Pajerinho έγραψε:Το νέο GV έχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο κεντρικό διαφορικό.
Πίσω και μπρος το διαφορικό είναι ελεύθερο.
Όσα έχουν TCS δημιουργούν τεχνητά συνθήκες "μπλοκέ" διαφορικού πίσω φρενάροντας τους τροχούς (όπως συζητήθηκε παραπάνω).
Το περιορισμένης ολίσθησης που έχει στο κεντρικό λειτουργεί μόνο όταν είστε στην 1η σκάλα, δηλαδή στην απλή (ελεύθερη) 4κίνηση. Σκοπός του είναι να μεταφέρει ροπή μεταξύ μπροστά και πίσω άξονα. Έτσι πχ. ένα Lada Niva που έχει ελεύθερο διαφορικό χωρίς περιορισμένης (και ένα LR Defender αν δεν κάνω λάθος), άμα ένας τροχός έχει μικρότερη πρόσφυση και αρχίσει το σπινιάρισμα, όλη η ισχύς πάει σε αυτόν τον τροχό και το αμάξι ακινητοποιείται. Στο GV το περιορισμένης θα διορθώσει το πρόβλημα, στέλνοντας περισσότερη ροπή στον άξονα που έχει καλύτερη πρόσφυση και το αμάξι θα προχωρήσει.
Στην πράξη και όπως το έχω διαπιστώσει στο Pinin (που έχει και αυτό περιορισμένης στο κεντρικό), δεν χρειάζεται σχεδόν ποτέ να μπλοκάρεις το διαφορικό. Με το περιορισμένης περνάς σχεδόν από παντού. Το ίδιο μου έχει πει και ο gmak για το GV. Χαρακτηριστικά συμφωνήσαμε και οι δύο ότι μπλοκάρισμα του διαφορικού κάνουμε μόνο όταν βάζουμε τ' αργά και αυτό επειδή έτσι γίνεται αναγκαστικά.
Άμα μπλοκάρεις το κεντρικό διαφορικό, τότε είναι μόνιμα μπλοκαρισμένο 50:50 και το περιορισμένης δεν παίζει. Το ίδιο και στ' αργά.
Αν υπάρχει και περιορισμένης στον πίσω άξονα, όπως στο Pinin πχ., τότε αυτό δουλεύει πάντα, είτε είσαι πισωκίνητος, είτε 4κίνητος, είτε αργά, είτε οτιδήποτε. Δουλεύει όμως με την προϋπόθεση ότι και οι δύο πίσω τροχοί έχουν κάποια πρόσφυση. Αν ο ένας είναι στον αέρα είναι σαν ελεύθερο διαφορικό.
Καλησπερα σε ολους,αρχικα μια διευκρινηση αν δεν κανω λαθος και μετα μια παρατηρηση : πρωτον το TORSEN μπλοκε που εχουν τα PININ οπως και ολα τα αυτοκινητα, για να μπορει να λειτουργει σε καθε περιπτωση και σε καθε χρηση του αυτοκινητου,εχει μικρο ποσοστο εμπλοκης της ταξης του 25%,δηλαδη για καθε 4 περιστροφες του διχως προσφυση τροχου, ο απεναντι τροχος υποχρεουται σε μια στροφη.Οποτε πιστευω οτι δεν λειτουργει σαν ελευθερο διαφορικο.Αν το ποσοστο εμπλοκης ηταν μεγαλυτερο ή ακομα και 100% δεν θα μπορουσε να οδηγηθει το αυτοκινητο σε καθημερινη βαση,σκεφτειτε να προσπαθουσαμε να στριψουμε σε κλειστη στροφη με γκρεμο απο κατω εχοντας 100% εμπλοκη του πισω διαφορικου ... ξεχαστε το,θα βλεπαμε τα ραδικια αναποδα !!! Οι τροχοι θα ειχαν την ταση να διαγραψουν ιδια τοξα,οποτε η στροφη θα μας μαζευε προς τα μεσα χωρις να μπορουσαμε να κανουμε κατι,οσοι απο εμας ειχαμε αυτοκινητα με μπλοκε και προσπαθουσαμε να μπουμε στις στροφες στα λιμανακια,ακομα και με μικρη εμπλοκη,βλεπαμε πολλες φορες να πλησιαζουν επικινδυνα οι μπαριερες !!! Γι'αυτο και τα full μπλοκε εχουν δυνατοτητα εμπλοκης απο 0-100%,ωστε αν θελεις να απενεργοποιεις την εμπλοκη.Τωρα η παρατηρηση : δεν ηξερα οτι στο PININ μου το κεντρικο διαφορικο ειναι περιορισμενης ολισθησης,μπραβο του !!! Συγνωμη αν σας ζαλισα.