Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Volvo: Νέοι κινητήρες Volvo 1.6 GTDi άμεσου ψεκασμού 150 & 180 ίππων

H γκάμα κινητήρων της Volvo επεκτείνεται με τους νέους κινητήρες T3 και T4.
Πρόκειται για δύο τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες 1,6 λίτρων, 150 και 180 ίππων αντίστοιχα, που έχουν να επιδείξουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα συστήματα άμεσου ψεκασμού.

Η τεχνολογία GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) σχεδιάστηκε να προσφέρει πολύ  χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς συμβιβασμούς σε επιδόσεις και οδηγική απόλαυση.

Οι κινητήρες 1.6 GTDi T3 150 ίππων και T4 180 ίππων θα είναι διαθέσιμοι στα νέα Volvo S60 και V60. Ο κινητήρας 180 ίππων αποδίδει μέγιστη ροπή 240 νιουτόμετρα ήδη από τις 1.600 και μέχρι τις 5.000 στροφές.

Μια λειτουργία υπερπλήρωσης (overboost) μπορεί να ανεβάσει στιγμιαία τη ροπή στα 270 νιουτόμετρα. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτική ελκτική ισχύς σε ολόκληρη τη γκάμα των στροφών. Η καμπύλη της ροπής είναι σχετικά ομαλή, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα άνετη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Ο κινητήρας 150 ίππων αποδίδει 240 Nm ροπής.

"Οι μικροί κινητήρες υψηλής απόδοσης GTDi εντάσσονται στην προσπάθειά μας να αντλήσουμε περισσότερη ενέργεια από μικρότερους κινητήρες", λέει ο Magnus Jonsson, αντιπρόεδρος προϊοντικής εξέλιξης της Volvo Cars.






 
Συμπαγείς κινητήρες αλουμινίου με μικρό βάρος και υψηλή απόδοση ενέργειας
Οι νέοι κινητήρες GTDi έχουν συμπαγή μορφή και είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από χυτό αλουμίνιο, κάτι που τους εξασφαλίζει χαμηλό βάρος και καλή ικανότητα απορρόφησης θερμότητας.

Αυτές είναι δύο βασικές προϋποθέσεις για την καλή ενεργειακή απόδοση. Στο μειωμένο βάρος συμβάλλει και η πλαστική πολλαπλή εισαγωγής.

Μια άλλη προϋπόθεση είναι η καλύτερη δυνατή καύση του καυσίμου.  Για να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές καυσαερίων, το καύσιμο πρέπει να αξιοποιείται στον καλύτερο δυνατό βαθμό.

Το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, και όχι μόνο, έχει αναβαθμιστεί έτσι ώστε η καύση να ελέγχεται με εξαιρετική ακρίβεια.


Άμεση έγχυση καυσίμου με μπεκ πολλαπλών οπών δοσομετρικού ψεκασμού
Για τους κινητήρες 1,6 λίτρων, η Volvo επέλεξε να τοποθετήσει κάθε μπεκ κεντρικά πάνω από το έμβολο, ακριβώς δίπλα από το μπουζί. Τα μπεκ έχουν έξι οπές το καθένα, κάτι ασυνήθιστο για κεντρικά τοποθετημένα μπεκ.
Η διάταξη αυτή εξασφαλίζει ιδιαίτερα ομοιόμορφη και λεπτή διασπορά του καυσίμου.

Το κεντρικά τοποθετημένο μπεκ πολλαπλών οπών επιτρέπει τον έλεγχο της δοσολογίας καυσίμου με εξαιρετική ακρίβεια. Κατά την ψυχρή εκκίνηση, το καύσιμο ψεκάζεται στο κέντρο του θαλάμου καύσης ακριβώς πριν από την έναυση. Η υψηλή πίεση ψεκασμού του καυσίμου που φτάνει τα 100 bar εξασφαλίζει άψογη προετοιμασία, περιορίζοντας την ποσότητα του καυσίμου που καταλήγει στα ψυχρά τοιχώματα του θαλάμου καύσης.







Αυτό συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών καυσαερίων και περιορίζει σημαντικά την ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται. Ένα άλλο αποτέλεσμα είναι η μεγάλη μείωση της ποσότητας σωματιδίων αιθάλης σε σύγκριση με τα πλευρικά τοποθετημένα μπεκ.

Κατά την ψυχρή εκκίνηση, αυτή η τεχνολογία ψεκασμού συμβάλλει επίσης στην ταχεία θέρμανση του καταλυτικού μετατροπέα, κάτι που με τη σειρά του επιταχύνει τη διαδικασία καθαρισμού των καυσαερίων.

Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου εξασφαλίζει υψηλό βαθμό πλήρωσης του θαλάμου καύσης. Εκτός από την αποτελεσματική καύση και τις χαμηλές εκπομπές, αυτό συμβάλλει επίσης στην ταχεία εκκίνηση του υπερσυμπιεστή, εξασφαλίζοντας ταχεία απόκριση ήδη από τις χαμηλές στροφές.

Κάτι που με τη σειρά του εξασφαλίζει γρήγορη επιτάχυνση και καλή ροπή από τις χαμηλές στροφές.

 
"Πρόκειται για την πιο σύγχρονη τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου που υπάρχει και η Volvo έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή της", λέει ο Magnus Jonsson. "Η συνεργασία μας με τη Bosch, η οποία κατασκευάζει το σύστημα, συνεχίζεται εδώ και αρκετά χρόνια με ιδιαίτερη επιτυχία".







Turbo και διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT)
Η τεχνολογία άμεσου ψεκασμού σε συνδυασμό με τη χρήση υπερσυμπιεστή και μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT (Variable Valve Timing) εξασφαλίζει υψηλή απόδοση, αντίστοιχη κινητήρων πολύ μεγαλύτερου κυβισμού, περιορίζοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση καυσίμου και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα.

"Υπολογίζουμε ότι η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές καυσαερίων φτάνει το 20% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού και ανάλογης απόδοσης", λέει ο Magnus Jonsson.

Οι κινητήρες GTDi χρησιμοποιούν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και στους δύο εκκεντροφόρους. Ο χρόνος ανοίγματος των βαλβίδων, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή, μεταβάλλεται για τη βελτιστοποίηση της αλληλοεπικάλυψης και την εξασφάλιση σωστής πλήρωσης του θαλάμου καύσης, άσχετα από τις στροφές του κινητήρα.

Έτσι εξασφαλίζεται βελτιστοποίηση της καύσης σε όλη τη γκάμα των στροφών και γρήγορη επιτάχυνση σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας.







Σε συνδυασμό με αυτόματο Powershift ή μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Ο κινητήρας 1.6 GTDi T4 θα διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Powershift της Volvo ενώ ο κινητήρας 1.6 GTDi T3 θα διατίθεται μόνο με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με διακόπτη DRIVe στον πίνακα οργάνων, ο οποίος ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί την τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου DRIVe:

•    Οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο διαθέτουν τεχνολογία που βάζει το κιβώτιο στο νεκρό όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται. Έτσι περιορίζεται η αντίσταση κύλισης και βελτιώνεται η κατανάλωση καυσίμου.

•    Οι εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο συνδυάζονται με τεχνολογία Start/Stop που σβήνει τον κινητήρα όταν ακινητοποιείται το αυτοκίνητο και ο οδηγός αφήνει το συμπλέκτη και βάζει το κιβώτιο στο νεκρό. Μόλις ο οδηγός πατήσει τον συμπλέκτη, ο κινητήρας παίρνει πάλι εμπρός αμέσως.


Το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Powershift συνδυάζει την ευελιξία και τη δυναμική του μηχανικού κιβωτίου με την ομαλή λειτουργία και ευκολία του αυτόματου κιβωτίου.

Η λειτουργία του συμπλέκτη συντονίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχουν απώλειες κατά την αλλαγή ταχυτήτων. Έτσι μπορεί να προσφέρει την ίδια άνεση και απρόσκοπτη οδήγηση όπως και ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, σε συνδυασμό με την απόδοση ενός μηχανικού κιβωτίου.







Λανσάρονται το Φθινόπωρο του 2010
Οι κινητήρες 1.6 GTDi T3 και T4 λανσάρονται το Φθινόπωρο του 2010 με τα νέα Volvo S60 και V60. Οι κινητήρες GTDi θα είναι στη συνέχεια διαθέσιμοι και σε έκδοση βιοκαυσίμου E85 (αιθανόλης).

Προδιαγραφές κινητήρα 1.6 GTDi T3
Τύπος κινητήρα 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo
Κυβισμός
1.595 cm3
Διάμετρος 79,0 mm
Διαδρομή 81,4 mm
Σχέση συμπίεσης 10,0:1
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC)
Μέγιστη ισχύς 110 kW (150 ίπποι)
Μέγιστη ροπή 240 Nm
Εκπομπές 
Euro 5
       
      
Προδιαγραφές κινητήρα 1.6 GTDi T4       
Τύπος κινητήρα 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo
Κυβισμός
1.595 cm3
Διάμετρος 79,0 mm
Διαδρομή 81,4 mm
Σχέση συμπίεσης 10,0:1
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC)
Μέγιστη ισχύς 132 kW (180 ίπποι) στις 5.500 στροφές
Μέγιστη ροπή 240 Nm στις 1.600-5.000 στροφές, 270 Nm με υπερπλήρωση (overboost)
Εκπομπές 
Euro 5
       




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.025099 seconds. ]