Η Ford σχεδιάζει να αξιοποιήσει την παγκόσμια υπεροχή της στην αγορά
SUV και να προσφέρει μία ολοκληρωμένη γκάμα ευφυέστερων αυτοκινήτων
για την Ευρώπη.
Το νέο Kuga θα ακολουθήσει το σύγχρονο, καινοτόμο EcoSport, με το
οποίο η Ford εισέρχεται στην κατηγορία μικρών SUV, και το Edge – ένα
μεγαλύτερο, πολυτελέστερο crossover που σημειώνει επιτυχία στη Β.
Αμερική και άλλες αγορές.
Με το νέο Kuga η Ford θέλει να καταρρίψει το μύθο ότι ένα SUV
αδυνατεί να είναι οικολογικό, προηγμένο τεχνολογικά, ικανό και
εξαιρετικό ταυτόχρονα.
Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το ευφυές σύστημα AWD της Ford και το
Curve Control – σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο Torque
Vectoring Control, πετυχαίνουν την καλύτερη οδική συμπεριφορά
στην κατηγορία
Υιοθετησή της πρώτης hands-free πίσω πόρτα στην κατηγορία.
Οι κινητήρες που παρέχουν αισθητά βελτιωμένη απόδοση καυσίμου:
μειώνουν την κατανάλωση βενζίνης κατά 25% οι βενζινοκινητήρες
EcoBoost και κατά 10% οι πετρελαιοκινητήρες
Το νέο Kuga με πέντε αστέρια Euro NCAP διαθέτει Ford SYNC με
Emergency Assistance και Active City Stop
Προσφέρει περισσότερο χώρο αποσκευών, πίσω καθίσματα που
αναδιπλώνονται με μία μόνο κίνηση και πιο αθόρυβη καμπίνα
Το νέο Kuga είναι το πρώτο βήμα στη δέσμευση της Ford να
αξιοποιήσει την παγκόσμια εμπειρία της στην επέκταση της
Ευρωπαϊκής γκάμας της
«Οι Ευρωπαίοι πελάτες έχουν στην καρδιά τους το σημερινό Kuga»
δήλωσε η Barb Samardzich, vice president, Product Development.
«Το νέο Kuga διατηρεί αυτό το χάρισμα και προσθέτει νέες
τεχνολογίες, νέα χαρακτηριστικά και ικανότητες».
Η Ford προβλέπει ότι θα πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο SUV στην
Ευρώπη μέχρι το 2016 και θα αποτελούν τα SUV το 10% όλων των Ford
που θα πουληθούν στην περιοχή. Από το 2008 που λανσάρισε την πρώτη
γενιά Kuga στην Ευρώπη, η Ford έχει πουλήσει πάνω από 300.000
οχήματα.
Η παραγωγή του νέου Kuga έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Ford
στη Βαλένθια της Ισπανίας. Έξι μόλις μήνες αφότου κυκλοφόρησε το
Ford Escape, το αντίστοιχο Kuga στη Β. Αμερική, σημείωσε τις
καλύτερες ετήσιες πωλήσεις όλων των εποχών.
«Βασισμένη στην απαράμιλλη κληρονομιά της η Ford δημιούργησε μία
οικογένεια έξυπνων SUV που απαντά στην αυξανόμενη ζήτηση για τέτοια
οχήματα από τους Ευρωπαίους πελάτες μας» πρόσθεσε η Samardzich.
Κορυφαία οδηγική ικανότητα
Το έξυπνο σύστημα AWD κάνει μία προκαταβολική επανεκτίμηση των
συνθηκών 20 φορές ταχύτερα από όσο το ανοιγόκλειμα των βλεφάρων,
επαναρυθμίζοντας την κατανομή ισχύος AWD ώστε ο οδηγός να
απολαμβάνει το βέλτιστο συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και ελκτικής
πρόσφυσης.
Πρωταρχικός στόχος του συστήματος AWD στις χαμηλές ταχύτητες είναι η
ελκτική πρόσφυση. Με ταχύτητες πάνω από 30 χλμ./ώρα, το AWD είναι
ρυθμισμένο για να βελτιώνει την οδηγική αίσθηση, συμπεριφορά και
απόκριση. Μία μοναδική ένδειξη στο ταμπλό δείχνει στους οδηγούς τις
απαιτήσεις πρόσφυσης κάθε τροχού, ανα πάσα στιγμή.
Σύμφωνα με την εταιρία το Ford Curve Control λειτουργεί σαν
«φύλακας» των οδηγών που εισέρχονται σε μία στροφή με υπερβολική
ταχύτητα. Το σύστημα μετριάζει τη σοβαρή υποστροφή με επιθετικό
φρενάρισμα και μπορεί, εάν ο οδηγός εξακολουθεί να πιέζει δυνατά το
γκάζι, να μειώσει και τη ροπή του κινητήρα.
«Το Curve Control υποστηρίζει τους οδηγούς στην περίπτωση που κάποια
στιγμή έχουν αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα για τις οδικές συνθήκες ή
το είδος του δρόμου» δήλωσε ο Michael Nentwig, assistant chief
programme engineer, C Cars, Ford Ευρώπης.
«Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι μία καμπύλη στον αυτοκινητόδρομο.
Εάν ο οδηγός δεν έχει μειώσει επαρκώς ταχύτητα, το σύστημα μπορεί να
παρέμβει και να επιβραδύνει με ασφάλεια το όχημα μέχρι περίπου 16
χλμ./ώρα το δευτερόλεπτο».
Ο έλεγχος οδικής συμπεριφοράς και στροφών βελτιώνεται με το
αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control που εξελίχθηκε για το
Focus RS.
Έτσι, η γνώριμη οδηγική απόλαυση Ford διασφαλίζεται με ελαφρύ
φρενάρισμα των εσωτερικών τροχών, βοηθώντας τους οδηγούς στις
γρήγορες στροφές.
Καινοτομίες παντού
Το νέο Kuga προσφέρει περισσότερους χώρους από το σημερινό μοντέλο,
ενώ ο χώρος αποσκευών έχει ευκολότερη πρόσβαση. Η πίσω πόρτα
hands-free tailgate της Ford, ανοίγει / κλείνει με μία μικρή κίνηση
του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
Παράλληλα προσφέρει 46-L περισσότερο χώρο αποσκευών από το σημερινό
μοντέλο, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με μία κίνηση.
Τα επίπεδα θορύβων από το δρόμο και τον αέρα έχουν μειωθεί σημαντικά
σε σχέση με του τρέχοντος Kuga με αποτέλεσμα η καμπίνα να είναι από
τις πλέον αθόρυβες στην κατηγορία. Οι βελτιώσεις βασίστηκαν στην
καινοτόμο χρήση ελλειπτικών, ακουστικών καθρεπτών για τη μέτρηση των
εξωτερικών στοιχείων που μπορεί να προκαλέσουν θορύβους και
κραδασμούς μέσα στο αυτοκίνητο.
Από την αρχή, το νέο Kuga σχεδιάστηκε για να είναι όμορφο τόσο από
κοντά όσο και από μακριά. Η ποιότητα εσωτερικού δίνει έμφαση στην
αίσθηση και στην αφή με τη χρήση ενός μαλακού ταμπλό και μαλακών
επενδύσεων στις πόρτες. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην προστασία των
εκτεθειμένων μηχανισμών συγκράτησης σε κινούμενα εξαρτήματα όπως η
πίσω πόρτα, τα αλεξήλια και το ντουλαπάκι. Το νέο Kuga περιλαμβάνει
επίσης ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.
«Εξελίξαμε το αυτοκίνητο με κριτήριο την αύξηση της ευρυχωρίας και
της αεροδυναμικής, της ακρίβειας στην εκτέλεση και της ανώτερης
αίσθησης ποιότητας» δήλωσε ο Martin Smith, executive design
director, Ford Ευρώπης.
Το νέο Ford Kuga λανσάρεται με το παγκόσμιο χρώμα Ginger Ale, μία
κομψή πράσινη απόχρωση που εκφράζει τον ενεργό και δραστήριο
χαρακτήρα του, με πλούσιους σοφιστικέ τόνους που εναρμονίζονται με
το φίνο αστικό περιβάλλον όπου πρόκειται να πουληθούν πολλά
αυτοκίνητα. Το Sterling Grey λανσάρεται επίσης στην Ευρώπη.
Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση
Η νέα έκδοση του Kuga εγγυάται κορυφαία οικονομία καυσίμου χάρη στην
αισθητά βελτιωμένη απόδοση των κινητήρων που, για πρώτη φορά,
υιοθετούν την τεχνολογία EcoBoost. Η κατανάλωση ενός βενζινοκινητήρα
έχει μειωθεί κατά 25% και η κατανάλωση ενός diesel κατά 10%.
Το αυτοκίνητο προσφέρεται με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost που
διατίθεται σε 150 PS FWD με κατανάλωση από 6,6 λίτρ./100 χλμ. και
εκπομπές 154 γρ. CO2/χλμ. και μία έκδοση 182 PS AWD που καταναλώνει
από 7,7 λίτρ./100 χλμ. με εκπομπές 179 γρ. CO2/ χλμ.
Επίσης διατίθεται με έναν 2.0 TDCi Duratorq diesel με 140 PS σε FWD
και AWD εκδόσεις που προσφέρουν από 5,3 λίτρ./100 χλμ. και 139
γραμ.CO2/ χλμ. και μία έκδοση 163 PS με κατανάλωση 5,9 λίτρ./100
χλμ. και 154 γραμ. CO2/ χλμ.
Στοιχεία της ECOnetic Technology της Ford σε όλη την γκάμα
περιλαμβάνουν Eco Mode, Gear Shift Indicator και Active Grille
Shutter που μειώνει την αντίσταση και περιορίζει την κατανάλωση.
Μοντέλα AWD θα διατίθενται με αυτόματα κιβώτια
Σχεδιασμένο για μέγιστη ασφάλεια
Το νέο Kuga αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από το Euro NCAP έχοντας
πετύχει σκορ συνολικής προστασίας 88%, το υψηλότερο όλων των εποχών
για μεσαίο SUV.
Ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας οχημάτων απένειμε στο νέο Kuga τη
διάκριση Advanced για το Ford SYNC με Emergency Assistance. Μετά από
σύγκρουση/ατύχημα του αυτοκινήτου και την ενεργοποίηση ενός
αερόσακου ή του συστήματος διακοπής καυσίμου, η λειτουργεία
Emergency Assistance χρησιμοποιώντας το ενσωματωμένο GPS και τη
συσκευή Bluetooth ενεργοποιεί κλήση επείγουσας ανάγκης παρέχοντας
τις συντεταγμένες GPS στην εκάστοτε τοπική γλώσσα.
Άλλες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού του νέου Kuga είναι Active Park
Assist, Blind Spot Information System, Active City Stop, Lane
Keeping Aid, Lane Departure Warning, Auto High Beam, Driver Alert
και Traffic Sign Recognition.
Οι μηχανικοί της Ford χρησιμοποίησαν ατσάλι υπερ-υψηλής αντοχής στη
δομή του αμαξώματος και μία ειδική ενίσχυση γύρω από την πανοραμική
οροφή για τη διασφάλιση ακαμψίας και αντοχής. Το αυτοκίνητο διαθέτει
επίσης Roll Stability Control και Trailer Sway Control.
«Πρόκειται για την πιο προηγμένη τεχνολογία που έχουμε δημιουργήσει
ποτέ για αυτοκίνητο Ford στην Ευρώπη» δήλωσε ο Michael Nentwig,
assistant chief programme engineer, C Cars, Ford Ευρώπης. «Αυτό
αναβαθμίζει το νέο Kuga σε όλη τη γκάμα – καθώς εξελίσσεται σε ένα
πιο έξυπνο SUV».
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης (FWD/AWD)
Το νέο Ford Kuga είναι διαθέσιμο τόσο με κίνηση στους εμπρός τροχούς
(FWD), όσο και με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD) που βελτιώνει
τη δυναμική οδήγησης στο δρόμο, έχοντας εξαιρετική αίσθηση και
απόκριση.
Το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης του νέου Kuga χρησιμοποιεί έναν
ηλεκτρομαγνητικό μηχανισμό και έναν πολύδισκο συμπλέκτη τοποθετημένο
πριν από το πίσω διαφορικό για να μεταφέρει την κίνηση στους πίσω
τροχούς.
1. Εμπρός ημιαξόνια 2. Κιβώτιο ταχυτήτων 3. Transfer Case (Σύστημα γωνιακής μετάδοσης κίνησης) 4. Κεντρικός άξονας μετάδοσης κίνησης 5. Πίσω ημιαξόνια 6. Πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο τον πολύδισκο
ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη 7. Κινητήρας
Μια ηλεκτρονική μονάδα αξιολογεί διαρκώς τη συμπεριφορά του οχήματος
και αποφασίζει πόση ροπή απαιτείται για κάθε κάθε άξονα σε κάθε
δεδομένη στιγμή.
Όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, η ηλεκτρονική μονάδα ενεργοποιεί τον
ηλεκτρομαγνητικό μηχανισμό και αυτός με τη σειρά του συμπιέζει τους
πολύδισκους συμπλέκτες για να μεταφερθεί ροπή και στον πίσω άξονα.
Το ποσοστό της ροπής που μεταφέρει κάθε τροχός υποδεικνύεται στον
οδηγό από την οθόνη του πίνακα οργάνων.
Εκτός δρόμου, το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης του Kuga μπορεί να
κατανέμει μέχρι και το 100% της κίνησης στους εμπρός ή τους πίσω
τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, ενώ στην
αποτελεσματικότητά του συνεπικουρούν και οι γωνίες
προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής:
Προστασία από υπερθέρμανση
Το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης του νέου Kuga διαθέτει σύστημα
προστασίας από υπερθέρμανση.
Αν κατά τη διάρκεια απαιτητικής εκτός δρόμου κίνησης, ο
ηλεκτρομαγνητικός πολύδισκος συμπλέκτης υπερθερμανθεί, τότε η
ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου «κλειδώνει» τον συμπλέκτη μεταφέροντας
100% ροπή και στον πίσω άξονα.
Αν παρ όλα αυτά η θερμοκρασία συνεχίζει να αυξάνεται, τότε η
ηλεκτρονική μονάδα διακόπτει προσωρινά την λειτουργία του
ηλεκτρομαγνητικού πολύδισκου συμπλέκτη και προειδοποιεί τον οδηγό με
την ένδειξη «Temporarily Disabled» (Προσωρινή απενεργοποίηση του
4WD).
Το σύστημα θα τεθεί ξανά σε λειτουργία μόλις η θερμοκρασία του
συστήματος επανέλθει σε κανονικά επίπεδα. Στην περίπτωση αυτή η
ηλεκτρονική μονάδα θα ενημερώσει τον οδηγό με το μήνυμα «Restored»
(Η λειτουργία του 4WD αποκαταστάθηκε).
Συνίσταται, για πιο γρήγορη επαναλειτουργία του συστήματος, ο οδηγός
να σταματήσει το όχημα σε ασφαλές σημείο και σβήσει τον κινητήρα για
τουλάχιστον 10 λεπτά.
Ηλεκτρικό τιμόνι - EPAS
Tο νέο Ford Kuga διαθέτει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση
(EPAS), παρόμοιο κατασκευαστικά με αυτό των Fiesta, Focus και C-Max.
Για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων αντιδράσεων που νιώθει ο οδηγός
στο τιμόνι σε αυτοκίνητα με υψηλή ιπποδύναμη ή μεγάλο μέγεθος
τροχών, ως επίσης και στις παρακάτω περιπτώσεις:
• Κίνηση σε ανώμαλο οδόστρωμα με διαμήκεις αυλακώσεις
• Επιτάχυνση όταν οι τροχοί πατούν σε οδόστρωμα με διαφορετικό
συντελεστή τριβής
• Έντονη επιτάχυνση/επιβράδυνση
Το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του νέου Ford Kuga διαθέτει ειδική
λειτουργία αντιστάθμισης, εφαρμόζοντας κάθε φορά ροπή υποβοήθησης
ίση και αντίθετης φοράς με αυτή των αντιδράσεων (όμοια με το Focus
ST). Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός του νέου Ford Kuga μπορεί να
απολαμβάνει οδήγηση και απόλυτο έλεγχο σε κάθε περίπτωση.
Σύστημα αναρτήσεων
Η εμπρός και πίσω ανάρτηση του νέου Kuga είναι πανομοιότυπες με
αυτές των Focus και C Max διαθέτοντας κατάλληλες ρυθμίσεις ώστε να
λειτουργούν άψογα με το υπερυψωμένο αμάξωμα, επιτρέποντας την
ανεξάρτητη κίνηση των τροχών και να μην χάνουν ποτέ την επαφή με τον
δρόμο.
Οι εκδόσεις Titanium θα διαθέτουν έναν ειδικό δυναμικό αποσβεστήρα
τοποθετημένο σε ειδική ελαστική βάση επάνω στα εμπρός αμορτισέρ. Ο
δυναμικός αυτός αποσβεστήρας έχει την ικανότητα να ταλαντεύεται σε
συγκεκριμένες συχνότητες εξουδετερώνοντας τον θόρυβο και την
τραχύτητα από τον δρόμο (όμοια με Focus και C-Max)
Ηλεκτρική πίσω πόρτα με λειτουργία Hands-Free (διαθέσιμη μόνο σε συνδυασμό με το σύστημα Key Free)
Η ηλεκτρική πίσω πόρτα μπορεί να διατεθεί με λειτουργία Hands-Free.
Στην περίπτωση αυτή, δύο ειδικοί ογκομετρικοί αισθητήρες
τοποθετούνται πίσω από τον πίσω προφυλακτήρα αναγνωρίζοντας την
πρόθεση του πελάτη να ανοίξει την πίσω πόρτα. Το σύστημα μπορεί να
αναγνωρίσει την «κίνηση» του ποδιού του πελάτη και αυτόματα δίνει
σήμα για να ανοίξει ή να κλείσει η ηλεκτρική πίσω πόρτα.
Σύστημα προστασίας ηλεκτρικής πίσω πόρτας
Η σωστή και ασφαλής λειτουργία Hands-Free της ηλεκτρικής πίσω πόρτας
διασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους:
• Οι ειδικοί ογκομετρικοί αισθητήρες ενεργοποιούνται μόνο από την
«κίνηση» του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα (αντί – για
παράδειγμα – από το πέρασμα μιας γάτας κάτω από το αυτοκίνητο).
• Το άνοιγμα της πόρτας ενεργοποιείται από την «κίνηση» του ποδιού
μόνο στην περίπτωση που τα κλειδιά βρίσκονται εκτός του αυτοκινήτου
(μιας και το σύστημα Key Free χρησιμοποιεί ξεχωριστούς αισθητήρες
για να αναγνωρίζει πότε ένα κλειδί βρίσκεται εντός ή εκτός του
αυτοκινήτου)
Διαθέσιμες εκδόσεις και στάνταρ εξοπλισμός
ΈκδοσηTrend
ESP με ABS και Hill Launch Assist (HLA)
Σύστημα Κατανομής Ροπής (ΤVC)
Σύστημα Ελέγχου της Ταλάντωση του Ρυμουλκούμενου (TSA)
9 αερόσακοι: εμπρός/πλαϊνοί/κεφαλής (εμπρός και πίσω)
και γονάτου οδηγού
Ηχοσύστημα με SYNC (Bluetooth, voice control, USB,
Emergency Assistance call)
Cruise Control με Περιοριστή Μέγιστης Ταχύτητας (Cruise
Control με Speed Limiter)
Ford SYNC με Κλήση Έκτακτης Ανάγκης
Ζάντες ελαφρού κράματος 17” με 5 ακτίνες
Εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος,
θερμαινόμενοι
Πίσω σπόιλερ οροφής
Διπλή απόληξη εξάτμισης
Προβολείς ομίχλης
Κουμπί Εκκίνησης Κινητήρα FordPower με λειτουργία
Εκκίνησης Κινητήρα με ένα Άγγιγμα (OTIS)
Air Condition
Οθόνη πίνακα οργάνων 4 γραμμών με EcoMode και Υπολογιστή
ταξιδιού (στις εκδόσεις 4Χ4 η οθόνη είναι TFT 4.2”)
Sport καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση
Πακέτο καπνιστή
Ρεζέρβα
Ράγες οροφής
Έκδοση Titanium (επιπλέον της Trend)
Σύστημα Προστασίας από Ανατροπή (RSC)
DEATC – Διζωνικός κλιματισμός
Ζάντες ελαφρού κράματος 17” με 9 διπλές ακτίνες και φινίρισμα
σε Lustar Nickel
Αυτόματοι προβολείς
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
Αυτόματος εσωτερικός καθρέφτης
Sport καθίσματα με επένδυση σε δέρμα/ύφασμα
Οθόνη πίνακα οργάνων TFT 4.2” με EcoMode και Υπολογιστή
ταξιδιού
Εσωτερικά μαρσπιέ από ανοξείδωτο ατσάλι με logo Ford