Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ότι θέλατε να μάθετε για τις ... γουρούνες και δεν τολμούσατε να το ρωτήσετε!



Κάπου εδώ ξεκίνησαν όλα!


Γουρούνα!
Το λες και το στόμα σου γεμίζει. Πως φτάσαμε να λέμε τα κατά κόσμο γνωστά σαν ATV – γουρούνες;

Και εν πάση περιπτώσει τι είναι η γουρούνα και τι μπορώ να κάνω εγώ μαζί της;

Δεν περνάνε απαρατήρητα. Και πώς θα μπορούσαν άλλωστε;

Εκεί που εσύ πασχίζεις να πας με τα πόδια, βουτηγμένος μέσα στην ταλαιπωρία και τον ιδρώτα, τσουπ – τσουπ σκαει μύτη ένας τύπος με ένα απροσδιόριστο όχημα – που θυμίζει κάτι από το Space 1999.

Χαλαρός και άνετος φτάνει στο βάλτο. Ναι, αυτό το βάλτο που τον έβλεπες τόση ώρα από μακριά και προσπαθούσες να βγάλεις από το μυαλό σου ότι πρέπει  να περάσεις από μέσα.

Πλατς μέσα – και εκεί που λες χαμογελαστός – «κοίτα τι έκανε, τώρα κόλλησε για πάντα!», με ένα γουργουρητό βγαίνει απέναντι και συνεχίζει στην πλαγιά που οδηγεί στην κορυφή του βουνού!

Σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Όχι βέβαια!

Η έμφυτη επιθυμία του ανθρώπου, να φτάσει πιο μακριά, πιο ψηλά και πιο γρήγορα, σε κάθε γωνιά του πλανήτη οδήγησε τη δημιουργία του απόλυτου οχήματος για την εκτός δρόμου κίνηση: Τα All Terrain Vehicles ή τις «δικές» μας γουρούνες!



Θυμάστε τα οχήματα στη σειρά "Διάστημα 1999";
Απο αυτά πήρε την ιδέα ο σχεδιαστής της Honda!




All Terrain Vehicles = ATV / Quad = Γουρούνα!

Μα καλά γιατί τις λέμε «γουρούνες»;
Ίσως γιατί τους αρέσει να τσαλαβουτούν στη λάσπη. Ίσως -ακόμα πιθανότερο- γιατί όταν κατέβεις από μια βόλτα – πάντα μέσα στη λάσπη – έχεις γίνει εσύ σα γουρούνι!

Το γεγονός είναι ότι πρόκειται για οχήματα που μπορούν να σε μεταφέρουν γρήγορα στα πιο απίθανα σημεία.  Τα μεγάλα λάστιχα τους, έχουν ελάχιστη πίεση (συνήθως 3-5 psi) και αποτελούν και αυτά μέρος της ανάρτησης.

Σε συνδυασμό με το μικρό τους βάρος, πατάνε στο έδαφος «απαλά» (φαινόμενο floating) χωρίς να το χαλάνε και τους δίνουν τη δυνατότητα να κινηθούν εκεί που ένα ανθρώπινο πόδι θα βούλιαζε.

Όσο μεγαλύτερο και μαλακότερο είναι ένα λάστιχο, τόσο μεγαλύτερη είναι η επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το έδαφος.

Αποτέλεσμα; Οι γουρούνες, «επιπλέουν» στα δύσκολα εδάφη, μοιράζουν πιο ομοιόμορφα την ελκτική δύναμη του κινητήρα τους και ... ξελασπώνουν στα δύσκολα!

Πέρα από τις δυνατότητες κίνησης σε κάθε έδαφος, προσφέρουν απλόχερα τη επαφή με τη φύση και την ελευθερία που έχει η μοτοσυκλέτα, συνδυάζοντας μέρος από τις αρετές των αυτοκινήτων, τη σταθερότητα και τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου.




Τα πατήματα της Honda ακολούθησε και η Υamaha το '80



Τα γουρουνάκια λοιπόν είναι φτιαγμένα για τρελό παιχνίδι: Χιόνια, παραλίες, δάσος και πετρώδη εδάφη, όλα είναι μέσα στο πρόγραμμα. Απλά διαλέξτε το δικό σας!



