Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

4κίνητα και βάρος

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

4κίνητα και βάρος

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 13 Νοέμ 2007, 00:01

Αναδημοσίευση απ' το www.skartaekato.gr
( link: http://www.skartaekato.gr/modules.php?n ... opic&t=789 )

Τα 4κίνητα με το βάρος δεν έχουν πολύ καλή σχέση. Οι απαιτήσεις αντοχής και ανθεκτικότητας ενός off road οχήματος είναι πολύ αυξημένες σε σχέση μ' ένα συμβατικό όχημα, γεγονός που οδηγεί σε ιδιαίτερα αυξημένα βάρη.
Στα συμβατικά αυτοκίνητα αυτό που καθορίζει τα μεγέθη των δομικών στοιχείων του πλαισίου είναι κατά κύριο λόγο η δοκιμή σε σύγκρουση (crash test).
Στα 4κίνητα όμως και ιδιαίτερα σε αυτά που είναι σχεδιασμένα για ν' αντέχουν σε σκληρή χρήση, το πλαίσιο θα πρέπει να είναι πολύ πιο ανθεκτικό, πιο ογκώδες και κατ' επέκταση πιο βαρύ.
Τα μηχανικά μέρη (αναρτήσεις, διαφορικά, κιβώτιο, άξονες) επίσης. Μεγάλο βάρος σημαίνει απαίτηση για μεγάλο κινητήρα και μεγάλος κινητήρας σημαίνει ακόμα μεγαλύτερο βάρος. Έτσι στα off road οχήματα φθάνουμε εύκολα στους 2 τόνους για ένα όχημα μήκους 4,6μ. Τη στιγμή που ένα Audi A4 με το ίδιο μήκος ζυγίζει μόλις 1300kg!!
Τα αρνητικά του μεγάλου βάρους πολλά. Μειωμένες επιδώσεις, μεγάλη κατανάλωση, αυξημένους ρύπους, κακή δυναμική συμπεριφορά (φρενάρισμα, ρεμπριζ, κράτημα στις στροφές).
Το όφελος ένα αλλά πολύ μεγάλο. Αντοχή και στιβαρότητα σε off road χρήση. Αυτό που είναι δηλαδή το ζητούμενο για όσους χρησιμοποιούν ένα 4x4 για το λόγο που έχει δημιουργηθεί.
Και μεταξύ των 4κίνητων όμως οι διαφορές σε βάρος είναι πολύ μεγάλες, με τα SUV να είναι σαφώς ελαφρύτερα από τα καλά off road οχήματα.
Αυτό είναι ενδεικτικό του διαφορετικού προσανατολισμού, αλλά και της διαφορετικής ανθεκτικότητας σε σκληρή χρήση.
Έτσι για παράδειγμα ένα Honda CRV μήκους 4,635 μέτρα ζυγίζει μόλις 1505kg τη στιγμή που ένα Mercedes G320 με μήκος 4,527 ζυγίζει 2200kg!!! Το πιο είναι πιο καλό και ανθεκτικό για off road χρήση δε χωράει καμία συζήτηση και αντικατοπτρίζεται πλήρως στο βάρος του οχήματος.
Με σκοπό λοιπόν την εξαγωγή παρόμοιων συμπερασμάτων για το πoιο 4κίνητο όχημα είναι βαρύ, πoιο είναι ελαφρύ και πoιο είναι στον μέσο όρο, συμπέρασμα που μπορεί να επεκταθεί στο πoιο 4κίνητο είναι στιβαρό και ανθεκτικό σε off road χρήση και πoιο λιγότερο ανθεκτικό, συγκεντρώθηκε μία λίστα με τα 4κίνητα της αγοράς.
Στη λίστα αυτή καταγράφηκαν διαστάσεις και βάρη του κάθε οχήματος έτσι όπως βρίσκονται σε καταλόγους τεχνικών χαρακτηριστικών σε περιοδικά αυτοκινήτου.
Ακολούθως έγινε επεξεργασία των δεδομένων αυτών προς εξαγωγή συμπερασμάτων για τη σχέση στην οποία "υπακούει" κατά μέσο όρο το βάρος σε σχέση με τις διαστάσεις του οχήματος.
Η επεξεργασία αυτή έδειξε ότι ως πιο αντιπροσωπευτική τιμή θα πρέπει να θεωρείται το περιγεγραμμένο εμβαδόν σε κάτοψη του οχήματος. Δηλαδή το γινόμενο μέγιστου μήκους επί το μέγιστο πλάτος (LxB).
Μάλιστα το βάρος δείχνει ν' ακολουθεί κατά μέσο όρο γραμμική σχέση με το γινόμενο LxB, όπως φαίνεται στο επόμενο σχήμα όπου περιέχει τα ζεύγη τιμών βάρους και επιφανείας για τα 68 οχήματα που εξετάσθηκαν. (κλικ για μεγαλύτερο μέγεθος)

