Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
4Χ4 Tips: Απεγκλωβισμός... το επονομαζόμενο και ξεκόλλημα!

Για μερικούς το να βρεθείς κολλημένος κάπου με το τετρακίνητο σου είναι μια κατάσταση προς αποφυγήν.
Για κάποιους άλλους δε, είναι και ντροπή οπότε πολλές φορές το "ξεχνούν" από τις επικές αφηγήσεις που ακολουθούν συνήθως μια εκδρομή.
Οι πιο προχωρημένοι ενστερνίζονται το ρητό που λεει πως αν δεν κολλήσεις δεν έχεις προσπαθήσει αρκετά και αντιμετωπίζουν το γεγονός σαν μία από τις χαρές που μπορεί να σου δώσει η εκτός δρόμου οδήγηση.

Σε μια σειρά άρθρων λοιπόν, που ξεκινά από σήμερα, θα αναλύσουμε τις τεχνικές απεγκλωβισμού καθώς και τον εξοπλισμό που χρειάζεται για να γίνει το ξεκόλλημα ένα διασκεδαστικό, ασφαλές, παιχνίδι.
Για μερικούς τα πρώτα άρθρα ίσως είναι βαρετά, για κάποιους άλλους όμως είναι απαραίτητα μιας και αναφέρονται στα βασικά που χρειάζεται να ξέρει κάποιος για να συμμετέχει σε μια επιχείρηση απεγκλωβισμού.
Η άγνοια και η μη εξοικείωση στη χρήση των απαιτούμενων υλικών καθιστούν οποιαδήποτε ενέργεια εξαιρετικά επικίνδυνη. 



Ιμάντες
Οι περισσότεροι, έχουμε αγοράσει  το τετρακίνητο μας θέλοντας να κάνουμε κάτι περισσότερο από το να μας μεταφέρει μέσα στην πόλη ή να μας ταξιδεύει στις εθνικές οδούς.
Φυσικά και δεν  περιμένουμε από κάποιον νέο Κ.Ο.Κ. να μας υποχρεώσει να έχουμε μαζί μας  ένα σετ ρυμούλκησης, πρέπει να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο έτσι κι αλλιώς.

Για φανταστείτε να εγκλωβιστείτε στις λάσπες σε κάποιον δασικό δρόμο και το μοναδικό όχημα που θα εμφανιστεί μετά από μία-δύο ώρες να μην έχει ούτε αυτό τα απαραίτητα για να σας βοηθήσει. Κι αυτή είναι μια σχετικά ανώδυνη εκδοχή...

Ξεκινάμε λοιπόν πρώτα με την αγορά ενός ιμάντα. Ποιόν απ΄ όλους όμως;
Οι ιμάντες που πουλιούνται στα super market ή σε άλλα παρεμφερή καταστήματα (ακόμη και σε βενζινάδικα) δεν μας κάνουν.

Τα συχνά υπερβολικά νούμερα (σε χιλιάδες κιλά) που αναφέρουν στη συσκευασία τους αφορούν την απλή ρυμούλκηση στην άσφαλτο ενώ και οι γάντζοι που είναι προσαρμοσμένοι επάνω τους δεν πείθουν για την αντοχή τους.

Αγοράζουμε λοιπόν έναν ιμάντα από ένα εξειδικευμένο κατάστημα ειδών 4Χ4 ή από κάποιο που πουλάει είδη για  βιομηχανική χρήση.

Οι ιμάντες αυτοί έχουν επάνω τους ένα καρτελάκι που αναφέρεται στο μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που καλούνται  να εργαστούν.
Το μήκος τους θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερο (για να μπορεί το όχημα που προσφέρει βοήθεια να βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας από το δύσκολο έδαφος), ενώ δεν πρέπει να είναι μικρότερος από πέντε μέτρα.

Να θυμάστε πάντα πως δεν πρέπει να τους κάνουμε κόμπους, δεν πρέπει να είναι στριμμένοι κατά την διάρκεια της έλξης, δεν αγκυρώνουμε επάνω τους τίποτα παρά μόνο στις άκρες τους και τέλος καλό θα είναι όπως πλένουμε το αυτοκίνητο μας μετά από κάθε δραστηριότητα, έτσι να καθαρίζουμε όλα τα υλικά μας από τις λάσπες κατά προτίμηση χρησιμοποιώντας μόνο άφθονο νερό.