Λίγο πίσω…
Το πρώτο ATV έγινε γνωστό το ’70 από την ταινία του James Bond, Diamonds are Forever.

Εκεί το ευρύ κοινό είδε για πρώτη φορά μια «μοτοσυκλέτα» με τρεις τεράστιες ρόδες να κάνει ανδραγαθήματα.

Το Honda US90, ξεκίνησε σα σκέψη για την κατασκευή ενός οχήματος που θα μπορεί να κρατήσει τις πωλήσεις μοτοσυκλετών ανοικτές στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του βαρύ χειμώνα.

Ο Takeuchi (σχεδιαστής του US90) έστυψε το μυαλό του και τελικά βασιζόμενος στα Amphi-Cat (6Χ6 οχήματα παντός εδάφους) δημιούργησε την Γουρούνα!


Το νερό μπήκε στο αυλάκι, σιγά – σιγά μπήκαν και άλλοι κατασκευαστές στο παιχνίδι και τα ATV γνώρισαν τεράστια επιτυχία.







Κάπου εκεί στην εξέλιξη τους, περί τα μέσα της δεκαετίας του ‘80, οι κατασκευαστές, πιεζόμενοι από τις κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, αναγνώρισαν ότι η τρίροδες κατασκευές ήταν εξαιρετικά επικίνδυνες και αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγή τους, να αποσύρουν όσες υπήρχαν στα καταστήματα και να απαγορευτεί η μεταπώληση τους.

Βλέπεις οι τρεις ρόδες ήταν σενάριο καταστροφής, πολύ περισσότερο πλέον μια και ο ανταγωνισμός είχε οδηγήσει στην τοποθέτηση υπέρ-κινητήρων στα ελαφριά πλαίσια και ταχύτητες μέχρι και 150 χιλιόμετρα ήταν εφικτές!


Βέβαια το παιχνίδι ουσιαστικά ... μόλις ξεκίναγε μια οι κατασκευαστές έριξαν όλο το βάρος τους στα γνωστά μας πλέον τετράροδα - Quad!

Αν και το ATV χαρακτηρίζει όλες τις παραλλαγές, έχουμε καταλήξει να τα χωρίζουμε στις παρακάτω κατηγορίες.




Ένα από τα μακροβιώτερα στην παραγωγή είναι το Yamaha 350, Bansheee



Quad
Μιλάμε για την σπορ κατηγορία. Πρόκειται για ελαφρά ATV που έχουν σχεδιαστεί με στόχο τη συμμετοχή σε αγώνες ή για καθαρή διασκέδαση του αναβάτη.

Μπορούν να κινηθούν σε κάθε έδαφος, αλλά αποδίδουν εξαιρετικά σε γλιστερά – στριφτερά χωματερά κομμάτια όπου κινούνται με το πλάι όσο αντέχει η καρδιά του αναβάτη τους!

Άλματα – ακόμα back flip (περιστροφές 360 μοιρών σε άλμα) είναι μέσα στο πρόγραμμα.

Συνήθως έχουν μονοκύλινδρους ισχυρούς κινητήρες που προέρχονται από μοτοσυκλέτες MX ή enduro. Δικίνητα με άκαμπτο άξονα πίσω (σαν 100% μπλοκέ στο αυτοκίνητο), πολυρυθμιζόμενες αγωνιστικές ανεξάρτητες αναρτήσεις εμπρός, δισκόφρενα, λιλιπούτειες σέλες, μηδαμινές δυνατότητες μεταφοράς φορτίου, αλλά τρομερές ποσότητες αδρεναλίνης συμπληρώνουν το πακέτο.

Τα ελαστικά είναι χαμηλού προφίλ εδώ και η μετάδοση γίνεται συνήθως με αλυσίδα.


Υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων και η αλλαγή γίνεται με συμπλέκτη στο χέρι και ποδομοχλό. Το γκάζι ανοίγει πατώντας μια σκανδάλη, κάτω από το δεξί γκριπ. Τα καθαροαίμα ΜΧ δεν είναι και πολύ βολικά για χρήση σε μονοπάτια, μια και τις περισσότερες φορές δεν έχουν όπισθεν.




