Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Super, αμόλυβδη, LRP και κίνδυνοι

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Δημοσίευσηαπό kotsidakias » 02 Απρ 2005, 21:46

και να θεσω και ενα ακομα σοβαρο προβλημα:φυσικα και θα ξερετε ποσα αμαξια καταλυτικα παλιας γενιας εξακολουθουν να κυκλοφορουν με τον ιδιο καταλυτη που βγαζει οτι χειροτερο απο κακους ρυπους πλεον.
:rockout3: :rockout3: :rockout3: :eyeslam: :vomit:
Άβαταρ μέλους
kotsidakias
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 08 Δεκ 2004, 12:42
Τοποθεσία: Β.Προάστεια

Δημοσίευσηαπό michailbm » 02 Απρ 2005, 23:47

kotsidakias έγραψε:και να θεσω και ενα ακομα σοβαρο προβλημα:φυσικα και θα ξερετε ποσα αμαξια καταλυτικα παλιας γενιας εξακολουθουν να κυκλοφορουν με τον ιδιο καταλυτη που βγαζει οτι χειροτερο απο κακους ρυπους πλεον.


Εξ' ίσου εγκληματικό γιατι τα καυσαέρια δεν μετατρέπονται απ' τον καταλύτη και είναι ίδια με αυτά που παράγει ένας μη καταλυτικός κινητήρας που καίει αμόλυβδη!!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό IKE » 03 Απρ 2005, 01:19

Ενα καταλυτικό αυτοκίνητο με χαλασμένο καταλύτη (αλλα με αισθητηρα λαμδα που δουλεύει) βγάζει πολύ καθαρότερα καυσαέρια απο ενα παλαιάς τεχνολογίας και φυσικά χειρότερα απο όταν δούλευε ο καταλύτης. Οποτε καλύτερα καταλυτικό με χαλασμένο καταλύτη παρά μή καταλυτικό που καίει αμόλυβδη/LRP.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 03 Απρ 2005, 06:41

Κύριοι καλή σας μέρα ,

Ένα αμάξι το οποίο έχει χαλασμένο καταλύτη – ή δεν έχει αλλαχθεί ποτέ π.χ. μετά από 10 χρόνια συνεχούς χρήσης – εκπέμπει ακριβώς τους ίδιους ρύπους με ένα αμάξι παλαιάς τεχνολογίας .
Ο αισθητήρας λάμδα είναι ένας sensorας ο οποίος μετράει θερμοκρασία και ροή αερίων για να παίρνει αναφορά ο εγκέφαλος του οχήματος και να ρυθμίζει το μίγμα στο ψεκασμό . ( Δεν επεμβαίνει πουθενά αλλού )
Το χρώμα και η μυρωδιά κάθε βενζίνης επιτυγχάνεται από κάθε εταιρεία ξεχωριστά , με διάφορα μέσα , τα οποία δεν επιδρούν στη σύσταση της βενζίνης . Δηλαδή οι μάγκες παίρνουν τη βενζίνη από τα διυλιστήρια ( είτε LRP , είτε Unleaded ) και βάζουν τις ουσίες αυτές . Επίσης οι βενζίνες που πουλάνε σαν Unleaded 100 (BP) , Unleaded (101) Shell είναι η απλή αμόλυβδη που έχουν πάρει από τα διυλιστήρια και έχουν προσθέσει διάφορα αυξητικά οκτανίων δικής τους παραγωγής .
Ακόμα , ο λόγος που δεν έχει επιτραπεί η ακόμα η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα , είναι ότι τα διυλιστήρια δεν έχουν καταφέρει να παράγουν πετρέλαιο κίνησης που να πληροί τους όρους εκπομπής για τους ρύπους . Και εδώ σας τονίζω ότι οι εκπομπές αυτές είναι εξαιρετικά καρκινογόνες και βλαβερές προς το περιβάλλον . ( Αν δεν με πιστεύεται δείτε σε τι ποσοστά έχουν αυξηθεί τα κρούσματα άσθματος σε παιδάκια και μεγάλους στην Αθήνα ) . Πάντως το πολεμάνε μιας και αν δείτε η ΕΚΟ ήδη διαφημίζει ένα νέο τύπο πετρελαίου .

