Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Dakar 2006: Απο την 7η έως την 12η ειδική!

Dakar 2006 - Stage 12Ειδική 12η – 12/1/2006 Bamako - Labe
Σύνολο 872 χλμ: Aπλή 197 χλμ Ειδική 368 χλμ - Απλή 307 χλμ

Ανατροπές!

Από το Μάλι στην Γουινέα και ο Cyril Despres παίρνει την 4η ειδική. Αλλά μόνο με ένα λεπτό από τον πρωτοπόρο Marc Coma.

Στα αυτοκίνητα όμως, τα πράγματα ήταν δραματικά, αφού ο Stephane Peterhansel έχασε ένα μεγάλο προβάδισμα... και βρίσκεται εκτός βάθρου! Η πρόσκρουση με τον πίσω τροχό σε ένα δέντρο μέσα στην σκόνη, τον αναγκάζει να περιμένει το φορτηγό βοήθειας και να χάσει 3 ώρες!






Στα φορτηγά, αφού ο Vladimir Tchaguine παραμένει πρώτος, προτιμά να αφήνει τον Hans Stacey να αλωνίζει στις ειδικές!

Ο Carlo De Gavardo χάνει πολύ χρόνο (44’) πέφτωντας σε ποτάμι και γεμίζοντας το μοτέρ του νερά. Μπροστά του πέρασε ο αμερικανός Chris Blais που ανέβηκε 4ος γενικής! Τερμάτισε 4ος χθές και 3ος σήμερα! Τρίτος γενικής ο Giovanni Sala, αθόρυβος αλλά σταθερός...


Μοτοσυκλέτες
Chris Blais «Οδήγησα στο ρυθμό μου! Αλλά έπεσα 2 φορές, κάτι ασυνήθιστο για μένα! Η πρώτη τούμπα μάλιστα ήταν πολύ αργή! Τίποτα το σοβαρό. Είναι φανταστικό να είμαι 4ος στο Dakar! Μέσα σε 1 ειδική κέρδισα 2 θέσεις λόγω του ποταμού!»

Cyril Despres « Στις απλές ο κόσμος χιλιάδες!... Υπέροχη χώρα! Τα ποτάμια τίποτα σοβαρό, ίσα να δροσίσω τα πόδια μου... Ξέρω ότι δεν μπορώ εύκολα να κερδίσω τον χαμένο χρόνο... Αλλά όντας 2ος στον αγώνα με τόσα προβλήματα υγείας είναι επιτυχία!»



ΕΙΔΙΚΗ
1 DESPRES (FRA)  KTM 04:52:14
2 COMA (ESP)  KTM 00:01:45
3 BLAIS (USA)  KTM 00:02:29
4 DE AZEVEDO (BRE)  KTM 00:03:01
5 STREET (USA)  KTM 00:06:43
6 RODRIGUES (POR)  YAMAHA 00:07:35
7 VILADOMS (ESP)  KTM 00:08:34
8 GONCALVES (POR)  HONDA 00:11:51
9 VINTERS (LET)  KTM 00:15:31
10 FRETIGNE (FRA)  YAMAHA 00:15:57

ΓΕΝΙΚΗ
1 COMA (ESP)  KTM 47:01:21
2 DESPRES (FRA)  KTM 00:32:39
3 SALA (ITA)  KTM 01:45:15
4 BLAIS (USA)  KTM 02:06:50
5 DE GAVARDO (CHI)  KTM 02:26:55
6 ULLEVALSETER (NOR)  KTM 03:04:49
7 DUCLOS (FRA)  KTM 03:58:35
8 DE AZEVEDO (BRE)  KTM 04:07:00
9 CASTEU (FRA)  KTM 05:30:06
10 RODRIGUES (POR)  YAMAHA 06:12:28

Αυτοκίνητα
Ο Luc Alphand είδε τον παράδεισο μπροστά του! «Στόχος μου ήταν να πιάσω τον Giniel, για να αυξήσω και να διασφαλίσω την διαφορά μας. Από τότε που στούκαρα σε δέντρο 2 μέρες πριν, δεν πίστευα στη νίκη.
Πρώτα από όλα είναι απογοητευμένος που η Mitsubishi έχασε ένα αυτοκίνητο σήμερα. Υπάρχουν μόνο 2 ειδικές, έχω 20 λεπτά προβάδισμα, αλλά ένα λάστιχο, ένα δέντρο, μια πέτρα, οτιδήποτε μπορεί να συμβεί. Κακά τα ψέματα!
Σίγουρα είμαι χαρούμενος που πήρα κεφάλι, αν και ο Peter είναι χάλια...»

Ο Stephane Peterhansel όντως είναι χάλια... «Είμαι απογοητευμένος, αλλά είναι λιγότερο από αυτό που έπαθα στο Sharm-el-Sheikh πριν 3 χρόνια...
Πάντως το αμάξι τώρα καταστράφηκε»

ΕΙΔΙΚΗ
1 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI 04:22:46
2 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA)  BMW 00:00:56
3 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN 00:03:21
4 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN 00:04:32
5 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN 00:06:56
6 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI 00:08:04
7 VIGOUROUX (FRA) / WINOCQ (FRA)  CHEVROLET 00:08:18
8 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID 00:08:31
9 SAINZ (ESP) / SCHULZ (ALL)  VOLKSWAGEN 00:10:48
10 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID 00:12:08

ΓΕΝΙΚΗ
1 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI 46:25:52
2 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN 00:20:31
3 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI 01:20:46
4 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI 02:51:05
5 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN 02:59:53
6 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID 03:44:53
7 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN 05:05:06
8 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN 07:59:28
9 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA)  BMW 08:05:10
10 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID 08:12:25


Φορτηγά
ΕΙΔΙΚΗ
1 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN 05:41:02
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ 00:12:26
3 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 00:18:36
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA 00:37:02
5 ECHTER (ALL) / GOBEL (ALL) / VAN DOOREN (HOL) MAN 00:48:37
ΓΕΝΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 61:20:49
2 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN 03:00:58
3 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ 03:35:24
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA 05:16:25
5 SUGAWARA (JAP) / HAMURA (JAP)  HINO 08:52:27






Dakar 2006 DuclosΕιδική 11η – 11/1/2006 Kayes - Bamako

Σύνολο 705 χλμ: Aπλή 50 χλμΕιδική 231 χλμ - Απλή 424 χλμ

Αφρο θρίαμβος!
Δεύτερη μέρα στο Μάλι και ο «τοπικός» αφρο-γάλλος Alain Duclos κερδίζει την ειδική! Ο Marc Coma αυξάνει την διαφορά του, πάνω από 30’ από τον Cyril Despres.

Στα αυτοκίνητα ο νοτιοαφρικανός Giniel De Villiers καταφέρνει να επαναλάβει τον θρίαμβο της περσινής χρονιάς κερδίζοντας στο Bamako.

Ο Stephane Peterhansel χάνει έδαφος από τον Luc Alphand αφού μένει στην σκόνη του Sousa για 130 χλμ και χάνει την ψυχραιμία του!