Τα UTV είναι μετεξέλιξη των γουρουνιών - πρόκειται ουσιαστικά για ελαφρά αυτοκίνητα -
μεταφέρουν με άνεση δύο επιβάτες και έχουν ταυτόχρονα τεράστιους χώρους για μεταφορά υλικού




ATV / UTV
Εδώ θα συναντήσουμε τα πιο χρηστικά μοντέλα. Πρόκειται ουσιαστικά για ATV που προορίζονται για χρήση σαν εργαλεία δουλειάς για τον αγρότη ή μέσο μεταφοράς για το κυνήγι, τις εκδρομές ή τις εξερευνήσεις.

Χαρακτηριστικό τους το μεγαλύτερο βάρος (σε σχέση με τα Quad) και το αυτόματο κιβώτιο – συνήθως συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης.


Ένα ΑTV που σέβεται τον εαυτό του, θα έχει μετάδοση με άξονα, δυνατότητα κίνησης 2Χ4 και 4Χ4, κλείδωμα όλων των διαφορικών, κοντή σχέση μετάδοσης για τα δύσκολα και μακριά σχέση για τα ταξίδια και την άσφαλτο.

Το πακέτο θα συμπληρωθεί από ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, πιο ροπάτο κινητήρα και μεγαλύτερη διάμετρο τροχών.
Παράλληλα στα ATV τα ελαστικά έχουν πολύ μεγάλο προφίλ, θυμίζοντας αυτά των 22’’ του «αρχικού» μοντέλου Honda US90.




Από τα τελευταία τρίροδα, το Yamaha Tri Z 250


Φυσικά για να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους, υπάρχουν ευμεγεθείς σχάρες μπροστά – πίσω, κοτσαδόρος για ρυμούλκηση και για τις extreme καταστάσεις, απαραίτητος κρίνεται και ο εργάτης – βίντσι.

Τέλος η σέλα είναι μεγάλη και ξεκούραστη, φιλοξενεί εύκολα και δεύτερο άτομο, ενώ υπάρχουν και ειδικές εκδόσεις με μακρύτερο μήκος για ακόμα περισσότερη άνεση.


Ένας φτασμένος γουρουνάς, θα καταλήξει να προσθέσει και ένα τέτοιο στο γκαράζ του (όταν οδηγήσεις quad ΔΕΝ μπορείς να το αποχωριστείς πια) μια και η εξερεύνηση και τα ταξίδια είναι το δυνατό σημείων του. Τα ΑΤV δε σταματούν πουθενά!



Τα μικρά...
Ότι πρέπει για χρήση μέσα στην πόλη, για ψώνια χωρίς το άγχος του parking και για άλλες «αγγαρείες». Μικροκαμωμένα, μικροί κινητήρες, ύπαρξη σχάρας, αυτόματα κιβώτια, μικρή δύναμη, οικονομικά. Πρόκειται για τα παπιά-ATV!




Και η Kawasaki πέρασε γρήγορα στα τετράροδα: Εδώ το Tecate-4.



Κατασκευαστές – ποιότητες
Λίγα χρόνια αργότερα από την Honda μπήκαν και οι υπόλοιποι μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές στο παιχνίδι των ATV.

Suzuki, Yamaha, Kawasaki, και Suzuki παρουσίασαν τις δικές τους κατασκευές.  Με βάση αρχικά κυρίως τα Quad, σύντομα πλαισιώθηκαν και από άλλες εταιρίες όπως η Arctic Cat, Bombardier, Polaris κ.α.

Οι δεύτερες, έπιασαν νωρίς το νόημα των ATV και κινήθηκαν κυρίως προς τα μεγάλα τετρακίνητα. Τελικά λίγο ύστερα από λίγο κατάληξαν όλοι να κατασκευάζουν όλα.

Με το άνοιγμα της Κίνας, προς τη διεθνή αγορά, τα εργοστάσια μετάφεραν τις μονάδες παραγωγής εκεί. Σε ελάχιστο χρόνο είχαμε και τις πρώτες «αντιγραφές» στο 1/10 της τιμής των «γνήσιων»». Βέβαια και η ποιότητα ήταν στο αντίστοιχο επίπεδο.

