Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Για να μαθαίνουν οι νέοι & να θυμούνται οι παλιοί!!!

Δημοσίευσηαπό kostas_renegade » 06 Νοέμ 2007, 02:38

Καλησπέρα και από εμένα,
σχετικά με το που βάζουμε τις αλυσίδες, φυσικά και δεν μπορώ να αντιπαρατεθώ με τη θεωρία. Αναφέρω την εμπειρία μου η οποία άποτελείται από:
1) οδήγηση σε χιόνι με 100% κίνηση πίσω και αλυσίδες πίσω. Αποτέλεσμα: ακόμα και με χαίδεμα του γκαζιού και ταχύτητες μικρότερες από χελώνα, η μούρη του 4X4 πηγαινε δεξιά-αριστερά με αποτέλεσμα να ΜΗΝ αδηγιέται με τίποτα. Εβγαινα από το δρόμο.
2) το ίδιο σχεδόν με κίνηση 75% πίσω και 25% εμπρός. Άντε..κάτι λίγο καλύτερο....
3) οδήγηση με 75% κίνηση πίσω και 25% εμπρός, και αλυσίδες εμπρός. Αποτέλεσμα: Βρήκα την υγειά μου.
Και στις τρείς περιπτώσεις υπάρχουν θετικά και αρνητικά. (πχ φανταστείτε κατηφόρα με χιόνι και αλυσίδες μόνο εμπρός. είναι θέμα χρόνου να σας προσπεράσει το πίσω μέρος άμα το παρακάνετε με την ταχύτητα..Πάντως ότι και να διαλέξετε...ΠΟΤΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ! και κάντε τα όλα απαλά, όχι κοφτά, νευρικά και απότομα!
Περιμένω και εγώ εμπειρίες μπας και μάθω τίποτα παραπάνω! Keep Posting
Άντε και ...καλά χιόνια!!! (όπως λέμε καλά κρασιά!)
Άβαταρ μέλους
kostas_renegade
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 11 Σεπ 2007, 18:54

Δημοσίευσηαπό rokko74 » 06 Νοέμ 2007, 08:53

Vangelis καλό :lol: :lol: Αλλά μήπως μπορούμε να βρούμε αλλού φτηνότερα..?

Ααα τα λάστιχα μου είναι Cooper "235/70 only mount". Τι λέτε? Λένε τίποτα?

diamond, αν κατάλαβα καλά, το άρθρο καταλήγει στην λύση 4χ4 με αλυσίδες στους πίσω τροχούς?

Φίλε kostas_renegade για τι αμάξι μιλάς? Το cherokee είναι ή πισω ή 4χ4...(ας με διορθώσουν αν κάνω λάθος). Δεν παίζει με ποσοστά η τετρακίνηση. Άσε που ζυγίζει και 2 τόνους :shock:

Παίζει κάποιο μαγαζί με φτηνότερες αλυσίδες?

Επίσης σε ποιες περιπτώσεις θα χρειαστούμε αλυσίδες?Περιγράφτε μας καταστάσεις και περιστάσεις αν γίνετε...

π.χ.
Από Λιβάδι προς χιονοδρομικό Παρνασσού ένα κανονικό σαββατοκύριακο που γίνετε τις κακομοίρας και οι δρόμοι έχουν χιόνι μεν αλλά όχι απροσπέλαστα δε...Χρειάζεται αλυσίδες ή όχι?
Εσείς σε ποιες περιπτώσεις βάλατε αλυσίδες?

υ.γ.
και μην ξεχάσω...βάλτε καμιά φωτογραφία ρε αλάνια να χαρούμε κι εμείς λίγο... :P
Άβαταρ μέλους
rokko74
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 158
Εγγραφή: 02 Μάιος 2007, 12:03
Τοποθεσία: Γαλάτσι

Δημοσίευσηαπό diamond » 06 Νοέμ 2007, 09:38

To άρθρο καταλήγει για ένα ζευγάρι σε 4χ4 πίσω και σιγά. Για αυτό το είχα πει εξαρχής.
Αυτο που γραφει ο kostas_renegade για πιο αμάξι είναι γιατί τα Jeep με part time είναι ειτε 100% πίσω είτε 50-50. Τα full time δεν νομίζω να έχεις επιλογή 75-25 ή 25-75.

Το μεγαλύτερο θέμα για τη χρήση αλυσίδας είναι οι κλίσεις με πάγο και η επίδραση του βάρους του αυτοκινήτου. Πιστεύω ότι σε χιόνι σε νορμαλ κλίσεις ή επίπεδο δεν θα χρειαστείς αλυσίδες. Αλλά δυστυχώς για να φτάσεις στο βουνό θα πρέπει να να ανέβεις και να κατέβεις και μάλιστα με άλλα αμάξια γύρω σου.

