Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Ψαλίδια μπρος-άξονας πίσω. Χρυσή τομή ή μήπως όχι?

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Ψαλίδια μπρος-άξονας πίσω. Χρυσή τομή ή μήπως όχι?

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 26 Οκτ 2007, 11:57

Ως γνωστόν 3 είναι οι βασικές παραλλαγές για την ανάρτηση ενός 4κίνητου.

1. Άξονας μπροστά-πίσω: Αποτελούσε για πάρα πολλά χρόνια την αυτονόητη επιλογή για ένα 4x4 και είναι σαφώς η καλύτερη λύση για καλό offroad. Βασική παραλλαγή το αν θα έχει σούστες ή ελατήρια. Άρχισε όμως να εγκαταλείπεται σιγά σιγά (για να μην πω γρήγορα γρήγορα) γιατί μειονεκτεί σημαντικά στην άσφαλτο (κυρίως σε άνεση). Λίγα 4κίνητα εφαρμόζουν πλέον αυτή τη λύση. Wrangler, Jimny (αλήθεια όταν θ' αντικατασταθεί θα έχει άραγε άξονα μπρος-πίσω?), LR Defender, Mercedes G, Nissan Patrol. (Ελπίζω να μη ξεχνάω κανένα)

2. Ψαλίδια μπρος-πίσω: Η σύγχρονη "μόδα". Τα 4κίνητα πουλάνε πλέον σ' ένα πολύ ευρύτερο κοινό, οι πλειοψηφία των οποίων ενδιαφέρεται για την καλή και άνετη on road κίνηση και καθόλου ή ελάχιστα για την off road. Η ανεξάρτητη ανάρτηση είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση και εφαρμόζεται πλέον από πάρα πολλά 4κίνητα. Μειονεκτεί σημαντικά στο off road και είναι πολύ κακή εώς απαράδεκτη σε δυνατότητες βελτίωσης. Μπορεί να πάρει λίγο ψήλωμα, αλλά για μεγάλες διαδρομές και κρεμάσματα ούτε κατα φαντασία.

3. Ψαλίδια μπρος - άξονας πίσω: Σύμφωνα και με τα παραπάνω, θα μπορούσε να φαντάζει ως η "χρυσή τομή". Ειδικά όταν είναι σωστά σχεδιασμένη, δίνει καλή on road συμπεριφορά και αρκετά καλή off road. Μπροστά έχει αναγκαστικά μικρές διαδρομές, μειονέκτημα στο off road, αλλά βοηθάει σε κρατήματα στην άσφαλτο. Πίσω έχει αρκετά καλή άρθρωση και ως ένα σημείο καλύπτει το πρόβλημα της μικρής άρθρωσης μπροστά. Φαίνεται λοιπόν ως καλή λύση και έχει βρει πολλές εφαρμογές (Land Cruiser, Terios, Pajero ως το 2000, Pinin, Cherokee KJ, Niva, Terrano, Trooper, Frontera, Vitara ως το 2006, Sorento, όλα τ' αγροτικά). Ενώ όμως δίνει καλό off road χαρακτήρα στο αμάξι, το περιορίζει σημαντικά σε θέματα βελτίωσης σε σχέση με κάποιο που έχει και μπροστά άξονα. Δεν μπορείς να πας σε μεγάλο ψήλωμα και μεγάλες διαδρομές ανάρτησης (μπροστά) γιατί σε περιορίζουν τα ψαλίδια και τελικά δεν έχεις μεγάλο όφελος σε βελτιώσεις σε σχέση με κάποιο που έχει παντού ψαλίδια.
Τελικά η λύση αυτή είναι η "χρυσή τομή" ή μήπως είναι λίγο απ' όλα και στην ουσία τίποτα....
Θα συνεχίσει να εφαρμόζεται από τις εταιρίες ή περνάμε σε μία εποχή που θα έχουμε κάποια λίγα καθαρά off road οχήματα με άκαμπτο μπρος-πίσω και όλα τ' αλλά θα είναι ψαλιδάτα?
Ποιά είναι η γνώμη σας?

