Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Δοκιμή διαρκείας - Yamaha WR 450 2-Trac: Πρώτη επαφή

Η ιδέα μετάδοσης κίνησης και στους δύο τροχούς της μοτοσυκλέτας δεν είναι καινούργια.

Πολλοί είχαν σχεδιάσει τέτοια συστήματα μετάδοσης, όμως κανένα δεν είχε βρει το δρόμο του στην παραγωγή, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας της υλοποίησης.

Η Yamaha σε συνεργασία με την Ohlins, σχεδίασε ένα πραγματικά απλό και λειτουργικό σύστημα μετάδοσης στον μπροστινό τροχό, παρουσιάζοντας το 2004, την πρώτη μοτοσυκλέτα 2Χ2 παραγωγής, το Yamaha WR 450 2-Trac!

Η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ, επίσημος αποκλειστικός διανομέας της Yamaha Motor Corporation Ldt. σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία, παραχώρησε στο Off-Road.gr, ένα WR450 2-Trac, για δοκιμή μακράς διαρκείας.

Από το 1992 πειραματιζόταν η Yamaha με διάφορα συστήματα. Το υδραυλικό σύστημα δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το 1998, σε δύο YZ250 στο Σουηδικό Gotland Rally με νίκη στην κατηγορία τους.
Αμέσως μετά το 1999, η ομάδα της Yamaha-Belgarda, νικά την κατηγορία της, στο UAE Desert Challenge με ένα TT600R, εξοπλισμένο με 2-Track.  

To 2002 o πρόεδρος της Yamaha Γαλλίας, Jean-Claude Olivier ήρθε πέμπτος στο Shamrock Rally με ένα WR426 2Track.

Την επόμενη χρονιά ο David Fretigne εκμηδενίζει το συναγωνισμό και νικά στον ίδιο αγώνα με τον Olivier να έρχεται δεύτερος, αμφότεροι με WR450 2Track.
Αμέσως μετά τον αγώνα, το Νοέμβριο του 2003, η Yamaha ανακοίνωσε ότι θα βγάλει στην παραγωγή το επιτυχημένο WR450 σε έκδοση 2Track.


WR 450 2-TracWR450F 2-Trac; Περί τίνος πρόκειται;

Το πατενταρισμένο σύστημα μετάδοσης 2-Trac με απλά λόγια, λειτουργεί ως εξής: Από τον άξονα που μεταδίδεται η κίνηση στον πίσω τροχό, μέσω δεύτερης αλυσίδας εμβαπτισμένης σε λάδι, παίρνει κίνηση μια υδραυλική αντλία.

Η αντλία μετατρέπει την κίνηση από μηχανική – περιστροφική σε υδραυλική πίεση λαδιού. Η πίεση αυτή διοχετεύεται μέσω σωλήνων υψηλής πίεσης, στο μπροστινό κέντρο του τροχού.

Εκεί ένας υδραυλικός κινητήρας, μετατρέπει την πίεση του λαδιού σε περιστροφική και κινεί τον μπροστινό τροχό μέσω ενός γραναζιού.
Το λάδι επιστρέφει, μέσω δεύτερου σωλήνα πίσω, φιλτράρεται και καταλήγει στην αντλία για τον επόμενο κύκλο.

Η αντλία και ο υδραυλικός κινητήρας, είναι έτσι ρυθμισμένοι ώστε να περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα.

Το 2-Trac είναι ένα «έξυπνο» αυτορυθμιζόμενο σύστημα.
Όταν ο πίσω τροχός περιστραφεί πιο γρήγορα απ΄ τον μπροστινό η διαφορά ταχύτητας δημιουργεί πίεση στο σύστημα που μεταφέρεται στον υδραυλικό κινητήρα και περιστρέφει τον μπροστινό τροχό. Αυτό συμβαίνει σε σαθρές ή και γλιστερές επιφάνειες, δηλαδή ακριβώς εκεί που πρέπει.

Το μέγεθος της δύναμης που μεταδίδεται στον μπροστινό τροχό, αλλάζει διαρκώς ανάλογα με τις συνθήκες, ώστε πάντα να είναι το βέλτιστο.
Ο μπροστινός τροχός, ποτέ δεν περιστρέφεται γρηγορότερα απ’ τον πίσω και η ποσότητα της δύναμης που μεταδίδεται, ποτέ δεν είναι περισσότερη από αυτή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Το σύστημα επίσης διασφαλίζει ότι η υδραυλική πίεση στον μπροστινό τροχό, ελαττώνεται μόλις ο πίσω αποκτήσει ξανά πρόσφυση.

Όσο ο αναβάτης, απλά «ταξιδεύει», δε μεταδίδεται πίεση στον μπροστινό τροχό. Αν όμως το γκάζι ανοίξει απότομα και ο πίσω τροχός αρχίσει να χάνει την πρόσφυση, η άμεση αύξηση της περιστροφής της αντλίας, μεταδίδει λάδι και κατά συνέπεια δύναμη στον μπροστινό τροχό.

Αν η αναλογία διαφοράς περιστροφής μεταξύ μπροστινού και πίσω τροχού συνεχίσει να αυξάνεται, περισσότερη δύναμη θα μεταφερθεί μπροστά μέχρι του μέγιστου ορίου 15%.

Το ποσοστό της δύναμης του κινητήρα που μεταδίδεται στον μπροστινό τροχό, λοιπόν, εξαρτάται από το άνοιγμα του γκαζιού και την απώλεια πρόσφυσης του πίσω.



Yamaha WR 450 2-TracΠώς η Yamaha κατέληξε στην επιλογή του υδραυλικού συστήματος;

Βασικά, υπάρχουν δύο αρχές συστημάτων για την μετάδοση της κίνησης: Μηχανικό και υδραυλικό.

Σε ένα τρισδιάστατο όχημα, όπως είναι το αυτοκίνητο, υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στα τα κέντρα των τροχών, από το πλάι. Έτσι είναι σχετικά εύκολη η τοποθέτηση μηχανικού συστήματος μετάδοσης.

Από την πλευρά του μηχανικού-σχεδιαστή, η μοτοσυκλέτα είναι ένα δυσδιάστατο όχημα και η μετάδοση δύναμης στον μπροστινό τροχό, δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση.

Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, από το γεγονός ότι το κέντρο του τροχού, στηρίζεται σε δύο σημεία και πολλές φορές έχει και διπλά δισκόφρενα. 
Έτσι η πρόσβαση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.

Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους, σε πειραματικό επίπεδο, αρκετές λύσεις για την μετάδοση της κίνησης μπροστά. Αυτές οι λύσεις έχουν επιλέξει τη μηχανική μετάδοση, μέσω αλυσίδας ή και άξονα, συνδεδεμένων με τον μπροστινό τροχό.
Όμως όλες αυτές οι λύσεις είχαν πολλά μειονεκτήματα.

Εκτός από το ότι τα συστήματα ήταν βαριά και πολύπλοκα, απαιτούσαν και αυξημένη συντήρηση. Σημαντικότερο μειονέκτημα, είναι ότι τα μηχανικά συστήματα, απαιτούν εκτεταμένες αλλαγές στην μοτοσυκλέτα που θα τοποθετηθούν. Αλλαγές που περιλαμβάνουν, βασικά στοιχεία του σκελετού.
Το αποτέλεσμα αρκετές φορές, εκτός των άλλων, ήταν ανορθόδοξο και αισθητικά άσχημο.

Σε αντίθεση, η υδραυλική ιδέα μετάδοσης, είναι σχετικά πιο απλή, ελαφριά και εύκολα υλοποιήσιμη. Για αυτούς τους λόγους, η Yamaha και η Ohlins, εξέλιξαν υδραυλική λύση μετάδοσης για τον μπροστινό τροχό.

Κάθε φορά που μια συμβατική μοτοσυκλέτα, με κίνηση μόνο πίσω, χάνει την πρόσφυση της με το έδαφος, καταναλώνεται άσκοπα δύναμη χωρίς να υπάρχει κίνηση.

Μεταδίδοντας όμως ένα ποσοστό της ροπής στον μπροστινό τροχό, το 2-Trac χρησιμοποιεί ακριβώς αυτή τη δύναμη που θα πήγαινε χαμένη και κινεί τη μοτοσυκλέτα.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του υδραυλικού συστήματοςYamaha 2-Trac, είναι το γεγονός ότι ο μηχανισμός μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα σε οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα παραγωγής, χωρίς να απαιτεί εκτεταμένες αλλαγές στον κινητήρα ή στο πλαίσιο.



Ωραία, έχουμε κίνηση στους δύο τροχούς! Και τώρα τι;

Το Yamaha WR450F 2-Trac θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες τεχνικές εξελίξεις στο χώρο των δύο τροχών.

Ο πρόεδρος της Yamaha Motor Γαλλίας, Jean-Claude Oliver αναφέρει:

«Οδηγώντας το WR450F 2-Trac, μένεις έκπληκτος απ’ τις δυνατότητες του σε δύσκολες καταστάσεις, όπως η βαθιά λάσπη και η μαλακή άμμος. Η μοτοσυκλέτα συνεχίζει να κινείται, εκεί που μια normal θα κολλήσει και θα σκάβει το λάκκο της!

