Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Super, αμόλυβδη, LRP και κίνδυνοι

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Super, αμόλυβδη, LRP και κίνδυνοι

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 29 Μαρ 2005, 18:24

Θεωρώ πως η χρήση αμόλυβδης βενζίνης σε κινητήρες χωρίς καταλύτη, είναι πράξη μάλλον ανεύθυνη και εγκληματική για το περιβάλλον και κύρια για όλα τα έμβια όντα.
Η καύση τέτοιου καυσίμου αφήνει στην ατμόσφαιρα επικίνδυνους (καρκινογόνους) υδρογονάνθρακες και νομίζω πως πρέπει να απαγορεύεται.

To τόπικ διασπάστηκε απο αυτό μιας και αφορά γενικότερο τεχνικό θέμα και όχι μόνο LR
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό michailbm » 29 Μαρ 2005, 18:54

Πρώτα απ' όλα με την ποσότητα που εσύ αναπνέεις εσύ θα πάθεις και μετά όλοι οι άλλοι γύρω σου !
Κρίμα για οικονομικό και μάλιστα μικρό, όφελος να κάνετε τέτοιο έγκλημα!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό firelord » 29 Μαρ 2005, 22:00

τέζα είμαι αναγκασμένος να συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες, ο μηχανικός σου σε συνεβούλευσε πραγματικά ανεύθυνα. τουλάχιστον επί περιβαλλοντολογικών βάσεων.
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό IKE » 29 Μαρ 2005, 23:21

tasos953 έγραψε:Θεωρώ πως η χρήση αμόλυβδης βενζίνης σε κινητήρες χωρίς καταλύτη, είναι πράξη μάλλον ανεύθυνη και εγκληματική για το περιβάλλον και κύρια για όλα τα έμβια όντα.
Η καύση τέτοιου καυσίμου αφήνει στην ατμόσφαιρα επικίνδυνους (καρκινογόνους) υδρογονάνθρακες και νομίζω πως πρέπει να απαγορεύεται.


michailbm έγραψε:Πρώτα απ' όλα με την ποσότητα που εσύ αναπνέεις εσύ θα πάθεις και μετά όλοι οι άλλοι γύρω σου !
Κρίμα για οικονομικό και μάλιστα μικρό, όφελος να κάνετε τέτοιο έγκλημα!


firelord έγραψε:τέζα είμαι αναγκασμένος να συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες, ο μηχανικός σου σε συνεβούλευσε πραγματικά ανεύθυνα. τουλάχιστον επί περιβαλλοντολογικών βάσεων.


Μην είστε σίγουροι πως η χρήση σούπερ είναι λιγότερο "ανευθηνη και εγκληματική" πράξη, δείτε και αυτό:

http://www.off-road.gr/PNphpBB2-viewtopic-t-1723.html
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό Tezas303 » 30 Μαρ 2005, 01:00

Παιδια σας ευχαριστώ για τις απαντησεις σας αν και με φέρατε παλι σε ένα μικρό δίλημα.Αφου το μοτερ ομως έχει τις προδιαγραφές θα καιω αμόλυβδη 98αρα.Να ρωτήσω ομως κατι αλλο? Επειδή σε λίγες μέρες το περνάω ΚΤΕΟ ,υπάρχει περίπτωση με αμολυβδη να επηρεαστουν οι εκπομπες καυσαερίων(Υδρογονανθρακες που λέγατε κλπ.) και να έχω πρόβλημα?
Άβαταρ μέλους
Tezas303
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 29 Μαρ 2005, 03:25
Τοποθεσία: Γλυφαδα Αθηνα

Δημοσίευσηαπό IKE » 30 Μαρ 2005, 02:09

Λογικά είτε με αμόλυβδη είτε με σούπερ (LRP) δεν θα έχεις διαφορά στα καυσαέρια.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό mprizolas » 30 Μαρ 2005, 02:41

Ο ευκολότερος τρόπος για να δεις αν θα έχεις πρόβλημα στο ΚΤΕΟ είναι να πάς σε ένα μαγαζί που έχουν αναλυτή καυσαερίων και να του ζητήσεις να σου το μετρήσουν . Αυτοί θα σου πουν αν θα πρέπει να ανησυχείς ή όχι . Προσωπική εκτίμηση μου είναι ότι η απουσία καταλύτη με χρήση αμόλυβδης συντελεί στην αυξημένη παρουσία ρύπων . Το θέμα είναι αν οι μετρητές του ΚΤΕΟ ψάχνουν για τους συγκεκριμένους ρύπους - Έχω την εντύπωση ότι από το CO μονοξείδιο του άνθρακα φαίνεται - . ( Μεταξύ μας μη ξεχνάμε ότι ζούμε στο Ελλαδιστάν και με 30 Euroυλάκια σου φέρνουν τη σφραγίδα του ΚΤΕΟ σπίτι . ) :P
mprizolas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2004, 07:52