Η Kleinschmidt εγκαταλείπει μετά από πρόσκρουση σε δέντρο... Στα φορτηγά 3η νίκη για τον Hans Stacey.

Alain Duclos «Ένα όνειρο πραγματώνεται... Δυνατό συναίσθημα να κερδίζεις ειδική... μέσα στο σπίτι σου! Την αφιερώνω στους γονείς μου... Θα περιμένω να τους δω και μετά θα κλάψω!
Το τερέν είναι αυτό ακριβώς που μου αρέσει! Τα ξέρω τα μέρη, τα γυρνούσα με ένα αυτόματο όταν ήμουν πιτσιρίκι. Υπάρχουν πολλές τρύπες!
Όλα πήγαν καλά!»

[Doc]
Μοτοσυκλέτες
ΕΙΔΙΚΗ
1 DUCLOS (FRA)  KTM 03:16:40
2 COMA (ESP)  KTM +01:27
3 STREET (USA)  KTM +06:39
4 BLAIS (USA)  KTM +08:24
5 DE AZEVEDO (BRE)  KTM +09:36
6 DE GAVARDO (CHI)  KTM +10:04
7 VINTERS (LET)  KTM +10:44
8 VILADOMS (ESP)  KTM +12:23
9 DESPRES (FRA)  KTM +13:04
10 RODRIGUES (POR)  YAMAHA +13:38

ΓΕΝΙΚΗ

1 COMA (ESP)  KTM 42:07:22
2 DESPRES (FRA)  KTM +34:24
3 SALA (ITA)  KTM +01:07:01
4 ULLEVALSETER (NOR)  KTM +01:41:16
5 DE GAVARDO (CHI)  KTM +01:43:52
6 BLAIS (USA)  KTM +02:06:06
7 DUCLOS (FRA)  KTM +03:37:53
8 DE AZEVEDO (BRE)  KTM +04:05:44
9 RODRIGUES (POR)  YAMAHA +04:06:38
10 CASTEU (FRA)  KTM +05:00:20


Αυτοκίνητα

ΕΙΔΙΚΗ
1 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN 03:07:01
2 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN +05:33
3 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +06:03
4 SAINZ (ESP) / SCHULZ (ALL)  VOLKSWAGEN +08:33
5 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA)  BMW +09:49
6 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +11:19
7 COX (AFS) / PITCHFORD (AFS)  BMW +12:36
8 VIGOUROUX (FRA) / WINOCQ (FRA)  CHEVROLET +15:13
9 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +18:02
10 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +18:26

ΓΕΝΙΚΗ
1 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI 41:37:57
2 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +25:09
3 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +42:19
4 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +01:37:51
5 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +03:18:06
6 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +03:57:54
7 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +05:05:17
8 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN +08:20:05
9 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +08:29:03
10 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA)  BMW +08:29:23



ΦΟΡΤΗΓΑ
ΕΙΔΙΚΗ
1 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN 04:20:15
2 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +06:41
3 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ +11:10
4 ECHTER (ALL) / GOBEL (ALL) / VAN DOOREN (HOL) MAN +24:02
5 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +33:52

ΓΕΝΙΚΗ

1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 55:21:11
2 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +03:19:34
3 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +03:41:34
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +04:57:59
5 LOPRAIS (CZE) / GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +07:20:21




Ειδική 10η – 10/1/2006 Kiffa - Kayes

Σύνολο 333 χλμ: Aπλή 1 χλμΕιδική 283 χλμ - Απλή 49 χλμ

Το τοπίο αλλάζει! Ο Peterhansel κυριαρχεί!
Κανείς δεν είχε κέφι σήμερα το πρωί στην εκκίνηση... Για τις μοτοσυκλέτες η ειδική γίνεται απλή. Στα αυτοκίνητα ο αγώνας συνεχίζεται... 40’ φτάνει η διαφορά του γάλλου Peterhansel από τον ομόσταυλό του σκιέρ Luc Alphand που χτύπησε σε δέντρο και καθυστέρησε. Ο Carlos Sainz ξανακερδίζει ειδική...
Ο Giniel De Villiers παραμένει η μεγάλη ελπίδα της Volkswagen
Cyril Despres «Δύσκολο να οδηγάς τέτοιες διαδρομές...»

Αυτοκίνητα
Stephane Peterhansel: «Η διαδρομή άλλαξε εντελώς! Στενοί δρόμοι μέσα σε δάση, πρέπει να είσαι προσεκτικός! Οι δρόμοι είναι γεμάτοι παγίδες.

Ο Nani Roma τερματίζει 2ος! «σκοπός μου το βάθρο...»

Luc Alphand:
«προσπάθησα να κερδίσω έδαφος αλλά... έτσι είναι το παιχνίδι... συμφωνώ ότι έτσι είναι το παιχνίδι... κι αν το συτγκρίνουμε με το αντίστοιχο των μοτοσυκλετών... δεν πάθαμε τίποτα!

[Doc]

ΕΙΔΙΚΗ
1 SAINZ (ESP) / SCHULZ (ALL)  VOLKSWAGEN 03:28:34
2 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +04:08
3 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI +04:58
4 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +06:48
5 KLEINSCHMIDT (ALL) / PONS (ITA)  VOLKSWAGEN +08:06
6 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +09:41
7 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +11:23
8 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +13:59
9 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA)  BMW +19:55
10 GACHE (FRA) / GARCIN (FRA)  BUGGY +25:46

ΓΕΝΙΚΗ
1 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI 38:09:58
2 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +40:04
3 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +01:03:17
4 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +01:35:24
5 KLEINSCHMIDT (ALL) / PONS (ITA)  VOLKSWAGEN +01:59:32
6 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +03:21:02
7 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +04:+26
8 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +05:14:56
9 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +07:25:20
10 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN +08:35:30

Φορτηγά
ΕΙΔΙΚΗ
1 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN 04:31:00
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +01:44
3 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ +23:42
4 LEIHENER (ALL) / BAUMANN (ALL) / GOLDBERG (ALL) MAN +35:41
5 ECHTER (ALL) / GOBEL (ALL) / VAN DOOREN (HOL) MAN +43:30
ΓΕΝΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 50:49:46
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +03:18:52
3 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +03:30:44
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +05:02:28
5 LOPRAIS (CZE) / GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +06:04:43


 





9 Ειδική -  9/1 Nouakchott - Kiffa

Σύνολο 874 km: Απλή 30 kmΕιδική 599 km - Απλή 245 km

Ο θάνατος χτυπάει την πόρτα...

Η τελευταία ειδική στην Μαυριτανία σημαδεύτηκε από το μαύρο χρώμα του θανάτου, για μια ακόμη φορά...
Άτυχος ήταν ο Andy Caldecott που στα 41 του χρόνια, στο 3ο του Dakar, έχασε οριστικά την μάχη...  Στις 11:31 το πρωί, στο 250km, μια σφοδρή πρόσκρουση μετά από πτώση, του επέφερε ακαριαίο θάνατο.

Οι γιατροί δεν μπόρεσαν να κάνουν τίποτα, αν και ήρθαν άμεσα.  Ο αυστραλός ήταν 5ος γενικής το 2005, και τώρα 10ος, έχοντας κερδίσει και την τελευταία του ειδική στο Μαρόκο.  Η Μαυριτανία όμως... ήταν ο φόβος και ο τρόμος για πολλούς... Στο αγωνιστικό κομμάτι  ο Despres κερδίζει την ειδική, μειώνοντας λίγο ακόμη από τον πρωτοπόρο Coma, ενώ ο Isidre Esteve Pujol μετά από δύο πτώσεις φεύγει από τον αγώνα με ελικόπτερο, ευτυχώς χωρίς ανησυχία για την υγεία του. Ο Peterhansel αυξάνει την διαφορά του από τον Alphand και τους λοιπούς, ενώ στα φορτηγά ο Kabirov διέλυσε το φορτηγό του και περιμένει βοήθεια...

Η μεγαλύτερη ειδική του αγώνα, με πολλούς αμμόλοφους κι αρκετές δυσκολίες. Πολλή η πέτρα παράλληλα, που κούρασε αναβάτες και οδηγούς. Τα οχήματα ξεκίνησαν με αντίστροφη σειρά για δεύτερη φορά.

Εν τω μεταξύ, εκτός από την ποινή που έριξε τον 3ο γενικής Pujol 5ο, ποινές χρόνου δόθηκαν και σε πολλούς άλλους αναβάτες που έχασαν ένα κρυφό σημείο GPS στην 8η ειδική. Ανάμεσά τους οι Jean De Azevedo, Andy Caldecott, Michel Gau and David Frétigné. Το ¼ των μοτοσυκλετών που ξεκίνησαν σήμερα εγκατέλειψαν... μένοντας ουσιαστικά μόνο 74 στον αγώνα...

Andy Caldecott

Μοτοσυκλέτες
Τρίτος γενικής έχει ανέβει ο Giovanni Sala, αφού εκτός από την εγκατάλειψη του Isidre Esteve στο 350 km της ειδικής, και ο De Gavardo έμεινε πίσω λόγω ποινής τους για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας των 160 km/h. Είναι πλέον σχεδόν σίγουρο, ότι η νίκη θα πάει σε έναν από τους δύο πρωτοπόρους...

Μεγαλειώδης εμφάνιση από τον Despres, αλλά κι ο Coma δεν τον άφησε να ροκανίσει πολλή από την διαφορά τους. Ο I.E.Pujol χειρουργήθηκε λόγω ρήξης σπλήνα και είναι πλέον καλά...

"Είμαι πολύ λυπημένος" είπε ο Cyril Despres "Δεν ήξερα καλά τον Andy αλλά τον σεβόμουν. Ήμασταν κομμάτι της ίδιας οικογένειας. Έχουμε δουλέψει στην ασφάλεια. Φοράμε προστατευτικά κολάρα, τα οποία πρέπει να εξελίξουμε επιπλέον για να αποφεύγουμε τα ατυχήματα αυτού του είδους. Αλλά οδηγώντας μοτοσυκλέτα είναι σαν να βρισκόμαστε πάνω σε boxing ring. Μερικές φορές πέφτεις και ξανασηκώνεσαι αμέσως... Άλλοτε ο αντίπαλος είναι δυνατότερος. Αυτή τη φορά ο αντίπαλος νίκησε... Δυστυχώς δεν ελέγχουμε τα πάντα... "

Σκληρά τα νέα και για τον Marc Coma που ήταν στην ίδια ομάδα με τον Andy. "Είμαστε αναγκασμένοι να υποφέρουμε κάτι τέτοια, αλλά είναι πολύ δύσκολο. Θυμάμαι το χαμόγελο του Andy, και ένα σωρό άλλα πράγματα. Ο Andy έκανε αυτό που αγαπούσε και μοιραζόταν το πάθος του με μας"

ΕΙΔΙΚΗ
1 DESPRES (FRA)  KTM 07h55’48”
2 COMA (ESP)  KTM +04’07”
3 RODRIGUES (POR)  YAMAHA +07’00”
4 SALA (ITA)  KTM +12’43”
5 ULLEVALSETER (NOR)  KTM +19’36”
6 VILADOMS (ESP)  KTM +23’10”
7 DE GAVARDO (CHI)  KTM +27’33”
8 DE AZEVEDO (BRE)  KTM +33’35”
9 BLAIS (USA)  KTM +34’40”
10 GONCALVES (POR)  HONDA +36’30”

ΓΕΝΙΚΗ
1 COMA (ESP)  KTM 38h49’15”
2 DESPRES (FRA)  KTM +22’47”
3 SALA (ITA)  KTM +53’04”
4 ULLEVALSETER (NOR)  KTM +1h27’42”
5 DE GAVARDO (CHI)  KTM +1h35’15”
6 BLAIS (USA)  KTM +1h59’09”
7 CASTEU (FRA)  KTM +3h36’06”
8 DUCLOS (FRA)  KTM +3h39’20”
9 RODRIGUES (POR)  YAMAHA +3h54’27”
10 DE AZEVEDO (BRE)  KTM +3h57’35”

Dalar 2006

Αυτοκίνητα

Δεν υπήρξε αυτοκίνητο που να μην κόλλησε τουλάχιστον 4 φορές!

Και από τους γρήγορους, κανένας δεν απέφυγε το κλατάρισμα! Ο Stephane Peterhansel κυριάρχησε πάλι, κάνοντας το μοναδικό ρεκόρ των 51 νικών σε ειδικές σε Dakar. "Αυτό το σκέλος αναμενόταν και ήταν το δυσκολότερο του αγώνα. Δεν ξέρω βέβαια πως θα είναι τα πράγματα στην Γουινέα, αλλά σίγουρα μέχρι τώρα ήταν η δυσκολότερη... Οι αμμόλοφοι δεν ήταν τόσο μεγάλοι, αλλά η άμμος ήταν πολύ μαλακιά και δύσκολη. Πολλές φορές χρησιμοποιήσαμε τα φτυάρια και τις σχάρες μας. Ήταν μία πραγματική μέρα Dakar! Με αρκετά δύσκολο προσανατολισμό λόγω των νέων κανονισμών, πολύ camel grass...
Πέρυσι, μετά από αυτό το σκέλος πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Meoni... Τι τραγική σύμπτωση... Προσπαθούμε να βελτιώσουμε την ασφάλεια, αλλά το Dakar παραμένει ένας επικίνδυνος αγώνας, ειδικά για τους αναβάτες. Δύσκολο να το εξηγήσεις... Είδα τον Andy στο έδαφος, σε σημείο θεωρητικά ακίνδυνο... Όταν τον είδα, κατάλαβα ότι είναι σοβαρά... ήταν στο μυαλό μου σε όλη την ειδική... Σοκαριστήκαμε όλοι!"

Ο Luc Alphand πάλεψε, αλλά δεν μπόρεσε να χτυπήσει τον ομόσταυλό του, κυρίαρχο του παιχνιδιού. "Οδηγήσαμε γρήγορα, αλλά ήταν πολύ δύσκολα! Αλλά αυτή είναι η δουλειά! Παίρνουμε μέρος σε ένα παιχνίδι με ανταγωνισμό, και προσπαθούμε να διασκεδάσουμε. Κανείς μας δεν σκέφτεται τον κίνδυνο. Είναι μακράν πιο επικίνδυνο για τις μοτοσυκλέτες... Ο Andy έπεσε σε ένα εύκολο κομμάτι. Ίσως ήταν η σκόνη... Δυστυχώς δεν είναι ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος. Τουλάχιστον πέθανε σε αυτό που αγαπούσε...

Τα σοφότερα λόγια όμως τα είπε ο Bruno Saby "... τα Rally raid είναι ένα εγωιστικό σπορ. Δεν είναι καθόλου καλό δώρο για τις οικογένειές μας... Ειλικρινά θαυμάζω τις οικογένειές μας που αποδέχονται τον τρόπο ζωής μας... "

ΕΙΔΙΚΗ
1 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI 6h52’45”
2 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +08’44”
3 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +28’
4 KLEINSCHMIDT (ALL) / PONS (ITA)  VOLKSWAGEN +49’58”
5 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +52’39”
6 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN +58’18”
7 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +1’06’59”
8 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +1’15’02”
9 317 GACHE (FRA) / GARCIN (FRA)  BUGGY +1h17’53”
10 311 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +1h58’19 “

ΓΕΝΙΚΗ
1 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI 34h36’26”
2 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +09’16”
3 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +54’16”
4 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +1h36’14”
5 KLEINSCHMIDT (ALL) / PONS (ITA)  VOLKSWAGEN +1h56’24”
6 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +2h48’42”
7 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +3h19’12”
8 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +3h55’43”
9 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +5h08’31”
10 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN +8h14’35”



ΦΟΡΤΗΓΑ
Ο Firdaus Kabirov είχε μια σφοδρή κρούση από προσγείωση από αμμόλοφο, περίμενε το φορτηγό υποστήριξης και έχασε πολλή ώρα και κάθε ελπίδα να χτυπήσει τον Chagin που επέστρεψε στις νίκες και βρίσκεται πολύ κοντά σε έναν ήρεμο αγώνα μέχρι την νίκη. Το ίδιο και ο ολλανδός Stacey που τούμπαρε σε ένα πονηρό κατέβασμα...

ΕΙΔΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 10h07:41"
2 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +33'44"
3 MACIK (CZE) / FAJTL (CZE)  LIAZ +1h07'43"
4 SUGAWARA (JAP) / SUZUKI (JAP)  HINO +1h09'30"
5 LOPRAIS (CZE)  GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +1h10'39"

ΓΕΝΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 45h55'04"
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +3h40'50"
3 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +3h54'26"
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +4h41'26"
5 LOPRAIS (CZE) / GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +5h24'31"


ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΗ
10/1 Kiffa - Kayes
Σύνολο 333 km. Απλή 1 km – Ειδική 283 km - Απλή 49 km

Η επόμενη ειδική μέσα στο Mali, ακυρώνεται για τις μοτοσυκλέτες και γίνεται απλή, εις μνήμην του Andy Caldecott.

[Δημήτρης -DOC- Αθανασουλόπουλος]





Dakar 2006 - Stage 88η μέρα - 7 Ιανουαρίου 2006 – Ειδική 8η: Atar - Nouakchott
568 χλμ: Απλή 34 χλμ Ειδική 508 χλμΑπλή 26 χλμ

Στον βάλτο της... άμμου...

Στο πρώτο μέρος της η διαδρομή, ο δρόμος έχει πολύ αέρα και περνά μέσα από φαράγγια και ξεροπόταμους. Άλλη μια δύσκολη, μαραθώνια ειδική πριν το rest day, όπου ξεκαθάρισαν ακόμη περισσότερο τα πράγματα!

Μετά τα ζικ ζακ, η έκταση απλώνει, η διαδρομή γίνεται γρήγορη και προκαλεί τους γρήγορους... Αλλά η υπερβολική αυτοπεποίθηση κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις... Η κόλαση ήρθε αργότερα...

Ένα δύσκολο σημείο στο Road Book βάλτωσε πολύ κόσμο εκεί γύρω στο 240 χλμ, ενώ ένα κρυφό σημείο από όπου έπρεπε να περάσουν οι αγωνιζόμενοι, τους ταλαιπώρησε αρκετά στην πλoήγηση.

Άθλος για τον Despres που πήρε άριστα 10’ σε αυτό το τομέα και μείωσε από τον πρωτοπόρο Coma, αν και την ειδική κέρδισε ο Castau, ενώ ο γκουρού της Μαυριτανίας Peterhansel, αν και κόλλησε... πέρασε πρώτος γενικής – στο λεπτό με τον ομόσταυλο Luc Alphand, με νικητή της ειδικής τον Magnaldi.

Οι εγκαταλείψεις πολλές! Σχεδόν οι μισοί αγωνιζόμενοι θα συνεχίσουν στο δεύτερο μισό του αγώνα! Και για αυτό αρκούσαν μόνο δυο μέρες.

Στην Μαυριτανία. Οι έμπειροι έτριβαν τα χέρια τους για το ξεσκαρτάρισμα που έμελλε να γίνει, την στιγμή που οι ερασιτέχνες έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ, κολλημένοι κάπου στη μέση του πουθενά, στον βούρκο της άμμου νυχτιάτικα, περιμένοντας για βοήθεια.

Οι ζημιές πολλές αλλά σημαντικότερη αυτή της διαλυμένης ψυχολογίας, της ήττας από την έρημο, της συντριβής από την ήττα... Σε μια μεγάλη προσπάθεια, σε ένα τεράστιο εγχείρημα, μπαίνει τελεία!

Μοτοσυκλέτες
Ο David Casteu κέρδισε την ειδική, πηγαίνοντας από κοντά στον Despres, περισσότερο για υποστήριξη: «Φτάνοντας στο rest day έχοντας κερδίσει ειδική είναι φανταστικό! Είχα ένα κλατάρισμα κι έπρεπε να το επισκευάσω. Μετά έπιασα τον Cyril, του οποίου η πλοήγηση ήταν τέλεια, μέχρι τον τερματισμό» Η πρώτη μου νίκη στο Dakar!»

2ος  ο αμερικανός Chris Blais που έχασε τον ομόσταυλό του (εγκατάλειψη...) «Είχα κοιλόπονο από την αρχή και σταμάτησα στο 60 χλμ... Μετά οδήγησα στο ρυθμό μου, κι έκανα την δική μου πλοήγηση. Διασκέδασα στους αμμόλοφους. Είδα τον Cyril να επιστρέφει από ένα σημείο, κι έτσι δεν χάθηκα πουθενά!»

3ος ο Cyril Despres αισθάνεται ανακουφισμένος που έφτασε ως την... ξεκούραση. «Σήμερα σκεφτόμουν να τα παρατήσω. Υποφέρω και από μια τενιντίτιδα! Ο μόνος λόγος που συνεχίζω είναι για την μνήμη του Fabrizio Meoni... Είναι το μόνο μου κίνητρο... Είχα και μια πτώση... Ο πόνος σήμερα με εξάντλησε! Ψυχολογικά και σωματικά Ήταν υπερβολικός. Οι αντίπαλοί μου έχασαν σήμερα περίπου 15’ Αυτό δείχνει ότι τίποτα δεν έχει κριθεί. Είναι μια αχτίνα ελπίδας... »

Ο Isidre Estve Pujol ήταν 4ος, αν και μια πτώση του στοίχισε ένα σπασμένο RB. Έκανε όλη την ειδική ακολουθώντας ίχνη... Έπιασε τον Coma, ευτυχώς, και συνέχισε σωστά.

Ο Marc Coma, 5ος σήμερα, καλά κρατεί... Όλοι οι αναβάτες πάντως συγχαίρουν τον Despres για την απόδοσή του. Ο De Gavardo χρεώνεται 1 ώρα ποινή, και πέφτει από 3ος, 5ος γενικής!

4ος ο Sala. O Fretigne όχι μόνο έχασε κάθε ελπίδα για διάκριση, όχι μόνο ΔΕΝ είναι το πρώτο Yamaha, αλλά έδωσε την ευκαιρία στην Honda να είναι η 2η εταιρία στον αγώνα...
Οι απανωτές του πτώσεις και ένα στην κυριολεξία διαλυμένο Yamaha τον έχουν καταβάλει...

Casteu


ΕΙΔΙΚΗ
1 CASTEU (FRA)  KTM 05h55:55”
2 BLAIS (USA)  KTM +02’13”
3 DESPRES (FRA)  KTM +02’17”
4 ESTEVE PUJOL (ESP)  KTM +06’58”
5 COMA (ESP)  KTM +08’02”
6 CALDECOTT (AUS)  KTM +08’47”
7 RODRIGUES (POR)  YAMAHA +09’51”
8 VINTERS (LET)  KTM +11’24”
9 VILADOMS (ESP)  KTM +12’16”
10 DE AZEVEDO (BRE)  KTM +13’52”

ΓΕΝΙΚΗ
1 COMA (ESP)  KTM 30h49’20”
2 ESTEVE PUJOL (ESP)  KTM +06’23”
3 DESPRES (FRA)  KTM +26’54”
4 SALA (ITA)  KTM +44’28”
5 DE GAVARDO (CHI)  KTM +1h11’49”
6 ULLEVALSETER (NOR)  KTM +1h12’13”
7 CASTEU (FRA)  KTM +1h21’16”
8 BLAIS (USA)  KTM +1h28’36”
9 DUCLOS (FRA)  KTM +2’42:50”
10 CALDECOTT (AUS)  KTM +2’47:29”


Αυτοκίνητα
Ο Thierry Magnaldi με το Buggy κερδίζει την ειδική, όπως είχε πει το πρωί στην ομάδα του! Ο ομόσταυλος Jean-Louis (Schlesser) δεν μπόρεσε να ακολουθήσει όταν τον περάσανε. Τα λιγότερα κολλήματα ήταν αυτά που μέτρησαν τελικά...

Ο Stephane Peterhansel θα κέρδιζε την ειδική αν δεν κολλούσε κι αυτός για ώρα... « Την πατήσαμε όταν χάσαμε τον σωστό δρόμο στους αμμόλοφους και κολλήσαμε... Χάσαμε 15’ +ένα u-turn κάπου που χαθήκαμε... Πάντως, η κατάσταση ως έχει είναι ότι καλύτερο για μας. Είχαμε προβλήματα στο Μαρόκο, αλλά η Μαυριτανία μας ‘έκατσε’. Η διαφορά με τον Luc είναι ελάχιστη. Θα μπορούσαμε να είχαμε διαφορά 15’ αλλά ας μην είμαστε αχάριστοι... Τουλάχιστον περιορίσαμε την μάχη μεταξύ μας... Πάντως πρέπει να υπολογίζουμε και τον έμπειρο Giniel (De Villiers)

4ος ο Nani Roma «Πάντα κάνεις λάθη σε τέτοιες μεγάλες ειδικές... Αρκεί αν τα καταλαβαίνεις και να τα αναλύεις... Σήμερα την πατήσαμε σας... βλάκες! Αλλά έτσι είναι ο αγώνας! Στο Μαρόκο όλοι μπορούν να οδηγήσουν γρήγορα... Αλλά στην Μαυριτανία κρίνονται όλα...»

Ο 5ος σήμερα Luc Alphand ταλαιπωρήθηκε κι αυτός στους αμμ΄.ολοφους, γεγονός είναι πάντως πως χάρη στον Peter τα έχει καταφέρει τόσο καλά στην Μαυριτανία...

ΕΙΔΙΚΗ
1 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID 05h00’56”
2 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI +06’52”
3 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +06’52”
4 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +07’55”
5 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +10’36”
6 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +26’16”
7 SABY (FRA) / PERIN (FRA)  VOLKSWAGEN +31’09”
8 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +34’38”
9 LOCATELLI (FRA) / HAQUETTE (FRA)  BOWLER +34’39”
10 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +46’24”

ΓΕΝΙΚΗ
1 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI 27h43’41”
2 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +32”
3 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +26’16”
4 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +43’35”
5 KLEINSCHMIDT (ALL) / PONS (ITA)  VOLKSWAGEN +1h06’26”
6 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +1h33’40”
7 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +1h45’21”
8 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN +2h12’13”
9 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN +3h10’12”
10 KAHLE (ALL) / SCHUENEMANN (ALL)  HONDA +6h03’22”


Φορτηγά
Για μια ακόμη φορά ο Vladimir Tchaguine κολλάει στην άμμο για πολλή ώρα και έχασαν 52’!
Δύο συνεχόμενες ειδικές χαμένες, και το προβάδισμα εξανεμίζεται αν και υπάρχει! Η ειδική πάει στον Firdaus Kabirov «Ήταν μια καλή ειδική για εμάς, δεν κάναμε λάθη, ακολουθώντας κατά γράμμα το RB, κι όχι ψάχνοντας για τα σημεία. Τελικά δούλεψε αυτό το σύστημα...»

ΕΙΔΙΚΗ
1 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ 05h53’01”
2 STACEY (HOL)  GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +05’25”
3 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ +51’56”
4 MOLINA (FRA) / FLASSEUR (FRA) / GRODZKI (FRA) RENAULT +10:58”
5 LOPRAIS (CZE) / GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +1h11’29”

ΓΕΝΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 35h47’23”
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +30’32”
3 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +44’54”
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +4h07’42”
5 LOPRAIS (CZE) / GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +4h13’52”



Rest Day...
Μέρα ξεκούρασης, απολογισμού, διαλογισμού, ανασυγκρότησης δυνάμεων... Μείνετε συντονισμένοι για το παρασκήνιο...

Επόμενη ειδική:
STAGE 9 – 9/1 Nouakchott - Kiffa
Σύνολο 874 km. Απλή 30 km - Ειδική 599 km – Απλή 245 km

Μείνετε κοντά μας για να ζήσετε και να μάθετε μέσα από τις σελίδες του Off-Road.gr, του "ειδικού" τόπου για τα Rally Raid, τα πάντα για τον Βασιλιά των αγώνων του είδους!

[Δημήτρης -DOC- Αθανασουλόπουλος]





Dakar 2006 - Zouerat - Atar6 Ιανουαρίου 2006 – Ειδική 7η: Zouerat - Atar
521 χλμ: Απλή 10 χλμ Ειδική 499 χλμΑπλή 12 χλμ

Άρχισε το... ξεσκαρτάρισμα...

Ο σωστός προσανατολισμός, τα δυνατά αυτοκίνητα και η εμπειρία στους μαλακούς αμμόλοφους έπαιξε σήμερα τον σημαντικότερο ρόλο στην πρώτη πραγματικά δύσκολη και πολύπλοκη ειδική.

Όλοι μα όλοι οι αναβάτες δυσκολεύτηκαν, όλα τα αυτοκίνητα κόλλησαν, άλλα λίγες άλλα περισσότερες φορές. Οι σχάρες και οι ρυμουλκήσεις είχαν την τιμητική τους, οι μηχανικοί δούλεψαν υπερωρίες, και τα Mitsubishi και ειδικά ο Peterhansel έκαναν την αντεπίθεσή τους!

Ο Coma, βλέπει τον τίτλο πιο κοντά από ποτέ, αν και ο Carlo De Cavardo κέρδισε και πάλι ειδική. Ο Despres αντέχει αν και πάει απλώς για τερματισμό, ο Fretigne είχε μια δυνατή κρούση...

Ο Tchaquine ΔΕΝ κερδίζει ειδική!

Dakar 2006 - KTM - SalaΜοτοσυκλέτες
Παράταση δόθηκε στον χρόνο τερματισμού της ειδικής, για να μην εγκαταλείψουν πολλά πληρώματα. Μέχρι το πρωί τερμάτιζαν!

Αν δεν ξέρεις να ξεκολλήσεις το όχημα από την άμμο τα πράγματα είναι δύσκολα! Η καθυστέρηση μπορεί να είναι από 10’ έως και 2 ώρες!

Η διαδικασία εκκίνησης αντιστράφηκε, με τους τελευταίους να ξεκινάνε πρώτοι! Ο Carlo de Gavardo είχε τις λιγότερες ατυχίες κερδίζοντας την ειδική: «Σήμερα συνειδητοποιήσαμε πόσο δύσκολο μπορεί να είναι το Dakar. Πέτρα, αμμόλοφοι και camel grass. Η ειδική απαιτούσε πολλές σωματικές δυνατότητες. Με την πρώτη μπορούσα να δω τον Coma. Ήθελα να τον πιάσω, αλλά έπεσα!
Τίποτα σοβαρό. Δεν επιτρέπεται κανένα λάθος!
Πρέπει να μένεις συγκεντρωμένος μέχρι το τέλος. Σήμερα νίκησα χάρη στο μηχανικό μου Roberto και στον Jordi Arcarons. Κάθε μέρα που παίρνω το μηχανάκι, ξέρω ότι θα είναι άριστα προετοιμασμένο. Μου δίνει αυτοπεποίθηση να οδηγήσω για την νίκη»

Ο Marc Coma φαίνεται να κάνει τον πιο μυαλωμένο αγώνα: «Σήμερα υπέφερα, αλλά και διασκέδασα. Με την αντίστροφη διαδικασία εκκίνησης συνειδητοποιείς πόσος κόσμος είναι στον αγώνα! Και πόσα ίχνη! Αλλά δεν μπορείς να τα εμπιστευτείς. Όλα καλά, μόνο ένα σκασμένο λάστιχο!
Συνέχισα το σκέλος έτσι, χωρίς σημαντικό πρόβλημα. Όλα καλά στην ομάδα και σε μένα.»

3ος ήταν ο Gio Sala, σε μια ακόμη καλή εμφάνιση. Πιο πίσω ο Isidre Esteve «Κουράστηκα πολύ, ήταν δύσκολα. Πολύ off road. Είμαι ευχαριστημένος με την 4η θέση καθώς θα ξεκινήσω σε καλή θέση στην αυριανή τεράστια ειδική πριν το rest day. Θα έχω την ευκαιρία να επιτεθώ. Μετά, θα υπάρχουν 2 ακόμη ειδικές στην Μαυριτανία που πιστεύω ότι θα κριθεί ο αγώνας. Σήμερα έπεσαν πολλοί αναβάτες και προσπάθησα να... μην έχω την ίδια τύχη. Σήμερα ζήτησα από τον David Casteu να μείνει μαζί μου για παν ενδεχόμενο και μου έκανε το χατίρι. Έτσι έκανε και ο Michel Gau με τον Cyril.
Ήταν δύσκολη μέρα για τον Cyril. Ακόμη κι αν έχασε πολύ χρόνο, το σημαντικότερο είναι να καταφέρει να φτάσει στο Atar απόψε... Ο ώμος του θα καλυτερεύει και πιστεύω να ξαναβρεί σιγά σιγά τον ρυθμό του.»

5ος τερμάτισε ο Pal Anders Ullevalseter «Εξαιρετικό αποτέλεσμα για μένα. Γιατί δεν μπορώ να ακολουθήσω το ρυθμό των πρωτοπόρων. Έτσι, τακτική μου ήταν να τους ακολουθώ και να εκμεταλλευτώ οποιαδήποτε ευκαιρία μου δοθεί αν έχουν πρόβλημα. Προσπάθησα να αποφύγω τα λάθη.
Δεν ήταν εύκολο, και στην αρχή μπερδεύτηκα με κάποια ίχνη και έχασα 2 λεπτά. Μετά είδα και τον Fretigne πεσμένο, βεβαιώθηκα ότι ήταν οκ, και συνέχισα. Αλλά πιο προσεκτικά. Σκοπός μου είναι να γυρίσω πίσω σε... ένα κομμάτι – όχι όπως πέρυσι...»

Ο Cyril Despres ήταν μόλις 9ος : «Ειλικρινά πίστευα ότι το πρωί δεν θα μπορούσα να οδηγήσω... Αλλά ο πόνος είναι ανεκτός, αν και πονάει ο σβέρκος μου και άλλοι μυς. Οδηγώ πιο σιγά, φοβάμαι τους κραδασμούς. Στους αμμόλοφους οδηγώ καθιστός. Και τα καταφέρνω. Ευχαριστώ τους γιατρούς της οργάνωσης. Έκαναν καλή δουλειά για να μπορέσω να τρέξω σήμερα.
Ένας δημόσιος υπάλληλος με τον ίδιο τραυματισμό θα έπαιρνε ένα μήνα αναρρωτική. Άλλοι ιδιώτες αναβάτες βρίσκονται πάντως σε χειρότερη μοίρα. Στην Λισσαβόνα ήθελα να κερδίσω τον αγώνα. Σίγουρα τίποτα δεν έχει κριθεί οριστικά, αλλά...
Πάντως είμαι ευχαριστημένος. Η πτώση είναι μέρος του παιχνιδιού. Και πρέπει να το δεχτείς. Αν όχι, σημαίνει ότι πιστεύεις ότι είσαι πιο σκληρός από την άμμο και την έρημο... Κι αν πιστεύεις κάτι τέτοιο, δεν αξίζει ούτε καν να ξεκινήσεις τέτοιο αγώνα.»

Dakar 2006 - Casteu - Despres


ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ
ΕΙΔΙΚΗ 7η
1 DE GAVARDO (CHI)  KTM 06h28’11”
2 COMA (ESP)  KTM +01’27”
3 SALA (ITA)  KTM +02’00”
4 ESTEVE PUJOL (ESP)  KTM +04’29”
5 ULLEVALSETER (NOR)  KTM +13’56”
6 DE AZEVEDO (BRE)  KTM +17’12”
7 CALDECOTT (AUS)  KTM +20’28”
8 FRETIGNE (FRA)  YAMAHA +23’12”
9 DESPRES (FRA)  KTM +30’23”
10 BETHYS (FRA)  HONDA +32’29”

ΓΕΝΙΚΗ
1 COMA (ESP)  KTM 24’45’23
2 DE GAVARDO (CHI)  KTM +04’30”
3 ESTEVE PUJOL (ESP)  KTM +07’27”
4 DESPRES (FRA)  KTM +32’39”
5 SALA (ITA)  KTM +38’23”
6 CALDECOTT (AUS)  KTM +46’44”
7 ULLEVALSETER (NOR)  KTM +54’37”
8 FRETIGNE (FRA)  YAMAHA +56’13”
9 DE AZEVEDO (BRE)  KTM 01h22’17”
10 CASTEU (FRA)  KTM 01h29’18”



Αυτοκίνητα
Η Mitsubishi και οι 10 τίτλοι στον αγώνα έδειξαν τα δόντια τους... Τα οχήματά τους, Pajero Evo 4, είναι κατά γενική ομολογία ότι καλύτερο για τέτοιου είδους εδάφη, σκληρά... όντας «μαλακά», ενώ η αξιοπιστία τους είναι δοκιμασμένη.

Βλέποντας τα πλάνα του Eurosport με τους Alphand και Peter να χοροπηδούν σαν κατσίκια πάνω στα στούμπια των camel grass, νόμιζες ότι θα σπάσουν! Αλλά δεν... Απλώς 4 κολλήματα είχε ο 2ος Alphand: «Οδηγήσαμε τάπα σήμερα! Όταν ο Peter με πέρασε, εντυπωσιάστηκα! Απλώς μπόρεσα να τον ακολουθήσω, τίποτα περισσότερο... Άνοιγε τη διαδρομή στο μεγαλύτερο μέρος, κάτι το οποίο προτίμησα, καθώς δεν είμαι τόσο καλός κι έμπειρος σε αυτό...
Δεν είχαμε μια συγκεκριμένη στρατηγική. Κόλλησα στους λόφους 70km πριν το τέλος της ειδικής. Αποθαρρύνθηκα, καθώς έχασα πάνω από 10’. Βρίσκομαι μπροστά στην γενική, αλλά είναι νωρίς ακόμη για να κρίνουμε... Μπορείς εύκολα να χάσεις διαφορά 15’. Αύριο πρέπει να πιάσω τον Peterhansel νωρίς αν θέλω να κρατήσω τον καλό ρυθμό του...»

Dakar 2006 - MitsubishiΟ Stephane Peterhansel είναι ο άνθρωπος που με τις περισσότερες νίκες από τον καθένα στον συγκεκριμένο αγώνα έχει τεράστια εμπειρία που μέτρησε! «Πολύ καλή μέρα αλλά όχι τέλεια! Έκανα λάθη, στο τέλος ιδίως της ειδικής, αλλά τουλάχιστον έχω ανέβει 2ος. Ήταν σημαντικό να μπω στην 3άδα εδώ στην Μαυριτανία. Είχα κλατάρισμα στο 400 km, κόλλησα αργότερα, έχασα χρόνο. Δίστασα για λίγο στο 330 km.
Όταν δεν χάνεσαι στην έρημο, τα πας περίφημα στην πλοήγηση την οποία θεωρείς εύκολη. Ήδη έχασα 18’ στο Μαρόκο από ένα μεγάλο λάθος. Η Μαυριτανία είναι η αγαπημένη μου, άνοιξα την ειδική την περισσότερη ώρα, ιδίως από την στιγμή που πέρασα τον Luc. Δεν είχα πρόβλημα με σκόνη!
Μένω λίγο έκπληκτος με την διαφορά μου με τους άλλους αντίπαλους. Πίστευα ότι θα υπήρχε πιο σκληρός  ανταγωνισμός και μικρότερες διαφορές. Αύριο η μάχη θα ξαναγίνει σκληρή. Όλα είναι δυνατά. Η 50ή μου νίκη σε ειδική φτάνει το ρεκόρ του Vatanen. Υπέροχο, καθώς ο Ari (Vatanen) ήταν ένα είδωλο για μένα από τότε που ήμουν παιδί».

3η η Jutta Kleinschmidt που αποδεικνύεται σε έναν από τους μεγάλους πρωταγωνιστές του αγώνα για συνεχή φορά: «Είχαμε προβληματάκια. Μας έσκασε 3 φορές το λάστιχο, μείναμε από ρεζέρβα, κι έτσι μετά έπρεπε να κόψουμε ρυθμό για να μην μας σκάσει κι άλλο! Έπρεπε να φουσκώνουμε και να ξεφουσκώνουμε τα λάστιχα ανάλογα με το έδαφος. Είμαι πολύ χαρούμενη που τελικά χάσαμε μόνο τόσο λίγο χρόνο! Ξέχωρα από αυτό, χαθήκαμε στην αρχή της ειδικής. Τίποτα σοβαρό...»

4ος ο μέχρι χθες πρωτοπόρος στην γενική, Νοτιοαφρικανός Giniel De Villiers: «Ήταν τα δυσκολότερα μέχρι τώρα... Χαθήκαμε στο 100 km με τον Schlesser. Είχαμε πολλές δυσκολίες, στο να βρούμε το σωστό δρόμο Αλλά όταν τον βρήκαμε, οδηγήσαμε πολύ γρήγορα. Πολύ camel grass που ταλαιπωρεί πλήρωμα και οχήματα. Αλλά είναι μέρος του παιχνιδιού...
Αύριο θα ανοίξουν τα Mitsubishi την διαδρομή. Αυτό θα αλλάξει τις συσχετίσεις και το παιχνίδι»

5ος ήταν ο Nani Roma: «Όχι σπουδαία μέρα, αλλά θα μπορούσε να είναι και χειρότερη. Έκανα λάθη στην πλοήγηση, έχασα χρόνο, ειδικά όταν κόλλησα στους λόφους οδηγώντας κοντά στον Sainz. Είμαι ακόμη έκπληκτος με το αποτέλεσμα ως οδηγός αυτοκινήτου, καθώς είναι δύσκολο για μένα να οδηγώ αυτοκίνητο σε τέτοια εδάφη με camel grass.
Όταν άλλαξα από τις μοτοσυκλέτες για τα τετράτροχα, ήξερα ότι είχα να μάθω πολλά. Είμαι και μεγαλόσωμος, και δεν χωράω... Έκανα μετατροπές στην θέση οδήγησης».

Ο Carlos Sainz τερμάτισε τελικά 6ος την ειδική κι έπεσε στην κατάταξη: «Αυτό το σκέλος ήταν το δυσκολότερο για δύο βασικούς λόγους: Πρώτον κόλλησα στους λόφους κι έχασα 30’ για να βγω μέτρο προς μέτρο! Δεύτερον, χάλασε το υδραυλικό τιμόνι 80 km πριν το τέλος της ειδικής και μου πρήστηκαν τα χέρια! Ήταν απαίσιο! Θα ξαναεπιτεθώ αν έχω την ευκαιρία...»

Dakar 2006 - Cupertino


AYTOKINHTA
ΕΙΔΙΚΗ 7η
1 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI 05h52’18”
2 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI +04’23”
3 KLEINSCHMIDT (ALL) / PONS (ITA)  VOLKSWAGEN +11’49”
4 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +16’29”
5 AL ATTIYAH (QAT) / GUEHENNEC (FRA)  BMW +33’12”
6 SAINZ (ESP) / SCHULZ (ALL)  VOLKSWAGEN +34’44”
7 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +40’43”
8 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID 01h14’24”
9 KAHLE (ALL) / SCHUENEMANN (ALL)  HONDA 01h35’57”
10 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL)  NISSAN 01h36’13”

ΓΕΝΙΚΗ
1 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA)  MITSUBISHI 22h32’41
2 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA)  MITSUBISHI +03’12
3 KLEINSCHMIDT (ALL) / PONS (ITA)  VOLKSWAGEN +05’58
4 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE)  VOLKSWAGEN +10’04
5 SAINZ (ESP) / SCHULZ (ALL)  VOLKSWAGEN +28’41
6 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA)  MITSUBISHI +45’44
7 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +01h09’01
8 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA)  SCHLES-FORD-RAID +01h43’44
9 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL)  VOLKSWAGEN 02h15’25
10 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA)  BMW 02h18’57

Φορτηγά
Ο Tchaquine κόλλησε σε αμμόλοφο κι έχασε πάνω από 90’. Δεν είχε όμως καθόλου άγχος, χαλάρωσε, ξεκόλλησε και άνοιξε το γκάζι τέρμα για να καλύψει ότι μπορούσε! Τελικά έχασε μόνο 40’ σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Νικητής λοιπόν ήταν ο Ολλανδός Hans Stacey με το ΜΑΝ: «Είμαι πολύ χαρούμενος σήμερα καθώς είναι η 2η νίκη μου στο Rally, και η πρώτη μου με την ομάδα. Δεν ήταν εύκολα. Στην μισή σχεδόν ειδική πηγαίναμε με τον Tchaguine.
Μετά κάναμε ένα λάθος στην πλοήγηση που μας στοίχισε μισή ώρα. Μετά κάναμε τον αγώνα μας χωρίς να σκεφτόμαστε τον ανταγωνιστή μας. Ατυχώς κολλήσαμε τρεις φορές σε μαλακή άμμο. Όταν ξαναμπήκαμε στην διαδρομή είδαμε τον Kabirov και τον περάσαμε. Τότε υπολογίσαμε ότι ο Tchagine ήταν μακράν μπροστά. Μετά είχαμε κλατάρισμα, μας πέρασε ξανά ο Kabirov. Μετά οδηγήσαμε γρήγορα, για να τον πιάσουμε. Το καταφέραμε. Όταν έφτασα στην κατασκήνωση πληροφορήθηκα ότι είχα κερδίσει το σκέλος, αφού ο Tchaguine κόλλησε. Κι έχασε 40’»

ΦΟΡΤΗΓΑ
EIΔΙΚΗ 7H
1 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN 08h25’05”
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +02’29”
3 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +10’14”
4 LOPRAIS (CZE) / GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +26’37”
5 ECHTER (ALL) / GOBEL (ALL) / VAN DOOREN (HOL) MAN +37’46”

ΓΕΝΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 29h02’26”
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +01h22’28”
3 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +01h31’25”
4 LOPRAIS (CZE) / GILAR (CZE) / LOPRAIS (CZE) TATRA +01h54’19”
5 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +03h15’19”



Επόμενη ειδική:
STAGE 8 – Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2006 Atar - Nouakchott
Σύνολο: 568 km Απλή 34 km  - Ειδική 508 km - Απλή 26 km

Στο πρώτο μέρος της η διαδρομή, ο δρόμος έχει πολύ αέρα και περνά μέσα από φαράγγια και ξεροπόταμους. Άλλη μια δύσκολη, μαραθώνια ειδική πριν το rest day, όπου θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα ακόμη παραπάνω! Οι αγωνιζόμενοι θα νιώθουν ως μπαλάκια του paintball ενάντια σε βράχια...
Μετά τα ζικ ζακ, η έκταση απλώνει, η διαδρομή γίνεται γρήγορη και προκαλεί τους γρήγορους... Αλλά η υπερβολική αυτοπεποίθηση κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις...

[Δημήτρης -DOC- Αθανασουλόπουλος]


Φωτογραφίες: H.Peuker, Volkswagen, DPPI, Mitsubishi Motors, Schlesser Adventures, Gauloises Racing, D. Kraft, P.Batini, Αρχείο Off-Road.gr


Διαβάστε ακόμα:

Dakar 2006: Απο τη Λισσαβόνα έως ... την 6η ειδική!

Dakar 2006: Εξαιρετικό Rally Raid!
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πρώτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Δεύτερο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Τρίτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Τέταρτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πέμπτο μέρος

Το Dakar 2006 πλησιάζει....
Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα τα οχήματα...
,
Το DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!
Το Dakar 2006 θα ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!
O Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...

Off-Road.gr Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!

Η ιστορία του Paris - Dakar: 1977-2004

Dakar 2005: Επιτέλους Dakar!

Dakar.com





















More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.026510 seconds. ]