Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτόματο vs Χειροκίνητο

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτόματο vs Χειροκίνητο

Δημοσίευσηαπό vm » 27 Σεπ 2005, 08:54

Γεια χαρά σε όλους.
Παρακαλώ όσους έχουν γνώση ή εμπειρία ας καταθέσουν την άποψη τους σχετικά με τη χρήση αυτόματου κιβώτιου ή μη σε καταστάσεις off-road, με όσο το δυνατόν γίνεται περισσότερη τεχνική τεκμηρίωση.
Ειδικότερα, ενδιαφέρομαι να μάθω για τη συμπεριφορά του αυτόματου σε περιπτώσεις έντονου ζορίσματος.
Από ιδία εμπειρία ξέρω, και από ότι βλέπω εδώ μέσα, ότι ο συμπλέκτης σε μεγάλα ζόρια, θα αρχίσει να πατινάρει, συνήθως σε πολλές στροφές γιατί έχουμε δώσει γκάζια να ξεπεράσουμε το φορτίο, με επάκολουθο την υπερθέρμανση του. Χαρακτηριστική μυρωδιά καμμένου, αξιοσημείωτη φθορά, και αν δεν μας μείνει πραγματικά στα χέρια, σε λίγα χιλιόμετρα θα θέλουμε αλλαγή. Ξέρω επίσης ότι σε αυτές τις περιπτώσεις (το υπερβολικό ζόρισμα δηλαδή) ακόμη και στην περίπτωση που έχει εκτεταμένη φθορά ο συμπλέκτης, τουλάχιστον μόλις κρυώσει το πιο πιθανό είναι να φτάσουμε μέχρι το σπίτι μας, έστω και με μειωμένη απόδοση, και μετά να πάμε για αλλαγή. Δεν μου έχει τύχει, τουλάχιστον σε μένα ή σε κάποιον που να ξέρω, να μείνει τελείως από δίσκο.

Από την άλλη δεν έτυχε να έχω εμπειρία από αυτόματο κιβώτιο σε συνθήκες ζορίσματος. Είχαμε κάποτε στην οικογένεια αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, και καταλαβαίνω από πρώτο χέρι τα πλεονεκτήματα στην οδήγηση. Φαντάζομαι επίσης ότι σε καταστάσεις off-road, έχεις καλύτερο ενδεχομένως έλεγχο του γκαζιού, δεν κινδυνεύεις από σβήσιμο επειδή σε κρέμασε ο κινητήρας ή λόγω άτεχνου χειρισμού του συμπλέκτη, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ τι θα κάνει στα ζόρια. Εκεί που είσαι ακινητοποιημένος ας πούμε σε μια λάσπη, άμμο ή ξεκινάς σε μια μεγάλη ανηφορά, και πατάς πατάς γκάζι αλλά αυτό δεν ξεκινά. Τι ζημιά μπορεί να προκληθεί από μια τέτοια χρήση? Τελικά αν το φορτίο είναι ανυπέρβλητο, και στην περίπτωση του δίσκου ή θα έσβηνε η μηχανή ή θα πατινάρισε και θα μύριζε ο δίσκος, το αυτόματο τι θα κάνει? Μετά από κάτι τέτοιο θα καταφέρεις να γυρίσεις πάνω στις δικές σου ρόδες ή θα ψάχνεις για γερανό στην ερημιά?
Επίσης, η αλλαγή του δίσκου από ότι κατάλαβα είναι κάτι που είναι στο πρόγραμμα, αλλά και ακόμη και έκτακτη αλλαγή λόγω παιχνιδιών μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα ακριβή δουλειά. Στα αυτόματα γίνονται επισκευές ή πας για αλλαγή όταν τελειώσει και πόσο μπορεί να στοιχίζει αυτή η ιστορία?

Ελπίζω να μην σας κούρασα και να βρίσκετε ενδιαφέρον το θέμα, ειδικά αν κατατεθούν τεκμηριωμένες απόψεις ή εμπειρίες νομίζω θα είναι χρήσιμη για όλους η κουβέντα.