Να παρατηρήσω επίσης ότι (αν δεν κάνω λάθος) η LR που είναι αρκετά πρωτοπόρος σε θέματα 4κίνησης, δεν έβγαλε ποτέ αμάξι με ψαλίδια μπρος - άκαμπτο πίσω. Παλιά είχαν όλα άκαμπτους και τα καινούργια έχουν παντού ψαλίδια. Απότομη αλλαγή είναι η αλήθεια....
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό ZooL » 26 Οκτ 2007, 14:24

Πολύ καλό θέμα, εξαιρετική εισήγηση! Εύγε Διονύση.

Οι δικές μου σκέψεις:

Στα Jeep, που γνωρίζω σχετικά καλύτερα, ακολουθούνται θα έλεγα παράλληλα και οι δύο δρόμοι:

Αφενός, τα Cherokee, τα KJ και τα νέα KK, ενώ έχουν IFS μπροστά, με κάποιες (όχι και τόσο σημαντικές τελικά) μετατροπές στην υπάρχουσα ανάρτηση και με τους κατάλληλους χειρισμούς από έμπειρους οδηγούς, μπορούν να ακολουθήσουν τα Wrangler και XJ σχεδόν παντού (*).

Αφετέρου, το νέο Wrangler, που εξακολουθεί να έχει δύο άξονες, έχει κάνει πολλά βήματα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο (έχω και προσωπική άποψη, από σύντομο test drive).

-----------------------

(*) Εδώ ίσως είναι και η ουσία αυτής της κουβέντας: το πως δηλαδή ορίζεται τελικά το που μπορεί να πάει και το τι μπορεί να κάνει ένα All-Terain Vehicle, χωρίς να μπαίνουμε όμως στα χωράφια του trial και της αγωνιστικής οδήγησης /δοκιμασίας.

-----------------------

Η συζήτηση για τα Land Rover πάντως θα είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα.
Αν και η δική μου αίσθηση είναι πως η κατεύθυνση προς τις μπρος-πίσω ανεξάρτητες αναρτήσεις έχει μάλλον να κάνει και με τις κατευθυντήριες γραμμές από τις κατά καιρούς ιδιοκτήτριες εταιρίες, είμαι σίγουρος πως οι φίλοι της μάρκας που υπάρχουν εδώ μέσα, θα έχουν σαφώς περισσότερα να προσφέρουν σ' αυτή την κουβέντα.

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 27 Οκτ 2007, 20:28

ZooL έγραψε:Αφενός, τα Cherokee, τα KJ και τα νέα KK, ενώ έχουν IFS μπροστά, με κάποιες (όχι και τόσο σημαντικές τελικά) μετατροπές στην υπάρχουσα ανάρτηση και με τους κατάλληλους χειρισμούς από έμπειρους οδηγούς, μπορούν να ακολουθήσουν τα Wrangler και XJ σχεδόν παντού (*).

(*) Εδώ ίσως είναι και η ουσία αυτής της κουβέντας: το πως δηλαδή ορίζεται τελικά το που μπορεί να πάει και το τι μπορεί να κάνει ένα All-Terain Vehicle, χωρίς να μπαίνουμε όμως στα χωράφια του trial και της αγωνιστικής οδήγησης /δοκιμασίας.


Στην εργοστασιακή έκδοση θα συμφωνήσω ότι δεν έχουν σημαντική διαφορά (ίσως και καθόλου). Εκεί που μπορεί να φτάσει όμως ένα XJ και ένα Wrangler σε βελτιώσεις το KJ δεν μπορεί με τίποτα.
Αλήθεια, το νέο Cherokee θα έχει ίδια ανάρτηση με το τωρινό? Το Grand Cherokee το τελευταίο τί έχει? Ψαλίδια παντού?
Πάντως και εγώ θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν αμάξια που έχουν άκαμπτους μπρος-πίσω και είναι μια χαρά στην άσφαλτο και στην καθημερινή χρήση. Και σίγουρα υπάρχουν και άλλα περιθώρια βελτίωσης. Αντί όμως να προσπαθήσουν οι εταιρείες να την βελτιώσουν, την εγκαταλείπουν και βάζουν ψαλίδια :(

Για να μας πουν και οι Land Roverαδες τη γνώμη τους. Πως εξηγούν το "άλμα" της εταιρείας απ' τους άκαμπτους στα ψαλίδια.
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό ZooL » 27 Οκτ 2007, 21:12

Σωστή η παρατήρηση.