Εικόνα

Στο σχήμα αυτό φαίνεται και η ευθεία που περιγράφει τη μέση τάση των 68 οχημάτων της αγοράς, η οποία υπολογίσθηκε μέσω ανάλυσης παλινδρόμησης (regression analysis) και ακολουθεί την εξίσωση:
W=290*L*B-636
όπου W είναι το μέσο βάρος (του δείγματος των 68 οχημάτων) και L, Β το μήκος και το πλάτος του οχήματος.
Στη συνέχεια υπολογίσθηκε με βάση τις διαστάσεις του κάθε οχήματος το μέσο βάρος (σύμφωνα με την παραπάνω εξίσωση) και συγκρίθηκε με το πραγματικό του βάρος.
Υπολογίσθηκε μάλιστα η απόκλιση του πραγματικού βάρους του κάθε οχήματος απ' το μέσο βάρος και τα οχήματα χωρίσθηκαν σε 6 διαφορετικές κατηγορίες "στιβαρότητας":
very light, light, normal-, normal, normal+, heavy, very heavy.
Ο παρακάτω πίνακας συγκεντρώνει τ' αποτελέσματα και την κατηγοριοποίηση των 68 οχημάτων που εξετάσθηκαν. (κλικ για μεγαλύτερο μέγεθος)

Εικόνα

Όπως είναι αναμενόμενο τα SUV κατατάσσονται κατά κύριο λόγο στο κάτω μέρος της λίστας (very light, light, normal-) ενώ στο πάνω μέρος (heavy και very heavy) κατατάσσονται τα οχήματα με πιο καθαρό off road προσανατολισμό. Κορυφαία εμφανίζονται να είναι τα Land Rover Defender και Range Rover, ακολούθως το Pajero και το Patrol, το Land Cruiser, το G, το Terrano, το Jeep Commander κλπ. Χαμηλά στη λίστα (very light και light) εμφανίζονται να είναι τ' αγροτικά, κάτι που όμως είναι αναμενόμενο λόγω καρότσας.
Τα συμπεράσματα που προκύπτουν απ' τις συγκρίσεις αυτές είναι πολύ χαρακτηριστικά για τον προσανατολισμό και πολύ χρήσιμα για την ανθεκτικότητα-στιβαρότητα των 4κίνητων της αγοράς.
Όποιος μπορεί να δώσει στοιχεία για παλαιότερα 4κίνητα που δεν είναι πλέον στην αγορά ή γενικότερα για 4κίνητα που δεν βρίσκονται στην παραπάνω λίστα με χαρά θα τα προσθέσω για να έχουμε μια πληρέστερη βάση δεδομένων.
Περιμένω σχόλια, παρατηρήσεις ή/και διορθώσεις.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