Αυτά . :P
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό IKE » 03 Απρ 2005, 11:27

O αισθητήρας λάμδα ενημερώνει το σύστημα ψεκασμού ωστε το τελευταίο να διατηρεί όσο είναι δυνατόν την αναλογία του μίγματος κοντά στο στοιχειομετρικό λόγο (απο εκεί παίρνει και το όνομά του) οπότε ενα αυτοκίνητο με αισθητήρα λάμδα λειτουργεί σωστότερα απο ενα άλλο που δεν έχει ακόμα και αν κανένα απο τα 2 τους δεν έχει καταλύτη.

Οι βενζίνες δεν έχουν όλες την ίδια προέλευση, η Vpower99+ έρχεται σφραγισμένη απο έξω.

Το πετρέλαιο στην ελλάδα έχει πρόβλημα με τη συγκέντρωση θείου που εφόσον η νομοθεσία δεν έχει επιβάλει τα αυστηρά όρια των άλλων ευρωπαικών χωρών οι εταιρίες δεν την ρίχνουν απο μόνες τους μιας και απαιτεί σημαντική δαπάνη.

Φίλε mprizola έχεις κάποια στοιχεία για την αύξηση των κρουσμάτων άσθματος και πιθανή συσχέτισή των με ρύπους? (ειδικότερα με την αιθάλη και ενώσεις θείου μιας και την αύξηση την αποδίδεις στα ντίζελ.)
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 03 Απρ 2005, 12:10

Φίλε ΙΚΕ η μη ύπαρξη καταλύτη ή η κακή λειτουργία του δημιουργεί λανθασμένη ενημέρωση του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να μην έχει και σωστή αναλογία μίγματος . Αυτό σημαίνει ότι το αμάξι με καταλύτη δεν θα δουλεύει σωστά χωρίς αυτόν , ενώ το αμάξι χωρίς θα δουλεύει τέλεια .
Από ότι ξέρω η εισαγωγή βενζίνης απαγορεύεται . Εισαγωγή κάνουμε σε αργό πετρέλαιο και από εκεί και ύστερα η επεξεργασία γίνεται εδώ . ( Άσχετα με το τι λένε οι εταιρείες ) .
Το πρόβλημα με το πετρέλαιο δεν είναι μόνο η συγκεντρώσεις θείου όπως αναφέρεις – και αναφέρουν και οι εταιρείες και το υπουργείο - , υπάρχουν και άλλες εκπομπές ρύπων οι οποίες είναι διαπιστωμένα καρκινογόνες . ( Δεν το αναφέρει κανένας εδώ – Ελλάδα - φυσικά ) . Απλά θα σου πω ότι σε χώρες που επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση εδώ και χρόνια , γίνονται μελέτες για την τοποθέτηση καταλύτη στους πετρελαιοκινητήρες .
Αν έχεις όρεξη να ενημερωθείς και να διαβάσεις ρίξε μια ματιά στο www.epa.gov ( Όσο παράξενο και να σου φαίνεται τα αμερικανάκια κάνουν καλή δουλειά ) . :P
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό IKE » 03 Απρ 2005, 12:48

Οξειδωτικούς καταλύτες έχουν εδώ και χρόνια τα περισσότερα ντιζελ αυτοκίνητα.Kαρκινογόνες ουσίες είναι διάφορες στους ρύπους αλλα εκεί που υστερεί ο ντίζελ είναι στα σωματίδια αιθάλης οπου ακόμα και ο πιο εξελειγμένος βγάζει έστω και λίγα αφου αναγκαστικά ο ντίζελ θα δουλέψει και με πλούσιο μίγμα.Δεν νομίζω πως δεν το αναφέρει κανείς αυτό στην Ελλάδα, μάλλον το ανάποδο συμβαίνει.

Ολα τα είδη μηχανών εσωτερικής καύσης που καίνε υδρογονάνθρακες βγάζουν επιβλαβή καυσαέρια, το θέμα είναι πως κάνουμε τον καλύτερο συμβιβασμό ωστε αυτά που θα βγούνε εν τέλει να είναι το λιγότερο δυνατόν επικύνδηνα.

