Καλησπέρα! Πολύ σωστά όλα όσα γράφεις! Εμπειρία από CVT έχω με αυτοκίνητο συγγενικού μου προσώπου (HONDA JAZZ). Είναι απλά εξαιρετικό και βεβαίως όπως το περιγράφεις στην λειτουργία του.
Στο προκείμενο τώρα. Ελπίζω να μην έχεις αλλεργία στα μαθηματικά και την φυσική. Οι υπολογισμοί είναι αρκετοί αλλά όχι ιδιαίτερα πολύπλοκοι.
1. Επειδή είναι απαραίτητο να ξέρουμε την περίμετρο του τροχού, υπολογίζουμε αρχικά αυτήν.
Διαστάσεις τροχού: 215 / 65 / 16 που σημαίνει ότι: Πλάτος πέλματος 215 χιλιοστά, πλευρά πέλματος 65% του πλάτους άρα 215 Χ 65% = 139,75 χιλιοστά και διάμετρος ζάντας 16 ίντσες ή 16 Χ 25,4 χιλιοστά = 406,4 χιλιοστά. Άρα η ακτίνα του τροχού (κύκλου) είναι 406,4 διά 2 = 203,2 (η μισή διάμετρος της ζάντας) + 139,75 το ύψος του πέλματος = 342,95 χιλιοστά η ακτίνα του τροχού.
2. Περίμετρος κύκλου = 2 Χ π Χ r Οπότε: 2 Χ 3,14 Χ 342,95 = 2.153,726 χιλιοστά (η περίμετρος της ρόδας).
Επειδή αυτό που ζητάμε θα είναι εκπεφρασμένο σε χιλιόμετρα ανά ώρα μετατρέπουμε τα χιλιοστά σε χιλιόμετρα διαιρώντας με το 1.000.000 και έχουμε: 0,002153726 χιλιόμετρα. Καλά ως εδώ;
3. Οι σχέσεις κιβωτίου αλλά και η τελική σχέση, (του διαφορικού δηλαδή) δεν λένε τίποτε περισσότερο από το πόσες περιστροφές θα κάνει η έξοδος του κιβωτίου (άξονας μετάδοσης) για μία περιστροφή μηχανής, και πόσες περιστροφές θα κάνει η ρόδα για μία περιστροφή του άξονα πρίν το διαφορικό.
Με βάση αυτό, Μία περιστροφή της μηχανής αντιστοιχεί σε 1 διά 2,349 επί 1 διά 4,435 στροφές της ρόδας. Αν κάνουμε τις πράξεις προκύπτει:
(1:2,349)Χ(1:4,435)=0,0959894 στροφές της ρόδας.
Επειδή όμως θέλουμε όχι μία αλλά 1000 στροφές μηχανής ανά λεπτό επί μία ώρα έχουμε: 0,0959894 Χ 1.000 Χ 60 = 5.759,364 (τόσες στροφές θα έχει κάνει η ρόδα)
4. Καταλήγουμε: 5.759,364 Χ 0,002153726 = 12,4 περίπου χιλιόμετρα.
Άρα η πρώτη σου στο CVT φίλε gargar δίνει (με 1000 στο στροφόμετρο) 12,4 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Ομοίως η τελευταία σου σχέση, το απίστευτο νούμερο των 73,95 χιλιομέτρων / ώρα ! (άν έχεις το κουράγιο να κάνεις τους υπολογισμούς θα το βρής) Με το excel είναι παιχνιδάκι.
Απ΄ότι καταλαβαίνεις η τελευταία είναι πολύ μακρυά και μάλλον ο υπολογιστής που ελέγχει το κιβώτιό σου θα την δώσει μόνο σε μακρυά κατηφορίτσα και με σταθερό γκάζι.
Αυτά τα ολίγα. Η πηγή της πληροφόρησής μου για όλα αυτά τα ωραία (διαπιστωμένα σωστά) είναι κυρίως από:
www.howstuffworks.com/
www.wikipedia.org/wiki/Main_page
και βεβαίως μπόλικο διάβασμα και σερφάρισμα.