Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ασφάλτου συνέχεια....

WRC Rallye De FranceΑποδεδειγμένα λάτρεις του αυτοκινήτου οι κάτοικοι της Κορσικής, είναι έτοιμοι για να απολαύσουν ένα τετραήμερο γιορτής, στους ρυθμούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, τιμώντας ιδιαίτερα τα 50α γενέθλια του «Γύρου της Κορσικής» ή του Ράλι Γαλλίας όπως συνήθως το αποκαλούν οι «ξένοι».







Δύο μόλις  βδομάδες μετά το Ράλι στην Καταλονία το WRC συνεχίζεται με έναν ακόμα, τον 5ο στη σειρά και δεύτερο καθαρά ασφάλτινο αγώνα, που θα ξεκινήσει στις 7 Απριλίου. Παρά τη φαινομενική ομοιότητα του με τον αγώνα της Ισπανίας η διαφορά είναι τεράστια.
Κι αυτό οφείλεται κυρίως στους δρόμους.

Ενώ οι δρόμοι στην Καταλονία είναι σχετικά ομαλοί, φαρδιοί και με νέα άσφαλτο, οι δρόμοι της Κορσικής είναι τραχείς και άγριοι. Οι οδηγοί εδώ πρέπει να σκεφτούν πολύ πριν κάνουν μπούκες, μια και οι δρόμοι είναι στενοί, με τα βράχια να γλύφουν το δρόμο από τη μία πλευρά και το χάος να παραμονεύει από την άλλη.

Έτσι, απαραίτητη  προϋπόθεση για ένα καλό αποτέλεσμα είναι οι απόλυτα σωστές γραμμές. Η αδυναμία των οδηγών να κάνουν μπούκες, έχει σαν αποτέλεσμα τις πολύ μεγάλες επιταχύνσεις από την μία στροφή στην άλλη, ενώ η πλευρική επιτάχυνση ξεπερνά το 1,5 g, δηλαδή είναι υπερδιπλάσια ενός πολύ γρήγορου επιβατικού αυτοκινήτου.
Και ας μην ξεχνάμε πως το παρατσούκλι του αγώνα είναι «το ράλι των 10.000 στροφών».
 
Εκτός όμως από τους δρόμους οι οδηγοί και οι ομάδες έχουν να αντιμετωπίσουν και τα παιχνίδια του καιρού. Το μεσογειακό νησιωτικό κλίμα της Κορσικής κάνει τις ξαφνικές μπόρες στη διάρκεια μιας ηλιόλουστης μέρας σύνηθες φαινόμενο αυτή την εποχή, ενώ οι χιονισμένες, ακόμη, βουνοκορφές γεμίζουν τους δρόμους με νερά, μόλις η θερμοκρασία ανέβει μερικούς βαθμούς.

Η σχεδίαση του αγώνα είναι ουσιαστικά ίδια με αυτή του 2005, με κάθε σκέλος να αποτελείται από 2 ειδικές διαδρομές που επαναλαμβάνονται το απόγευμα μετά από το σύντομο service στο λιμάνι του Ajaccio.

Η πανηγυρική εκκίνηση θα γίνει στο κέντρο του Ajaccio την Πέμπτη βράδυ, και τα αυτοκίνητα θα ξεκινήσουν την Παρασκευή το πρωί για το πρώτο σκέλος του αγώνα που είναι ίδιο με το περσινό και είναι το μεγαλύτερο σε μήκος από τα 3 του αγώνα (121,34 χλμ ε.δ.).

Το Σάββατο η διαδρομή οδηγεί στα βόρεια του Ajaccio για τις 2 επαναλαμβανόμενες ε.δ. της ημέρας, η πρώτη από τις οποίες έχει τροποποιηθεί σε σχέση με πέρσι.
Η τελευταία ημέρα κινείται στα νότια της πόλης και περιλαμβάνει μια ε.δ. που έχει να χρησιμοποιηθεί από το 2004. Συνολικά τα πληρώματα θα δοκιμαστούν σε 12 ε.δ. συνολικού μήκους 355,16 χλμ, ενώ όλος ο αγώνας έχει μήκος 1044,24 χλμ, γεγονός που τον καθιστά ένα από τους πιο «συμπαγείς» του πρωταθλήματος με πάνω από το 34% να είναι αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Στον αγώνα θα πάρουν μέρος οι 5 από τις 6 ομάδες, καθώς η OMV-Peugeot Norway δεν μετέχει παρά το γεγονός ότι ο πρώτος της οδηγός, ο Αυστρακός Manfred Stohl, συμμετέχει στον αγώνα.

