Σελίδα 1 από 1

Ατσάλι vs Αλουμίνιο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 16:03
από Riddon
Πόσοι απο εσάς έχουν μηχανάκια με αλουμινιένο πλαίσιο και πόσοι ατσάλινο? Είναι τεράστιες οι διαφορές σε βάρος?
Ποιά τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του καθενός?

Re: Ατσάλι vs Αλουμίνιο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 17:12
από drMel
Riddon έγραψε:Πόσοι απο εσάς έχουν μηχανάκια με αλουμινιένο πλαίσιο και πόσοι ατσάλινο? Είναι τεράστιες οι διαφορές σε βάρος?
Ποιά τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του καθενός?


πσσσσσσ μεγάλη κουβέντα άνοιξες....

Για να δούμε, τι θα είπουμε οι ειδήμονες,
Πάντως η παγκόσμια πρωταθλήτρια σε MX, Enduro & Rally KTM :wink: αλλά και η Ducati που πάει απο το καλό στο καλύτερο στα MotoGP επιμένουν στο ατσάλι με περιμετρικό πλαίσιο ενώ όλοι οι Ιάπωνες έχουν πιά καθιερώσει το αλουμίνιο σχεδόν σε όλα τα υψηλών επιδόσεων μηχανάκια τους.
Απλά για να διευκολύνω την συζήτηση ποτέ οι Ιάπωνες δεν είχαν στην διαθεσή τους την ποιότητα ατσαλιού των Ευρωπαίων.

Re: Ατσάλι vs Αλουμίνιο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 17:38
από axelkal
Eίναι λογικό , λόγω του ότι οι ιάπωνες προμηθεύονται το & καλά
ατσάλι που χρησιμοποιούν , από ανακύκλωση & σαφώς δεν έχει
τη ποιότητα του ευρωπαικού ατσαλιού .
Στο βάρος υπάρχουν τεχνικές , που κάνουν τις διαφορές πραγματικά
αμελητέες .
Οι βασικές διαφορές έχουν να κάνουν με την ακαμψία , με το
αλουμίνιο να υπερτερεί , χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα καλό .
Τα πρώτης γενειάς αλουμινένια πλαίσια , ήταν υπέρ του δέοντος
άκαμπτα , & κατάληλα για ΜΧ μόνο χρήση .
Στη πορεία οι σχιστομάτηδες τα βελτίωσαν & για άλλες χρήσεις
προσδίδοντάς τους έλεγχόμενες ελαστικότητες .
Σε γενικές γραμμές , παίζει μεγάλο ρόλο & η τεχνογνωσία των
μέν & των δε .

Μel , όσο αφορά τη DUCATI των GP , φοράει πλέον & αυτή
αλουμινένιο πλαίσιο .

Re: Ατσάλι vs Αλουμίνιο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 17:41
από drMel
εεεεεππππππ


αδιάβαστος


CHASSIS
Frame
Tubular steel trellis-style chassis, pressed aluminium swingarm

http://www.ducati.com/racing/07/gp/info ... ame=d16gp6


Τα περί ΚΤΜ έμειναν ασχολίαστα, γιατί???

Re: Ατσάλι vs Αλουμίνιο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 17:54
από drMel
axelkal έγραψε:........


Πιστεύω ότι ο κάθε κατασκευαστής έχει εξελίξει ήδη τις τεχνικές του στην επεξεργασία του μετάλλου που χρησιμοποιεί ώστε να είναι ανταγωνιστικός αρκετά σε σχέση με τους άλλους,
δεν πιστεύω ότι ανάμεσα στο πλαίσιο απο ατσάλι και στο αλουμινένιο ένας αναβάτης θα καταλάβει την διαφορά τουλάχιστον σε ότι αφορά διαφορετικούς κατασκευαστές.
Αντίθετα θα δεί διαφορές σε ατσάλινο και αλουμινένιο απο τον ίδιο κατασκευαστή (πχ WRF 450 2005-2007).
Και εκεί πάντως περισσότερη σημασία έχει η οικονομία κλίμακος παρά το αποτέλεσμα αυτο καθεαυτό (WRF - YZF). Αλλωστε την διαφορά την κάνει το όλο στήσιμο και όχι τόσο το υλικό του πλαισίου, αφού όλοι στήνουν το σύνολο βάσει της συμπεριφοράς του πλαισίου ώστε να έρθουν στο ποθητό αποτέλεσμα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 18:39
από doc
Το πολιτισμικό σοκ ήρθε από το CR 250...

μετά μάθαμε...

Για enduro ακόμη επιμένω: Ταλαντώσεις κι όχι ακαμψία!