Ο ντίζελ μπορεί να υστερεί στα σωματίδια αιθάλης αλλα συνολικά τα καυσαέρια ενός καλού ντίζελ είναι μάλλον καθαρότερα και μικρότερης τοξικότητας απο του αντίστοιχου βενζινοκινητήρα, εφόσον και οι δύο καίνε καύσιμο καλής ποιότητας.Οι παγίδες αιθάλης άλλωστε που αρχίζουν και διαδίδονται και στα μικρά αυτοκίνητα πάντως έχουν περιορίσει στο ελάχιστο το πρόβλημα με τα σωματίδια.

Ειδικά οι ευρωπαικές εταιρίες που έχουν επενδύσει πολλά στον ντίζελ τον έχουν σαν αιχμή του δόρατος στα αυτοκίνητα επείδηξς καθαρής τεχνολογίας (Audi A2 3L, VW Lupo 3L, Opel Ecospeedster)

Οι ντίζελ έχουν και το πλεονέκτημα της πολύ καλύτερης θερμοδυναμικής απόδοσης οπότε για την ίδια ισχύ θα καταναλώσουν λιγότερο καύσιμο και θα εκπέμψουν αντίστοιχα λιγότερους ρύπους.

Τέλος ενα αυτοκίνητο με χαλασμένο καταλύτη αλλα με το υπόλοιπο σύστημα να δουλεύει σωστά θα έχει σίγουρα καθαρότερες εκπομπές ρύπων απο το αντίστοιχο μη καταλυτικό αυτοκίνητο (χωρίς αισθητήρα λάμδα δηλαδή).Ο καταλύτης είναι παθητικό στοιχείο , η μη σωστή λειτουργία του θα επηρεάσει τους ρύπους φυσικά αλλα ο αισθητήρας λάμδα θα συνεχίσει να κάνει σωστά τη δουλειά του όπως και το σύστημα ψεκασμού και διατηρώντας την αναλογία περίπου στοιχειομετρική δεν θα επιτρέπει ούτε πολύ φτωχό μίγμα ούτε πολύ πλούσιο όπως ενα μή καταλυτικό οπότε οι ρύποι θα είναι σαφως καλύτεροι.

Αλλωστε ο καταλύτης δεν είναι ο μόνος τρόπος να περιοριστούν οι ρύποι, ενα Honda Accord που είχαμε μέχρι πρόσφατα είχε εκτός απο καταλύτη και σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων, το είχαμε 10 χρόνια και μέχρι τη μέρα που το πουλήσαμε έβγαζε κανονικότατα κάρτα καυσαερίων (πολύ κάτω απο τα όρια) χωρίς να έχει αλλάξει καταλύτη ή αισθητήρα λάμδα ποτέ.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 03 Απρ 2005, 13:53

Φίλε ΙΚΕ εγώ δεν είπα ότι οι ντίζελ κινητήρες δεν μπορούν να είναι πιο καθαροί από αυτούς της βενζίνης ίσα ίσα συμβαίνει το αντίθετο . Οι ντίζελ είναι πιο καθαροί από τους βενζινοκινητήρες , απλά υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται για να ισχύει αυτό . Οι παγίδες αιθάλης βοηθούν να κάνουν πιο καθαρούς τους ρύπους όπως πολύ σωστά είπες αλλά υπάρχουν και άλλα που αν ψάξεις λίγο θα τα βρεις .
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό IKE » 03 Απρ 2005, 14:00

Πάντα υπάρχει και κάτι άλλο, δεν γράφουμε διδακτορικό εδω πέρα, εσύ σε τι ακριβώς αναφερεσαι?
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό IKE » 20 Απρ 2005, 12:29

To παρακάτω κείμενο είναι απο ίδιου θέματος τόπικ, μιας και εδώ υπάρχουν πολύ περισσότερα reply κλείδωσα το άλλο και παραθέτω το ποστ μου απο εκεί εδώ:


IKE έγραψε:Το παρακάτω το είχα γράψει για ενα άλλο φόρουμ σε σχετικό θέμα.Δεν ξέρω αν είναι αρκετά επίσημο για να μπεί σαν άρθρο στη σελίδα οπότε το βάζω εδώ. Τυχόν διορθώσεις ή συμπληρωματικά στοιχεία ευπρόσδεκτα.



