Nikkk έγραψε:φίλε mato σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
δεν έχω καθόλου εμπειρία σε εκτός δρόμου, δεν έχω καν δικό μου αυτοκίνητο. Ψάχνομαι για να ξέρω όταν θα αποκτήσω....
και πολύ καλά κάνεις, όσο ψάχνεις τόσο θα μαθαίνεις, και μάλιστα πράγματα που δεν φαντάζεσαι
Nikkk έγραψε:Όντως διαβάζω και από άλλους αυτό που λες για τον επηρεασμό της αντοχής και της αξιοπιστίας της μετάδοσης, ανάρτησης... και μου κάνει εντύπωση. Δεν περίμενα ότι θα δημιουργούνταν τέτοια προβλήματα απλά με την αλλαγή της διαμέτρου του τροχού. Αλλά μάλλον αυτό μαθαίνεται μέσω της εμπειρίας.
κοίτα, δεν είναι απαραιτήτως σοβαρά τα πράγματα, για αυτό έγραψα "ανάλογα με το τι θες να κάνεις". Όσο πιο μικρές οι προσδοκίες, τόσο πιο μικρές και οι αμφιβολίες. Απλώς συνήθως οι αλλαγές δεν σταματούν σε ένα πράγμα: όλο και κάτι ακόμα θες να βελτιώσεις, και η αύξηση της διαμέτρου σημαίνει ότι κάτι παραπάνω θες κι από ανάρτηση, κτλ κτλ. και είναι εύκολο να παρασυρθείς.
Π.χ.
Αλλαγή ελαστικού σε niva από 27" (μαμά) σε 28" (+3,5%), συμπεριέλαβε μόνο
Περιορισμένες αλλαγές στην ανάρτηση (προσθήκες, αμορτισέρ, πανάρ) -άλλωστε στο Niva με τα ψαλίδια μπροστά δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα - και κορωνοπήνια
Αλλαγή ελαστικού π.χ. σε samurai από 26" (μαμά) σε 31" (+15%), όσο το έχω ψάξει (δεν το ΄χω κάνει ) σημαίνει κατ' ελάχιστον
αλλαγές στην ανάρτηση (διάφορες επιλογές) ή body lift ή συνδυασμός
Μπιλιοφόρους-ενισχυμέναη ημιαξόνια μπροστά, κορωνοπήνια (ή αλλαγή γραναζιών βοηθητικού ή συνδυασμός), κεντρικούς άξονες
Υδραυλικό τιμόνι, σύστημα διεύθυνσης, σωληνάκια φρένων
Ζάντες κομμένες -ραμμένες ή με αποστάτες για να ξαναβρείς κάπως το κέντρο βάρους
Αν τα μετρήσεις όλα, είναι αρκετές οι αλλαγές και καλά κάνεις και ψάχνεις. Ο πιο άρτιος (πως να το πω αλλιώς) μηχανικός που ξέρω, το πρώτο πράγμα που ρωτάει είναι "τι λάστιχα θες να βάλεις ?" και από εκεί ξεκινάει η κουβέντα και ξετυλίγεται το κουβάρι. Γι αυτό λέω ότι αρχικά φαίνεται απλό και σχετικά φτηνό, πλην όμως πίσω έχει η αχλάδα την ουρά.
αυτές βέβαια είναι οι δικές μου απόψεις, κάποιος φίλος θα συμπληρώσει ή πιθανόν να διαφωνήσει.