Αν έχεις οικονομική άνεση πάρε μια τετράδα χιονολάστιχα και καθάρισες (και φυσικά εφόσον πας συχνά στα χιόνια)
Fiat Panda 1.2 climbing 4x4
Άβαταρ μέλους
diamond
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 03 Μάιος 2006, 11:49

Δημοσίευσηαπό rokko74 » 06 Νοέμ 2007, 10:15

diamond έγραψε:Αν έχεις οικονομική άνεση πάρε μια τετράδα χιονολάστιχα και καθάρισες (και φυσικά εφόσον πας συχνά στα χιόνια)


Ε το συχνά είναι σχετικό. Αθήνα μένω. Τα χιόνια θα τα συναντήσω σε χειμερινές διακοπές που δεν θα είναι και πολλές, άρα η λύση να αγοράσω χιονολάστιχα για 2-3 φορές στα χιόνια απορρίπτεται.. :P

Ψάχνω για αυτές τις 2-3 φορές μια οικονομική και αξιόπιστη λύση μα πάνω απ'όλα επειδή είμαι άσχετος από χιόνι και ιδιαίτερα με 4χ4 είπα να μάθω τις πολύτιμες γνώμες σας.
Άσε που κάθε χρόνο στην Αράχωβα έβλεπα τα Jeep χωρίς αλυσίδες και μου σπάγανε τα νεύρα :evil: :evil:
Άβαταρ μέλους
rokko74
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 158
Εγγραφή: 02 Μάιος 2007, 12:03
Τοποθεσία: Γαλάτσι

Δημοσίευσηαπό ZooL » 06 Νοέμ 2007, 11:34

Θετικότατος diamond, όπως πάντα ;)

Η αλήθεια βέβαια είναι πως μόλις είδα αυτό το "Chains mounted on rear axle with 4WD/AWD... Best compromise for 4WD with only one pair of chains..." με έπιασε ένα σύγκρυο...
Στο μυαλό μου η (θεωρητική) ιδέα του να μην έχω τιμόνι σε 2 τόννους που γλιστράνε είναι απλά εφιαλτική. Υποθέτω βέβαια πως το να σε προσπερνάει η ρεζέρβα σου ίσως να είναι χειρότερο...
Θα έλεγα λοιπόν πως είναι και θέμα ψυχολογίας έως ένα βαθμό.

Το συμπέρασμα πάντως που έβγαλα εγώ από την κουβέντα είναι πως οι επιλογές μου στον πάγο θα ήταν μάλλον οι εξής:
    στο ίσιωμα: 4x4 και αλυσίδες εμπρός
    στην ανηφόρα: 4x4 και αλυσίδες εμπρός
    στην κατηφόρα: 4x4 και αλυσίδες πίσω

Όπου 4x4 = Part Time, με κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό δηλαδή, ώστε η ροπή να μοιράζεται σταθερά 50-50 εμπρός-πίσω.

Το πιθανότερο μάλλον όμως είναι ότι θα προτιμήσω τελικά να δώσω τα διπλά λεφτά και θα πάρω 4 αλυσίδες για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο και τους δύο τόνους μου ασφαλείς (ασφαλέστερους, έστω).

Κάτι άλλο χρήσιμο: κάπου είχα διαβάσει ότι οι αλυσίδες για 4x4 είναι πάχους 16mm, σε αντίθεση με αυτές των κανονικών αυτοκινήτων που είναι 12mm (ή και 9mm).

X.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό diamond » 06 Νοέμ 2007, 11:42

rokko74 έγραψε:
diamond έγραψε:Αν έχεις οικονομική άνεση πάρε μια τετράδα χιονολάστιχα και καθάρισες (και φυσικά εφόσον πας συχνά στα χιόνια)


Ε το συχνά είναι σχετικό. Αθήνα μένω. Τα χιόνια θα τα συναντήσω σε χειμερινές διακοπές που δεν θα είναι και πολλές, άρα η λύση να αγοράσω χιονολάστιχα για 2-3 φορές στα χιόνια απορρίπτεται.. :P

Ψάχνω για αυτές τις 2-3 φορές μια οικονομική και αξιόπιστη λύση μα πάνω απ'όλα επειδή είμαι άσχετος από χιόνι και ιδιαίτερα με 4χ4 είπα να μάθω τις πολύτιμες γνώμες σας.
Άσε που κάθε χρόνο στην Αράχωβα έβλεπα τα Jeep χωρίς αλυσίδες και μου σπάγανε τα νεύρα :evil: :evil:


Θα πας χωρις αλυσίδες αλλά όταν σφιξουν τα πράγματα (παγος κατω από το χιονι) θα τις χρειαστεις. Δεν μπορεις να φανταστείς τι show έχει όταν γλυστράνε 2 τόνοι στον παγο
Fiat Panda 1.2 climbing 4x4
Άβαταρ μέλους
diamond
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 03 Μάιος 2006, 11:49

Δημοσίευσηαπό kostas_renegade » 06 Νοέμ 2007, 11:52

(Ρε γμτ..εγραφα μισή ώρα και κατάφερα να χάσω όλο το post). Zool συμφωνώ 1000000% μαζί σου. Προηγουμένως αναφέρθηκα σε Mercedes του στρατού που είχα στα χέρια μου για 10 μήνες σε χιόνι (μοιάζει-εαν δεν είναι- με το G σε πολιτική έκδοση). Αυτό έχει δύο επιλογές: 100% κίνηση πίσω ή 75% πίσω και 25% εμπρος. Όσο για τις αλυσίδες σε κλίσεις, από άποψης φυσικής αισθάνομαι ότι πρέπει να βρίσκονται στον άξονα του αυτοκινήτου όπου βρίσκεται ψηλότερα από τον άλλον, έτσι ώστε λόγω τριβής από τις αλυσίδες και το έδαφος αυτός να μή γλιστρίσει από την ροπή που δημιουργείται λόγω διαφοράς ύψους μεταξύ των δύο αξόνων. Άρα, όπως είπε και ο Jool:
στην ανηφόρα: 4x4 και αλυσίδες εμπρός
στην κατηφόρα: 4x4 και αλυσίδες πίσω

Θα χιονίσει?? :)
Άβαταρ μέλους
kostas_renegade
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 11 Σεπ 2007, 18:54

Δημοσίευσηαπό ZooL » 06 Νοέμ 2007, 11:52

Και κάτι ακόμη: σε σκηνικά τύπου Αράχωβα, Καιμακτσαλάν, κλπ, όπου γίνεται λαϊκό προσκύνημα, υπό κανονικές συνθήκες είναι μάλλον απίθανο να συναντήσεις πάγο. Χιόνι ναι, το οποίο πιθανότατα θα είναι και φρέσκο, και το οποίο (αν δεν είναι πάνω από 50cm) δεν θα σε σταματήσει.

Αν αποφασίσεις όμως να κινηθείς εκτός της "ανοιχτής" διαδρομής προς το χιονοδρομικό, ή σε ώρες περίεργες (πχ. αργά το βράδυ ή πολύ νωρίς το πρωί), όταν το χιόνι θα έχει παγώσει ή χειρότερα, όταν θα έχει πρώτα λιώσει και μετά παγώσει, τότε μιλάμε για αλυσίδες, πολλές αλυσίδες ;)

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό rokko74 » 06 Νοέμ 2007, 11:55

Βουρρρρ για αλυσίδες λοιπόν...
Άβαταρ μέλους
rokko74
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 158
Εγγραφή: 02 Μάιος 2007, 12:03
Τοποθεσία: Γαλάτσι

Δημοσίευσηαπό diamond » 06 Νοέμ 2007, 12:17

μια ερώτηση μόνο. Πως θα αλλάζεις τις αλυσίδες μπρος - πίσω όταν θα ανεβοκατεβαίνεις σε ένα βουνό? Μοιάζει σαν το σκηνικό με τις κουβέρτες για τα λάστιχα που πρέπει να τις βγάζεις στην ασφαλτο και να τις βάζεις όπου έχει χιόνι


ΥΓ. Αρα καταλήγουμε στο αυτονόητο 2 ζευγάρια αν πρόκειται να πάμε για "αγριάδες", διαφορετικά 4χ4 καλά λάστιχα και προσοχή.
Fiat Panda 1.2 climbing 4x4
Άβαταρ μέλους
diamond
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 03 Μάιος 2006, 11:49

Δημοσίευσηαπό ZooL » 06 Νοέμ 2007, 12:36

diamond έγραψε:μια ερώτηση μόνο. Πως θα αλλάζεις τις αλυσίδες μπρος - πίσω όταν θα ανεβοκατεβαίνεις σε ένα βουνό?

χαχαχαχα - good point!

Η γενίκευση πάντως αφορούσε την γενικότερη κατεύθυνση - σε μικτές συνθήκες , δεν το συζητώ, είναι τρέχα-γύρευε...

