Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

4X4 ΕΡΩΤΗΣΗ

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

4X4 ΕΡΩΤΗΣΗ

Δημοσίευσηαπό noxmas » 24 Ιούλ 2007, 16:02

ΓΙΑ ΣΑΣ

Μολις αγορασα ενα cherokee tou 2000 και επιδη δεν ειμαι και καλος γνωστης
εχω τις εξις αποριες

ποτε βαζουμε part time kai ποτε full time

kai με ποσα χιλ. μπορουμε να ταξιδεψουμε στην καθε περιπτοση

ευχαριστω
from chaos comes order
Άβαταρ μέλους
noxmas
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 20 Απρ 2007, 10:17
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό ZooL » 25 Ιούλ 2007, 03:34

Γειά χάρα και καλορίζικο το Cherokee!

Πολύ επιγραμματικά:

Το "full time" είναι, ας πούμε, η πιο "light" μορφή τετρακίνησης: μπορείς να τη χρησιμοποιείς παντού και πάντα: στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτο, εύκολο χώμα, κλπ - όπου δηλαδή χρείαζεσαι (ή μπορεί να χρειαστείς μετά την επόμενη στροφή ;)) την έξτρα πρόσφυση της τετρακίνησης. Εδώ σίγουρα δεν υπάρχει περιορισμός ταχύτητας.

Το "part time" είναι η ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ του "full time" και του 4Lοw (κοντές σχέσεις). Το "part time" χρησιμοποιείς μόνο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης πχ. δύσκολα χώματα, κλπ. Δεν το χρησιμοποιήσεις ποτέ σε στεγνή άσφαλτο, αφού έτσι θα έθετες σε δοκιμασία το σύστημα μετάδοσης. Δεν νομίζω ότι τίθεται περιορισμός όσον αφορά την ταχύτητα με την οποία μπορείς να κινηθείς (ρίξε καλού κακού και μια ματιά στο manual).

Προσωπικά, στην άσφαλτο χρησιμοποιώ το full time συνήθως μόνο τις βροχερές μέρες - σε όλες τις άλλες περιπτώσεις κυκλοφορώ πισωκίνητος (κοροιδεύοντας τον εαυτό μου ότι έτσι κάνω λίγη οικονομία :P).

Hope this helps, happy Jeeping :)

X.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό noxmas » 25 Ιούλ 2007, 09:24

Ευχαριστο πολυ
from chaos comes order
Άβαταρ μέλους
noxmas
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 20 Απρ 2007, 10:17
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό thoidis » 25 Ιούλ 2007, 11:25

σε όλες τις άλλες περιπτώσεις κυκλοφορώ πισωκίνητος (κοροιδεύοντας τον εαυτό μου ότι έτσι κάνω λίγη οικονομία
:painting:
Άβαταρ μέλους
thoidis
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 27 Μαρ 2007, 09:33
Τοποθεσία: θεσσαλονικη

Δημοσίευσηαπό almak » 25 Ιούλ 2007, 14:26

Se απανωτά ανηφορικά νεροφαγώματα όπου υπάρχει περίπτωση τροχός να βρεθεί στον αέρα ποιά είναι η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στο full time & part time????
Αλέξανδρος Μακρής / Santa Fe 2.7 V6
Πρόεδρος B.R.A.T. (τομέας Ψυχραιμίας)
www.braters.gr
Άβαταρ μέλους
almak
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 342
Εγγραφή: 18 Μάιος 2005, 15:12
Τοποθεσία: Aχαρναί

Δημοσίευσηαπό vagelis » 25 Ιούλ 2007, 15:54

almak έγραψε:Se απανωτά ανηφορικά νεροφαγώματα όπου υπάρχει περίπτωση τροχός να βρεθεί στον αέρα ποιά είναι η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στο full time & part time????


Εσυ τι ρωτας,εχει τετοια πραματα και το κορεατικο χρεπι;
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό almak » 26 Ιούλ 2007, 00:35

Όχι βέβαια η κερεάτικη λιμουζίνα μου τα έχει λυμένα αυτά τα διλήματα και είναι σούπερ αυτόματη , τετρακίνηση και περιορισμένης λειτουργούν αυτόματα.
Όμως τίποτα δεν με σταματά να κοτσάρω δίπλα στον κορεάτη έναν ετεροθαλή αδελφό πέραν του ατλαντικού...αμερικανό δηλαδής :lol:

Τα 'κουσες δίσκο που χάλασε σε οχτώ μέρες :twisted: :twisted: :twisted:
Αλέξανδρος Μακρής / Santa Fe 2.7 V6
Πρόεδρος B.R.A.T. (τομέας Ψυχραιμίας)
www.braters.gr
Άβαταρ μέλους
almak
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 342
Εγγραφή: 18 Μάιος 2005, 15:12
Τοποθεσία: Aχαρναί

Δημοσίευσηαπό SKARTOS » 26 Ιούλ 2007, 08:19

almak έγραψε:Se απανωτά ανηφορικά νεροφαγώματα όπου υπάρχει περίπτωση τροχός να βρεθεί στον αέρα ποιά είναι η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στο full time & part time????


