Παρακολουθώ τις τελευταίες μέρες τις συζητήσεις που γίνονται για τον αγώνα εντούρο που πέρασε στις 6 Απριλίου στο Άργος. Πραγματηκά στεναχοριέμαι να βλέπω ανθρώπους να κάνουν υποθέσεις για χρήματα, για επαγγελματίες κτλ κτλ. Θα πώ μερικά πράγματα για να καταλάβουν αυτοί που θίγονται συνέχεια όταν τους δείχνουν κάτι.
Πρώτον θα πρέπει να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο στους αγώνες. Τι κι αν ο αντίπαλος μας έχει μαγαζί με ανταλακτικά και πάει και το σπάει το αυτοκίνητο τι κι αν έχει περίπτερο. Όλοι είμαστε το ίδιο. Εδώ προκύπτει το θέμα των "επαγγελματιών". Ποιοι επαγγελματίες; οι πάνω κάτω 10 σταθερές συμμετοχές που στηρίζουν τους ελληνικούς αγώνες 4χ4 σε ρειντ και εντουρο; Εμείς είμαστε επαγγελματίες; επείδη κάνουμε το χαβαλέ μας....περιμένουμε πως και πως να δούμε καινούργιους αγωνιζόμενους, κι όσοι έρχονται φεύγουν γιατί δε κέρδισαν και δεν είχαν να κάνουν φυγούρα να πούν οτι τους πάτησα. Εμείς που τρέχουμε απο το 2005 είχαμε και τις καλές μας στιγμές είχαμε και τις κακές μας, με μερικές ζημιές καμιά φορα. Θα το είχαμε παρατήσει αν δε ΓΟΥΣΤΑΡΑΜΕ. Και δεν είμαστε επειχηρηματίες ούτε εφοπλιστές. Η τσέπη μας το ξέρει. ΑΛΛΑ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΟΧΕΣ, όπως θέλετε πείτε το. Είμαστε μια οικογένεια που θέλουμε συνεχώς να μεγαλώνει.
Μίλαγα με έναν αγωνιζόμενο στη Regularity το Σάββατο πρίν τον αγώνα και μου έλεγε πόσο του άρεσε το όλο σκηνικό με τους αγώνες και σκέφτετε στον επόμενο να τρέξει κανονικά στη Νορμαλ κατηγορία. Φαίνετε αυτός που το αγαπάει αυτο που κάνει, όπως φαίνετε αυτος που το κάνει για να δείξει κάτι και μετά εξαφανίζετε.
Πάμε στους Κανονισμούς. Οι κανονισμοί είναι φτιαγμένοι να τους διαβάζουμε και να έχουμε γνώση του τί κάνουμε και που στο κόρακα πάμε. Ειδικά ο καινούργιος αγωνιζόμενος πρέπει να κάτσει να ξεσκιστεί στο διάβασμα να δεί τι αμάξι έχει να δεί τί χρειάζετε. Πάνω απ΄όλα θα δεί πράγματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του και των υπολοίπων αγωνιζομένων. ΚΑΙ ΝΑΙ διαβάζονται παντού, είναι παντώς καιρού και ανεξαρτήτου επιπέδου μεθανίου μπορούμε να τους μελετήσουμε και έπειτα να τρέξουμε. Ο τεχνικός έφορος ξέρει να κάνει τη δουλειά του και έχει ευθήνες μεγάλες, τόσο πολύ που αν γίνει κάτι στον αγώνα αυτός πάει δικαστήριο. Όμως απο την άλλη ο αγωνιζόμενος έχει κι αυτός την ευθήνη των πράξεων του. Θα πρέπει λοιπόν να καταλάβουν ορισμένοι και να μή θίγονται, οτι ο κανονισμός ΠΡΕΠΕΙ να έχει μελετηθεί πριν πάει κάποιος να τρέξει αγώνα. Δε έχει σημασία αν τρεχει πρώτη φορα, μη του φανεί παράξενο που θα τον κόψουν επειδή εξέχουν οι ρόδες, ή μπορεί να τον κόψουν επειδη δήλωσε ψευδή στοιχεία για το αυτοκίνητο. Είναι ένα παιχνίδι που έχει κανόνες και ηθική. Για να μην έχουμε να κάνουμε με ενστάσης κτλ επειδή είμαστε αγαπημένοι, τότε έχουμε και ευθήνες. Να ακολουθούμε τον κανονισμό και κυρίος στα ζητήματα ασφαλείας. Δε δέχομαι προσωπικά αγωνιζόμενο με λάστιχα που εξέχουν να κάθετε να παραπονιέτε οτι είναι καινούργιος και δε ξέρει. Όταν οι πέτρες που πετάει χτυπάνε το παρμπρίζ μου και παει να μου το σπάσει μετά θα του φανεί παράξενο αν του σπάσω τα μούτρα που πήγε να με σκοτώσει; Δεν είναι δικαιολογία το "είναι ο πρώτος μου αγώνας" ή "είμαι καινούργιος".
Αν κάποιος τίθεται εκτός αγώνα είναι εκτός αγώνα, τελείωσε. Ούτε θέση του κλέψανε ούτε τίποτα. Και φήμες οτι το νούμερο 4 έκανε ένσταση δε μπορώ να διανοηθώ πώς βγήκαν στη φόρα. ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ. ΤΕΛΟΣ ΑΥΤΟ.
Έτυχε να είναι κάποιος δικός τους στο Ναύπλιο που έγινε η παρεξήγηση, αν δεν ήταν δε θα είχε γίνει τίποτα. Αυτό εννοώ όταν λέω ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΤΟ ΙΔΙΟ. Στηρίζουμε ο ένας τον άλλο στους αγώνες, δε κάνουμε μπινιες, δε κλέβουμε. Όποιος το κανει δεν παίζει....
Φιλικά πάντα
Ίαν Παπανικολάου