Re: Ατσάλι vs Αλουμίνιο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 19:38
από axelkal
drMel έγραψε:εεεεεππππππ


αδιάβαστος


CHASSIS
Frame
Tubular steel trellis-style chassis, .......


Τα περί ΚΤΜ έμειναν ασχολίαστα, γιατί???


SORY......θα παω να αυτομαστιγωθώ μπας
& εξιλεωθώ :oops: :oops: :oops:

Οσο για τα ακατανόμαστα .... :assshaking: :assshaking: :assshaking:

Re: Ατσάλι vs Αλουμίνιο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 20:19
από pino
Το βάρος σίγουρα δεν είναι ο λόγος της μετάβασης από το ατσάλι στο αλουμίνιο καθώς το αλουμινένιο της ΥΑΜΑΗΑ για το WR 2007 είναι 1 κιλό βαρύτερο από το ατσάλινο. Επιπλέον πρόσθεσε μεγάλα προβλήματα στην προσβασιμότητα του κινητήρα, αλλά....

α) Μπόρεσαν να δώσουν περισσότερες ελεγχόμενες στρεβλώσεις για ξεκούραστη οδήγηση
β) Χαμήλωσαν το Κέντρο Βάρους για εύκολες αλλαγές πορείας
γ) Χαμήλωσαν το ύψος τις σέλας χωρίς να μειώσουν την απόσταση από το έδαφος
δ) και σημαντικότερο.... η HONDA έχει, εμείς δεν θα έχουμε;

Η ΚΤΜ είναι υπερήφανη για το πλαίσιό της και δεν σκοπεύει να το αλλάξει μέχρι

α) να καταφέρει να αποκτήσει (φθηνή) πρόσβαση στην χύτευση σε θάλαμο κενού αέρος
β) Να ελέγχει με ακτίνες Χ την παραγωγή

Συμπέρασμα όλα κάνουν τη δουλειά τους με καλό ή πολύ καλό τρόπο.
Το τμήμα marketing όμως είναι αυτό που δίνει τις εντολές στο σχεδιαστήριο και οι πωλήσεις δικαιώνουν ή όχι τις επιλογές τους.

Θα συμφωνήσω με το τον Doc στην επιλογή της συμπεριφοράς του πλαισίου, το υλικό μου είναι αδιάφορο, (αν και το αλουμίνιο μπορείς να το γυαλίζεις μέχρι να γίνει καθρέφτης). 8) 8) 8) 8)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2007, 21:27
από Riddon
Προσωπικά επειδή οδηγάω WR450F 2005 (ατσάλινο πλαίσιο),νιώθω να μειονεκτώ σε σύγκριση με κάποιον που οδηγάει μηχανάκι με αλουμινένιο πλαίσιο κι αυτό το καταλαβαίνω γιατί σε ένα πέσιμο για παράδειγμα θέλει ''μπράτσα'' για να σηκώσω το WR, σε αντίθεση με το KTM 525 που οταν το οδήγησα ηταν λες και οδηγάω BMX... Απ'την άλλη πιστεύω οτι το ατσάλινο πλαίσιο δίνει άλλη ''στιβαρότητα'' και άλλα κρατήματα στη μηχανή. Δεν ήξερα οτι το WR 07 έχει τόση λίγη διαφορά στο βάρος...(τζάμπα ζήλευα...) :D

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2007, 07:57
από doc
Riddon έγραψε:Προσωπικά επειδή οδηγάω WR450F 2005 (ατσάλινο πλαίσιο),νιώθω να μειονεκτώ σε σύγκριση με κάποιον που οδηγάει μηχανάκι με αλουμινένιο πλαίσιο κι αυτό το καταλαβαίνω γιατί σε ένα πέσιμο για παράδειγμα θέλει ''μπράτσα'' για να σηκώσω το WR, σε αντίθεση με το KTM 525 που οταν το οδήγησα ηταν λες και οδηγάω BMX... Απ'την άλλη πιστεύω οτι το ατσάλινο πλαίσιο δίνει άλλη ''στιβαρότητα'' και άλλα κρατήματα στη μηχανή. Δεν ήξερα οτι το WR 07 έχει τόση λίγη διαφορά στο βάρος...(τζάμπα ζήλευα...) :D


Μα τι λες τώρα? Και το 525 ατσάλινο έχει!!!!!!!!! Το αν είναι ελαφρύτερο, εντάξει, έχει ένα μικρό πλεονέκτημα το ΚΤΜ.

Το αλουμίνιο έχει λιγότερη αδράνεια ως πλαίσιο και περισσότερη ακαμψία.