθέτηση είναι η χρωματιστή γραμμή (όχι οι άσπρες) οι οποίες δεν είναι στο κέντρο του πέλματος αλλά προς τα πλάγια, οι γραμμές αυτές θα πρέπει να βρίσκονται σε συμετρία σε σχέση με τον άξονα κίνησης του αυτοκινήτου (δηλαδή εάν βλεπουμε το αυτοκίνητο από μπροστά τότε θα πρέπει να βλέπουμε τις γραμμές αυτές είτε όλες εσωτερικά είτε ολες εξωτερικά. Αυτό βέβαια μπορεί να γίνει μόνο κατά την τοποθέτηση). Οι 99 στους 100 λαστιχάδες θα σας κοιτάξουν ως εξωγήινους εάν τους το αναφέρετε, γι'αυτό να είστε προετοιμασμένοι.

Ελπίζω να βοήθησα
=================
BOFH Excuse #61:

not approved by the FCC
=================
akrassas
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 09 Δεκ 2002, 17:50
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 13 επισκέπτες