4κίνητα και βάρος

Δημοσίευσηαπό vaggelis » 13 Νοέμ 2007, 08:11

Διονύση ξέχασες το Jeep Cherokee 3,7! Βάρος 1941kg! :-)
Φωτογραφίες μου και βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
vaggelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 29 Αύγ 2007, 21:56
Τοποθεσία: Athens

Re: 4κίνητα και βάρος

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 13 Νοέμ 2007, 10:09

vaggelis έγραψε:Διονύση ξέχασες το Jeep Cherokee 3,7! Βάρος 1941kg! :-)

Ναι, θα το προσθέσω με την 1η ευκαιρία.
Γενικά πάντως απ' το κάθε αμάξι έβαλα τη βασική-μικρότερη έκδοση. Γι' αυτό και από Cherokee έβαλα το 2.4 που έχει 1817kg. Τώρα βέβαια που δεν βγαίνει το 2.4 θα πρέπει να θεωρηθεί ως βασική έκδοση το 3.7 ή το diesel. Αλήθεια το 3.7 είναι 120kg βαρύτερο απ' το 2.4!? Μεγάλη σχετικά διαφορά. Είναι και αυτόματο βέβαια οπότε μπορεί να οφείλεται σε αυτό.
Πάντως με τα 1941kg κατατάσσεται πολύ ψηλά στη λίστα, μαζί με το Nissan Pathfinder.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό HP » 13 Νοέμ 2007, 12:05

Καλημέρα, πολύ καλή δουλειά, μήπως μπορούν να μπούν και οι επιδόσεις τους?
HP
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 154
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2007, 13:13

Re: 4κίνητα και βάρος

Δημοσίευσηαπό vagelis » 13 Νοέμ 2007, 12:07

Επισης το Discovery 2 ντιζελ 1360 κιλα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Re: 4κίνητα και βάρος

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 13 Νοέμ 2007, 14:55

vagelis έγραψε:Επισης το Discovery 2 ντιζελ 1360 κιλα.

1360!!!!???? Είσαι σίγουρος ότι το Disco 2 ζυγίζει μόνο 1360kg!!!!???
Δεν μπορεί. Αν είναι έτσι παίζει στην κατηγορία φτερού.
Για να το καταχωρήσω χρειάζομαι ολικό μήκος, ολικό πλάτος και βάρος. Γράψτε και για κανένα άλλο να τα προσθέσω. Αλλά σίγουρα, εγγυημένα νούμερα.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: 4κίνητα και βάρος

Δημοσίευσηαπό vagelis » 13 Νοέμ 2007, 15:25

Λαθος 2360.
Τα υπολοιπα θα τα γραψω μολις δω την αδεια γιατι δεν τα θυμαμαι.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό stefanbalik » 13 Νοέμ 2007, 16:18

το δικό μου με λίγο πάνω απο τα 2850+ κιλά..(χιχιχιχιχιχιχι)
΀Ο Ξ™Ξ Ξ€Ξ‘ΞœΞ•ΞΞŸ Ξ˜Ξ—Ξ‘Ξ™ΞŸ
SW7LNC
www.serres4x4.gr
Άβαταρ μέλους
stefanbalik
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 15 Μαρ 2006, 10:16

Δημοσίευσηαπό DRAKOS » 13 Νοέμ 2007, 17:43

Στέφανε τι το ταίζεις το θηρίο? Λάστιχα??????
110 V8 ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ
Άβαταρ μέλους
DRAKOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 11:37
Τοποθεσία: ATHINA

Δημοσίευσηαπό ZooL » 13 Νοέμ 2007, 21:06

Ενδιαφέρουσα προσέγγιση, νομίζω όμως πως χρειάζεται αρκετή προσοχή ως προς την εξαγωγή των όποιων συμπερασμάτων - γιατί η στατιστική μπορεί να δίνει τα νούμερα, η ερμηνεία τους όμως είναι άλλο πράγμα.