Γιατί όμως να έχουμε ιμάντες και όχι κάτι άλλο; Ας δούμε λοιπόν τι άλλο υπάρχει!


Σχοινί:
Οι εικόνες από το παρελθόν των ‘’άγριων’’ τζιπ με ένα σχοινί τυλιγμένο στον προφυλακτήρα έρχονται εύκολα στο μυαλό όλων μας.

Όμως οι καιροί άλλαξαν, η τεχνολογία προχώρησε και έτσι πέρασε ο καιρός που χοντρά, βαριά σχοινιά είχαν το πάνω χέρι σε αυτού του είδους τις εργασίες.

Οι λόγοι που τα χρησιμοποιούσαν ήταν από την μία η μη ύπαρξη τότε των συνθετικών υλικών και από την άλλη η εκμετάλλευση του capstan (καρουλιού) π.χ. στα Land Rover Series.

Ακόμη και σήμερα τα συνθετικά πλέον σχοινιά παραμένουν αρκετά πιο βαριά από έναν ιμάντα ίδιας δυναμικότητας ενώ είναι και πιο ευπαθή σε απότομα τεντώματα ,ξεφτίσματα κ.λ.π.

Τα πλεονεκτήματα τους είναι ότι προσαρμόζονται πιο εύκολα σε περίπλοκες τεχνικές ανάκτησης ενός τετρακίνητου, στην ανάγκη γίνονται θηλιές, κόμποι, μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε τροχαλίες και γενικότερα θα λέγαμε πως κάνουν για πολλές διαφορετικές χρήσεις.

Γι αυτό το λόγο και οι προχωρημένοι του είδους κουβαλούν μαζί τους εκτός από τους ιμάντες τους και μερικά μέτρα τέτοιου σχοινιού που δεν πρέπει όμως να έχει πάχος λιγότερο από 25 χιλιοστά.

Τα τελευταία χρόνια έκανε την εμφάνιση του ένα νέο συνθετικό σχοινί τελευταίας τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανθεκτικό και ελαφρύ που όμως το αρκετά ψιλό κόστος του το καθιστά δημοφιλές μόνο μεταξύ των αγωνιζομένων , κάτι που σίγουρα θα αλλάξει στο μέλλον. Για τον συγκεκριμένο τύπο θα αναφερθούμε αναλυτικότερα  στο άρθρο που αφορά τους εργάτες.


Συρματόσχοινο:
Το  βάρος του , η τάση του να στρίβει , η επικινδυνότητα που κρύβουν τα ξεφτίσματα και τα τσακίσματα του, το κάνουν ένα αρκετά δύσχρηστο εργαλείο για μια απλή ρυμούλκηση.
Βέβαια μιλάμε και εδώ για ελάχιστο πάχος 8 χιλιοστών, ασύστροφο  με ιδιαίτερες απαιτήσεις στον τρόπο χρήσης του. Οι μηχανικές ιδιότητες του όμως το καθιστούν απαραίτητο στην ρυμούλκηση με την βοήθεια εργάτη αν και σε λίγα χρόνια πιθανόν να συνταξιοδοτηθεί από το νέας γενιάς  σχοινί που αναφέραμε προηγμένως.




K.E.R.R. (Kinetic Energy Recovery Rope): Εδώ θα ασχοληθούμε με ένα πραγματικά ξεχωριστό μέσο απεγκλωβισμού.
Το σχοινί αυτό λειτουργεί σαν ένα λάστιχο. Το όχημα που βοηθά ξεκινά και το K.E.R.R. αρχίζει να τεντώνεται συσσωρεύοντας μέσα του ενέργεια. Όταν αυτό φτάσει στο όριο του απελευθερώνει την ενέργεια του βίαια με αποτέλεσμα να τραβάει με δύναμη το κολλημένο αυτοκίνητο.

Οι καταπονήσεις που δέχονται και τα δύο οχήματα είναι πολύ μεγάλες.
Σημεία αγκύρωσης που δεν είναι καλά μελετημένα, αδέξιες ενέργειες ,οριακά υπολογισμένα υλικά δεν έχουν θέση εδώ.