Ευχαριστώ πολύ, ελπίζω σύντομα να τα λέμε και από κοντά.
Άβαταρ μέλους
vm
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 23 Μαρ 2005, 11:54
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Athos » 27 Σεπ 2005, 12:29

Ενδιαφέρον αλλά δύσκολο το θέμα σου.
Αυτόματα υπάρχουν πολλών ειδών.
Προσωπικά ΔΕΝ μου αρέσει το κλασσικό αυτόματο P-R-N-D-2-1 σε οποιαδήποτε κατάσταση ζοριού γιατί θέλω εγώ να επιλέγω την ταχύτητα, τις αλλαγές και τις στροφές κάθε στιγμή. Όμως αυτός ο τύπος είναι νομίζω ανθεκτικότερος στις ζημιές.
Ο άλλος τύπος αυτόματου δηλαδή το ημι-αυτόματο που επιτρέπει και σειριακές αλλαγές επειδή έχει συμπλέκτη παθαίνει τα ίδια με το χειροκίνητο.
Θα επέλεγα χειροκίνητο για οτιδήποτε εκτός από όχημα πόλης.
Athos
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2005, 07:00

Δημοσίευσηαπό iperodigos » 19 Οκτ 2005, 15:20

Athos έγραψε:Ενδιαφέρον αλλά δύσκολο το θέμα σου.
Αυτόματα υπάρχουν πολλών ειδών.
Προσωπικά ΔΕΝ μου αρέσει το κλασσικό αυτόματο P-R-N-D-2-1 σε οποιαδήποτε κατάσταση ζοριού γιατί θέλω εγώ να επιλέγω την ταχύτητα, τις αλλαγές και τις στροφές κάθε στιγμή. Όμως αυτός ο τύπος είναι νομίζω ανθεκτικότερος στις ζημιές.
Ο άλλος τύπος αυτόματου δηλαδή το ημι-αυτόματο που επιτρέπει και σειριακές αλλαγές επειδή έχει συμπλέκτη παθαίνει τα ίδια με το χειροκίνητο.
Θα επέλεγα χειροκίνητο για οτιδήποτε εκτός από όχημα πόλης.



ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΣΑΣΜΑΝ ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΧΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΕ ΕΟΙΛΟΓΗ R N D 3 2 1
iperodigos
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: 05 Ιουν 2004, 12:01

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 19 Οκτ 2005, 16:25

Χμμμ άν δεν κάνω λάθος και τα αυτόματα κιβώτια έχουν δίσκο πλατό οπότε και αυτά έχουν φθορά , εκτός αν ο φίλος vm εννοεί τον συνεκτικό συμπλέκτη .
Δύο πράγματα ειναι απέραντα : η βλακεία ορισμένων ανθρώπων και το σύμπαν - για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος....."Αϊνστάιν".
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό michailbm » 20 Οκτ 2005, 00:22

Χμμμ άν δεν κάνω λάθος και τα αυτόματα κιβώτια έχουν δίσκο πλατό οπότε και αυτά έχουν φθορά , εκτός αν ο φίλος vm εννοεί τον συνεκτικό συμπλέκτη .

Μιχάλη δεν εχουν δίσκο πλατό αλλά το λεγόμενο "τροκουβέρτο" ή "κονβέρτερ" που είναι υδραυλικός μετατροπέας ροπής και λειτουργεί με λαδι , όχι δεν έχει φθορές με την έννοια που έχει ο δίσκος!(ουσιαστικά δεν έχει καθόλου αν δεν χάσει τα υγρά του)
Εικόνα

ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΣΑΣΜΑΝ ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΧΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΕ ΕΟΙΛΟΓΗ R N D 3 2 1


Από την εμπειρία μου σας λέω οτι αυτο το αυτόματο είναι καλο εκτός στα ζόρια χωρίς χαζοσπιναρίσματα και σκαρφαλώνει πολύ πιο άνετα και εύκολα από το μανιουαλ!
Βασική προϋπόθεση να μπορεί να κομπλάρει την πρώτη χωρίς να την αλλάζει!
Τελευταία επεξεργασία από michailbm και 20 Οκτ 2005, 10:59, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό markd » 20 Οκτ 2005, 06:38

iperodigos έγραψε:ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΣΑΣΜΑΝ ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΧΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΕ ΕΟΙΛΟΓΗ R N D 3 2 1