Τα KJ λοιπόν, με κάποιες μετατροπές στην ανάρτηση μπορεί να ακολουθήσει τα stock XJ και Wrangler, τα οποία όντας στην μορφή που βγήκαν από το εργοστάσιο μπορούν να πάνε σχεδόν παντού (ok, με τα κατάλληλα λάστιχα, εννοείται).

Tο ΚΚ, το νέο Liberty /Cherokee δηλαδή, θα έχει και αυτό ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και άξονα πίσω, ομοίως με τα Grand Cherokee και το μεγάλο Commander.
Από την γκάμα της Jeep αυτή τη στιγμή, μόνο τα SUV Compass & Patriot έχουν ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού.

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό jdelis » 28 Οκτ 2007, 15:01

Φίλοι μου κανένα εργοστασιακό δε μπορεί να πάει "σχεδόν παντού". Σε καλύτερη μοίρα όλων βρίσκεται το Defender. Tο Wragler σε "μαμά" κατάσταση περιορίζεται ιδιάιτερα από το πολύ χαμηλό αρχικό ύψος από το έδαφος και τη μικρή διαδρομή των αναρτήσεων.

Αν μιλήσουμε για μέτρια φτιαγμένα για off-road, θα το τοποθετούσα σε ένα ψήλωμα 2-3" και μεγαλύτερα λάστιχα 1-2 νούμερα. Ακόμη και εκεί η διαφορά ενός αυτοκινήτου με άξονες εμπρός πίσω είναι εμφανής, μόλις δυσκολέψουν λίγο οι συνθήκες. Οι διαδρομές των αναρτήσεων παίζουν μεγάλο ρόλο και ειδικά ένα αυτοκίνητο με ψαλίδια και πίσω, θα σταματήσει πολύ νωρίς, αν δεν έχει 100% μπλοκέ πίσω.

Ένας μεγάλος παράγοντας όμως έχει να κάνει και με την"ισορροπία" του αμαξώματος. Όσο μεγαλύτερες είναι οι διαδρομές τόσο μικρότερες κλίσεις παίρνει η καμπίνα, αφού αυτές μοιράζονται εξίσου στους δύο άξονες. Αντίθετα, με εμπρός ψαλίδια, το αυτοκίνητο είναι συνεχώς με μία μπροστινή ρόδα στον αέρα και η καμπίνα ακολουθεί περισσότερο τις ανωμαλίες του εδάφους, δημιουργώντας μία πιο άβολη αίσθηση. Τα αναφέρω αυτά έχοντας οδηγήσει και τα δύο.

Θεωρητικά τα ψαλίδια εμπρός δίνουν καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, το ίδιο και τα πίσω. Αν όμως το αυτοκίνητο με τους άξονες είναι καλά στημένο, τη διαφορά θα την καταλάβουμε σε αρκετά οριακές συνθήκες. Φυσικά αν μιλήσουμε για μεγάλα ψηλώματα, η οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο αλλάζει ριζικά.

Φυσικά δε συζητάμε πως ένα αυτοκίνητο με δύο άξονες πρακτικά δεν έχει όριο από πλευράς αναρτήσεων, αν θέλουμε να το φτάσουμε ψηλά (μεταφορικά και κυριολεκτικά!). :)
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό jimnys » 29 Οκτ 2007, 11:15

Εχωντας δύο τετρακίνητα, το ένα με άκαμπτους και το άλλο με ψαλίδια άκαμπτο, σαφώς προτιμώ το πρώτο και ας κάνω παραχωρήσεις στην άσφαλτο...
Land Jimny Cruiser
Άβαταρ μέλους
jimnys
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 419
Εγγραφή: 20 Ιαν 2003, 17:32
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΙΣΣΩΝΑΣ

Δημοσίευσηαπό vagelis » 29 Οκτ 2007, 11:43

Εχοντας δυο αυτοκινητα με αξονες μπρος -πισω πιστευω οτι ειναι οτι καλυτερο για εκτος δρομου.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 29 Οκτ 2007, 21:48

