Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτόματο vs Χειροκίνητο

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 29 Ιαν 2006, 01:12

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική μεταφορά της έμφασης από τον παράγοντα άνθρωπο στον παράγοντα της τεχνολογίας και των αυτοματισμών.

Αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκη κακό. Έχει μεγάλη σημασία το περιεχόμενο (context) μέσα στο οποίο εξετάζουμε ένα θέμα καθώς και οι παράμετροι (παράγοντες) που το επηρεάζουν.

Οι όποιοι αυτοματισμοί, ιδωμένοι μέσα από την καθημερινή , επαναλαμβανόμενη και τυποποιημένη χρήση είναι καλοδεχούμενοι.

Σε αυτό το πλαίσιο θεωρώ τα αυτόματα εξαιρετικά για την καθημερινή – ρουτινιάρικη κίνηση μέσα στη πόλη. Δηλαδή σε συνθήκες όπου το αυτοκίνητο είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς που θα σε πάει από το σημείο Α στο σημείο Β και τίποτε περισσότερο.

Κάθε αυτοματισμός δημιουργείται για να λύσει συγκεκριμένα προβλήματα σε συγκεκριμένο περιβάλλον και συνθήκες.

Έτσι δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι στα αυτόματα πρωτοστάτησαν οι Αμερικανοί και οι Βόρειο-Ευρωπαίοι (μπορεί να ιδωθεί και σαν Ευρωπεη), για να καλύψουν ανάγκες σε συγκεκριμένες μορφολογίες εδάφους και απευθυνόμενοι σε συγκεκριμένο κοινό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Σε αυτό το πλαίσιο (θα επαναλάβω ξανά), θεωρώ τα αυτόματα εξαιρετικά για την καθημερινή – ρουτινιάρικη κίνηση και ειδικά σε σχετικά φλατ μορφολογίες εδάφους.

Ερχόμενοι τώρα στις Ελληνικές συνθήκες , θεωρώ (προσωπική και εξ’ ορισμού υποκειμενική άποψη) ότι δεν ταιριάζουν στην μορφολογία του Ελληνικού εδάφους , λόγω των τεχνικών τους χαρακτηριστικών που ανέλυσαν οι προγράφοντες. Εξαίρεση φυσικά αποτελούν οι μεγάλες πόλεις.

Ειδικά για Off-road δεν θα επέλεγα ποτέ αυτόματο , για μια σειρά από λόγους.

Το Off-road είναι χόμπι – διασκέδαση. Θεωρώ ότι το αυτόματο αφαιρεί μεγάλο μέρος της οδηγικής απόλαυσης.

Είναι επιλογή μου , η έμφαση να είναι στον παράγοντα άνθρωπο και όχι στον παράγοντα μηχανή.

Θέλω να ανταπεξέρχομαι στις δυσκολίες γιατί έχω αναπτύξει ικανότητες και δεξιότητες και όχι γιατί το αυτόματο μεταφέρει τη ροπή πιο «γλυκά» στο έδαφος από ότι θα το έκανα εγώ.

Ακόμη πιο σημαντικό, θέλω οι ικανότητες και δεξιότητες αυτές να αυξάνονται και βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου. Θέλω το όριο να είμαι εγώ και όχι οι τεχνικές προδιαγραφές του αυτόματου κιβώτιου μου.

Όχι , δεν θέλω να έχω τα χέρια μου ελεύθερα. Διασκεδάζω δε δουλεύω. Εξ’ ‘άλλου αν αυτό είναι το ζητούμενο θα μπορούσα να προσλάβω και οδηγό (Μαυροχρήστο τι κάνεις αυριο ?).

Θέλω να έχω εγώ τον πλήρη έλεγχο. Να μπορώ να ελέγχω με μικρομετρικές και ακριβείς κινήσεις τα πάντα.

Και αν σπινιάρω λίγο περισσότερο , και αν κολλήσω εκεί που το αυτόματο θα τα κατάφερνε καλύτερα, δεν πειράζει , είναι μέρος του παιχνιδιού.

Όταν όμως τα καταφέρω, θα τα έχω καταφέρει εγώ και όχι το αυτόματο κιβώτιο. Θέλω να αναμετρηθώ εγώ με τη δυσκολία και όχι το αυτόματο κιβώτιο και ο αλγόριθμος των ηλεκτρονικών μου.

Δεν θέλω να γίνονται πράγματα για εμένα χωρίς εμένα. Θέλω να επιλέξω εγώ την ταχύτητα με την οποία θα κατεβαίνω μία κλήση. Και θέλω να μπορώ να το κάνω άμεσα, χωρίς να χρειαστεί να μπω στη λογική αυτού που σχεδίασε το αυτόματο κιβώτιο.

Και εν τέλει , επειδή σε αρκετά σημεία τίθεται σε κίνδυνο και η σωματική μου ακεραιότητα, θέλω να αποφασίζω εγώ – ΑΜΕΣΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.



Αρκετά πράγματα στη ζωή μας είναι προγραμματισμένα και ελεγχόμενα. Γιατί θα πρέπει να είναι και το Χομπι μου.

Ελπίζω να μη σας κούρασα.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 30 Ιαν 2006, 23:48

Σε κάποια έχεις δίκιο, σε άλλα όχι.

Σίγουρα το χειροκίνητο κιβώτιο είναι πιό απόλυτο στην επιλογή σχέσης. Όχι όμως ότι δεν μπορείς να επιλέξεις σχέση με το αυτόματο, όπως είπαμε και παραπάνω.

Στις "μικρομετρικές" κινήσεις το αυτόματο υπερέχει γιατί ακούει καλύτερα στο γκάζι σε όλες τις συνθήκες και κάνει πιό ομαλές εκκινήσεις από το χειροκίνητο. Το θέμα βέβαια είναι του συμπλέκτη και όχι του κιβωτίου.

Το πρόβλημα του αυτόματου είναι οι κατηφόρες, κυρίως λόγω των μακριών πρώτων σχέσεων. Εκεί θέλει προσοχή.

Σε τελική βέβαια ανάλυση ο καθείς έχει τις προτιμήσεις του. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχουν και διαφορετικές λύσεις σε κάθε πρόβλημα.
tetrakinisimag
 

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 40 επισκέπτες