Τωρα διαβασα το θεμα αυτο και παρολο που αλλο ρωτησε ο xtrail, η κουβεντα πηγε αλλου. Οσον αφορα λοιπον τη φορα λειτουργιας, αυτη φαινεται και απο τα διακριτα βελη, φαινεται ομως και απο το πελμα. Αν ειναι συμμετρικο ως προς τον κεντρικο αξονα (φαινεται πανευκολα αυτο) τοτε δεν χρειαζεται να τοποθετηθει "καπως". Αν ομως δεν ειναι συμμετρικο το πελμα, χαρακτηριστικο περισσοτερο των ελαστικων με "βροχινο" προσανατολισμο, τοτε πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να τοποθετηθουν σωστα γιατι αλλιως δεν δουλευουν σωστα, με κινδυνο ακομα και γλιστρηματος σε εντονη βροχη.
Οσον αφορα την εκ περιτροπης αλλαγη θεσης των ελαστικων (το "σταυρωμα"), εδω δεν υπαρχει καποιος συγκεκριμενος κανονας. Ο τροπος που πρεπει να γινεται παιζει αναλογα με τον αξονα μεταδοσης κινησης, τον τυπο του ελαστικου (συμμετρικο ή ασυμμετρο), το βαρος του αυτοκινητου και την κατανομη αυτου και (συνηθως) περιγραφεται στο βιβλιο οδηγιων του αυτοκινητου. Εμενα ας πουμε που ειναι κατα βαση πισωκινητο, με συμμετρικα ελαστικα θελει τα μπρος ευθεια πισω και τα πισω χιαστι μπροστα, καθε 5.000 χλμ αν θυμαμαι καλα (καθε 5.000 τα περιστρεφω εγω).
Αν το ελαστικο ειναι ενα κοινο ελαστικο, τοτε μπορει και να μην τα περιστρεψει κανεις ποτε. Αν ομως ειναι ενα πιο ειδικο ελαστικο, οπως τα Μ/Τ που εχουν μεγαλα τακουνια και κατα κανονα ειναι μεγαλυτερα και σε διασταση, τοτε ειναι απαραιτητη η περιστροφη. Ο λογος ειναι πως τα μπροστινα λαστιχα που στριβουν φαγωνονται πολυ στα πλαινα με αποτελεσμα να μοιαζουν με μπαλονια αλλα και να μην κανουν δουλεια οταν φαγωθουν τα πλαινα τακουνια, ενω τα πισω φαγωνονται πολυ στο κεντρο με αποτελεσμα να μην εχουν καλη προσφυση σε επιταχυνσεις και επιβραδυνσεις.
Το συμπερασμα ειναι πως αν εχει κανεις ορεξη να το κανει, το σταυρωμα ειναι μια πολυ καλη πρακτικη για να διατηρουνται τα ελαστικα σε οσο το δυνατον καλη κατασταση, εξασφαλιζοντας ετσι την μεγαλυτερη δυνατη ασφαλεια. Αν βαριεται, καλυτερα να αλλαζει ελαστικα λιγο νωριτερα (κανα χρονο).