αμόλυβδη βενζίνη και παλιά αυτοκίνητα


3 λόγοι υπάρχουν που υποτίθεται απαγορεύεται η χρήση απλής αμόλυβδησς σε παλιά (μη καταλητικά αυτοκίνητα)


1). Ο μόλυβδος χρησιμοποιείτο για τη λίπανση των εδρών των βαλβίδων.Οι κινητήρες που έχουν σχεδιαστεί να χρησιμοποιούν αμόλυβδη έχουν ειδικά κράματα στις έδρες των βαλβίδων ωστε να μην χρειάζονται ειδική λίπανση.

Επίσης σύμφωνα με κάποιους επιστήμονες οι λιπαντικές ιδιότητες του μολύβδου (TEL για την ακρίβεια) είναι αμφισβητούμενες.

Συμπέρασμα 1: Αν ο κινητήρας έχει την κατάλληλη κατασκευή δεν θα έχει πρόβλημα απο αυτής της πλευράς με τη χρήση αμόλυβδης. Ακόμα και αν δεν έχει κατάλληλες έδρες βαλβίδων το πιθανότερο είναι πάλι να μην έχει πρόβλημα (δεν είμαι σίγουρος όμως για αυτό)


2). Η σούπερ παλιότερα ήτανε υποτίθεται 98 οκτάνια ενώ η αμόλυβδη είναι 95, αν ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για 98 τότε (εφόσον δεν έχει knock sensor) θα χτυπάει πυράκια. Αν μπορεί να κάψει και 95 (πολύ πιθανό) δεν υπάρχει πρόβλημα. Η μετατροπή για καύση 95 οκτανίων βενζίνης γίνεται σχετικά εύκολα πάντως.

3). Η αμόλυβδη βενζίνη υποκαθιστά τον μόλυβδο με υδρογονάνθρακες (πχ βενζόλιο) που είναι επικύνδυνοι για την υγεία. Αν υπάρχει καταλύτης ή κάποιο άλλο εξελιγμένο σύστημα καυσης η υδρογονάνθρακες αυτοί διασπώνται σε απλούστερες (και σχετικά αβλαβείς) ενώσεις. Σε ένα μή καταλυτικό αυτοκίνητο σε μεγάλο ποσοστό διαφευγουν στην ατμόσφαιρα.

Το θέμα είναι αν οι ενώσεις αυτές είναι πιο επικύνδηνες απο τον μόλυβδο (μάλλον όχι) αλλα όπως και να έχει οι ενώσεις αυτές βρίσκονται πλέον σε ΟΛΕΣ τις βενζίνες οπότε ή βάζετε σούπερ ή αμόλυβδη το ίδιο είναι απο πλευράς επικυνδηνότητας καυσαερίων (η αμόλυβδη δεν έχει τουλάχιστον τα "περίεργα" πρόσθετα της LRP).


H "σούπερ" βενζίνη (LRP) που υπάρχει σήμερα στην αγορά είναι (αν δεν κάνω λάθος) 98 οκτανίων και είναι παρόμοιας σύτστασης με την αμόλυβδη με τη διαφορά πως περιέχει κάποια λιπαντικά για τις έδρες των βαλβίδων πρόσθετα



Λίγα λόγια για τους καταλήτες:

O καταλύτης δεν είναι φίλτρο, είναι αυτό που λέει το όνομά του, καταλύτης.

Οι καταλύτες στη χημεία είναι υλικά που αμα τη παρουσία τους επιταχύνουν χημικές αντιδράσεις. ο ακριβής μηχανισμός δεν είναι πάντα σαφής αλλα η λειτουργία τους είναι μελετημένη εκτενώς και η χρήση τουε ευρεία.

Για να δράσει αποτελεσματικά ενας καταλήτης θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με τα αντιδρόντα.