Ένα παλιό σχετικό "ανέκδοτο" άλλωστε λέει, πως η στατιστική είναι η επιστήμη σύμφωνα με την οποία αν έχεις δύο πεινασμένους ανθρώπους και δύο ψητά κοτόπουλα, θα φάει ο καθένας από ένα (και τότε θα έχεις δύο χορτάτους ανθρώπους). Αυτό όμως δεν ισχύει απαραίτητα στον πραγματικό κόσμο, όπου το πιθανότερο είναι πως και τα δύο κοτόπουλα θα τα φάει κάποιος Αμερικάνος, ενώ ο άλλος άτυχος, Σουδανός, Μπαγκλαντέζος, κλπ, θα πεθάνει τελικά της πείνας...

Κοιτάζω λοιπόν τον δεύτερο πίνακα του άρθρου και εκτός από τα αγροτικά, που πράγματι ανήκουν σε δική τους κατηγορία, βλεπω και αρκετά άλλα παραδείγματα που "φωνάζουν":

Η BMW X5 ας πούμε, εμφανίζεται "καλύτερη στο off-road" (με την έννοια του ανθεκτικότερου /στιβαρότερου) από το Jeep Wrangler :shock:
Ή η Porsche Cayenne καλύτερη από το Jeep Cherokee (έστω, το μικρό 2.4 - δεν έχει και μεγάλη σημασία).

Κατανοώ και συμφωνώ λοιπόν με το γενικότερο πνεύμα της ανάλυσης, φοβάμαι όμως πως τα ίδια τα αποτελέσματά της δείχνουν να την προδίδουν.

Υπάρχει βέβαια και η λογική των εξαιρέσεων, που επιβεβαιώνουν τον κανόνα - όσο πιο πολλές είναι οι εξαιρέσεις όμως, τόσο λιγότερο "κανόνας" είναι ο κανόνας...

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 13 Νοέμ 2007, 21:26

Εμένα μ'αρέσει γιατι βγάζει το πινιν μου θηρίο!!
Αλλα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες. Π.χ. το σασί τύπου σκάλας είναι βαρύ και ανθεκτικό ενώ το ενα ενιαίο πλαίσιο με ενσωματωμένο σασί τύπου σκάλας όπως του πινιν είναι ελαφρύ και ανθεκτικό.
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 13 Νοέμ 2007, 23:26