Δημοσίευσηαπό michailbm » 30 Μαρ 2005, 08:01

θα καιω αμόλυβδη 98αρα

ξεχνάμε ότι ζούμε στο Ελλαδιστάν

απουσία καταλύτη με χρήση αμόλυβδης συντελεί στην αυξημένη παρουσία ρύπων

Χωρίς σχόλια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Άβαταρ μέλους
michailbm
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1294
Εγγραφή: 19 Δεκ 2004, 15:04
Τοποθεσία: Χανια Κρητη - Αγια Θεσσαλια

Δημοσίευσηαπό IKE » 30 Μαρ 2005, 09:16

Μπορεί κάποιος να μου πει γιατί αυξάνονται οι ρύποι με χρήση αμόλυβδης αντί για σούπερ σε αυτοκίνητο χωρίς καταλύτη?????
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό vagelis » 30 Μαρ 2005, 09:53

IKE έγραψε:Μπορεί κάποιος να μου πει γιατί αυξάνονται οι ρύποι με χρήση αμόλυβδης αντί για σούπερ σε αυτοκίνητο χωρίς καταλύτη?????


Δεν ξερω αν αυξανονται οι ρυποι με την χρηση αμολυβδης χωρις καταλυτη,εκεινο που ξερω ειναι οτι σε εργοστασιο κατασκευης αρωματικων υδρογονανθρακων ,οπως το βενζολιο κλπ,στην Σουηδια οι εργαζομενοι δουλευουν με μασκες που εχουν πανακριβα φιλτρα και καθε 6 μηνες κανουν εξετασεις για αυξηση των λευκων αιμοσφαιριων γιατι οι συγκεκριμενοι υδρογονανθρακες προκαλουν λευχαιμια,σε ερωτηση μου ποσο επικυνδυνοι ειναι μου απαντησαν οτι και 2% ειναι ακρως επικυνδυνο.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό IKE » 30 Μαρ 2005, 12:05

H αμόλυβδη έχει βενζόλιο και άλλες επικύνδηνες ενώσεις για να έχει μεγαλύτερη αντοχή στην προανάφλεξη και σίγουρα οι ενώσεις αυτές είναι επικύνδηνες.

Το θέμα είνια όμως πως οι ενώσεις αυτές υπάρχουν ΚΑΙ στην "σούπερ" επειδή ελλείψη μολύβδου (TEL) τα οκτάνια αυξάνονται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο με την αμόλυβδη.

Η σούπερ είναι ίδια πάνω κάτω σε σύσταση με την αμόλυβδη απλώς έχει κάποιες επιπρόσθετες λιπαντικές ουσίες για τις έδρες των βαλβίδων.

Το ίδιο επικύνδηνες για την υγεία είναι και οι 2.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 30 Μαρ 2005, 19:08

Φίλτατε ΙΚΕ
Άν και συνήθως είσαι ακριβής στις τοποθετήσεις σου, φοβάμαι πως στην συγκεκριμμένη περίπτωση είσαι αδικαιολόγητα επιεικής.
Είναι εγκληματικό να χρησιμοποιεί κάποιος καύσιμο που σίγουρα είναι επιβαρυντικό για τους γύρω του και για τον ίδιο και είναι ανεύθυνο να αθωώνεις τη χρήση του καύσιμου αυτού λέγοντας (χωρίς να ξέρεις, απλά υποθέτοντας) πως περιέχει τα ίδια αντικροτικά πρόσθετα (αρωματικούς υδρογονάνθρακες) με την αμόλυβδη.
Και εγώ προσωπικά δέν ξέρω τί πρόσθετα είναι αυτά που χρησιμοποιούνται.
Ξέρω σίγουρα πως η νοθεία SUPER με αμόλυβδη ανιχνεύεται και σε πολύ μικρά ποσοστά, άρα είναι διαφορετικές.
Θέλω να πιστεύω πως για να επιτραπεί η χρήση της νέας SUPER έχουν γίνει έλεγχοι και τα πρόσθετα είναι άν όχι ακίνδυνα, τουλάχιστον λιγώτερο από την οικογένεια των βενζολίων.
Πάντως για την λιπαντική ικανότητα της νέας βενζίνης χρησιμοποιούνται πρόσθετα, υποκατάστατα του μολύβδου κυρίως κάλιο και μαγγάνιο.
Παράκληση σε όσους έχουν κινητήρες χωρίς καταλύτες:
Μή χρησιμοποιείτε αμόλυβδη βενζίνη!!!!
Σίγουρα είναι επικίνδυνη για την υγεία σας και την υγεία των συνανθρώπων σας.
Χρησιμοποιώντας την SUPER μπορεί να σας κοστίζει κάτι παραπάνω, ξέρετε τουλάχιστον πως δεν φταίτε ενσυνείδητα εσείς για τυχόν καρκινογόνες εκπομπές.
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό firelord » 30 Μαρ 2005, 20:54