Αυτή η τεχνική ανήκει μόνο στους πολύ έμπειρους, ο κίνδυνος να ξεκολλήσει-κοπεί κάτι και να εκσφενδονισθεί στον αέρα είναι πολύ μεγάλος. Και αυτό το εξάρτημα  θα αναφερθεί σε επόμενο άρθρο μιας και ο λόγος ύπαρξης του είναι να εφαρμοστεί σε ‘’βαρύ’’ κόλλημα  μόνο από οδηγούς που ξέρουν τι κάνουν και κατάλληλα προετοιμασμένα τετρακίνητα.


Αλυσίδα:
Είναι εύχρηστη, μπορείς  να μεταβάλεις το μήκος της, και σε συνδυασμό με ένα ναυτικό κλειδί μπορείς εύκολα να την προσαρμόσεις παντού. Στα συν της η μηδενική ελαστικότητα που σε κάποιες περιπτώσεις, π.χ. ασφάλιση οχήματος σε πλαϊνό πέρασμα, μας είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.

Τα μειονεκτήματα της είναι και εδώ το μεγάλο βάρος καθώς και η δυσκολία του να τη βρεις πιστοποιημένη ως προς το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο εργασίας. Ξεπερνιέται και αυτή σιγά-σιγά από τους ιμάντες με καστάνια.




Εύκολα συμπεραίνουμε λοιπόν πως ο ιμάντας είναι το πιο εύχρηστο εργαλείο για ένα απλό ξεκόλλημα. Πως τον συνδέουμε όμως στο αυτοκίνητο μας;

Ναυτικά κλειδιά
Να ξεκαθαρίσουμε εδώ πως οποιαδήποτε συνδεσμολογία και αν κάνουμε χρησιμοποιούμε μόνο τις άκρες του ιμάντα και ποτέ δεν βάζουμε έναν γάντζο π.χ. στην μέση του γιατί αν δεν προξενήσουμε ατύχημα (θραύση ) τότε το πιο πιθανό είναι μετά από αυτό να φθαρεί τόσο, που να πρέπει να αντικατασταθεί.

Αγοράζουμε λοιπόν δύο ναυτικά κλειδιά που να έχουν επάνω τους την ένδειξη W.L.L.(working load limit), η οποία συνοδεύεται και από ένα νούμερο που μας δείχνει το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο που μπορεί αυτό να δουλέψει.

Μένουμε μακριά από κλειδιά  χωρίς αυτήν την ένδειξη  γιατί δεν ξέρουμε την αντοχή τους και έτσι θέτουμε τους εαυτούς μας και το αυτοκίνητο μας σε μεγάλο κίνδυνο.

Υπολογίζουμε το βάρος του οχήματος μας προσθέτοντας ένα τουλάχιστον 50% μιας και το ονομαστικό βάρος του τετρακίνητου μας αυξάνεται από πολλούς παράγοντες (έλξη σε  βαθιά λάσπη - άμμο - χιόνι, σε αφύσικες κλίσεις κ.ά.).

Αυτόν τον υπολογισμό τον κάνουμε πάντοτε όταν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε οτιδήποτε έχει σχέση με υλικά ανάκτησης. Εδώ ισχύει το bigger is better.

Yπάρχουν δύο τύποι ναυτικών κλειδιών: Τα τύπου U και τα Ω.
   


Λέγαμε πριν ότι το W.L.L.  αναφέρεται στο μέγιστο όριο εργασίας. Όταν το όριο αυτό ξεπεραστεί τότε το κλειδί αρχίζει να παραμορφώνεται προειδοποιώντας  μας για το επερχόμενο σημείο θραύσης του.

Τα τύπου Ω λόγω του σχήματος τους κάνουν την  τυχόν παραμόρφωση άμεσα ορατή και αυτό είναι το μεγάλο τους πλεονέκτημα έναντι των άλλων.
Το άλλο  θετικό είναι πως λόγω της μεγάλης τους καμπύλης δίνουν περισσότερο χώρο για να μπουν π.χ. δύο άλλα κλειδιά ή ένας μεγάλος γάντζος.  
Φαίνεται λοιπόν πως τα Ω είναι καλύτερη επιλογή, όμως πιο είναι το κατάλληλο μέγεθος ;

Είπαμε, το μεγαλύτερο που χωράει η δέστρα σας.

