BILLJEEP έγραψε:Χρηστο θελω να μου πεις αν εχεις παει διδρομη με χιονι. Αν εχεις βαλει αλυσιδες.
Εγω 2 χρονια και κατι που εχω το αυτοκινητο δεν τις εχω βαλει. Και οχι οτι κανω τον εξυπνο απλα δεν χρειαζονται. Και υπ' οψιν, εχω 2 μικρα παιδια στο αμαξι. Η παρακατω φωτο ειναι μια διαδρομη με χιονι αλλα παγωμενο. Πισω απο το NAVARA υπαρχει ενα ML με λαστιχα STR και πιο πισω ενα L200 με MUD. Σε πληροφορω κανενας δεν φοραει αλυσιδες και η διαδρομη εχει ανηφορες και κατηφορες. Και επαναλαμβανω παμε σιγα με αργα και σταθερα. Εκτος και αν μιλαμε για παγοδρομιο. Εκει ναι χρειαζονται αλυσιδες. Δεν κανω τον εξυπνο, απλα αυτο βλεπω στην πραξη.
Βασίλη με με παρεξηγείς, δεν λέω πως κάνεις τον έξυπνο - εμπειρίες & γνώμες ανταλλάσσουμε εδώ μέσα, για να γινόμαστε καλύτεροι εκεί έξω...
Φέτος ήταν η πρώτη φορά που έπαιξα στα χιόνια με το KJ, από τον Γενάρη το έχω άλλωστε. Να σου πω όμως πως έχω μεγαλώσει σε περιοχή της Αττικής όπου αρκετές χρονιές βάζουμε αλυσίδες το πρωί για να βγούμε στον "ανοιχτό" δρόμο - όχι τόσο λόγω του χιονιού αλλά λόγω του πάγου.
Εμπειρία υπάρχει λοιπόν - κυρίως όμως υπάρχει σεβασμός για τον πάγο και την εφαρμογή των νόμων της φυσικής πάνω σ' αυτόν (βλ. αδράνεια).
Στη φωτογραφία σου τώρα (ωραία φωτο btw), συμφωνώ πως δεν χρειάζονται αλυσίδες. Ούτε για να κινηθείς, ούτε για να σταματήσεις. Πατάς και λίγο στο απάτητο αν χρειαστεί και η "δουλειά" γίνεται ακόμη καλύτερα...
Αν προσέξεις όμως, δεν μίλησα για τέτοιες "ιδανικές" συνθήκες.
Το θέμα λοιπόν είναι στον πάγο τι κάνεις, και ειδικά σε κατηφορικό δρόμο με στροφές.
Σου περιέγραψα κάποιες πραγματικές συνθήκες, τα είπε κι ο Κώστας.
Έτσι και χάσει το ελαστικό την πρόσφυσή του στο πάγο, τελείωσες.
Θα σταματήσεις μόνο εκεί όπου σταματάει πλέον να σε οδηγεί η αδράνεια των 2 τόνων σου: στο ίσιωμα ή στο εμπόδιο (χαντάκι, δέντρο, κλπ).
Το οποιοδήποτε σύστημα τετρακίνησης, η οποιαδήποτε κατανομή ροπής, κανένα ABS, ESP, TCS, κλπ, δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα για να αποφύγεις τη μοίρα σου σε μια τέτοια περίπτωση.
Και τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να συναντήσεις σε διάφορα σημεία μιας διαδρομής, πχ σε κάποιο ανήλιαγο σημείο. Ή ακόμη και μέσα στο χωριό: υπήρχαν τέτοια παγωμένα κατηφορικά δρομάκια στον Π. Άγιο Αθανάσιο, όπου ήμουν πριν μια βδομάδα, που δεν τολμούσε κανείς να κατέβει (και δεν υπήρχε και λόγος άλλωστε - πήγαινες γύρω-γύρω με ασφάλεια).
Ο δικός μου εμπειρικός κανόνας λέει: όσο υπάρχει "ανάγλυφο" χιόνι κάτω, χιόνι δηλαδή που όταν το πατάς το ακούς να συμπιέζεται, μάλλον δεν χρειάζεσαι αλυσίδες, έστω κι αν αυτό είναι έξω από το πάτημα σου - στην ανάγκη θα βγεις εκεί και θα πατήσεις για να βρεις την πρόσφυση που χρειάζεσαι.
Αν όμως τα πάντα κάτω είναι επίπεδα και γυαλίζουν, μόνοι οι αλυσίδες μπορούν να σου εγγυηθούν για την ασφάλεια σου....
Over and out.-
Χ.