Αρχικά στην αναζήτησή μου για αναβάθμιση των φωτιστικών στο Jeep KJ ανακάλυψα ότι η Oscram Silverstar +50% έχει κάποια προβλήματα.
Συγκεκριμένα λόγω του ότι το χρώμα είναι διαφορετικό (πιο διάφανο), υπάρχει πρόβλημα σε καταστάσεις με βροχή και σκούρα γκρί πεζοδρόμια κτλ. Αντίθετα κάνει πιο φωτεινές τις πινακίδες και τα φωσφωριζέ σημάδια του δρόμου. Ισως σε δρόμους καλοσυντηρημένους να είναι καλή λύση. Οχι για την Ελλάδα και μάλλον όχι εκτός δρόμου. Επίσης η απόδοσή τους πέφτει πιο σύντομα και η ορατότητα μειώνεται έντονα όταν το φανάρι εξωτερικά έχει βρωμίσει (πάντα σε σχέση με τα απλά "μανίσια" φώτα).
Το αυτοκίνητο είχε τις απλές Oscram οι οποίες είχαν ένα πιο κίτρινο φως το οποίο τελικά τείνω να πιστεψω ότι ήταν η καλύτερη λύση.
Επειδή η οδήγηση το βράδυ με αυτά τα φώτα άρχισε να με κουράζει έντονα αποφάσισα να κάνω κάτι.
Στις +50% κτλ λύσεις φαίνεται ότι η καλύτερη λύση είναι η Philips Vision Plus. Με τις τιμές όπως έχουν διαμορφωθεί στα Xenon XID σκέφτηκα σοβαρά να βάλω ένα κιτ και να τελειώνω με το θέμα "φώτα".
Μετά απο πολύ αναζήτηση κατέληξα στα εξής:
α. Η φωτεινότητα που προσφέρεται είναι ότι καλύτερο αυτή τη στιγμή.
β. Πρόβλημα με τα ηλεκτρικά δεν υπάρχει πλέον με τα κιτ τελευταίας γενιάς.
γ. Τα εργοστασιακά Xenon έχουν υποχρεωτικά απο το νόμο διαφοροποίηση σε 3 σημεία:
1. Σύστημα πλύσης
2. Αυτόματη ρύθμιση στον κατακόρυφο άξονα
3. Διαφορετικό "φανάρι" ώστε να υπάρχει ένας projectow Που "οδηγεί" τη δέσμη φωτός
Τα 1 & 2 δεν θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα. Το 3 όμως δημιουργεί πρόβλημα.
Γενικότερα τα προβλήματα με τα after market Xenon HID kit είναι κυρίως ότι αφενός μπορέι να τυφλώνουν τους απέναντι, αφετέρου δημιουργούν μια "κουρτίνα" έντονου φωτός μπροστά στο αυτοκίνητο ώστε νομίζουμε ότι βλέπουμε καλύτερα αλλά πρακτικά εξαφανίζουμε απο το ορατό πεδίο οτιδήποτε είναι ένα κλίκ μακρύτερα.
Δεν θέλω να μπω σε αντιπαράθεση με όσουν έχουν βάλει κιτ και είναι οκ. Απλά αναφέρω κάποια σημαντικά κατα τη γνώμη μου προβλήματα που υπάρχουν.
Η καλύτερη φτηνή λύση για "εκτός" είναι τα προβολάκια καλής ποιότητας και εκεί κάπου κλείνει το θέμα. Για εντός όμως τι γίνεται?
Βρήκα μια λύση η οποία είναι σχετικά νέα και υπόσχεται πολλά. Λέγεται HIR (Halogen Infrared Reflective) και υπόσχεται 75% απόδοση ενός Xenon HID kit στο 25% της τιμής του χωρίς καμμία άλλη αλαγή στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου.
Είναι λίγες οι λάμπες που έχουν κυκλοφορήσει, αλλά έχω βρεί στο παρακάτω link κάτι που για μένα τουλάχιστον είναι οκ (H4 bulb)
http://www.automotivelightingusa.com/in ... 6800a80bf2
Ξέρω ότι όλα τα παραπάνω έχουν λίγο ή πολύ ειπωθεί κατα καιρούς αλλά προσπάθησα να κάνω μια σούμα που να περιγράφει μια κατάσταση όπως είναι αυτή τη στιγμή χωρίς να μπω καθόλου σε τεχνικές λεπτομέρειες.
Εαν έχετε να συμπληρώσετε κάτι, ευχαρίστως!!
Φιλικά,
Άγγελος.