Αν τώρα αυτό είναι πραγματικά μεγάλο, τότε καλό είναι να προμηθευτούμε και ένα μικρότερο   για να είμαστε σίγουροι ότι θα ταιριάζει στο όχημα που θα κληθεί να βοηθήσει.
Και ένα τρυκ: αν ο πείρος δεν μπαίνει στην δέστρα σας για πολύ λίγο ,τότε δοκιμάστε και άλλα κλειδιά ίδιου διαμετρήματος , έχετε πολλές πιθανότητες να βρείτε έναν ελάχιστα λεπτότερο πείρο που να σας κάνει.

Έχουμε λοιπόν έναν ιμάντα, δύο ναυτικά κλειδιά (και ένα ακόμη πιο μικρό ή πιο μεγάλο για να παίξει τον ρόλο του αντάπτορα αν χρειαστεί), και ένα κολλημένο αυτοκίνητο μαζί με το όχημα που θα βοηθήσει. Τι πιο απλό, συνδέουμε τα δύο αυτοκίνητα με τον ιμάντα και τραβάμε.

Για να σκεφθούμε λίγο όμως….ποιός είναι ο αδύναμος κρίκος σε όλη την συνδεσμολογία;
Τι είναι αυτό που δεν ξέρουμε τα όρια του;

Είναι κάτι που πολλές φορές το έχουμε σαν δεδομένο, αλλά δεν θα έπρεπε: Είναι οι δέστρες, ή αλλιώς τα σημεία ρυμούλκησης του οχήματος μας!




Σημεία Ρυμούλκησης
Ένα από τα πιο ζωτικά εξαρτήματα που συχνά παραβλέπεται από τους ‘’όψιμους’’ off  roaders, είναι οι δέστρες.
Δυστυχώς πολλά τετρακίνητα βγαίνουν από το εργοστάσιο με σημεία ρυμούλκησης ικανά για να βοηθήσουν  μόνο σε ευθεία έλξη και αυτό σε σκληρό έδαφος.
Ακόμη και ικανότατα εκτός δρόμου οχήματα όπως είναι το jimny ή το niva έχουν ευπαθή τέτοια σημεία  που χρήζουν άμεσης βελτίωσης.

Παραδόξως σχεδόν όλα τα SUV έχουν δέστρες σχήματος U κάτι που τις καθιστά πιο ανθεκτικές  σε λίγο πιο πλάγιες έλξεις.
Τα καταστήματα που τοποθετούν εξοπλισμό 4Χ4 συνήθως ξέρουν το πρόβλημα και έχουν την κατάλληλη λύση για κάθε τύπο.

Προσοχή όμως, αποφύγετε τις λύσεις που έχουν πολλά κολλήματα ή τουλάχιστον εξετάστε με ποιόν τρόπο θα γίνουν αυτές οι κολλήσεις προκειμένου να μην αδυνατίσετε το σασί και  την κρίσιμη στιγμή προδοθείτε τελικά από αυτό παθαίνοντας ακόμη μεγαλύτερη ζημιά.

Αν τώρα το αυτοκίνητο σας έχει  δύο τέτοια σημεία μπροστά και άλλα δύο πίσω που δεν σας εμπνέουν για ένα δύσκολο τράβηγμα αλλά δεν θέλετε και να κάνετε κάτι γι αυτό, προμηθευτείτε ένα συνθετικό σχοινί πάχους ανάλογου με το βάρος του οχήματος σας ,με ‘’μάτια’’ στις  άκρες του και με την βοήθεια  ναυτικών κλειδιών έχετε μιας πρώτης τάξεως γέφυρα που μοιράζει την τάση και στις δύο δέστρες.

Ένα άλλο σημείο που χρήζει προσοχής είναι πως μερικοί από τους επαγγελματίες που τοποθετούν κοτσαδόρους, bull bars ,και τέτοιου είδους αξεσουάρ, εκμεταλλεύονται τα σημεία ρυμούλκησης για να κάνουν εύκολα την δουλειά τους, ουσιαστικά αχρηστεύοντας τα.

Προσοχή λοιπόν κατά την τοποθέτηση αλλά και στο τι πραγματικά χρειάζεστε.
Αν θέλετε αξεσουάρ που θα κάνουν την ζωή σας πιο εύκολη προτιμήστε σε αυτήν τη φάση να προσαρμόσετε δύο πιστοποιημένους γάντζους στον ιμάντα σας ώστε να μην χρειάζεται να βιδώνετε ξεβιδώνετε κάθε φορά.

Τώρα αν ο ένας έχει και στριφτάρι για να μην ξεστρίβετε τον ιμάντα με το χέρι,  τότε ακόμα καλύτερα.
Μπορείτε επίσης να αγοράσετε έναν αδιάβροχο σάκο για να βάζετε μέσα ότι  λερώνεται μιας και μετά από απανωτές χρήσεις σε μια εκδρομή το αυτοκίνητο σας θα έχει περισσότερη λάσπη από μέσα παρά απ’ έξω.

Επιτέλους είμαστε έτοιμοι, έχουμε τον εξοπλισμό μας σε ένα σημείο που δεν κοπανιέται μέσα στο αυτοκίνητο (με κίνδυνο να μας έρθει κάποια στιγμή στο κεφάλι), έχουμε άμεση πρόσβαση σ’ αυτόν και συναντάμε ένα κολλημένο όχημα που χρειάζεται την βοήθεια μας.



Βασικές αρχές έλξης με χρήση ιμάντα
Κατ’ αρχήν, μην βιάζεστε!
Κατεβείτε από το αυτοκίνητο και κάντε μια εκτίμηση της κατάστασης. Ο οδηγός που χρειάζεται βοήθεια μπορεί να βρίσκεται για ώρες εκεί και να είναι αγχωμένος ή απελπισμένος ή ακόμη και εκνευρισμένος.

Μην τον αφήσετε να σας μεταδώσει τίποτα από όλα αυτά.
Εξετάστε με προσοχή το κολλημένο όχημα. Μήπως έχει ζημιά στα ζωτικά του σημεία; (π.χ. σύστημα διεύθυνσης, διαφορικά).

Μήπως το αυτοκίνητο έχει κάτσει με την κοιλιά πάνω σε κάποια μεγάλη πέτρα και με την προσπάθεια μας κάνουμε περισσότερο κακό;

Σκεφθείτε  την πορεία του κατά την διάρκεια της ρυμούλκησης. Θα έχει το όχημα την επιθυμητή κατεύθυνση; Υπάρχουν άλλα εμπόδια που θα  δυσκολέψουν την διαδικασία στα επόμενα μέτρα;

Ας υποθέσουμε πως όλα είναι εντάξει και αρκεί απλά ένα ‘’τράβηγμα’’ για να βγάλουμε το όχημα απ΄ την δύσκολη θέση.

Φέρνουμε το τετρακίνητο μας κοντά τόσο ώστε να πατάει σε σίγουρο έδαφος. Συνδέουμε τα δύο αυτοκίνητα με τον ιμάντα.

Τα ναυτικά κλειδιά τα σφίγγουμε με την δύναμη του χεριού μας και κατόπιν τα ξεσφίγγουμε μία στροφή. Αυτό γίνεται γιατί κατά την διάρκεια της έλξης  θα περιστραφούν και θα σφίξουν τελείως.
Αν εμείς το κάνουμε αυτό από πριν, θα χρειαστούμε την βοήθεια εργαλείου για να μπορέσουμε μετά να τα χαλαρώσουμε. Προσέχουμε κατά την σύνδεση ο ιμάντας να μην είναι στριμμένος  γιατί έτσι καταπονείται περισσότερο.

Αν υπάρχει τρίτο άτομο το χρησιμοποιούμε σαν ενδιάμεσο για να μεταβιβάζει τα λόγια του ενός οδηγού στον άλλο.
Το άτομο αυτό θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα αλλά σε απόσταση όχι μικρότερη από το μήκος του ιμάντα. Όλοι οι υπόλοιποι που τυχόν παρευρίσκονται θα πρέπει να απομακρυνθούν ακόμη περισσότερο.



Ένα σπασμένο σημείο ρυμούλκησης που ίπταται στον αέρα με παιδάκια να παίζουν γύρω-γύρω, είναι εγκληματική αμέλεια.

Στην περίπτωση που είσαστε μόνο οι δύο οδηγοί, βρείτε μια σηματολογία που θα σας επιτρέψει να συνεννοηθείτε την κρίσιμη στιγμή.