Εκτός όμως απ΄ τις μεγαλύτερες δυνατότητες πρόσφυσης σε σαθρά εδάφη, το σύστημα εξασφαλίζει μεγαλύτερη σταθερότητα τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές.

Αντίθετα με μια συμβατική μοτοσυκλέτα, όπου πρέπει να «παλεύεις» με τον πίσω τροχό πασχίζοντας να βρεις πρόσφυση στις στροφές, το WR450F 2-Trac είναι ελεγχόμενο, απλά στοχεύεις με τον μπροστινό και ο πίσω ακολουθεί.

Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα τόσο για τον αρχάριο όσο και για τον εξελιγμένο αναβάτη.»


Η
Yamaha συνεχίζει την εξέλιξη του συστήματος προσπαθώντας να καταγράψει και να καταλήξει στις βέλτιστες ρυθμίσεις για όλες τις μορφές εδαφών.

Κάπου εδώ μπαίνουν και τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης όπου σε συνδυασμό με διάφορους αισθητήρες θα μπορέσουν να ρυθμίζουν κάθε στιγμή τη λειτουργία του συστήματος.

Αν κάποιος συνδυάσει τις διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες που κατά καιρούς έχει παρουσιάσει η Yamaha (DT 230 Lanza κα) θα βρεθεί πολύ κοντά στο μέλλον του 2-Trac.




Yamaha WR 450 2-TracTo WR450 2-Trac στα χέρια του Off-Road.gr!

Το WR450 είναι μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες enduro. Ήδη στην ομάδα σχεδίασης Rally και Trail Ride, έχουμε ένα WR450 και το μικρό αδελφάκι του το WR250.

Το WR450 2-Trac παραχωρήθηκε ευγενικά από τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ στο Off-Road.gr για να χρησιμοποιηθεί σαν μοτοσυκλέτα υποστήριξης, ενίοτε για τη συμμετοχή μας σε κάποιο αγώνα, αλλά πολύ περισσότερο για τις ανάγκες σχεδίασης των Rally και Trail Ride.

Η σχεδίαση των αγώνων απαιτεί αμέτρητες ώρες στο βουνό, αναζήτηση νέων διαδρομών και πολλές φορές πισωγύρισμα από δύσκολα σημεία που είναι αδιάβατα.

Πολλές φορές έχουμε πραγματικά τα-λαι-πω-ρη-θεί για ώρες σε κάποιο κομμάτι είτε από καταστάσεις απύθμενης λάσπης, είτε γιατί τελικά το μονοπατάκι που υπολογίζαμε, τελικά είναι αδιάβατο από μοτο και.... έπιασε και βροχή και ... άντε τώρα –τις περισσότερες φορές μόνος- να ανέβεις την ανηφόρα πίσω...

Αυτή καθε αυτή η σχεδίαση των αγώνων είναι ένα μοναχικό παιχνίδι. Αμέτρητες ώρες αναλώνονται στο βουνό, σε αναζήτηση νέων διαδρομών. To WR450 2-Trac θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό βοήθημα!

Στην σύντομη επαφή που είχαμε μέχρι τώρα, ενθουσιαστήκαμε από την δυνατότητα ανάβασης της μοτοσυκλέτας στα σαθρά ανηφορικά.
Εκεί που κανονικά θα έπρεπε να πάρεις πολύ φόρα και να «παλέψεις» με τις πέτρες και τα χαντάκια, με το Yamaha WR450 2-Trac, κουμπώνεις μια ταχύτητα και χαλαρά σκαρφαλώνεις χωρίς πολλά – πολλά.

Ακριβώς τι στιγμή που περιμένεις τον πίσω τροχό να αρχίσει να γλιστρά στην ανηφοριά και να ξεκινήσει ο πετροπόλεμος, το Yamaha WR450 2-Trac με εξαιρετική ευκολία βρίσκεται ήδη 1 μέτρο πιο πάνω!

Φανταστείτε: Προσπαθείς για ώρα να ανεβείς μια γλιστερή ανηφοριά, γεμάτη γαρμπίλι και πάνω που φτάνεις στο τελείωμα χάνεις την πρόσφυση.
Είσαι ένα μέτρο πριν το τέλος και κρατάς το μηχανάκι με τα χέρια, πατώντας κάτω και προσπαθώντας ουσιαστικά να το «σπρώξεις» πάνω.

Κάπου εκεί σκαει μύτη φίλος εντουράς πιάνει τις ακτίνες του μπροστινού τροχού και σε βοηθά να το φτάσεις πάνω.

Ε.... σκέψου τώρα ότι το «φίλο εντουρά» τον έχεις.... στο δεξί σου χέρι, οποιαδήποτε στιγμή!
Ούτε που θυμάμαι πόσες φορές θα ήθελα να είχα αυτό το χέρι βοηθείας, κολλημένος στη λάσπη για ώρες....



Yamaha WR 450 2-Trac




Σε κάτι τέτοια το 2-Trac είναι ότι πρέπει...


Στο Off-Road οι αναρτήσεις δουλεύουν εκπληκτικά και καταπίνουν όλα τα χοντρά μεταφέροντας στον αναβάτη μόνο τις πληροφορίες που χρειάζεται.
Έχοντας διπλά – δίπλα και το συμβατικό WR450 και οδηγώντας τα αμφότερα, στην αρχή έχεις την αίσθηση ότι το 2-Trac είναι πιο αδύναμο.

Λίγο αργότερα συνειδητοποιείς ότι τελικά αυτό δεν ισχύει: Απλά το 2-Trac, βάζει τη δύναμη κάτω και σε εκτοξεύει μπροστά, εκεί που το συμβατικό χαζοσπινιάρει.

Ναι, μπορείς ακόμα να πλαγιολισθένεις ή να σουζάρεις όποτε γουστάρεις, αυτή τη φορά όμως έχοντας πιο μεγάλο έλεγχο.

Ταξιδεύοντας στο χώμα με τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων στο κοντέρ, σε ανοικτά κομμάτια, ενθουσιάζεσαι με τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας. Βοηθά σίγουρα και το stabilizater της Ohlins.

Στις στροφές θέλει λίγο καιρό να συνηθίσεις τον διαφορετικό τρόπο οδήγησης: με τέρμα γκάζι έχει την τάση να ανοίγει την τροχιά της.
Πρέπει να οδηγείς περισσότερο με το τιμόνι μια και ο μπροστινός τροχός συμβάλει στην κίνηση.

Ακόμα δεν είχαμε την ευκαιρία να το «χώσουμε» σε στεναδούρες και δυσκολίες. Θα έρθουν και αυτά όμως, μια και η περίοδος των βροχών είναι κοντά και το Yamaha WR450 2-Trac θα είναι μαζί μας.


Ήδη προγραμματίζουμε την τοποθέτηση οργάνων πλοήγησης αλλά και άλλων «εργαλείων» ώστε το WR450 2-Trac να γίνει μια ετοιμοπόλεμη Rally Raid μοτοσυκλέτα.

Μείνετε συντονισμένοι: Θα παρακολουθήσετε μέσα από τα άρθρα μας βήμα-βήμα την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας και τις λεπτομέρειες της συμβίωσης με το τεχνολογικό θαύμα WR450 2 Trac!

Κείμενο: [Σπύρος –Superspy- Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi] - Αρχείο Off-Road.gr




Σχετικοί σύνδεσμοι


ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ - WR 450 2-Trac






Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha WR450 2-Trac
Κινητήρας
Τύπος: 4-χρονος, 2ΕΕΚ, 5-βάλβιδες τιτανίου
Ψύξη μηχανής: Υγρόψυκτος
Κυβισμός: 449 κ.εκ.
Bore x stroke: 95.0 χιλ. x 63.4 χιλ.
Σχέση συμπίεσης: 12.5:1
Σύστημα λίπανσης: Υγρό κάρτερ
Καρμπυρατέρ: Keihin FCR39H
Σύστημα ανάφλεξης: CDI
Διάταξη τιμόνευσης: Μίζα και μανιβέλα
Σύστημα μετάδοσης: 5-τάχυτο
Τελική μετάδοση: Μπροστινός τροχός: υδραυλικός / Πίσω τροχός: αλυσίδα
Χωρητικότητα δοχείου καυσίμου: 10 λίτρα
Χωρητικότητα δοχείου λαδιού: 1.7 λίτρα
Αναρτήσεις-Φρένα-Ελαστικά:
Εμπρός ανάρτηση: Ανάποδο πιρούνι öhlins
Εμπρός διαδρομή: 300 χιλ.
Πίσω ανάρτηση: Αμορτισέρ öhlins
Πίσω διαδρομή 315 χιλ.
Εμπρός φρένο: Δίσκος, 250 χιλ.
Πίσω φρένο: Δίσκος, 245 χιλ.
Εμπρός ελαστικό: 90/90-21
Πίσω ελαστικό: 130/90-18
Διαστάσεις:
Μήκος: 2171 χιλ.
Πλάτος: 827 χιλ.
Υψος: 1303 χιλ.
Υψος: 998 χιλ.
Μεταξόνιο: 1485 χιλ.
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 371 χιλ.
Βάρος: 119.5 kg









More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.022815 seconds. ]