Στα αυτοκίνητα τα αντιδρόντα είναι τα καυσαέρια -ή και- ο ατμοσφαιρικός αέρας. Ο σκοπός ύπαρξης του καταλύτη είναι να εξομοιωθεί η αντίδραση της πλήρους καύσης στο μέτρο που αυτό είναι δυνατόν. Με λίγα λόγια (δεν ξέρω πολλές χημικές λεπτομέρειες) ο καταλύτης διασπάει τις πολύπλοκες ενώσεις (πχ βενζόλιο) σε απλούστερες (πχ CO2). Οι καταλύτες είναι φτιαγμένοι απο σπάνια και πανάκριβα υλικά (πλατίνα πχ ) τα οποία βρίσκονται σε πολύ μικρές ποσότητες (αλλα διάσπαρτα) σε ενα κεραμικό σπογγοειδές υλικό. Ετσι με ελάχιστο καταλυτικό υλικό έχουμε μεγάλη επιφάνεια επαφής.

Οπως οι περισσότεροι καταλύτες στη χημεία έτσι και οι συγκεκριμένοι μετά απο καιρό χάνουν την αποτελεσματικότητά τους (δηλητιριασμός καταλύτη λέγεται στη χημεία). Είναι εύκολα ανακυκλώσιμοι και σαν πρώτες ύλες είναι πολύ ακριβοί ωστε η ανακύκλωσή τους να έχει νόημα.

Αν παρ'όλα αυτά πεταχτούν στα σκουπίδια μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα μιας και σαν υλικά είναι τοξικά (και όχι απο τα καυσαέρια που υποτίθεται έχουν συσωρρέυσει)
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό BLLAND » 18 Νοέμ 2005, 18:38

IKE έγραψε:Πάντα υπάρχει και κάτι άλλο, δεν γράφουμε διδακτορικό εδω πέρα, εσύ σε τι ακριβώς αναφερεσαι?

Παράξενο! δεν κλείδωσε αυτή η σελιδα ακόμη.....................????????????????????????????????????
Άβαταρ μέλους
BLLAND
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: 26 Μάιος 2005, 17:31
Τοποθεσία: Λαμία

Δημοσίευσηαπό tedos » 19 Νοέμ 2005, 09:18

BLLAND έγραψε:
IKE έγραψε:Πάντα υπάρχει και κάτι άλλο, δεν γράφουμε διδακτορικό εδω πέρα, εσύ σε τι ακριβώς αναφερεσαι?

Παράξενο! δεν κλείδωσε αυτή η σελιδα ακόμη.....................????????????????????????????????????


Οχι δεν κλειδωσε γιατι προλαβαμε να κλειδωσουμε εξω απο το "σπιτι" μας τον αληστου μνημης Κο ΙΚΕ !

Και θες το καλυτερο?? Μαθαινω οτι τον εν λογω κυριο, πριν μερικες μερες τον πεταξανε απεξω απο το jimnyclub για τον ιδιο λογο!

Τα φασιστοειδη ειναι εκτος μοδας τελικα....... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Stratego Adventure Team

My other name is ΑΔΩΝΙΣ..


Nemo Vom Batu
Άβαταρ μέλους
tedos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2571
Εγγραφή: 28 Οκτ 2003, 18:21
Τοποθεσία: South Evoia, Greece

Δημοσίευσηαπό BLLAND » 19 Νοέμ 2005, 10:08

tedos έγραψε:
BLLAND έγραψε:
IKE έγραψε:Πάντα υπάρχει και κάτι άλλο, δεν γράφουμε διδακτορικό εδω πέρα, εσύ σε τι ακριβώς αναφερεσαι?

Παράξενο! δεν κλείδωσε αυτή η σελιδα ακόμη.....................????????????????????????????????????


Οχι δεν κλειδωσε γιατι προλαβαμε να κλειδωσουμε εξω απο το "σπιτι" μας τον αληστου μνημης Κο ΙΚΕ !

Και θες το καλυτερο?? Μαθαινω οτι τον εν λογω κυριο, πριν μερικες μερες τον πεταξανε απεξω απο το jimnyclub για τον ιδιο λογο!

Τα φασιστοειδη ειναι εκτος μοδας τελικα....... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Μα έλεγα και εγώ είναι δυνατόν τέτοια συμπεριφορά?
ΠΟΛΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ ΤΟ ΦΧΑΡΙΣΤΗΘΗΚΑ..........!!!!!!!!!!!!!!!!!! :dude:
ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!
Άβαταρ μέλους
BLLAND
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: 26 Μάιος 2005, 17:31
Τοποθεσία: Λαμία

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 34 επισκέπτες