Στό part time έχεις 4κίνηση μόνο εκεί που χρειάζεται, δέν δουλεύει δηλαδή συνέχεια 4Χ4. Στο full time, είσαι 4κίνητος συνέχεια.
Στή περίπτωση που αναφέρεις, καλύτερο είναι το full time.(και ακόμα καλύτερο, νά'χεις και κανά μπλοκέ :lol: :lol: :lol: )
Τό ωραιότερο βουνό είναι αυτό που δέν έχω πάει ακόμα.
NISSAN NAVARA DOUBLE CAB AUTOMATIC .......απλό για την ώρα ! (θά έρθει και η ώρα του)
Άβαταρ μέλους
SKARTOS
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 513
Εγγραφή: 31 Μαρ 2006, 08:23
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευσηαπό noxmas » 26 Ιούλ 2007, 10:07

μπλοκε εννοις το low ?



SKARTOS έγραψε:
almak έγραψε:Se απανωτά ανηφορικά νεροφαγώματα όπου υπάρχει περίπτωση τροχός να βρεθεί στον αέρα ποιά είναι η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στο full time & part time????


Στό part time έχεις 4κίνηση μόνο εκεί που χρειάζεται, δέν δουλεύει δηλαδή συνέχεια 4Χ4. Στο full time, είσαι 4κίνητος συνέχεια.
Στή περίπτωση που αναφέρεις, καλύτερο είναι το full time.(και ακόμα καλύτερο, νά'χεις και κανά μπλοκέ :lol: :lol: :lol: )
from chaos comes order
Άβαταρ μέλους
noxmas
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 20 Απρ 2007, 10:17
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 26 Ιούλ 2007, 10:39

SKARTOS έγραψε:
almak έγραψε:Se απανωτά ανηφορικά νεροφαγώματα όπου υπάρχει περίπτωση τροχός να βρεθεί στον αέρα ποιά είναι η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στο full time & part time????


Στό part time έχεις 4κίνηση μόνο εκεί που χρειάζεται, δέν δουλεύει δηλαδή συνέχεια 4Χ4. Στο full time, είσαι 4κίνητος συνέχεια.
Στή περίπτωση που αναφέρεις, καλύτερο είναι το full time.(και ακόμα καλύτερο, νά'χεις και κανά μπλοκέ :lol: :lol: :lol: )


Δεν είναι ακριβώς σωστό αυτό.

Στο full time έχεις τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό, που επιτρέπει τη χρήση της και σε έδαφος με κάλή πρόσφυση π.χ. άσφαλτος. Είναι όπως π.χ. τα Land Rover και τα Land Cruiser στο 4Η. Αρκεί να χάσει πρόσφυση ένας απο τους 4 τροχούς για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.

Στο part time απλά κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, γίνεται δηλαδή το αυτοκίνητο όπως το Jimny τετρακίνητο. Αυτό βοηθά στα πιό δύσκολα, μια και χρειάζεται να μείνει ένας τροχός σε κάθε άξονα χωρίς πρόσφυση για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό SKARTOS » 26 Ιούλ 2007, 13:04

tetrakinisimag έγραψε:
SKARTOS έγραψε:
almak έγραψε:Se απανωτά ανηφορικά νεροφαγώματα όπου υπάρχει περίπτωση τροχός να βρεθεί στον αέρα ποιά είναι η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στο full time & part time????


Στό part time έχεις 4κίνηση μόνο εκεί που χρειάζεται, δέν δουλεύει δηλαδή συνέχεια 4Χ4. Στο full time, είσαι 4κίνητος συνέχεια.
Στή περίπτωση που αναφέρεις, καλύτερο είναι το full time.(και ακόμα καλύτερο, νά'χεις και κανά μπλοκέ :lol: :lol: :lol: )


Δεν είναι ακριβώς σωστό αυτό.

Στο full time έχεις τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό, που επιτρέπει τη χρήση της και σε έδαφος με κάλή πρόσφυση π.χ. άσφαλτος. Είναι όπως π.χ. τα Land Rover και τα Land Cruiser στο 4Η. Αρκεί να χάσει πρόσφυση ένας απο τους 4 τροχούς για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.

Στο part time απλά κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, γίνεται δηλαδή το αυτοκίνητο όπως το Jimny τετρακίνητο. Αυτό βοηθά στα πιό δύσκολα, μια και χρειάζεται να μείνει ένας τροχός σε κάθε άξονα χωρίς πρόσφυση για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.


