Στην θεωρια εχεις δικιο. Απλα το πετρελαιο διαφερει απο την βενζινη.Σκεψου οτι το πετρελαιο εχει παραπανω καυσαερια και δυναμη να γυρισει την τουρμπινα σε σχεση με την βενζινη και ειδικα τα 1400 τα tsi.
Η θεωρία είναι μια, ανεξαρτήτως καυσίμου. Το πετρελαιο δεν έχει καμμιά σχέση με την βενζίνη σε καυσαέρια. Η βενζίνη παράγει πολύ περισσότερα. Απόδειξη? Δες στα ίδια κυβικά εναν κινητήρα turbodiesel και έναν βενζίνης και σύγκρινε τουρμπίνες. Θα γελάσεις πολύ. Αρκεί να σου πώ ότι σε 2λιτρα αμάξια (δυνατά) έχω δει τουρμπίνες που θα εμπαιναν σε φορτηγα τριαξονικά. Μην επιμείνεις σ' αυτό, είναι σιγουρο αυτό που σου λέω. Τα diesel έχουν μικρές τουρμπίνες γιατί τις μεγαλύτερες δεν τις γυρίζουν καν.
Δηλ Οταν θα βαλεις μεγαλυτερη τουρμπινα και λεμε λιγο μεγαλυτερη οχι κανενα τερας, Ρυθμιζεις διαφορετικα τον τροπο ψεκασματος των μπεκ.Αναλογα με το πως θελει το αυτοκινητο ο καθε προγραματιστης μπορει να ρυθμισει το ποσο ανοικτο θα μεινει εναν μπεκ το ευρος του ψεκασμου κτλ.
Φυσικά. Είναι γνωστά πράγματα αυτά. (Έχω άγραφο στο αμάξι και ξέρω τι γίνεται.) Καμμία διαφωνία εδώ.
Τωρα ριχνοντας περισσοτερο καυσιμο (οι οροι περισσοτερο ή λιγοτερο ειπαμε ειναι οτι νομιζει ο προγραματιστης και το εκαστοτε δυναμομετρο) ο εγκεφαλος ανεβαζει ελαφρα την πιεση του τουρμπο και το καιει παραγωντας μεγαλυτερη ιπποδυναμη. Βεβαια επειδη η wastgate ελεγχεται ηλεκτρονικα μπορουν να την ρυθμισουν οπως θελουν να ανοιγει.
Δεν ξέρω εδώ. Στις βενζίνες ρίχνεις περισσότερο αέρα ( με οποιοδήποτε τρόπο, μεγαλύτερο τούρμπο, πολλαπλή εισαγωγής κλπ) και κατόπιν
προγραμματίζεις τον εγκέφαλο να δίνει περισσότερο καυσιμο με την διαδικασία που αναφέρεις πιο πάνω. Μου φαίνεται περίεργο ο εγκέφαλος απο μόνος του να ρυθμίζει την πίεση του τούρμπο αναλόγως με το καύσιμο (έως και αδύνατο θα έλεγα). Νομίζω ότι η αναβάθμιση που κάνουν ειναι απλή: Ρυθμίζουμε την wastegate να ανοίγει με μεγαλύτερη πίεση. δίνουμε και extra καύσιμο και ιδού τα φρέσκα και ωραία αλογάκια μας. Φτηνά και χωρίς πολλές φασαρίες. (δεν ξέρω γιατί αλλά εχω την αίσθηση ότι περίπου το ίδιο πράγμα λέμε αλλά δεν μπορεί να καταλάβει ο ένας τον άλλο.
Βεβαιως αν εχει ενα μικρο lag απο τις 1200 εως τις 1500 οπως ειπες δεν το ξερω γιατι δεν το εχω οδηγησει. Ομως και αυτο λυνεται με βελτιωση της ευαισθησιας του Throttle position control που κανει αυτο που ειπα, μειωνει την αισθηση του lag.
Ξέρεις πόσο λίγο? Πολύ λίγο. Αν μιλάμε για μικροδιαφορές, εντάξει. Στο δικό μου πχ. έβαλα σε 2600κε βενζίνη τουρμπίνα απο 1800κε για να έχω μικρό lag καθώς δεν με ενδιέφερε να βγάλω 350+ άλογα. Παρ' όλα αυτά το lag έστω και πολύ λίγο είναι εκεί. Καμμία ρύθμιση του Throttle position δεν το βελτίωσε. Άσε που για τη θέση της πεταλούδας του γκαζιού μία είναι η optimum θέση και άμα την πειράζεις έχεις άλλα προβλήματα.
Eιμαι ψημενος να μπω στο δευτερο σταδιο tuning του ναβαρα με μεγαλυτερη τουρμπινα και οπως μου λεει ο βελτιωτης δεν θα εχει καθολου lag και η αισθηση θα ειναι η ιδια με το μαμα.
Άααααα...! Τώρα μας τα λές τα ωραία! Να μπείς λεβέντη μου, να μπείς! Τα γκάζια είναι πάντα ευχάριστα. Καλή επιτυχία! Πόσα άλογα σου είπε? Δίνε πληροφορίες να το συζητάμε γιατί λυπάμαι που θα το πω αλλά πολλοί βελτιωτές είνα λαμόγια και σου τα παίρνουν άσχημα. Ελπίζω να έπεσες σε καλή περίπτωση. Εμένα φαντάσου κάποτε ένας (γνωστή φίρμα) μου έλεγε ότι έναν εργοστασιακό εγκέφαλο που ηταν φταγμένος να δουλεύει με ΜAF sensor θα τον έκανε να δουλεύει με MAP sensor. Κουφάθηκα επι τόπου κι ακόμα τρέχω... Σου λέει δεν ξέρει αυτός οπότε πουλάω επιστήμη. Αστα...
Καλή επιτυχία και πάλι... και συγνώμη για το εκτενές post.