Θυμάμαι παλιότερα που κάποια στιγμή με πολύ χιόνι στην Αθήνα, έπρεπε να κινηθώ από την Κηφισιά (ψηλά) στην Παλλήνη και να επιστρέψω: είχα βάλει-βγάλει αλυσίδες στο Golf 4-5 φορές μέσα σε ένα 3ωρο... Τότε ήμουν νέος βέβαια και το διασκέδαζα :)

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό diamond » 06 Νοέμ 2007, 12:39

ZooL έγραψε:
diamond έγραψε:μια ερώτηση μόνο. Πως θα αλλάζεις τις αλυσίδες μπρος - πίσω όταν θα ανεβοκατεβαίνεις σε ένα βουνό?

χαχαχαχα - good point!

Η γενίκευση πάντως αφορούσε την γενικότερη κατεύθυνση - σε μικτές συνθήκες , δεν το συζητώ, είναι τρέχα-γύρευε...

Θυμάμαι παλιότερα που κάποια στιγμή με πολύ χιόνι στην Αθήνα, έπρεπε να κινηθώ από την Κηφισιά (ψηλά) στην Παλλήνη και να επιστρέψω: είχα βάλει-βγάλει αλυσίδες στο Golf 4-5 φορές μέσα σε ένα 3ωρο... Τότε ήμουν νέος βέβαια και το διασκέδαζα :)

Χ.


ενώ τώρα γέρασες :lol: :lol:
Fiat Panda 1.2 climbing 4x4
Άβαταρ μέλους
diamond
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 03 Μάιος 2006, 11:49

Δημοσίευσηαπό kostas_renegade » 06 Νοέμ 2007, 12:39

Φίλε diamond δυστυχώς αυτό είναι και το μεγάλο pain in the ass, να αλλάζεις αλυσίδες μπρος-πίσω, πράγμα που δεν νομίζω να το κάνει και κανείς εδώ που τα λέμε.. Σχετικά με την αφαίρεση των κουβερτών στο δρόμο, έχω να πώ πως αυτές τις βγάζεις για να μη τις καταστρέψεις, ενώ τις αλυσίδες πρέπει να τις βγάζεις για να μη τις καταστρέψεις ούτε αυτές αλλά ΚΥΡΙΩΣ ούτε και το αυτοκίνητο (μπιλιοφόροι-ρουλεμάν κλπ γίνονται αλεύρι σιγά -σιγά από το χτύπημα και το τρίψιμο του ντούκου-ντούκου...).
04 KJ Renegade 3.7L Black Clear
Άβαταρ μέλους
kostas_renegade
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 11 Σεπ 2007, 18:54

Δημοσίευσηαπό vaggelis » 06 Νοέμ 2007, 16:21

Τελικό συμπέρασμα λοιπόν αλυσίδες μπρος - πίσω!
Απλά για το αν και πότε θα τις βάλουμε το βλέπουμε εκείνη την ώρα.

@ Zool : σωστά, για 4Χ4 είναι 16mm οι αλυσίδες

@ Rokko : εγώ όταν είχα κοιτάξει δεν είχα βρει πουθενά ( Praktiker, Carrefour, Makro κλπ.) αλυσίδες 235/70/16 16mm. Κάτι autoplus κλπ είναι συνήθως ακριβά. Τα 75€ της chrysler είναι πολύ λογικά νομίζω. Αν βρεις κάτι καλό και οικονομικό γράψτο εδώ γιατί υπάρχει ενδιαφέρον εδώ ;-)
Φωτογραφίες μου και βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
vaggelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 29 Αύγ 2007, 21:56
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό teomac » 06 Νοέμ 2007, 21:26

Αν δεν κάνω λάθος το book το KJ αναφέρει πως οι αλυσίδες πρέπει να τοποθετούνται στα πίσω λάστιχα. Έχω αγοράσει ένα ζευγάρι εδώ και 3 χρόνια και τις έχω δοκιμάσει μόνο στο γκαράζ δεν μου έχουν χρειαστεί ποτέ. Όταν τις δοκίμασα μπροστά έβρισκαν οριακά στα μπράτσα και με φόβισαν. Έχω κολήσει μια φορά όταν υποχώρησε παγωμένο χιόνι και κάθησα με την κοιλιά. Vaggelis εσύ χαλάς τις πίστες????? Όσο για το αν θα χιονίσει.......ΤΟ ΕΛΠΙΖΩ.... ΤΟ ΕΛΠΙΖΩ .... ΤΟ ΕΛΠΙΖΩ............
ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ!!!!!!
Άβαταρ μέλους
teomac
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: 12 Μαρ 2007, 18:50
Τοποθεσία: Όπου γης και πατρίς

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Jeep

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 3 επισκέπτες