| |
Τα
γουρουνάκια είναι φτιαγμένα για
χοντρό παιχνίδι και δεν υπάρχει περίπτωση να μην τα συμπαθήσετε από την
πρώτη κιόλας βόλτα.
Χιόνια, παραλίες, δάσος και πετρώδη εδάφη είναι το
ψωμοτύρι τους.
Ταυτόχρονα
μερικά βγάζουν κι αριθμό και κυκλοφορούν
νόμιμα στον δρόμο με δύο άτομα.
Δεν είναι αυτοκίνητα. Δεν είναι μοτοσυκλέτες!
Έχουν όμως στοιχεία κι
από τις μεν και από τα δε. Ανάλογα με τον προορισμό τους οι γουρούνες
κατατάσσονται σε 3 κατηγορίες.
Σπορ (έχει επικρατήσει να λέγονται
quads), Γενικής Χρήσης (στα αγγλικά atv ή utility) και μικρά τετράτροχα
κατάλληλα για εισαγωγή στον χώρο (entry level).
Τα τετράτροχα χοιρίδια έχουν αρχίσει να κατακλύζουν την Ελλάδα, ενώ
έχουν πλέον αποκτήσει και δύο δικά τους πρωταθλήματα!
Ας δούμε τις
κατηγορίες τους.
Quad
Η σπορ κατηγορία αποτελείται από Quads (από το γαλλικό Quadricycle) που
έχουν φτιαχτεί με σκοπό την συμμετοχή σε αγώνες αλλά και την διασκέδαση
του αναβάτη.
Εδώ συναντούμε οχήματα που έχουν μεγάλη ιπποδύναμη, με μονοκύλινδρο
κινητήρα (εξαίρεση αποτελεί το Kawasaki KFX 700 με κινητήρα V-2) που
συνήθως προέρχεται από μοτοσυκλέτα ΜΧ ή On-Off.
Ποιοτικές αναρτήσεις συμπληρώνουν το πακέτο. Δυο αμορτισέρ μπροστά κι
ένα πίσω, κεντρικά τοποθετημένο.
Τα ελαστικά είναι χαμηλού προφίλ.
Η μετάδοση γίνεται με αλυσίδα στους 2 πίσω τροχούς, και βοηθούμενα κι
από τον άκαμπτο πίσω άξονα τα quads στρίβουν με απολαυστική
πλαγιολίσθηση.
Όπως στις μοτοσυκλέτες, υπάρχει συμπλέκτης στο χέρι, και 5 ή έξι
ταχύτητες. Το γκάζι όμως είναι σε μορφή σκανδάλης κάτω από το δεξί
γκριπ!
Στα καθαρόαιμα MX δεν υπάρχει όπισθεν για λόγους εξοικονόμησης βάρους.
Αν όμως θέλετε να κινηθείτε σε μονοπάτι ή δάσος, η όπισθεν θεωρείται
απαραίτητη.
ATV
Η κατηγορία γενικής χρήσης (Utility) απαρτίζεται από ATV που
προορίζονται για γεωργικές και αγροτικές εργασίες, για κυνήγι ή
εκδρομές.
Τα Utility ATV συνήθως έχουν αυτόματο κιβώτιο ενώ πολύ σπάνια διαθέτουν
ταχύτητες.
Στα «σοβαρά» μοντέλα μπορούμε να επιλέξουμε
ανάμεσα σε κίνηση 2x4 και 4x4, κοντό και μακρύ κιβώτιο, ενώ πολλά
διαθέτουν και επιλογή για μπλοκέ μπροστινό διαφορικό.
Τα κορυφαία
μοντέλα διαθέτουν ανεξάρτητη ανάρτηση και στους 4 τροχούς. Η τελική
μετάδοση εδώ γίνεται με άξονα.
Οι τροχοί είναι μεγαλύτεροι σε διαστάσεις από τα sport, ενώ η
ιπποδύναμη μικρότερη αφού το ζητούμενο είναι η μεγάλη ροπή στρέψης στις
χαμηλές στροφές.
Τα ελαστικά έχουν πολύ υψηλό προφίλ.
Υπάρχουν γενναίες
σχάρες μπρος-πίσω και κοτσαδόρος που συνδυάζεται με δυνατότητα έλξης
μεγάλου φορτίου. Το παιχνίδι δεν είναι το δυνατό σημείο των ATV, ενώ
αντίθετα αποτελούν απίθανα εξερευνητικά οχήματα τα οποία κινούνται μεν
με χαλαρούς ρυθμούς, δεν σταματούν όμως πουθενά.
Τα μικρά
Τα μικρά τετράτροχα (entry level) έχουν μικρές διαστάσεις, κι είναι
κατάλληλα για μια πρώτη επαφή με τον χώρο.
Για παιδιά αλλά και για
μεγάλους.
Με κυβικά που ποικίλουν από 50 έως 250 και αυτόματο συνήθως κιβώτιο, η
δύναμη τους δεν τρομάζει, αλλά είναι αρκετή για παιχνίδι, ενώ η
ικανότητα κίνησης σε δύσβατα εδάφη παραμένει ικανοποιητική.
Υπάρχουν σε
εκδόσεις ATV με σχάρες και περισσότερο χρηστικό χαρακτήρα, αλλά και σαν
Quads με επιθετική σχεδίαση και το παιχνίδι στην καρδιά.
Γουρούνια στην άσφαλτο;
Ας περάσουμε τώρα στην έγκριση τύπου, την έκδοση πινακίδας και στα
ελληνικά τεκταινόμενα.
Με τον φόβο των μηνύσεων για τυχόν ατυχήματα, οι
τέσσερις μεγάλοι κατασκευαστές έχουν από κοινού αποφασίσει να μην
βγάζουν άδεια κυκλοφορίας στα ATV τους για τον δρόμο.
Αυτό φαίνεται να
αλλάζει, σιγά-σιγά, τουλάχιστον στη χώρα μας. Έτσι, η Kawasaki βγάζει
πλέον 3 μοντέλα με αριθμό, κι η Yamaha ετοιμάζει να βγάλει πινακίδες
στο Raptor 350.
Τυχεροί οι «μικροί» που δεν δεσμεύονται από τέτοιες
συμφωνίες. Έτσι, βγάζουν κανονικά έγκριση τύπου για τα ATV τους, με
αριθμό κυκλοφορίας.
Τα ATV που βγάζουν αριθμό οδηγούνται με δίπλωμα μοτοσυκλέτας και
παίρνουν νόμιμα και συνεπιβάτη. Εξαίρεση αποτελούν τα οχήματα της
Arctic Cat που θέλουν δίπλωμα αυτοκινήτου.
Σύντομα αναμένουμε στη χώρα
μας την αμερικάνικη Polaris και την καναδέζικη Bombardier. Αναμείνατε
στο site για περισσότερα νέα.
Οι εταιρείες που φέρνουν ATV στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι οι εξής:
Aeon
www.aeonmotor.com.tw, Καραθανάσης ΑΕ
Ταιβανέζικη εταιρεία. Τα Revo και τα Cobra είναι sport quads, ενώ τα
Overland ATV γενικής χρήσης. Όλα βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας.
Revo 50
|
1.900 ευρώ |
Revo 100 |
2.250 ευρώ |
Overland 125 |
2.990 ευρώ |
Cobra Sporting 125 |
2.600 ευρώ |
Overland 180 |
3.100 ευρώ |
Cobra RS180 |
3.070 ευρώ |
|
Amstrong
www.amstrong.com.tw, Φώτης Λέκας
Από την Ταιβάν. Σπορ μικρά quads. Βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας. Αλλιώς
γνωστά κι ως AMS.
DN 50E |
1.850 ευρώ |
DN100E |
2.100 ευρώ |
|
Aprilia
www.aprilia.com, Aprilia Hellas
Τα Quasar είναι τα sport quads της ιταλικής Aprilia, τα οποία δεν είναι
άλλα από τα Aeon Revo και Cobra με διαφορετικά ρούχα. Βγάζουν αριθμό
κυκλοφορίας.