Είσαι σίγουρος?? Γιατί το δικό μου (cherokee kj 2.4) δέν έχει full time, αλλά το 3.7 έχει.
Τό ωραιότερο βουνό είναι αυτό που δέν έχω πάει ακόμα.
NISSAN NAVARA DOUBLE CAB AUTOMATIC .......απλό για την ώρα ! (θά έρθει και η ώρα του)
Άβαταρ μέλους
SKARTOS
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 513
Εγγραφή: 31 Μαρ 2006, 08:23
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 26 Ιούλ 2007, 13:57

χμμμμμμμμ και εγώ είχα την ίδια εντύπωση με τον skarto.
Τώρα όμως που μας είπε ο tetrakinisi για κεντρικό διαφορικό το έψαξα και βρήκα αυτό:
http://www.jeep.com/en/2007/liberty/cap ... e_systems/
Κοίτα να δεις που ξέρουν και οι Αμερικάνοι από κεντρικά διαφορικά. :twisted:
Βέβαια την κουλαμάρα τους την έχουν κάνει παλί..... Για να πας από πίσω κίνηση σε 4κίνηση με ελεύθερο διαφορικό, πρέπει πρώτα να περάσεις από την 4κίνηση με μπλοκαρισμένο διαφορικό :?
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό ZooL » 26 Ιούλ 2007, 18:53

Αυτό αυτό που λέει ο tetrakinisi είναι το σωστό - o skartos μπερδεύτηκε προφανώς λόγω της διαφορετικής ορολογίας που χρησιμοποιεί ο κάθε κατασκευαστής για να περιγράψει τους διάφορους τρόπους τετρακίνησης που βάζει στα διάφορα μοντέλα του.

Στα KJ τώρα, στην Ελλάδα το "μικρό" (και φτηνότερο) 2.4, έχει (είχε) την τετρακίνηση Command-Trac της Jeep, η οποία δεν έχει full time επιλογή.
Το "μεγάλο" (και ακριβότερο) 3.7 έχει την καλύτερη Selec-Trac, που δίνει επιπλέον την επιλογή για full time τετρακίνηση

[edit:] oops... τώρα το είδα... λίγο-πολύ τα έχει πει πριν από μένα ο Pajerinho :oops:, sorry

@almac, για την ερώτηση για το νεροφάγωμα: η δική μου επιλογή θα ήταν Part time. Full time χρησιμοποιώ μόνο σε άσφαλτο και σε στρωμένο & καλοπατημένο χωματόδρομο (σαν κι αυτούς που δεν συναντάς συχνά στην Ελλάδα δηλαδή...)

@noxmas: το low που λες δεν έχει σχέση με το μπλοκέ διαφορικό. Low είναι οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου. Για τα μπλοκέ διαφορικά κάνε ένα search στο forum και θα βρεις ποοοολυυυύ υλικό για διάβασμα :computer:

@Pajerinho : οι Αμερικάνοι ήταν που ...σχεδόν ανακάλυψαν τα κεντρικά διαφορικά :P - Την εργονομία βέβαια, ακόμη την ψάχνουν ;)

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό ZooL » 26 Ιούλ 2007, 20:22

Μιλώντας για εργονομία (αν και off topic):

Εικόνα

imho, το "απόλυτο" σύστημα επιλογής είδους τετρακίνισης, αυτό του VW Touareg:

Πατάς τον περιστροφικό διακόπτη και μετά στρέφοντάς τον προς τα δεξιά, επιλέγεις από την απλούστερη μορφή τετρακίνησης (το Touareg έχει μόνιμη τετρακίνηση) προς την πιο extreme, όπου κλειδώνουν και τα δύο διαφορικά, μεσαίο και πίσω (εργοστασιακό βεβαίως).
Ο οδηγός χρειάζεται απλά να θυμάται πως κάθε κλικ προς τα δεξιά κάνει το αυτοκίνητο και πιο ικανό (μιλάω πάντα από άποψη εργονομίας στα χειριστήρια... μην αρχίσετε τα "ναι μεν, αλλά τι λάστιχα του βαζεις στις 18αρες", κλπ...)

X.


ΥΓ: Αφιερωμένο σε όλους εκείνους που μειδιούν ειρωνικά κάθε φορά που ακούν τις λέξεις "off-road" και "Touareg" συνδυασμένες στην ίδια πρόταση :P

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό noxmas » 26 Ιούλ 2007, 21:09

Για σε ολους


Για να δω αν καταλαβα καλα θα χρησιμοποιισω παραδηγματα

αμα κυκλοφορο σε βρεγμενη ασφαλτο η ανεβαινω προς καλαβρυτα με χιονι τοτε βαζω full time

Aν μπω σε χωματοδρομο με λασπη η καπου στην παραλια με αμμο part time

Kαι αν ανεβαινω καμια αποτομη ανηφορα η τραβαω σκαφος τοτε βαζω low

σωστα τα ειπα η τα εκανα σαλατα?
from chaos comes order
Άβαταρ μέλους
noxmas
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 20 Απρ 2007, 10:17
Τοποθεσία: athens

Επόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης