Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Πρωτιά στο χώμα!

WRC Mexico 2006Με μόλις δύο χρόνια παρουσίας στο ημερολόγιο του WRC, το Ράλι του Μεξικό κατάφερε να κλέψει τις καρδιές όλων. Μετά την παγωμένη άσφαλτο του Μόντε και τις χιονισμένες ειδικές διαδρομές της Σουηδίας, ένας καθαρά χωμάτινος αγώνας είναι ότι καλύτερο για τους λάτρεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Αν λοιπόν στις προκλήσεις των χωμάτινων ε.δ. προσθέσουμε και τις προκλήσεις, λόγω υψομέτρου, που δημιουργεί ο συγκεκριμένος αγώνας τότε είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί ο αγώνας αυτός κλέβει την παράσταση. Και για να εξηγούμαστε οι 17 ε.δ. του αγώνα θα διεξαχθούν όλες σε υψόμετρο μεγαλύτερο από τα 2000 μέτρα, ενώ δύο από αυτές σε υψόμετρο 2737 μ (!!!)







WRC Mexico 2006Βέβαια τα πρωτεία σε ε.δ. αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όσον αφορά το μεγαλύτερο υψόμετρο, συνεχίζει να κρατάει το Σαφάρι, όμως αυτό δεν παύει να προβληματίζει τα πληρώματα και ειδικά τα νεώτερα σε ηλικία και τους μηχανικούς.
Και αυτό γιατί πρώτα από όλα η ατμόσφαιρα έχει μικρότερη πυκνότητα -και άρα λιγότερο οξυγόνο- σε ίδιο όγκο αέρα. Αυτό με τη σειρά του  έχει επίδραση τόσο στον ανθρώπινο οργανισμό, όσο και στην απόδοση των κινητήρων.

Από την άλλη μεριά, αραιότερη ατμόσφαιρα σημαίνει μεγαλύτερη άμεση αλλά και έμμεση ηλιακή ακτινοβολία γεγονός που, σε συνδυασμό με την πολύ μικρή υγρασία (κάτω από 40 %), δημιουργεί μεγάλες θερμοκρασίες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ένας ακόμα χαρακτηριστικός παράγοντας των κλιματολογικών συνθηκών που επικρατούν σε τέτοια υψόμετρα είναι οι μεγάλες και απότομες διαφορές που παρουσιάζουν οι θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου και που αυτή την εποχή του χρόνου ξεπερνούν και τους 20 βαθμούς Κελσίου. Έτσι τα ηλιόλουστα μεσημέρια των +30 Κελσίου για τα οποία μιλούν οι προβλέψεις των επομένων θα διαδέχονται γρήγορα οι βραδινές και πρωινές θερμοκρασίες των +10 έως 12 βαθμών.  


Σαράντα ένα πληρώματα δέχτηκαν την μεγάλη αυτή πρόκληση και θα ξεκινήσουν την Παρασκευή (3 Μαρτίου) το πρωί από το Guanajuato, 35 χλμ μακριά από το Poliforum της Leon που είναι το κέντρο του αγώνα, για τα πρώτα 150,24 χλμ των επτά ειδικών διαδρομών της πρώτης μέρας.

Επτά ε.δ. με μήκος 148,96 χλμ περιλαμβάνει και η δεύτερη μέρα του αγώνα, ενώ την τελευταία μέρα θα γίνουν μόνο 3 ε.δ.  με 60,69 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του  αγώνα είναι 1016,84 χλμ, με 359,89 χλμ ε.δ., όμως ο σχεδιασμός του είναι αρκετά περίεργος και «ριψοκίνδυνος» από οργανωτικής πλευράς. Και αυτό γιατί ενώ οι ε.δ. του αγώνα είναι 17 κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πόσες διαφορετικές ε.δ. έχει ο αγώνας, μια και πολλές από αυτές χρησιμοποιούν η μία κομμάτια της άλλης.
Παράλληλα υπάρχει μια ε.δ. που χρησιμοποιείται 5 φορές, τρεις προς τη μία κατεύθυνση και 2 προς την αντίθετη. Στο μενού των ε.δ. θα πρέπει να προστεθεί και η υπερειδική που θα είναι η τελευταία ε.δ. κάθε μέρας και που την Παρασκευή και το Σάββατο θα διεξαχθούν νύχτα.     


WRC Mexico 2006Το ενδιαφέρον από πλευράς συμμετοχών θα μονοπωλήσουν βέβαια οι δέκα + δύο εργοστασιακοί οδηγοί των πέντε ομάδων που μετέχουν στο πρωτάθλημα και είναι:

KRONOS TOTAL CITROEN WRT
Οι Sebastien Loeb – Daniel Elena με το Citroen Xsara WRC θα προσπαθήσουν να σπάσουν την κακή τους παράδοση και να τερματίσουν για πρώτη φορά στον αγώνα αυτόν. Θυμίζουμε ότι πέρσι και πρόπερσι ο Γάλλος εγκατέλειψε. Οι Ισπανοί Xavier Pons και Carlos Del Barrio θα είναι το πλήρωμα του δεύτερου αυτοκινήτου της ομάδας που θα διεκδικήσει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Και σε αυτόν τον αγώνα η ομάδα κατεβάζει και τρίτο αυτοκίνητο. Οδηγός ο Daniel Sordo με συνοδηγό τον Marc Marti. Ο νεαρός Ισπανός θα αγωνιστεί στο πρωτάθλημα Junior στην Καταλονία, ενώ στο Ράλι Πορτογαλίας θα κάνει τον πλοηγό με ένα Xsara WRC.

BP FORD WORLD RALLY TEAM
Την καλύτερη προσαρμογή του Marcus Gronholm στο Focus RS ’06 επιζητούσε η ομάδα αμέσως μετά τη Σουηδία. Οκτώ μέρες στην Ισπανία για δοκιμές σε άσφαλτο και χώμα ήταν ότι καλύτερο για τον πρώτο οδηγό της ομάδας που μετράει ήδη 2 στα 2. Ο άλλος οδηγός της ομάδας, ο Miko Hirvonen, δεν ακολούθησε την αποστολή μια και αυτός είχε δοκιμάσει το RS ’06 για ένα τριήμερο στο Chateau Lastours, αμέσως μετά το Μόντε. Και οι δύο οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους ένα ολοκαίνουργιο Ford Focus RS ’06.

SUBARU WORLD RALLY TEAM
Αναστάτωση επικρατεί στην ομάδα καθώς μετά από 17 χρόνια παρουσίας στην αγωνιστική ομάδα της Subaru, ο David Lapworth απομακρύνεται. Ο διάδοχός του, Richard Taylor, θα αναλάβει μετά τον αγώνα του Μεξικό. Στην ομάδα προστέθηκε χθες και ο πρώην αρχιμηχανικός της Peugeot, Francois-Xavier Demaison, που ίσως λύσει το πρόβλημα με το αυτοκίνητο του Solberg, που ακόμα πονοκεφαλιάζει την ομάδα. Ο Petter Solberg πάντως αισιοδοξεί να επαναλάβει τον περσινό του θρίαμβο εδώ και ο Chris Atkinson να αποδείξει ότι δίκαια είναι το Νο 2 της ομάδας.

OMV PEUGEOT NORWAY TEAM
Σταθερή αξία ο Manfred Stohl, ελπίζει σε μια καλή εμφάνιση με το δυσκολοδήγητο 307 WRC. Αισιόδοξος είναι και ο Henning Solberg, που στον τρίτο μόλις αγώνα της ομάδας πήρε την πρώτη θέση στο Ράλι Νορβηγίας, και μάλιστα με το αυτοκίνητο που είχε τουμπάρει λίγες μέρες πριν στη Σουηδία.   

STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM
Σαφώς πιο άνετα αισθάνεται στο χώμα,  από ότι στις παγωμένες και χιονισμένες ε.δ. των δύο προηγούμενων αγώνων, ο νεαρός επικεφαλής της ομάδας Matthew Wilson. Και ας είναι η πρώτη του φορά στα υψίπεδα του Μεξικό. Στο τιμόνι του δεύτερου εργοστασιακού Ford Focus RS ’05 θα βρεθεί ο Luis Perez Companc. Είναι η πρώτη φορά που ο 34χρονος Αργεντίνος «χρίζεται» σε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος «εργοστασιακός».  Με ένα Focus RS ’05 θα αγωνιστούν, χωρίς όμως να διεκδικούν βαθμούς για την ομάδα και οι Ιρλανδοί Gareth Machale – Paul Nagle.  

H ομάδα της RED BULL SKODA δεν έχει δηλώσει συμμετοχή σε αυτόν τον αγώνα.




Το Πρωτάθλημα των Ν.
Δεκατρείς οδηγοί έχουν δηλώσει συμμετοχή για το πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων παραγωγής (group N), επτά από τους οποίους κάνουν το ντεμπούτο τους στον αγώνα αυτόν, καθώς δεν συμμετείχαν στο Μόντε. Οι επιλογές σε αυτοκίνητα, οι γνωστές δύο: Μitsubishi και Subaru, με την πρώτη να υπερτερεί κατά μία συμμετοχή. Μεταξύ των επτά βρίσκεται ο περσινός πρωταθλητής Toshi Arai, τρεις παλιοί γνώριμοι, οι Αργεντίνοι Gabriel Pozzo, Marcos Ligato και Sebastian Beltran με Mitsubishi Evo IX, ενώ ίδιο αυτοκίνητο θα οδηγήσει και ο Mirco Baldacci.

Αξιοσημείωτο: Αντίπαλος του 28χρονου οδηγού από το San Marino θα είναι, αν και δεν διαγωνίζεται για το πρωτάθλημα παραγωγής, ο 18χρονος αδελφός του Loris Baldacci, που θα αγωνιστεί με ένα Subaru Impreza.

[CatKil]

Φωτογραφίες:
gauloisesracing.com, ford, rally-info.com, rallymexico.com



Βαθμολογία

Κατασκευαστές
BP-Ford World Rally Team 26,
Kronos Citroen World Rally Team 24,
OMV-Peugeot Norway 10,
Subaru World Rally Team 8,
Stobart VK M-Sport Ford Rally Team 7,
Red Bull Skoda Team 3.

Οδηγοί
Gronholm 20,
Loeb 16,
Gardemeister 6,
Carlsson 6,
Stohl, 5
Galli 5,
Sarrazin, 4
Radstrom 4,
Atkinson 3,
Katajamaki 3

Οδηγοί Αυτοκινήτων παραγωγής  
Nutahara 10,
D.Higgins 8,
Al Attiyah 6,
Marrini 5,
Latvala 4.



Downloads - Links
Επίσημο site του αγώνα www.rallymexico.com
www.wrc.com


Διαβάστε ακόμα:
The Marcus show!
Ράλλυ Σουηδίας: Στα χιόνια οι Junior!
WRC: Πρωτιές για Gronholm
Monte Carlo: To WRC ξεκινά...







More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.039358 seconds. ]