Quasar 50 |
2.670 ευρώ |
Quasar 180 |
3.000 ευρώ |
Quasar 180 Grip |
3.150 ευρώ |
|
Arctic
Cat
www.arctic-cat.com, Αφοι. Δημητρόπουλοι
Η αμερικάνικη Arctic Cat ειδικεύεται στα μεγάλα και ποιοτικά ATV, ενώ
διαθέτει κι ένα sport quad που ουσιαστικά είναι ένα Suzuki LTZ 400 με
πιο επιθετικά πλαστικά. Όλα βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας.
300 4x4 |
10.550 ευρώ |
400 4x4 |
11.870 ευρώ |
500 4x4 |
13.280 ευρώ |
500 4x4 TRV |
13.870 ευρώ |
500 4X4 TBX |
13.870 ευρώ |
650 4X4 |
14.810 ευρώ |
400 DVX |
9.950 ευρώ |
400 DVX Street Legal |
10.500 ευρώ |
|
Daytona,
www.pgo.com.tw, Γκοργκόλης Α.Ε.
Η Daytona διαθέτει την σειρά X-Rider, σε τρία μοντέλα, τα οποία
ακολουθούν σπορ γραμμή και βγάζουν και αριθμό. Τα Quad είναι κατασκευής
P.G.O. ενώ στη χώρα μας υπάρχουν και σε έκδοση με το logo της Nipponia.
X-Rider 50 |
2.039 ευρώ |
X-Rider 110 |
2.229 ευρώ |
X-Rider 150 |
2.909 ευρώ |
|
Derbi
www.derbi.com,
Μπογδάνης ΑΕ, Autoline SA
Η Ισπανική Derbi μπαίνει κι αυτή στο παιχνίδι. Το μικρό DFW 50, και τα
200 και 250 βασίζονται σε ταϊβανέζικα μοντέλα με αλλαγές σε πλαστικά
και περιφερειακά. Βγάζουν αριθμό.
DFW 50 |
2.290 ευρώ |
DXR 200 |
3.800 ευρώ |
DXR 250 |
4.880 ευρώ |
|
Dinli
www.dinli.com.tw, Καραθανάσης ΑΕ
Τα τερατάκια (Beast) της ταϊβανέζικης Dinli είναι τα σπορ μοντέλα της
εταιρείας, ενώ τα Helix είναι γενικής χρήσης. Με αριθμό. Η Dinli
πρόσφατα αγόρασε την χρεοκοπημένη Cannondale κι έτσι καρπώθηκε
τεχνολογία αιχμής σε μεγάλα quad. Περιμένουμε κορυφαία Sport Quad μέσα
στο 2005.
Beast 50 |
2.050 ευρώ |
Beast 100 |
2.195 ευρώ |
Helix 50 |
2.200 ευρώ |
Helix 100 |
2.345 ευρώ |
Helix 150 |
2.900 ευρώ |
|
Gas-Gas
www.gasgasmotos.es, Χ. Τασούλης & Σία ΟΕ
Τo 450 ήταν το πρώτο πολεμικό quad με αριθμό κυκλοφορίας στην Ελλάδα.
Τώρα θα του κάνουν παρέα το Yamaha Raptor 350 και το Kawasaki KFX 400.
Όλα τα Gas-Gas φοράνε ποιοτικά και κορυφαία αξεσουάρ κι είναι έτοιμα
για αγώνα και νίκη χωρίς καμία αλλαγή.
Wild 50 |
6.480 ευρώ |
Wild 240 |
8.600 ευρώ |
Wild 300 |
9.460 ευρώ |
Wild 300 όπισθεν |
9.650 ευρώ |
Wild 450 |
10.600 ευρώ |
|
Honda
powersports.honda.com/atvs, Γενική Αυτοκινήτων ΑΕΒΕ
Η Honda φέρνει Quad και ATV κατά παραγγελία. Δεν βγάζουν αριθμό.
|
Kawasaki
www.kawasaki.com/atv, Teomoto A.E.
Τρία από τα ATV της Kawasaki βγάζουν πλέον αριθμό, ενώ η εταιρεία
εισάγει τα ATV της KL αλλά και της Masai τα οποία έχουν όλα έγκριση
τύπου και κυκλοφορούν νόμιμα και στο δρόμο. Τα τρία μοντέλα της
Kawasaki που βγάζουν αριθμό με ανάλογη αύξηση της τιμής είναι τα
ΚVF 360 4x4 |
10.400 ευρώ |
KLF 300 |
8.950 ευρώ |
KFX 400 |
9.500 ευρώ |
|
Ο
παρακάτω πίνακας έχει τιμές για τα Kawasaki που δεν
βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας.
KFX 50 |
2.560 ευρώ |
KFX 250 |
6.900 ευρώ |
KFX 300 |
7.600 ευρώ |
KFX 400 |
8.700 ευρώ |
KFX 700 V-Force |
11.300 ευρώ |
KLF 250 |
5.750 ευρώ |
KVF 360 |
7.600 ευρώ |
KVF 360 4x4 |
8.800 ευρώ |
KVF 700 4x4 |
11.600 ευρώ |
|
KL
Hammer 50 |
2.290 ευρώ |
Hammer 125 LX |
3.490 ευρώ |
Hammer 200 |
3.950 ευρώ |
Snake 50 |
2.190 ευρώ |
Snake 250 |
4.690 ευρώ |
Masai
K50 |
1.490 ευρώ |
L50 |
2.190 ευρώ |
L100 |
2.390 ευρώ |
L150 |
2.690 ευρώ |
|
Kymco
www.kymco.com.tw, Moto Trend A.E.
Στην κατηγορία των Utility ATV, η Kymco φέρνει τα Mxer αλλά και τα πιο
καινούργια και ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένα MXU. Τα KXR ανήκουν στα Quad.
Βγάζουν αριθμό. Η Kymco είναι ο βασιλιάς της Ταϊβάν όσον αφορά την
ποιότητα και την σοβαρότητα της εταιρείας.
:
MXer 50 |
2.420 ευρώ |
MXer 125 |
3.700 ευρώ |
MXer 150 |
3.835 ευρώ |
KXR 250 |
5.550 ευρώ |
MXU 250 |
5.345 ευρώ |
|
Linhai
www.linhaigroup.com, Φώτης Λέκας
- Καραθανάσης ΑΕ
Η Κινέζικη Linhai τώρα και στην χώρα μας με το τανκ 260. Βγάζει αριθμό,
έχει γενναίο μέγεθος ενώ διαθέτει απίστευτα αξεσουάρ, όπως η φουσκωτή
οροφή που γεμίζει με αέρια από την εξάτμιση! Περιμένουμε πώς και πώς το
νέο 520.
|
Polaris
http://thewayout.polarisindustries.com, American Marine
Σύντομα αναμένουμε δυο ή τρία μοντέλα από την Polaris και στη χώρα μας
με αριθμό κυκλοφορίας. Από ότι ακούγεται όμως, η American Marine δεν θα
εισάγει το κορυφαίο sport Quad που ακούει στο όνομα Predator 500. Για
όσους θέλουν το Predator, ας απευθυνθούν στο κατάστημα On-Off του
Παντελή Κατσάφαρου.
|
Suzuki
www.suzukicycles.com, Σφακιανάκης ΑΕΒΕ
Η Suzuki φέρνει τα σπορ Quad της τα οποία δεν βγάζουν αριθμό.
LT 80 |
2.899 ευρώ |
LTF 160 |
3.750 ευρώ |
LTZ 250 |
6.350 ευρώ |
LTZ 400 |
8.750 ευρώ |
|
Yamaha
www.yamaha-motor.com, Μοτοδυναμική Α.Ε.
Quad και ATV έρχονται κατόπιν παραγγελίας του πελάτη. Επίσης μπορείτε
να τα βρείτε και από μεμονωμένα επίσημα καταστήματα όπως είναι το Moto
Mike και ο Agio Motors. Δεν βγάζουν αριθμό.
Κείμενο:
[Κώστας
Γκαζής]
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος,
Στέλιος Ευφραιμόπουλος, Αρχείο
0-300, Αρχείο Off-Road.gr
|
More articles
|
|
| |
|