Εδώ, όπως και στην Ισπανία, ο Stohl θα βαθμολογηθεί μόνο για το πρωτάθλημα οδηγών, του οποίου μέχρι στιγμής καταλαμβάνει την 4η θέση με 11 βαθμούς.  


Στο μέτωπο των ομάδων τα πράγματα, λίγο πριν την έναρξη του αγώνα έχουν ως εξής:
 
Kronos Total Citroen
Στα 50α γενέθλια του αγώνα η Kronos Total Citroen WRT θα κατεβάσει δυο   Xsara WRC του 2006 μία για τους Sebastien Loeb - Daniel Elena (που ήταν οι νικητές του περσινού αγώνα) και μία για τους Xevi Pons - Carlos Del Barrio. Με τη δεύτερη, αυτή τη χρονιά, νίκη του, στην Ισπανία, ο Loeb ισοφάρισε τις νίκες του Marcus Grοnholm, και προηγείται στην βαθμολογία των οδηγών με 9 βαθμούς του Φιλανδού, ελπίζοντας να διευρύνει ακόμα τη διαφορά. Όπως και σε όλους τους προηγούμενους αγώνες οι Dani Sordo - Marc Marti, που έκαναν καταπληκτική εμφάνιση και πήραν τη δεύτερη θέση στον αγώνα της Ισπανίας και την τρίτη στην κατάταξη των οδηγών, θα οδηγήσουν μια Xsara του 2005 της Kronos Racing.


BP-Ford
Τη νίκη στον αγώνα αυτό θέλει όσο τίποτα άλλο ο Marcus Gronholm, που έχει ήδη έξι συμμετοχές και μια δεύτερη θέση, το 2002, σαν καλύτερο αποτέλεσμα. Το Ford Focus RS WRCar απέδειξε την ταχύτητά του και στην άσφαλτο στην Ισπανία, όπου κέρδισε τις 10 από τις 16 ε.δ. του αγώνα. Με απεριόριστη λοιπόν εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο τόσο οι Marcus Gronholm - Timo Rautiainen όσο και οι Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen ελπίζουν να φέρουν την ομάδα τους και πάλι πρώτη στην βαθμολογία των κατασκευαστών, στην οποία προηγείται η Citroen με μόλις δύο βαθμούς. Στα βουνά της Κορσικής αναμένεται μια μεγάλη μονομαχία, καθώς ο Grοnholm δεν θέλει με κανένα τρόπο να αφήσει τον Loeb να του ξεφύγει στην βαθμολογία για το πρωτάθλημα οδηγών που τώρα είναι στους 9 βαθμούς.

Stobart VK M-Sport Ford
Αν και οι περισσότεροι 19χρονοι θα έβλεπαν την Κορσική σαν ένα μέρος του μαθήματος της Ιστορίας του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, του οποίου είναι η πατρίδα, ο Matthew Wilson έχει άλλα να δει και να σκεφτεί. Ο νεαρός οδηγός της ομάδας του Stobart, ο μόνος αυτή τη στιγμή Βρετανός επαγγελματίας οδηγός του WRC, στην πρώτη του επίσκεψη στο νησί πρέπει να δει και να μάθει πολλά για στις χιλιάδες στροφές του αγώνα. Γιατί ανεξάρτητα από το αν αυτή είναι μια διερευνητική χρονιά τόσο για την ομάδα όσο και για τον ίδιο, το βαρύ όνομα που φέρει γεννά ευθύνες και συζητήσεις. Και βέβαια τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα καθώς ούτε ο συνοδηγός του, ο Michael Orr, έχει ξανακάνει αυτόν τον αγώνα. Ο Jari-Matti Latvala με συνοδηγό τον Miikka Anttila θα είναι για δεύτερη συνεχόμενη φορά στο τιμόνι του δεύτερου Ford της Stobart.   