Δεν ξέρω αν είναι τα πιό καλά, αλλά επειδή το έχω δοκιμάσει το παραπάνω σασμάν θα σας πώ κι εγώ τη γνώμη μου.
Το προηγούμενο τετρακίνητο που είχα ήταν ένα sportage του 99 (carman) και ήταν αυτόματο με το συγκεκριμένο σασμάν.
Το αυτοκίνητο πήγαινε 70% χώμα και 30% άσφαλτο.
Δεν μιλάμε για χωμα απλά αλλά για πολύ extreme καταστάσεις.
Σε καμία δυσκολία δεν με δυσκόλεψε το σασμάν ώστε να πώ "να ήταν χειροκίνητο το σασμάν".
Αντίθετα τώρα με το galloper και το samurai υπάρχουν περιπτώσεις που είπα "που είναι το σασμάν του sportage"
Ελπίζω να βοήθησα.
Το πηρα το ρημαδι!
Άβαταρ μέλους
markd
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 5349
Εγγραφή: 07 Μαρ 2005, 21:26
Τοποθεσία: ή εδώ ή εκεί

Δημοσίευσηαπό michailbm » 20 Οκτ 2005, 08:14

Αντίθετα τώρα με το galloper και το samurai υπάρχουν περιπτώσεις που είπα "που είναι το σασμάν του sportage"

Οταν πηρα το Galloper αυτοματο νομιζα οτι ειχα κανει σφαλμα αλλα η πραξη με διεψευσε!!!!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό engelo » 20 Οκτ 2005, 08:23

markd έγραψε:
iperodigos έγραψε:ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΣΑΣΜΑΝ ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΧΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΕ ΕΟΙΛΟΓΗ R N D 3 2 1


Δεν ξέρω αν είναι τα πιό καλά, αλλά επειδή το έχω δοκιμάσει το παραπάνω σασμάν θα σας πώ κι εγώ τη γνώμη μου.
Το προηγούμενο τετρακίνητο που είχα ήταν ένα sportage του 99 (carman) και ήταν αυτόματο με το συγκεκριμένο σασμάν.
Το αυτοκίνητο πήγαινε 70% χώμα και 30% άσφαλτο.
Δεν μιλάμε για χωμα απλά αλλά για πολύ extreme καταστάσεις.
Σε καμία δυσκολία δεν με δυσκόλεψε το σασμάν ώστε να πώ "να ήταν χειροκίνητο το σασμάν".
Αντίθετα τώρα με το galloper και το samurai υπάρχουν περιπτώσεις που είπα "που είναι το σασμάν του sportage"
Ελπίζω να βοήθησα.


Ηθελα να αναπτξω το θέμα αλλά με κάλυψες ΠΛΗΡΩΣ.
Ασφαλώς θα πρέπει να μιλέει για το θέμα κάποιος που έχει πείρα ΚΑΙ απο τα ΔΥΟ κιβώτια, τότε και μόνο τότε θα γίνει πραγματική σύγκριση... Το μου είπε κάποιος φίλο ς ή το άκουα απο κάποιον δεν βοηθάει απλά ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ με manual και μετά με AUTO και δείτε μόνοι τη διαφορά.
Οπως όλα τα πράγματα στη ζωή έχουν τα αρνητικά και τα θετικά... πάντως με τη βοήθεια των νέων ηλεκτρονικών κιβωτίων καθώς και των CVT πολοί μύθοι καταρίπτονται όπως της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και του ΡΕΠΡΙΖ του manual κιβωτίου.
Δεν είναι τυχαίο η ραγδαία ανάπτυξη αυτομάτων κιβωτίων και ειδικά των trip(tronic) σε όλη την Ευρώπη!

Και μην ξεχνάτε το όχημα με το ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ αν το αγοράσετε μεταχειρισμένο είστε σίγουροι πως δούλευε όπως έχει ορίσει ο κατασκευαστής και όχι ο οδηγός. Δλδ κόφτες ΔΕΝ ΠΑΕΙ !!! :D :D :D
Jeep GC 4.7 Limited

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
engelo
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2004, 13:24
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό almak » 20 Οκτ 2005, 08:40

VM :Ρώτησε
Ειδικότερα, ενδιαφέρομαι να μάθω για τη συμπεριφορά του αυτόματου σε περιπτώσεις έντονου ζορίσματος


Νομίζω ότι ο φίλος για το παραπάνω ενδιαφέρεται και όχι τόσο για το αν έιναι βολικό εύχρηστο κτλ το αυτόματο κιβώτιο.

Και εγώ μπορώ να σας πώ "αυτόματο και ξερό ψωμί" για καθημερινά για χώμα
για "extreme"καταστάσεις.
Εκείνο που δεν ξέρω είναι όταν το ζορίζουμε πχ πρώτη-δευτέρα & πρώτη-δευτέρα
με brake down ή πάλι πρώτη -δευτέρα με το σειριακό εκεί τι χαμπάρια σε σύγκρηση με το χειροκίνητο.

Ελπίζω να διευκόλυνα την κουβέντα και να μάθω κι εγώ κάτι :roll: :roll:
Αλέξανδρος Μακρής / Santa Fe 2.7 V6
Πρόεδρος B.R.A.T. (τομέας Ψυχραιμίας)
www.braters.gr
Άβαταρ μέλους
almak
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 342
Εγγραφή: 18 Μάιος 2005, 15:12
Τοποθεσία: Aχαρναί

Δημοσίευσηαπό michailbm » 20 Οκτ 2005, 09:01

για "extreme"καταστάσεις

Εκεί είναι η διάφορα πίστεψε με!
Έχω κάψει δίσκους σε άμμο και βουνό πολλούς, με το αυτόματο δεν εχεις τέτοιου είδους προβλήματα και ξεπερνάς τα εμπόδια πολύ πιο εύκολα!
Όσον αφορά τα σειριακά δεν γνωρίζω γιατι δεν έχω εμπειρία αλλά νομίζω ότι είναι πολύ λεπτεπίλεπτα για αυτή την χρήση!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό vm » 20 Οκτ 2005, 09:44

Ευχαριστώ τους φίλους που ανταποκριθήκαν στο θέμα μου.
Να γίνω πάλι λίγο πιο συγκεκριμένος.
Στην περίπτωση που το αμάξι είναι κολλημένο, και πατάς γκάζι για να ξεκολλήσεις, και προφανώς οι τροχοί δεν σπινάρουν, τι γίνεται στο αυτόματο? Που πάει η ισχύς της μηχανής.
Στα χειροκίνητα, από ότι έχω δει πατινάρει ο δίσκος και αρπάζει στα αυτόματα τι θα γίνει? Αυτή είναι η κύρια απορία μου.

Ευχαριστώ και πάλι.
Άβαταρ μέλους
vm
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 23 Μαρ 2005, 11:54
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Caravan » 20 Οκτ 2005, 10:41

Το δικό μου πάντως δεν έχει κολήσει. Όταν πατώ το γκάζι με αργά και πρώτη, δεν με έχει αφήσει πουθενά χωρίς να γυρίζουν οι τροχοί του.
Προφανώς, ή δεν το έχω "χώσει" όσο εσύ, ή δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί αυτό που αναφέρεις.

Σχετικά τώρα με την επισκευή τους που ρώτησες στην αρχή, ο engelo με ενημέρωσε για κάποιες λύσεις.
Μία απ' αυτές είναι ο www.asteros.gr
Άβαταρ μέλους
Caravan
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 201
Εγγραφή: 30 Μαρ 2005, 20:32
Τοποθεσία: Κρυονέρι Αττικής

Δημοσίευσηαπό michailbm » 20 Οκτ 2005, 10:50

Το δικό μου πάντως δεν έχει κολήσει. Όταν πατώ το γκάζι με αργά και πρώτη, δεν με έχει αφήσει πουθενά χωρίς να γυρίζουν οι τροχοί του.

Το ίδιο και με εμένα!
Όταν κολήσει δυο είναι οι περιπτώσεις ή θα βρει πρόσφυση ή θα σπινάρει !
Ποιος είπε ότι δεν σπινάρουν τα αυτόματα?
Απλά δεν χαζοσπινάρουν λογο της ομαλής μεταφοράς δύναμης στους τροχούς , όταν όμως δεν μπορεί να βρει ικανή πρόσφυση σαφώς και θα σπινάρει!!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό pete-chevy » 27 Ιαν 2006, 04:53