Αφού λοιπόν είσαστε έτοιμοι, έχετε προαποφασίσει σε πιο σημείο θα σταματήσετε και έχετε βάλει τετρακίνηση, κοντές σχέσεις ή ότι άλλο είναι διαθέσιμο, ξεκινά το όχημα που ρυμουλκεί  με χαμηλή ταχύτητα προκειμένου να τεντώσει τον ιμάντα.

Αυτό γίνεται για να αποφύγουμε το σοκ που θα προκληθεί σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αν κινηθούμε απότομα.

Όταν έρθουμε σε αυτήν την θέση τότε με μία εντολή ξεκινούν και τα δύο αυτοκίνητα ταυτόχρονα με το ρυμουλκούμενο να βοηθά όσο μπορεί χωρίς όμως να σπινιάρει.

Αν δούμε πως δεν γίνεται τίποτα σταματάμε αμέσως και δεν επιμένουμε με το γκάζι γιατί το θέαμα δύο οχημάτων καθισμένων στη λάσπη με έναν τεντωμένο ιμάντα να τα συνδέει μπορεί να είναι αστείο, θέλει όμως πολλή δουλειά μόνο και μόνο για να επανέλθουμε εκεί που ήμασταν πριν.



Ήσασταν  συνετοί με το γκάζι και δεν  κάνατε τα πράγματα χειρότερα, όμως το πρόβλημα παραμένει;

Κατεβείτε και επανεξετάστε την κατάσταση. Τι είναι αυτό που σας εμποδίζει; Κοιτάξτε ξανά κάτω από το όχημα, δοκιμάστε με ένα φτυάρι * να απελευθερώσετε προσεκτικά τον μπροστινό άξονα ή τα ψαλίδια.

Ρίξτε μια ματιά μπροστά στους τροχούς, αν έχουν μαζέψει υλικό (χιόνι-λάσπη), αφαιρέστε το ανοίγοντας ένα αυλάκι για να κινηθούν οι ρόδες ελεύθερα.

Μπορεί ακόμη να χρειαστεί να σκάψετε κάτω από όλο το αυτοκίνητο. Δείτε το σαν μέρος της δραστηριότητας και κάντε το.
Σιγά-σιγά θα αποκτήσετε την εμπειρία και τον εξοπλισμό για να κάνετε τα πράγματα πιο εύκολα.

Μην είστε από αυτούς που το off road σταματά μόλις χρειαστεί να κατέβουν από το ‘’τζιπ’’.

Η εκτός δρόμου περιήγηση είτε με τετρακίνητο είτε με μοτοσυκλέτα είναι μια δημιουργική ενασχόληση με ένα ευρύτατο πεδίο θεμάτων που σίγουρα δεν τελειώνουν με την τοποθέτηση δύο μπλοκέ διαφορικών.

Συνέχεια στο επόμενο…



*Φτυάρι
Aπό τον εποχούμενο του βουνού (ή της παραλίας) μέχρι τον ‘’τελειωμένο’’ off roader  που ψάχνει να βρεί τον μπελά του στα δάση της Αφρικής, το πρώτο στη λίστα του εξοπλισμού είναι το ταπεινό φτυάρι.

Στη συνέχεια των άρθρων θα ανακαλύψουμε σε πόσες πολλές περιπτώσεις μας είναι απαραίτητο. Αλλά μην περιμένετε μέχρι τότε.

Αγοράστε ένα καλό, γερό φτυάρι μεσαίου μήκους για να σας βολεύει, μυτερό στην άκρη του για να μπορεί να σκάβει, με λαβή στο επάνω μέρος του η οποία θα σας διευκολύνει όταν δουλεύετε κάτω από το όχημα και είναι σίγουρο πως θα γίνει ο απαραίτητος σύντροφος σας στις εκδρομές.
 
Κείμενα: [Δημήτρης Καπράλος]
Φωτογραφίες: [Π. Καναρέλης - Γ. Φυτάς - Αρχείο Off-Road.gr]

Σχετικά άρθρα - Links
Σχετική συζήτηση στο forum
Οδήγηση στην άμμο με 4Χ4
Vehicle dependent Expedition Guide




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.040670 seconds. ]