555 Subaru
Με το σκεπτικό ότι στα 10 τελευταία χρόνια η Subaru έχει τρεις νίκες στον αγώνα αυτό, με κορυφαία μάλιστα αυτή που πέτυχε το 2003 ο Petter Solberg (θυμάστε ότι είχε καταστρέψει το αυτοκίνητο του την παραμονή του αγώνα στο shakedown) η  αισιοδοξία της ομάδας δεν ακούγεται παράλογη. Δύο Subaru Impreza WRC 2006, με τους Petter Solberg -  Phil Mills και Stephane Sarrazin - Stephane Prevot, θα διεκδικήσουν βαθμούς και για τα δύο πρωταθλήματα. Να θυμίσουμε ότι ο Sarrazin στο ντεμπούτο του εδώ το 2004, με ένα μη εργοστασιακό Impreza τερμάτισε 6ος ενώ την επόμενη χρονιά σαν μέλος πια της Subaru WRT πήρε την 4η θέση. Ένα ακόμα Subaru Impreza WRC, αλλά μοντέλο του 2005, θα οδηγήσει ο Chris Atkinson με συνοδηγό τον Glenn Macneall, για λογαριασμό όμως της Subaru Αυστραλίας.

Red Bull-Skoda Team
Η σημαντικότερη είδηση για την ομάδα της Red Bull Skoda είναι η αποχώρηση από αυτήν του Gilles Panizzi και η άμεση αντικατάστασή του από τον 40χρονο (το Σάββατο έχει γενέθλια) Φιλανδό Harri Rovanpera. Η πολύ καλή εμφάνιση των Skoda στην Ισπανία και οι ανακοινώσεις για υποστήριξη της ομάδας από την μητρική εταιρεία δημιούργησαν κλίμα αισιοδοξίας. Δεύτερος οδηγός της ομάδας θα είναι και πάλι ο Andreas Aigne, ενώ άλλα δύο Skoda με τους Francois Duval (6ος στην Ισπανία) και Jan Kopecky θα προσπαθήσουν να ανεβάσουν το γόητρο της τσέχικης βιομηχανίας.  

Δώδεκα μόλις πληρώματα θα βρεθούν στην αφετηρία του αγώνα διεκδικώντας βαθμούς για το Πρωτάθλημα Νέων, στον τρίτο αυτό γύρο του.  Οι απουσίες των Per Gunnar Andersson και Martin Prokop, που προηγούνται στην βαθμολογία του θεσμού με 10 βαθμούς ο καθένας, χρήζουν φαβορί του αγώνα τον Chris Meeke (Citroen C2 S1600). Αντίπαλοι του Βρετανού οι Γάλλοι Brice Tirabassi και Julien Pressac με ίδιο αυτοκίνητο.  Σε επίπεδο κατασκευαστών τα Citroen φαίνεται να έχουν τον πρώτο λόγο έναντι των  Suzuki Swift και των Renault Clio S1600.

Δεύτερη παρουσία, και ελπίζουμε πιο τυχερή, στο WRC των Λάμπρου Αθανασούλα και Νίκου Μουζάκη. Το ελληνικό πλήρωμα που μετέχει στο Ford Fiesta ST Trophy, θα προσπαθήσει να αποδείξει ότι η εμφάνισή του στην Ισπανία δεν ήταν τυχαία και πως αν η ατυχία δεν τους ανέκοπτε την πορεία μια θέση στο βάθρο θα ήταν σίγουρη. Όμως στον αγώνα αυτό τα πράγματα είναι δύσκολα. Από τους 7 αντιπάλους του ο Λάμπρος Αθανασούλας υπολογίζει περισσότερο τους Mathieu Biasion και Alessandro Bettega.

Περισσότερες πληροφορίες και αποτελέσματα στο επίσημο site του αγώνα:
http://www.rallyedefrance.com & http://www.wrc.com

[Catkil]

Φωτογραφίες: gauloisesracing.com



Διαβάστε ακόμα
Ράλι Ισπανίας -  Catalunya: Άνετη νίκη για Loeb!
Πρωτιές στο χώμα!
The Marcus show!
Ράλλυ Σουηδίας: Στα χιόνια οι Junior!
WRC: Πρωτιές για Gronholm
Monte Carlo: To WRC ξεκινά...







More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.024010 seconds. ]