σωστός
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό IKE » 30 Μαρ 2005, 23:32

Δεν έχω πρόχειρη βιβλιογραφία να σου παραθέσω αλλα απο άρθρα που έχω διαβάσει η LRP έχει τις ίδιες αντικροτικές ουσίες (βενζόλιο κλπ) με την αμόλυβδη, άλλωστε αν υπήρχε δυνατότητα να έχει η σούπερ ακίνδυνες αντικρότικές ουσίες τότε γιατί να μη βάζαμε τις ίδιες και στην αμόλυβδη.

Εν πάση περιπτώση η εξίσου επικύνδηνη σύσταση τη σούπερ δεν βγήκε απο το μυαλό μου, επιφυλάσσομαι να βρώ περισσότερα στοιχεία αλλα απο αυτά που έχω διαβάσει η LRP είναι εξίσου (αν όχι περισσότερο) επικύνδηνη για την υγεία όταν χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα χωρίς καταλύτη (ή κάποιο άλλο σύστημα περιορισμού ρύπων) και επίσης το πιθανότερο είναι πως ακόμα και οι αρωματικοί υδρογονάθρακες είναι ασφαλέστεροι του μολύβδου.

Τάσο και οι υπόλοιποι αν έχετε κάποιο στοιχείο που να διαψεύδει αυτά που λέω ευχαρίστως να το ακούσω.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό IKE » 31 Μαρ 2005, 00:05

Με μια πρόχειρη αναζήτηση που έκανα σας το βρήκα και γραπτώς για να μην έχετε αμφιβολίες:

LRP is essentially unleaded petrol with a RON of 95 to 96, which has had anti-valve seat recession additives included to protect leaded engines from valve and valve seat damage.

http://motoring.racv.com.au/racvm/petrol/WWFuel.cfm

Οπως είπα και πιο πάνω η "σούπερ" (LRP) Που υπάρχει στα βενζινάδικα είναι ΙΔΙΑ με την αμόλυβδη απλώς έχει κάποια αντιδιαβρωτικά για τις βαλβίδες πρόσθετα.

Ούτως ή άλλως οι μεγάλες πετρελαικές εταιρίες έχουν ήδη προγραμματίσει την κατάργηση του καυσίμου αυτού μιας και στις περισσότερες χώρες το χρησιμοποιούν λιγότερα απο το 3% των οχημάτων τα οποία μπορούν είτε να βάζουν τα πρόσθετα εκ των υστέρων είτε να κάνουν μετατροπή στον κινητήρα τους.

Στο θέμα του τόπικ εδώ το μόνο που θα πρέπει να απασχολεί κάποιον στην επιλογή καυσίμου για αυτοκίνητο χωρίς καταλύτη είναι τα οκτάνια (αν του αρκούν αυτά της αμόλυβδης ή θέλει σούπερ αμόλυβδη) και το αν οι έδρες των βαλβίδων του χρειάζονται λίπανση, οπότε είτε βάζει LRP (όσο υπάρχει ακόμα), είτε βάζει πρόσθετα στην αμόλυβδη είτε κάνει μετατροπή στον κινητήρα.Σε κάθε περίπτωση τα καυσαέρια είναι ΙΔΙΑΣ επικινδυνότητας (με μια επιφύλαξη υπάρχει περίπτωση να είναι ΠΙΟ ΕΠΙΚΥΝΔΗΝΑ στην σούπερ λόγω πιθανώς τοξικών προσθέτων).

Πιθανές αντιρρήσεις θα με ενδιέφερε πολύ να ακούσω με την ανάλογη τεκημρίωση βέβαια.

Οσον αφορά το οτι "θα καθαρίσει ο κινητήρας" που είπε ο μηχανικός του Τezas303 στο πρωτο ποστ πιστευω πως δεν ισχύει μιας και τα πρόσθετα της LRP απ'όσο ξέρω δεν αφήνουν κατάλοιπα αν και ίσως εδώ να κάνω λάθος.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο μόλυβδος άφηνε σημαντικά κατάλοιπα στο θάλαμο καύσης και ίσως εκ παραδρομής αυτό να εννοούσε ο μηχανικός.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 35 επισκέπτες