Κατόπιν του post απ' τον zool να διευκρινίσω ορισμένα πράγματα για να μην γίνονται παρεξηγήσεις.
Η λίστα κατ' αρχήν είναι μια απλή λίστα και δεν περιλαμβάνει κανένα συμπέρασμα. Είναι μια απλή παράθεση αριθμών που έχουν υπολογισθεί με τον τρόπο που περιγράφεται στο αρχικό post και μας δείχνει μόνο το πόσο πιο βαρύ ή το πόσο πιο ελαφρύ είναι το κάθε όχημα απ' τον μέσο όρο των 68 οχημάτων της λίστας.
Δεν είναι μία λίστα για το ποιο 4κίνητο είναι πιο ικανό. Ούτε καν μια λίστα για το ποιό είναι πιο στιβαρό. Για να υπάρξει μια τέτοια λίστα θα πρέπει πχ. να πάρουμε όλα τα 4κίνητα της αγοράς και να τα υποβάλουμε για αρκετούς μήνες σε εξαντλητικά τεστ, μέχρι να τα σπάσουμε και να καταγράψουμε ποιο έσπασε 1ο και ποιο τελευταίο.
Το πως θα διαβάσει ο καθένας τη λίστα και τι συμπεράσματα θα βγάλει είναι προσωπικό θέμα (όπως και το αν θα τη διαβάσει :roll: ).
Δε νομίζω όμως να διαφωνεί κανείς ότι ένας απ' τους βασικούς λόγους του μεγάλου βάρους είναι η απαίτηση για στιβαρότητα και ανθεκτικότητα του οχήματος (όχι όμως ο μοναδικός λόγος). Εάν δεν ήταν έτσι τότε τα μεγάλα 4κίνητα θα ήταν 1200-1300kg θα φόραγαν 1800ριδες κινητήρες, θα πήγαιναν σφαίρα και θα κατανάλωναν όσο ένα Ford Mondeo.
Υπό αυτήν την έννοια το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι η λίστα του βάρους είναι σε μεγάλο βαθμό αντιπροσωπευτική της στιβαρότητας. Νομίζω ότι στη συντριπτική πλειοψηφία η λίστα συμφωνεί με αυτό που όλοι έχουμε στο μυαλό μας σαν στιβαρό αυτοκίνητο.
Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά σίγουρα έχουν και την ερμηνία τους που ο καθένας μπορεί ν' αναζητήσει. Τ' αγροτικά πχ. εμφανίζονται να είναι ελαφριά γιατί λείπει το μισό αυτοκίνητο (που λέει ο λόγος). Το Χ5 και η Cayenne είναι βαριά αυτοκίνητα, πως να το κάνουμε (ξανακοίταξα τα νούμερα και είναι σωστά). Τώρα αν είναι βαριά γιατί είναι στιβαρά ή επειδή έχουν της παναγιάς τα μάτια από εξοπλισμό δεν το ξέρω.
Όσον αφορά το Wrangler στη λίστα εμφανίζεται το παλιό που αν είναι σωστό το βάρος των 1430kg (που σωστό είναι) βγαίνει στα βαριά, όχι όμως και κορυφαίο. Το γιατί δεν είναι κορυφαίο όπως θα περίμενε ο Zool (και πολλοί άλλοι) δεν το ξέρω. Ίσως γιατί είναι σπαρτιάτικο στα περιφερειακά (αν και έχω και κάποιες άλλες υποψίες).
Πάντως το νέο Wrangler που το κοίταξα μόλις τώρα (και θα το προσθέσω κάποια στιγμή στη λίστα) είναι μεν σημαντικά μεγαλύτερο απ' το παλιό αλλά το 3d 2.8diesel που είναι πλέον το entry level ζυγίζει 2050kg!!! Αυτό με βάση τις διαστάσεις του το κατατάσσει στα πολύ βαριά (very heavy) πίσω μόνο απ' το Defender 90!
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό discoman » 15 Νοέμ 2007, 23:59

εγω πιστευω οτι το jimny τα σκιζει ολα σε ολους τους τομεις και ας ειναι ελαφρυ :twisted:
THE BEST 4X4XFAR
Άβαταρ μέλους
discoman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 22 Φεβ 2004, 22:59

Δημοσίευσηαπό Jugulator » 16 Νοέμ 2007, 08:31

Εκτός ίσως από το "κόψιμο" (σπρώξιμο) χιονιού μεγάλου ύψους , εάν χρειάζεται να ανοίξει δρόμο .
Άβαταρ μέλους
Jugulator
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 390
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2004, 12:43
Τοποθεσία: Βέροια

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 16 Νοέμ 2007, 12:08

discoman έγραψε:εγω πιστευω οτι το jimny τα σκιζει ολα σε ολους τους τομεις και ας ειναι ελαφρυ :twisted:

Είναι προφανές ότι το μικρό βάρος είναι μεγάλο πλεονέκτημα.
Το θέμα είναι τι κάνει κάποιος που δεν τον χωράει ένα jimny.
Ή κάποιος που θέλει να κινείται καλά και στην άσφαλτο και όχι μόνο εκτός.
Ή μήπως δεν ήθελε η Mercedes να είναι το G στα 1100kg.
Αλλά απ' τη στιγμή που το έφτιαξε για να έχει χώρους, να πηγαίνει αρχοντικά σε όλα τα εδάφη (από άσφαλτο μέχρι σκληρό χώμα) και να έχει μεγάλους και δυνατούς κινητήρες έφτασε στους 2,2 τόνους.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Επόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 43 επισκέπτες