Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Τουρκίας: Ενός κακού δοθέντος . . . .


Δραματικά, όπως άρχισε, έτσι τελείωσε το Ράλι Τουρκίας 2006. Μοναδική εξαίρεση στα όσα συνέβησαν στον αγώνα της γείτονος χώρας, η ομάδα της Ford και οι Marcus Gronholm και Mikko Hirvonen, που είχαν «άλλον θεό».

Ενός κακού δοθέντος, λοιπόν, και αυτό ήταν το ατύχημα του Loeb που ο θεός ξέρει πόσο θα τον κρατήσει μακριά από το τιμόνι καθώς οι τελευταίες πληροφορίες μιλάμε για επιστροφή στο τέλος Γενάρη, μύρια έπονται. Τόσο για την Citroen, όσο και για τον ίδιο τον αγώνα που στην τελευταία του παρουσία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, καθώς τα επόμενα τρία τουλάχιστον χρόνια ο αγώνας δεν θα βρίσκεται στο ημερολόγιο του WRC, δεν άφησε και τις …καλύτερες των εντυπώσεων. Φαίνεται πως η απουσία του Loeb επέδρασε καταλυτικά στην ομάδα της Kronos Total Citroen. Η επιλογή κατ' αρχάς του Colin McRae, σαν αντικαταστάτη του Loeb, δεν φάνηκε σε καμιά στιγμή να δικαιώνεται.


Έτσι ο Marcus Gronholm κάνοντας περίπατο και έχοντας, όπως και στους προηγούμενους 3 αγώνες, την σημαντική βοήθεια του δεύτερου οδηγού της ομάδας του Mikko Hirvonen, που για μια ακόμα φορά τερμάτισε κολλημένος στην πλάτη του «ψηλού», ανέτρεψε τη διαφορά και έφερε την Ford στην κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών με διαφορά 8 βαθμών. Αν η Citroen είχε επιλέξει, αντί του Colin, τον μέχρι πρότινος δεύτερο οδηγό της ομάδας, τον Xavier Pons, που τερμάτισε 4ος μόλις 21 δεύτερα από την τρίτη θέση, η διαφορά θα ήταν ακριβώς η μισή. Όμως δεν ήταν μόνο η επιλογή αυτή που δεν της βγήκε. Η μετεωρολογική ομάδα της Citroen, που είχε εντυπωσιάσει στον αγώνα της Γερμανίας και ουσιαστικά ήταν αυτή που πήρε την διαφορά εκεί, τα «έκανε θάλασσα» με αποτέλεσμα οι επιλογές ελαστικών να εντυπωσιάζουν, αρνητικά βέβαια, ακόμα και τους υπεύθυνους των μικρών ομάδων. Και όλα αυτά, όταν στα βουνά γύρω από το Kemer η λάσπη από την καταιγίδα της Πέμπτης, που ειρήσθω εν παρόδω ισοπέδωσε το service park και έγινε αιτία να ακυρωθούν οι 3 από τις 4 πρώτες ειδικές διαδρομές του αγώνα, ήταν ο καθοριστικός παράγοντας για την «επιβίωση».


Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε αυτός ο δραματικός αγώνας που ξεκίνησε με ακύρωση της 1, 2 και 4ης ε.δ. λόγω λάσπης. Ο Marcus Gronholm παίρνει τις 3 πρώτες ε.δ. που γίνονται και δημιουργεί μια διαφορά 37 δευτερολέπτων από τον Petter Solberg. Ο οδηγός του Impreza, που αυτή τη φορά δούλεψε σωστά, έδωσε γενναία μάχη προσπαθώντας να κερδίσει το χαμένο έδαφος αλλά και τις εντυπώσεις, πήρε τις 3 τελευταίες ε.δ. και μείωσε τη διαφορά στα 26 δεύτερα. Σταθερός και γρήγορος, όπως συνηθίζει, ο Mikko Hirvonen βρισκόταν στην 3η θέση ακολουθούμενος κατά πόδας από τον Henning Solberg που έφερε το OMV Peugeot 307 μόλις 0,7 δεύτερα πίσω από τον δεύτερο οδηγό της Ford. Παρά την «επαφή» του με μια γέφυρα ο Kosti Katajamaki (Stobart Ford) ήταν 5ος εμπρός από τον Colin McRae, που έχασε την 4η θέση εξαιτίας της κακής επιλογής ελαστικών και διασώθηκε για μόλις 0,6 δεύτερα από τον Chris Atkinson με το δεύτερο Impreza της Subaru. Την δεκάδα του πρώτου σκέλους συμπλήρωσαν ο Xavi Pons (Citroen Xsara), o Manfred Stohl (OMV Peugeot) και ο «ιδιώτης» FrancoisDuval με το Skoda Fabia. Σημαντικότερη απώλεια στο πρώτο σκέλος η αποχώρηση του Jan Kopecky (Skoda) με διαλυμένο σύστημα διεύθυνσης στην 6η ε.δ.