Η τελευταία μας ελπίδα http://www.autotriti.gr/AUTOTRITI/_maga ... hema=31818
έτσι κι αλλιώς όλα ψαλίδια θα έχουν τα επόμενα χρόνια ας είναι τουλάχιστον γερά και με καλή άρθρωση.[/url]
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

Δημοσίευσηαπό ST-pinin » 29 Οκτ 2007, 23:58

Συμφωνω με τον NikolasL200,η μοδα στην αυτοκινηση εχει επηρεάσει και την τετρακινηση,νομιζω πως δεν πρεπει ως ρομαντικοί της 4WD να απογοητευόμαστε ,οι άκαμπτοι αξονες εχουν φαει το ψωμι τους και ολες οι εταιριες τείνουν να τους εγκαταλείψουν ,κατι νεο ομως και πιστευω καλυτερο θα προκύψει απο αυτο το βημα.Παρτε για παραδειγμα τον αγωνα Παρίσι-Ντακαρ,ολα τα τουτου που συμμετέχουν και ιδιως η Μιτσου εχουν ανεξάρτητη ανάρτηση ,αλλα ακομα και το πιο δημοφιλές hevy duty τετρακινητο το Hummer στην army εκδοση εχει παντου ψαλίδια ,και γιαυτο το οχημα λεμε ολοι οτι παει παντου αρκει να ξερεις να το πας.
Λιγο η ηλεκτρονικη , λιγο η μηχανικη θα την βρουν την ακρη και θα κανουν το θαυμα τους και στα ψαλιδια, τα τετρακινητα των επόμενων καιρών θα είναι εξίσου καλα στο off αλλα και πολύ καλυτερα στο on road.Ετσι και εμεις δεν θα αναγκαζόμαστε να δίνουμε τα δυσεύρετα ευρουλακια μας για να εχουμε από 2 και 3 αμαξια για να καλυπτουμε την κάθε αναγκη μετακινησης μας χωριστα,θα μπορουμε να τα εχουμε όλα σε ένα!!!(λεμε τωρα!)
Η ζωη ειναι μικρη και τα γουστα πολλα,πρεπει να βιαστουμε!
Άβαταρ μέλους
ST-pinin
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 214
Εγγραφή: 20 Δεκ 2006, 17:58
Τοποθεσία: Ναουσα

Δημοσίευσηαπό vagelis » 30 Οκτ 2007, 08:34

Ετσι νομιζεις,δεν υπαρχει περιπτωση ενα αυτοκινητο να τα κανει ολα,απλα δεν ενδιαφερει πλεον τις εταριειες η εκτος δρομου κινηση αφου στα περισσοτερα ανεπτυγμενα κρατη απαγορευεται και σε λιγο και στην Ελλαδα γιαυτο αναπτυσουν υπερ σουβ,Χ5,καγιεν,τουαρεγκ κλπ.
Στο Παρισι Ντακαρ δεν χρειαζονται ακαμπτοι,ενα πολυηημερο ραλυ ταχυτητας σε αμμο ειναι,ουτε λασπες ουτε χιονια,ουτε νεροφαγωματα με απαιτησεις κρεμασματος τροχων.
Οσο για το χαμερ κατασκευαστηκε στον πρωτο πολεμο του κολπου για αμμο γιαυτο αν ψαξεις στο γιουτουμπ θα δεις αρκετα βιντεακια με κολημενα χαμερ εκει που τα σαμουραι περναναι αερα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό ST-pinin » 30 Οκτ 2007, 15:33

