από vayero4_4 » 21 Ιαν 2009, 01:14
Αντιληπτο οτι σε μπερδευουμε, ωστοσο αυτο που λεει ο Παναγιωτης και αυτο που λεω εγω δεν ειναι 2 διαφορετικες τακτικες, ή τεχνικες αν θελεις, οδηγησης, αλλα διαφορετικες προσεγγισεις. Για αρχη πρεπει να κατανοησεις οτι με τον τροπο με τον οποιον εμπλεκεται η τετρακινηση μεσω του TOD, ουσιαστικα για να εχεις ροπη στον μπροστινο αξονα (το Σορεντο ειναι κατα βαση πισωκινητο) θα πρεπει να πατας γκαζι. Οχι τερμα, αλλα να το πατας. Πρακτικη συνεπεια αυτου ειναι οτι αν εσυ φρεναρεις, ή πας χωρις γκαζι, τετρακινηση δεν εχεις ακομα και αν εισαι σε παγοδρομιο! Ο Παναγιωτης εχει γραψει πολυ περιεκτικο και αναλυτικο αρθρο πανω στο θεμα που θα βρεις πανω-πανω στο τμημα ΚΙΑ στο φορουμ, ή στα ειδικα αρθρα του Site.
Τωρα, με το σκεπτικο οτι γενικα οι φορες που δεν πατας γκαζι ειναι ελαχιστες, το συστημα θα δουλευει οπως πρεπει, πιθανον με αυτην τη μικρη καθυστερηση που παρατηρησες. Οι φορες αυτες που δεν θελεις να πατας γκαζι ειναι π.χ. οταν κατεβαινεις αποτομη κατηφορα με λασπες / χιονια και θες να πας οσο το δυνατον πιο αργα. Εκει λοιπον πρεπει να εισαι ετοιμος οταν αντιληφθεις οτι το πισω μερος μετακινειται πλαγιως και πας για σβουρα, να τσιμπησεις το γκαζι για να στροφαρουν και οι μπροστινοι τροχοι και να ερθεις στα ισια. Περιεργη τεχνικη και μαλλον θελει κι εξασκηση, αλλα απ οτι λενε τα παιδια εδω ειναι εφικτο και σωτηριο. Αλλιως κανεις την πολυ απλη μετατροπη του Παναγιωτη και ξεμπλεκεις.
Στο 1ο σου ποστ ομως περιγραφεις "Πρόσφατα με τις πολλές βροχές οδηγώντας σε ορεινη διαδρομή μάλλον γρήγορα σε άσφαλτο με καλα λάστιχα 50/50" και σε αυτη σου τη φραση ειναι η δικη μου προτροπη να πατας και λιγο φρενο! Να το αναλυσω ομως:
1. Τα λαστιχα 50/50 ειναι ακριβως αυτο που λενε: μισο για ασφαλτο, μισο για χωμα-λασπη κλπ. Δηλαδη δεν κανουν τιποτα πολυ καλα, δεν ειναι το ιδιο καλα στην ασφαλτο σαν τα αμιγως ασφαλτινα και δεν ειναι το ιδιο καλα στα δυσκολα σαν τα αμιγως χωματινα. Ειναι μια μεση λυση, σε γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο δεν προσφερουν το ιδιο "κρατημα" με τα ασφαλτινα και θα σε προδωσουν και σε δυσκολα εδαφη δε σου παρεχουν τις ιδιες δυνατοτητες υπερπηδησης εμποδιων και θα κολλησεις. Αυτο σημαινει οτι θα πρεπει να γνωριζεις τις αδυναμιες των ελαστικων σου και να οδηγεις αναλογα.
2. Το Σορεντο μπορει να ειναι 4κινητο, με πολυ ροπη και 170 ιππους, δεν ειναι ομως GTi. Ειναι βαρυ, δηλαδη φρεναρει πιο δυσκολα και στριβει πιο δυσκολα. Εχει ψηλο κεντρο βαρους και αναρτησεις με μεγαλες διαδρομες, προσανατολισμενες για κινηση εκτος δρομου, δηλαδη γερνει πιο πολυ στις στροφες και εχει και μεγαλες μετατοπισεις βαρους, τα οποια με τη σειρα τους σημαινουν πως θα πρεπει να εισαι πιο φειδωλος οσον αφορα την ταχυτητα με την οποια μπαινεις στις στροφες. Σε βρεγμενο ασφαλτινο δρομο με λασπη ("γλιτσα" το λενε στο χωριο μου) παντως, ακομα και η Porsche Carrera 4 θα γλιστρουσε!
Τωρα στο προκειμενο: ο Παναγιωτης σου ειπε να πατησεις λιγο γκαζι ΑΦΟΥ σου εφυγε το πισω μερος, ωστε να παρουν ροπη οι μπροστινοι και να διορθωσεις την τροχια σου, κι εγω σου ειπα να πατησεις λιγο φρενο ΠΡΙΝ μπεις στη στροφη, ωστε να μη σου φυγει ο κωλος και η καρδια απο τη θεση της.
Οσον αφορα αυτο που ειχα πει παλιοτερα για το TOD, ειναι προσωπικη μου αποψη λογω ιδιοσυγκρασιας: θελω να εχω εγω τον ελεγχο για το που και πως θα μπει η 4κινηση και θελω να ειναι αληθινη τετρακινηση οταν τη βαλω και οχι οτι αποφασισουν τα ηλεκτρονικα του αυτοκινητου. Εμπιστευομαι δε περισσοτερο το συνεκτικο γραναζι απο τον συνεκτικο συμπλεκτη, ειδικα για τα δυσκολα. Στα ευκολα βεβαια χανω την αισθηση της ασφαλειας που σου παρεχει η αυτοματη 4κινηση αλλα το συνηθισα και προσεχω περισσοτερο.
Ελπιζω να μην ειναι ειρωνικο το "από δύο «γνώστες» του αντικειμένου". Δεν διεκδικω (πιστευω ουτε ο Παναγιωτης) κανεναν τιτλο, απλα να βοηθησουμε και να βοηθηθουμε θελουμε. Αν σε προσβαλα καπου, λυπαμαι αλλα δεν ηταν προθεση μου.
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16