Δεύτερο σκέλος του αγώνα και ο Solberg συνέχισε να πιέζει τον Gronholm, που όμως παρά τις δύο ε.δ. που πήρε ο Νορβηγός κρατούσε την διαφορά πάνω από τα 30 δεύτερα. Η προσπάθεια του Solberg τελείωσε όμως 5 ε.δ. πριν το τέλος του αγώνα όταν μια, κρυμμένη στη λάσπη, «πέτρα» τίναξε το αυτοκίνητο του στο διπλανό χαντάκι. Έτσι ο αδελφός του, ο Henning, βρέθηκε στην τρίτη θέση πίσω από τον σταθερότατο και αλάνθαστο Hirvonen. Το πρωί είχε μια «επαφή» με έναν βράχο, το απόγευμα είδε τον κινητήρα να «κάνει κράτει», όμως αυτό δεν εμπόδισε τον Chris Atkinson να φέρει το Subaru από την 7η στην τέταρτη θέση, εκτοπίζοντας τον Katajamaki που είχε πρόβλημα με το χειρόφρενο. Εμπρός από τον Colin McRae, που πάλι είχε προβλήματα με τα ελαστικά, τερμάτισε στο δεύτερο σκέλος ο Xavi Pons που ανέβηκε από την 8η στην 6η θέση. Οι Duval, Stohl και Sordo συμπλήρωσαν την δεκάδα.


Τρίτη και τελευταία μέρα του αγώνα με τρεις μόλις ε.δ. και οι Marcus Gronholm και Mikko Hirvonen να ταξιδεύουν με τα Ford Focus RS World Rally Car προς τη νίκη και το 1 - 2. Έτσι ο Marcus παίρνει τους 10 βαθμούς και χρειάζεται άλλους 26 για να στεφθεί πρωταθλητής, κάτι που θα είναι εύκολο αν συνεχιστεί, κάτι που φαίνεται σχεδόν σίγουρο μέχρι το τέλος του χρόνου, η απουσία του Loeb από το μπάκετ της Citroen Xsara. Μόνος του χρειάστηκε να επισκευάσει τη διαρροή στο σύστημα φρένων, στην προτελευταία ε.δ., για να καταφέρει ο Henning Solberg να πάρει για πρώτη φορά στην καριέρα του μια θέση σε βάθρο του WRC. Καταπληκτική μάχη ανάμεσα στον Xavi Pons, που στην τελευταία ε.δ. ανέβηκε δύο θέσεις για να τερματίσει τέταρτος, τον Kosti Katajamaki, που έχασε για 1,1 δευτερόλεπτο την 4η θέση στην τελευταία ε.δ. (με πρόβλημα θερμοκρασίας λαδιού και διαφορικών) και τον Chris Atkinson που ξεκίνησε το πρωί 4ος και έχασε, από τετ α κε, μια θέση στην προτελευταία και άλλη μία στην τελευταία ε.δ για να τερματίσει μόλις 8,8 δεύτερα πίσω από τον Katajamaki. Στον Dani Sordo ανήκει η 7η θέση που έκανε καταπληκτική τρίτη μέρα και ανέβηκε τρεις θέσεις παίρνοντας 2 βαθμούς για τον ίδιο και 3 για την Citroen, μια και ο Colin McRae εγκατέλειψε στην τελευταία ε.δ, από την 7η θέση, με πρόβλημα στα ηλεκτρικά. Στην 8η και τελευταία θέση για τους βαθμούς των οδηγών τερμάτισε ο Manfred Stohl, ενώ ο Andreas Aigner, που τερμάτισε 10ος πίσω από τον Duval, έδωσε στην Red Bull Skoda τον τελευταίο βαθμό για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Για να καταφέρει κανείς να περιγράψει όσα συνέβησαν στον αγώνα της Τουρκίας στο σκέλος που αφορά το πρωτάθλημα Junior θα χρειαστεί πολλές σελίδες. Προτελευταίος αγώνας και 7 τουλάχιστον οδηγοί διεκδικούσαν πριν τον αγώνα το πρωτάθλημα. Τελικά μετά από τρεις μέρες αγώνα, ατυχίες, σκασμένα λάστιχα, καρφώματα, τουμπαρίσματα, ποινές και αποκλεισμούς, έμειναν μόνο 6 να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα των Junior, στην Βρετανία. Προβάδισμα έχει τώρα ο Urmo Aava (Suzuki) με 30 βαθμούς. Ο Aava τερμάτισε τρίτος την τελευταία ε.δ. του αγώνα, όμως ο αποκλεισμός του Per-Gunnar Andersson, που ήταν ο νικητής του αγώνα και αποκλείστηκε για παράβαση σε χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης τον έφερε στην 2η θέση. Όμως ενώ ο Josef Beres, που ήταν δεύτερος μετά την τελευταία ε.δ. όδευε προς την νίκη, κατέρρευσε ο πίσω άξονας με αποτέλεσμα να φάει 50 δεύτερα καπέλο και να πέσει στην τρίτη θέση.



Έτσι πίσω από τον νικητή τερμάτισε ο Conrad Rautenbach, που έκανε έναν «φρόνιμο», συντηρητικό θα λέγαμε καλύτερα, αγώνα. Μετά από όλα αυτά πίσω από τον Aava στην βαθμολογία, βρίσκεται ο Per Gunnar Andersson με 29 βαθμούς και ο Patrick Sandell, με 28. Ο Sandell είχε έναν τρομερά άτυχο αγώνα με αποτέλεσμα να τερματίσει 11ος και να μην πάρει κανένα βαθμό. Στο παιχνίδι του τίτλου βρίσκεται και ο Guy Wilks, που οδήγησε στα 2/3 του αγώνα αλλά έχασε την πρώτη θέση, και μερικές ακόμα από σκασμένα λάστιχα και πρόβλημα στην στήριξη του κινητήρα, με αποτέλεσμα να τερματίσει τελικά 4ος και να έχει τώρα 26 βαθμούς. Η «έκπληξη» της κατάταξης, ο Rautenbach, είναι στην επόμενη θέση της βαθμολογίας με 25 βαθμούς, τρεις περισσότερους από τον Beres που είναι ο τελευταίος που έχει ελπίδες για τον τίτλο. Ο Kris Meeke, που τερμάτισε μετά από έναν δραματικό αγώνα στην 5η θέση, βρίσκεται στην 7η θέση της κατάταξης με 20 βαθμούς και μόνο μαθηματικές ελπίδες έχει να κατακτήσει τον τίτλο.

¶τυχη η πρώτη εμφάνιση του Fiat Super 2000 σε αγώνα του WRC. Τα δύο αυτοκίνητα που είχε εμπιστευτεί η Fiat στα χέρια του πρωταθλητή Ευρώπης 2006, του Giandomenico Basso και του «τοπικού» Volkan Isik, δεν κατάφεραν να κάνουν έναν «καθαρό» αγώνα και έτσι δεν κατάφεραν να δείξουν τις δυνατότητές τους. Και τα δύο είχαν μια «στενή επαφή» με την ίδια γέφυρα την πρώτη μέρα του αγώνα με αποτέλεσμα και στα δύο να διαλυθεί η εμπρός ανάρτηση, κάτι που ο Isik επανέλαβε και τη δεύτερη μέρα. Έτσι ο μεν Basso βρέθηκε τελικά στην 35η θέση της κατάταξης (τερμάτισαν 50) ενώ ο Isik 6 θέσεις πίσω του. Τέλος την ομάδα Ν πήρε ο Ουκρανός Yury Shapovalov με Mitsubishi Evo VIII.

Επόμενος αγώνας το Ράλι Αυστραλίας που θα διεξαχθεί από τις 27 έως τις 29 Οκτωβρίου στην χώρα των καγκουρό.


Κείμενα: Κατερίνα Σεβαστού (catkil@off-road.gr )














More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.022915 seconds. ]