από SKARTOS » 11 Δεκ 2012, 10:39
Καλημέρα φίλε μου.
Έχω ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο,και το δουλεύω πάντα χωρίς φορτίο, και με έχει απασχολήσει αρκετά το θέμα. Θα σου πώ που έχω καταλήξει και τί έχω κάνει για να διορθωθεί λίγο η κατάσταση. Κατ'αρχήν θα ήθελα να μου πείς πώς το οδηγείς, γιατί μπορεί να πηγαίνεις με 70 χλμ, αλλά άν αυτά είναι σε ανηφόρα, ή άν η διαδρομή που κάνεις έχει πολλά σταμάτα-ξεκίνα ,τότε θα καίς πολύ. Παρ'όλα αυτά, πιστεύω ότι καίει πολύ το αυτοκίνητο σου.
Έχοντας λοιπόν αυτό το αυτοκίνητο, κατάλαβα ότι θα έχω κατανάλωση 2-3 λίτρα παραπάνω απο το χειροκίνητο λόγω βάρους του αυτόματου. Μέσα στη πόλη με σταμάτα-ξεκίνα μου δείχνει κατανάλωση 14 λίτρα, με λάστιχο all terrain 255-65/17. Εκτός πόλης έχω 10.5-11.5. Στο χώμα φτάνει και 17 λίτρα. Προσπαθώ πάντα να μην υπερβαίνει ο κινητήρας τίς 2000 στροφές (όσο αυτό είναι εφικτό).
Οι βελτιώσεις που έχω κάνει (άν μπορείς να τις πείς έτσι), είναι οι εξής :
1. Έβγαλα απο το φιλτροκούτι ένα εξαρτηματάκι που το "μπούκωνε" (εύκολο)
2. Του έβαλα πιό ελεύθερο φίλτρο αέρα TGI (δύσκολο να το φέρω απο Αγγλία, αλλά κάνει δουλειά και το Κ&Ν)
3. Έβγαλα τον αισθητήρα οξυγόνου που βρίσκεται στην εισαγωγή, και τον καθάρισα με σπρέι επαφών (χωρίς λάδι και αλκοόλη νομίζω, θα το θυμηθώ όμως) για να φύγει η "μαυρίλα". (εύκολο)
Το κέρδος απο όλα αυτά, είναι γύρω στο 1-1.5 λίτρο λιγότερη κατανάλωση ειδικά στο ταξίδι (παλιά έβλεπα 12 - 12.5).
Είναι και κάποια άλλα "πραγματάκια" που θέλω να βελτιώσω (απλά, χωρίς κανένα κόστος) για να φτάσω σε κατανάλωση 10 λίτρα στο ταξίδι (π.χ. να κάνω reset στην ECU, και να βγάλω ένα εξάρτημα που έχει στην εισαγωγή μετά το φιλτροκούτι που επίσης το "μπουκώνει"). Επίσης, στα service του βάζω καλό λάδι (aral) όπως επίσης και κάθε 5000 χλμ του βάζω και το καθαριστικό στο ρεζερβουάρ. Όλα αυτά που σου γράφω είναι απλά πράγματα (άν εξαιρέσεις το φίλτρο αέρα) τα οποία τα κάνεις στο σπίτι σου, χωρίς καμμία ζημιά στον κινητήρα ο οποίος έχει κάποια εξαρτήματα απο το εργοστάσιο που τον "φιμώνουν" για να είναι συμβατος με τις τιμές εκπομπών ρύπων της Ε.Ε.
Υπάρχουν και άλλα πράγματα όμως που μπορείς να κάνεις, τα οποία όμως θέλουν "χρήμα" και κάποιους συμβιβασμούς, όπως το να το "τσιπάρεις" ή να του βγάλεις το φίλτρο DPF (Diesel Particulate Filter) που έχει στη πλευρά του συνοδηγού (απο κάτω) αμέσως μετά την εξαγωγή της εξάτμισης.
Σε γενικές γραμμές, βελτιώνοντας τον τρόπο οδήγησής σου και αλλάζοντας κάποια απλά πράγματα θα έχεις ένα συνολικό κέρδος 1.5 με 2 λίτρα.
Θα προσπαθήσω να βρώ τίς διευθύνσεις για όλα αυτά που σου λέω, αλλά είναι στα αγγλικά. Δώσε μου λίγο χρόνο.
Ελπίζω να βοήθησα.
Γρηγόρης
Τό ωραιότερο βουνό είναι αυτό που δέν έχω πάει ακόμα.
NISSAN NAVARA DOUBLE CAB AUTOMATIC .......απλό για την ώρα ! (θά έρθει και η ώρα του)