Gia sas. diavasa tin erotisi gia ta auto-transmision.Odigo tetrakinisi polla xronia,exo allaksi 4 chevrolet mexri tora kai olla eixan aytomata sasman ektos apo ena silverado pick-up.Olla eixan tin tixi na kanoun arketa xiliometra off-road.Eida pleonektimata polla sto automato opos p.x. stin ammo to automato den kovi stis allages.To xeirokinito se kathe allagh vouliazi mesa.kai to simantikotero, den tha mirisi pote diskous.Genika nomizo pos stis perisoteres periptoseis off-road to automato yperteri
Τελευταία επεξεργασία από pete-chevy και 27 Ιαν 2006, 05:52, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
pete-chevy
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 27 Ιαν 2006, 04:02
Τοποθεσία: holargos athens

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 27 Ιαν 2006, 05:13

Η ροπή όταν οι τροχοί δεν μπορούν να κινηθούν, σε ένα αυτόματο κιβώτιο, πηγαίνει στο λάδι του μετατροπέα σαν θερμότητα και αποδίδεται στην ατμόσφαιρα από το ψυγείο λαδιού του κιβωτίου.

Τοποθετώντας τον επιλογέα στη θέση 3,2 ή 1, περιορίζουμε τις αλλαγές ταχυτήτων με οροφή τη σχέση αυτή. Π.χ. στη θέση 2 βάζει μόνο 1η και 2α κ.ο.κ. Τοποθετώντας τον επιλογέα στη θέση 1, ουσιαστικά κλειδώνουμε την 1η σχέση, πολύ χρήσιμο σε κατηφόρες.

Το ξεκίνημα σε έδαφος με μειωμένη πρόσφυση είναι πολύ καλύτερο με αυτόματο κιβώτιο, μια και ο μετατροπέας ροπής μεταφέρει πολύ πιό ομαλά τη δύναμη στους τροχούς.

Ένας γνώστης μπορεί να χρησιμοποιεί ένα αυτόματο σαν χειροκίνητο όπου χρειάζεται. Ξεκινάς με 1, ανεβάζεις στο 2 (το κιβώτιο βάζει 2α) κ.ο.κ. Οι αλλαγές βέβαια είναι πιό αργές. Μπορείς κάλιστα λοιπόν να "χτυπήσεις" κόφτη με ένα αυτόματο αυτοκίνητο.

Μεγάλο πλεονέκτημα των αυτόματων κιβωτίων είναι ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να παίρνει τα χέρια του απο το τιμόνι.

Το κακό των αυτόματων κιβωτίων των 4 σχέσεων - όχι των σύγχρονων με τις 6 - είναι ότι έχουν πολύ μακριές σχέσεις, με μεγάλα κενά, που δεν ευνοούν τις επιδόσεις και την κατανάλωση.

Τα αυτόματα αυτοκίνητα δεν φρενάρουν με τον κινητήρα, μιά και τα αυτόματα κιβώτια ανεβάζουν ταχύτητα αν αφήσεις το γκάζι. Γι' αυτό και έχουν μεγαλύτερα φρένα απο αυτά με χειροκίνητο κιβώτιο.

Σε παρατεταμένη σκληρή χρήση η θερμοκρασία στο λάδι του μετατροπέα ανεβαίνει, κάτι που συνήθως επισημαίνεται με φωτεινή ένδειξη στο ταμπλό. Αυτό απαιτεί ακινητοποίηση μέχρι να κρυώσει το λάδι.

Σε κάποια αυτόματα αυτοκίνητα ο μετατροπέας ροπής "κλειδώνει" πάνω απο κάποιες στροφές του κινητήρα, για να μειώνεται η απώλεια ισχύος, να αυξάνονται οι επιδόσεις και να βελτιώνεται η κατανάλωση.

Τα σειριακά αυτόματα κιβώτια (TipTronic, Steptronic κλπ.) δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα απλά αυτόματα. Ένας ηλεκτρονικός μηχανισμός μεταφράζει την κίνηση του λεβιέ σε επιλογές D,3,2,1 λαμβάνοντας υπ'οψιν παραμέτρους απο τον κινητήρα, την ταχύτητα κλπ. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.

Κάποια αυτοκίνητα (ΒΜW SMG, Ferrari F1), έχουν συμβατικά κιβώτια με αυτόματο επιλογέα. Εκεί υπάρχει δίσκος και πλατό, το οποίο χειρίζεται ένα προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα υψηλής ταχύτητας. Δεν έχουν όμως καμία σχέση με αυτόματο κιβώτιο.
tetrakinisimag
 

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot]. Υπάρχουν 52 επισκέπτες