Η Yamaha κατοχύρωσε το σύστημα με δίπλωμα
ευρεσιτεχνίας και χρησιμοποιεί μια υδραυλική αντλία που βρίσκετε πάνω
από το κιβώτιο ταχυτήτων και που οδηγείται από μια αλυσίδα σε λουτρό
λαδιού - η αντλία ωθεί το λάδι μέσω rakor υψηλής πίεσης στην μπροστινή
ρόδα. Η ειδική πλήμνη στην μπροστινή ρόδα είναι ένας υδραυλικός
κινητήρας, ο οποίος τίθεται σε κίνηση μέσω της πίεσης του λαδιού. Η
πίεση και συνεπώς η ισχύς έλξης στην μπροστινή ρόδα ποικίλλει ανάλογα
με το ρυθμό της περιστροφής του πίσω τροχού.. Το σύστημα μπορεί
να ρυθμιστεί και εφαρμόζει πάντα την καλύτερη αναλογία της ισχύος
μεταξύ του εμπρός και του πίσω τροχού. Μπορείτε επίσης να ρυθμίσετε το
σύστημα, ανάλογα με τη χρήση της μηχανής και να προσθέσετε περισσότερη
έλξη στον εμπρός τροχό ή λιγότερο.
Μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα έχει ήδη σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία σε
αγώνα Rally όπου και κατέκτησε την πρώτη θέση με τους έμπειρους οδηγούς
Jean-Claude Olivier και David Fretigné. Ο Oliver, ένας μύθος
στον κόσμο των Rallye, θεωρεί ότι η πρόσθετη έλξη του 2- Τrac έδωσε ένα
κέρδος μέχρι και 10 τοις εκατό στην βαθιά άμμο (κρίσιμο σημείο
για έναν αγώνα Rally) και εξεπλάγη με το
πόσο εύκολη είναι η μοτοσυκλέτα στον χειρισμό της.
Είπε: "Υποθέτω ότι το πλεονέκτημα της κίνησης στους δύο-τροχούς πρέπει
να είναι ακόμα μεγαλύτερο για τους αρχαρίους από ότι για τους έμπειρους
οδηγούς. Απλά κλίνετε στην κορυφή της στροφής και το πίσω μέρος της
μοτοσυκλέτας παίρνει αυτόματα την ίδια διαδρομή με τον μπροστινό
τροχό. Συνηθίζεται εύκολα και η οδήγηση γίνεται αρκετά φυσική. Το
σύστημα 2- trac καθιστά το φρενάρισμα ασφαλέστερο και ευκολότερο:
η μοτοσυκλέτα μένει καλά στη γραμμή της κατά τη διάρκεια του
φρεναρίσματος. Ο αναβάτης δεν χρειάζεται να φρεναρίσει μέσα στις
στροφές, αλλά μπορεί να φρενάρει ισχυρότερα και αργότερα πριν στρίψει."
Η Yamaha για
ακόμη μια φορά ανοίγει τον δρόμο σε τεχνολογικές λύσεις ορίζοντας εκ΄
νέου την φιλοσοφία στις εκτός δρόμου μοτοσικλέτες. Άλλωστε η
παντοκρατούσα στους αγώνες rally
ΚΤΜ, περίμενε για πολλά χρόνια την αποχώρηση της Yamaha ώστε να δει μοτοσυκλέτα της να κερδίζει. Τώρα
μένει να δούμε το 2 - Trac στον κορυφαίο αγώνα Paris Dakar και την
απόδοσή του στην άμμο της Αφρικής.... |
Η Öhlins εξέλιξε το
μπροστινό σύστημα
Το ΥΑΜΑΗΑ 2 -Τrac εξελίχθηκε στους αγώνες
|