Φιλε μου μου φαίνεται πως δεν εχεις πολύ επαφη με το Ντακαρ,αυτό που δειχνουν στις τηλεοράσεις να κινούνται τα αυτοκινητα σε αμμο είναι ένα μονο μερος του αγωνα,ένα άλλο πολύ μεγαλο κομμάτι περιλαμβάνει αγριο πετρώδες εδαφος με αυλακια και νεροφαγώματα και ένα σωρο αλλα τερεν πουν δεν τα εχουμε δει.Η λυση των ψαλιδιων εξυπηρετει με επιτυχια πολύ μεγαλο φασμα αναγκων γιαυτο και επιλεγεται ακομα και στο Hummer,το οποιο παρεμπιπτόντως δεν είναι το μοναδικο με ψαλιδια,όλα τα νεα ελαφρα στρατιωτικα οχηματα(βλεπε VBLκαι πολλα αλλα) κατασκευάζονται πλεον ετσι,αυτό από μονο του κατι λεει….
Οσο για τα samurai παρε ένα μαμα και παντο να περασει από εκει που περναει το Hummer,σε πληροφορω ότι θα χρειαστει πολλα μετρα ιμαντα για να το σερνει από πισω του το Hummer.
Αν παρεις όμως ένα αμαξι και του βαλεις χρημα επανω και το φτιαξεις πιο ειδικό για καποια συγκεκριμένη χρηση πχ σκληρο off road ή trial τοτε ναι και το Hummer θα είναι υποδεέστερο .Δεν λεω πως το Hummer είναι το απόλυτο 4χ4 αλλα το θέτω ως παράδειγμα στις σύγχρονες αντιλήψεις στην τετρακινηση.
Κανενα τετρακινητο δεν θα ειναι καλο σε όλα τα τερεν καπου θα υστερει ειτε στο ένα ειτε στο άλλο,το θεμα είναι να γινουν καλα βηματα από τις εταιριες και να βελτιώσουν το καφαλαιο ψαλιδια ετσι ώστε να μπορει να εφαρμοστεί με μεγαλύτερη επιτυχία παντού και να εχουμε σαν καταναλωτες την δυνατοτητα να κανουμε και εμεις after market βελτιωσεις, κατι που μεχρι τωρα δεν εχει αναπτυχθεί γιατι είναι στα πρωτα του βηματα.Η μοδα όμως θα αναγκασει πολλους όμως να ακολουθησουν.
Θα πρεπει όμως και να ξεκολλήσουμε και εμεις από την εικονα που εχουμε να συγχέουμε το off road με το trial,και όταν ακουμε για τζιπ να φανταζόμαστε σκαρφαλώματα πανω σε βραχια, λασπη μεχρι τους καθρεφτες και αγωνες με τρελα οχηματα που όμως δεν πανε μια στην ασφαλτο γιατι είναι επικίνδυνα ,άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Σαν απλοι χρηστες που ειμαστε θελουμε ένα αμαξι που να μην μας προδωσει σε μια βολτα που θα κανουμε στο βουνο στην λασπη και το χιονι (βλεπε SS4) να μας δεινει την δυνατοτητα να παιζουμε λιγο ,να μπορει να ψιλοφτιαχνεται για ψυχολογικούς και πρακτικούς λογους και να κινείτε με αξιοπρέπεια στον δρομο κατι που στο τελευταίο οι άξονες δεν αποδίδουν.
Όλα αυτά μπορουν να ικανοποιηθουν και με τα ψαλιδια μπρος και πισω!
Η ζωη ειναι μικρη και τα γουστα πολλα,πρεπει να βιαστουμε!
Άβαταρ μέλους
ST-pinin
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 214
Εγγραφή: 20 Δεκ 2006, 17:58
Τοποθεσία: Ναουσα

Δημοσίευσηαπό jdelis » 30 Οκτ 2007, 17:51

ST-Pinin, η δική σου επαφή είναι πιο πρακτική; Έχεις οδηγήσει άλλο αυτοκίνητο εκτός από το Pinin εκτός δρόμου; Και το τελευταίο σε πόσο δύσκολες συνθήκες;

Ξεκίνησα με ένα RAV, θεωρώντας πως θα κάνω 4Χ4. Δεν άργησα να καταλάβω την ματαιότητα του θέματος και αποφάσισα να πάρω ένα παλιό Pajero. Φυσικά ήταν η μέρα με τη νύχτα. Για τρία χρόνια το έφτιαξα όσο δεν πήγαινε άλλο (ψήλωμα, 2 μπλοκέ, λάστιχα μέχρι 33άρια είχα φτάσει). Έκανα trial, trophy, raid και ότι άλλο σχεδόν υπήρχε. Παλαιότεροι από εμένα μου έλεγαν : "τι το παιδεύεις, αφού σου αρέσουν αυτά, πάρε ένα Land Rover να ησυχάσεις!". Εγώ φυσικά (τυπικός Έλληνας) θεωρούσα πως έχω το καλύτερο! Έβλεπα όμως πως η ανάρτηση μου δημιουργούσε περιορισμούς, όσο δυσκόλευαν τα πράγματα.

Όταν πέρασα σε (δύο) αυτοκίνητα με άξονες, ένα για αγώνες και ένα για βόλτες, κατάλαβα τι εννοούσαν αυτοί που ήξεραν πιο πολλά (πάντα υπάρχουν τέτοιοι, καλό είναι να μην το ξεχνάμε...). Φυσικά δεν υπήρχε καμία σχέση.

Όταν ο Γιάννης ο Αθανασίου πήρε το Land Rover 110 αντικαθιστώντας το Galloper πριν 3 περίπου χρόνια, αυτό που είπε σχεδόν αμέσως ήταν : "με αυτό κλέβεις εκκλησία!". Μιλάμε για δυνατότητες βέβαια, γιατί από αξιοπιστία μάλλον δεν θα έχει να πει καλά λόγια...

Τώρα αν κάποιοι επιμένουν, σε θεωρητική βάση, πως τα ψαλίδια είναι ισάξια (ή και καλύτερα) και σε πάνε "παντού" (πάντα με τα δικά τους κριτήρια, δε μπορώ να προσθέσω κάτι άλλο.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Ψαλίδια μπρος - άξονας πίσω....

Δημοσίευσηαπό iatros » 30 Οκτ 2007, 23:43

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα όσα γράφονται αλλά κανείς δεν μπαινει στον κόπο να ρωτήσει. Για ποιά χρήση προορίζεται το κάθε τερτρακίνητο που αγοράζει κάποιος;. Αν έχει οικογένεια και παίρνει π.χ. Τζίμνι, τότε κάνει λάθος επιλογή. Αν πηγαίνει ταξίδια και επιλέγει π.χ. Τζίμνι πάλι λάθος κάνει. Θα μπορούσα να ανφέρω χίλιες δυό άλλες περιπτώσεις που αφορούν και άλλα αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών αλλά θεωρώ ότι είναι μάταιο.
Πρωσωπικά πιστεύω ότι το μέλλον ανήκει στα ψαλίδια μπρός - πίσω και στην αερανάρτηση για νορμάλ αλλά και για μέτριες έως σκληρές off road διαδρομές και καταστάσεις. Και ως πολύτεκνος μοναδική επιλογή το LR3 (με 226hp - 500N ροπή και το κιτ της αερανάρτησης από MATZKER).
Τελευταία σοβαρή off road διαδρομή, από Άνω Χώρα ορεινής Ναυπακτίας έως Καρπενήσι με 85 από τα 110Km σε άγριο χώμα, με όλη την εξαμελή οικογένεια μαζί (το μικρό 14μηνών). Η άνεση ήταν κάτι παραπάνω απο υποδειγματική.
Τώρα για το αν κολλάει ποιό αυτοκίνητο και πού, παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες (αυτοκίνητο - οδηγός κ.ά), αλλά πιστεύω ότι την μητέρα φύση δεν μπορεί να την κερδίσει κανείς.


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΙΛΗΣ
LR3 TDV6
Άβαταρ μέλους
iatros
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 246
Εγγραφή: 02 Ιαν 2007, 16:33
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό ST-pinin » 31 Οκτ 2007, 00:44

jdelis έγραψε:ST-Pinin, η δική σου επαφή είναι πιο πρακτική; Έχεις οδηγήσει άλλο αυτοκίνητο εκτός από το Pinin εκτός δρόμου; Και το τελευταίο σε πόσο δύσκολες συνθήκες;

Ξεκίνησα με ένα RAV, θεωρώντας πως θα κάνω 4Χ4. Δεν άργησα να καταλάβω την ματαιότητα του θέματος και αποφάσισα να πάρω ένα παλιό Pajero. Φυσικά ήταν η μέρα με τη νύχτα. Για τρία χρόνια το έφτιαξα όσο δεν πήγαινε άλλο (ψήλωμα, 2 μπλοκέ, λάστιχα μέχρι 33άρια είχα φτάσει). Έκανα trial, trophy, raid και ότι άλλο σχεδόν υπήρχε. Παλαιότεροι από εμένα μου έλεγαν : "τι το παιδεύεις, αφού σου αρέσουν αυτά, πάρε ένα Land Rover να ησυχάσεις!". Εγώ φυσικά (τυπικός Έλληνας) θεωρούσα πως έχω το καλύτερο! Έβλεπα όμως πως η ανάρτηση μου δημιουργούσε περιορισμούς, όσο δυσκόλευαν τα πράγματα.

Όταν πέρασα σε (δύο) αυτοκίνητα με άξονες, ένα για αγώνες και ένα για βόλτες, κατάλαβα τι εννοούσαν αυτοί που ήξεραν πιο πολλά (πάντα υπάρχουν τέτοιοι, καλό είναι να μην το ξεχνάμε...). Φυσικά δεν υπήρχε καμία σχέση.

Όταν ο Γιάννης ο Αθανασίου πήρε το Land Rover 110 αντικαθιστώντας το Galloper πριν 3 περίπου χρόνια, αυτό που είπε σχεδόν αμέσως ήταν : "με αυτό κλέβεις εκκλησία!". Μιλάμε για δυνατότητες βέβαια, γιατί από αξιοπιστία μάλλον δεν θα έχει να πει καλά λόγια...

Τώρα αν κάποιοι επιμένουν, σε θεωρητική βάση, πως τα ψαλίδια είναι ισάξια (ή και καλύτερα) και σε πάνε "παντού" (πάντα με τα δικά τους κριτήρια, δε μπορώ να προσθέσω κάτι άλλο.



Φιλε μου μου φενεται πως δεν εβγαλες ολο το νοημα από αυτά που ειπα παραπανω και το τονισα πως δεν πρεπει να συγχέουμε το νορμαλ off road με τα ζαγκοριλικια στα trial,αλλα δεν περιμενα και αμεσα αποτελεσματα επαυτου,είναι λιγο δυσκολο να αλλαξεις τα μυαλα και τις συνήθειες των ανθρωπων από την μια μερα στην άλλη(όχι ότι θα προσπαθήσω κιολας),απλα κουβεντα να κανουμε.
Εσυ περασες από όλα τα σταδια ικανοτητας αυτοκινητων για να σου πουν καποιοι ότι για τα ζαγκοριλικια πρεπει να παρεις τουτου με αξονες( και καλα εκανες ),αλλα πηρες και ένα άλλο για ταξιδια και καθημερινη χρηση(τωρα αυτο γιατι το πηρες με αξονες? δεν το καταλαβαίνω).Εγω αναφερόμουν σε αυτοκινητα που θα μπορουν να ικανοποιουν off road και on road τον μεσο χρηστη χωρις να χανει σε ανεση και ασφαλεια.Και το μελλον αλλα ισως και το παρον όπως πολύ καλα ανεφερε ο iatros ανήκει στα ψαλίδια.Υπαρχουν καλα δειγματα και θα υπαρξουν ακομα καλυτερα.
Για το κεφαλαιο trial ,για να πουμε και του στραβου το δικιο, όντως δεν νομιζω ότι θα βρεθεί κατι καλυτερο από τους αξονες,αλλα αυτά είναι για λιγους και αποφασισμενους με δυο και βαλε τουτου και μπόλικα ευρωπουλα για βελτιώσεις και επισκευές.
Οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικες και με βαση αυτες κανει και τις αναλογες επιλογες ετσι ωστε να καλυφθουν, οπως σωστα παλι ανελυσε και ο iatros.
Η ζωη ειναι μικρη και τα γουστα πολλα,πρεπει να βιαστουμε!
Άβαταρ μέλους
ST-pinin
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 214
Εγγραφή: 20 Δεκ 2006, 17:58
Τοποθεσία: Ναουσα

Αφού λοιπόν το έχουμε πιάσει όλοι φιλοσοφικά το θέμα...

Δημοσίευσηαπό ZooL » 31 Οκτ 2007, 03:02

Κατά την ταπεινή μου άποψη, έχει μεγάλη σημασία νομίζω να υπάρξει ένας διαχωρισμός μεταξύ του off-road ως «μέσου» και του off-road ως «αυτοσκοπού».

Για κάποιον που προσεγγίζει το off-road ως μέσο και όχι ως αυτοσκοπό, μικρή σημασία έχει αν το αυτοκίνητο του έχει άξονες μπροστά ή πίσω, αν έχει ελατήρια ή φύλλα σούστας, αν το Jimny είναι πιο ικανό από το Hummer ή το Wrangler καλύτερο από το Defender. Αυτό που πιο πολύ τον ενδιαφέρει, είναι το κατά πόσον μπορεί το (όποιο) όχημα του να τον φέρει μέχρι εκεί που θέλει να φτάσει: στην παραλία, την κορυφή, την απέναντι πλαγιά.

Σαφώς και έχει και γι’ αυτόν σημασία το κατά πόσον θα μπορέσει να φτάσει στον στόχο του, ή το πόσο εύκολα ή δύσκολα θα τα καταφέρει. Όμως, εντός κάποιων λογικών ορίων, τα περισσότερα από τα 4x4 για τα οποία μιλάμε εδώ μέσα μια χαρά θα τα καταφέρουν και θα τον πάνε «σχεδόν παντού» [link]. Κι ακόμη κι αν σε ένα εμπόδιο πρέπει να γυρίσει και να επιχειρήσει διαφορετική προσέγγιση του στόχου, επειδή το Jimny του δεν έχει μπλοκέ πίσω ή επειδή το Cherokee του τακάρισε στον βράχο, γι’ αυτόν ακόμη και αυτό είναι μέρος του fun, είναι μέρος του ταξιδιού, είναι μέρος της πορείας προς τον στόχο.

Αυτόν λοιπόν τον ρομαντικό τύπο, λίγο τον ενδιαφέρει τελικά αν οι άξονες μπροστά-πίσω είναι καλύτεροι ή χειρότεροι και από ποιους άλλους συνδυασμούς.

-----

Για κάποιον άλλον πάλι, που προσεγγίζει το off-road ως αυτοσκοπό, το τελικό ζητούμενο είναι οι απόλυτες επιδόσεις (ή η απόπειρα προσέγγισης αυτών) σε κάθε είδους off-road δοκιμασία.

Πέρα από την ικανότητα του οδηγού λοιπόν, που δεν τίθεται ως θέμα επί του παρόντος, αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία για το off-road ως αυτοσκοπό, είναι οι ίδιες οι δυνατότητες του αυτοκινήτου, είτε αυτές είναι εγγενείς και προκύπτουν από τον ίδιο τον σχεδιασμό και την φιλοσοφία του οχήματος (πχ LR Defender, Jeep Wrangler), είτε αποτελούν προϊόν εκτεταμένης εξέλιξης /μετατροπής του οχήματος και των μηχανικών του μερών σε κάθε πιθανό επίπεδο (δέιτε πχ. το Jimny του Μιχ. Μίσκη [link]).

Σ’ αυτή την περίπτωση λοιπόν, σαφώς και έχει σημασία αν το όχημα έχει από κατασκευής του έναν ή δύο άξονες, αν έχει ελατήρια, φύλλα σούστας ή αεροανάρτηση, αν παίρνει μέχρι 35" λάστιχα ή παραπάνω, κλπ, κλπ. Γιατί ακριβώς αυτή η βάση είναι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξέλιξη και την απόπειρα προσέγγισης του «τέλειου», από όπου και προκύπτει τελικά και η ικανοποίηση για τους προσεγγίζοντες το off-road ως αυτοσκοπό.

-----

Είναι προφανές λοιπόν ότι οι δύο παραπάνω τύποι, θα δώσουν διαφορετικές απαντήσεις στο ερώτημα «Ψαλίδια μπρος-άξονας πίσω. Χρυσή τομή ή μήπως όχι?»

Όχι όμως γιατί διαφωνούν απαραίτητα ως προς την υπεροχή των αξόνων επί των ανεξάρτητων αναρτήσεων (ή το αντίθετο), αλλά γιατί ο καθένας προσεγγίζει το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία.

Και αυτό σημαίνει ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει μοναδικό «σωστό» ή «λάθος».

Όπως άλλωστε δεν υπάρχει και «χρυσή τομή» (άλλο μέγιστο φιλοσοφικό ζήτημα - ίσως όχι ανάλογο του μεγέθους του ζητήματος των αξόνων, αλλά πάντως μεγάλο κι αυτό :P).

X.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Επόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 2 επισκέπτες