Μπήκαν και οι κορεάτες, ταϊβανοί στο παιχνίδι και έπηξε το σύστημα.




Με ένα quad θα έχεις ατελείωτες ώρες διασκέδασης



Η αλήθεια είναι ότι οι μεγάλες εταιρίες έχουν ποιοτικά προϊόντα . Αλήθεια είναι ότι μπορείς να βρεις προϊόντα από κινέζους – κορεάτες – ταϊβανους κατασκευαστές που σέβονται τον εαυτό τους και τους πελάτες τους σε εξαιρετικές τιμές.

Αλήθεια είναι ότι μπορεί να βρεις κάποιο φθηνό ATV/Quad και με την πρώτη βλάβη απλά να το πετάξεις!

Στην αγορά λοιπόν χρειάζεται να δώσεις τη δέουσα προσοχή και να επιλέξεις ένα προϊόν που θα ταιριάζει στην τσέπη σου, ταιριάζει στη χρήση που θες να κάνεις και συνοδεύεται από έναν αξιόπιστο αντιπρόσωπο.

Τα ATV είναι πιο χρηστικά από τα Quad μια και μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σε σχετικά καθημερινή βάση.




Παιχνιδάκια κάνουν και τα ATV αν και πιο συγκρατημένα



Το σχετικά καθημερινή βάση, το λέμε γιατί τα μεγάλα βαριά αυτόματα ATV με τους ισχυρούς κινητήρες μπορεί στα δύσκολα και με χρήση κοντής σχέσης να αγγίξουν και τα 17-20 λίτρα / 100χλμ, ενώ μια συνηθισμένη βρίσκεται στα 9-12 λίτρα/100χλμ.

Στα quad αντίθετα η κατανάλωση θα κυμανθεί στα αντίστοιχα επίπεδα μιας μοτοσυκλέτας ίδιων κυβικών, από 5-8 λίτρα/100χλμ εκτός πίστας.


Η παρεξήγηση με το δίπλωμα – τα γουρουνάκια είναι μοτοσυκλέτες ή... αυτοκίνητα;
Τα γουρουνάκια που ορίζονται σαν μοτοποδήλατα από τον ΚΟΚ (Άρθρο 2, ορισμοί), δηλαδή με κινητήρα έως 50κ.ε. και βάρος κάτω 350 κιλά απαιτούν για την οδήγηση τους δίπλωμα μοτοποδηλάτου.

Όλα τα υπόλοιπα, -παρόλο που έχουν έγγραφα τρίτροχων / τετράτροχων - απαιτούν δίπλωμα Β1. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 38734/4324/6/7/2005, του ΥΜΕ, μια και δίπλωμα Β1 δεν υπάρχει προς το παρόν στη χώρα μας, αυτά οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Το ότι οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου, δεν απαλλάσσει τον αναβάτη τους από το να φοράει κράνος. Πέρα από το τυπικό της υπόθεσης, είναι και θέμα ασφάλειας.





Η πίστα είναι το "σπίτι" των quad


Να σημειώσουμε εδώ ότι παρόλο που τα μεγαλύτερα των 50κ.ε. απαιτούν δίπλωμα αυτοκινήτου, τα ίδια αντιμετωπίζονται φορολογικά σαν μοτοσυκλέτες μέσω ενός «παράθυρου» στους κανόνες ταξινόμησης (θυμηθείτε τα piaggio των ρακοσυλλεκτών) !

Με το «παραθυράκι» αυτό κυκλοφορούν και buggy τα τελευταία χρόνια.



Τρόπος οδήγησης – κίνδυνοι
Η οδήγηση κάθε μηχανοκίνητου ενέχει κινδύνους. Βέβαια και το να σηκωθείς από το κρεβάτι σου ενέχει κινδύνους.

Το θέμα με τα γουρουνάκια έχει ως εξής: Πρόκειται για οχήματα που οι αποστάσεις μεταξύ των αξόνων (μεταξόνιο) και των τροχών (μετατρόχιο) είναι πολύ μικρές.

Αυτόματα αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ νευρικά στη συμπεριφορά, δηλαδή αντιδρούν απότομα στις εντολές του αναβάτη ή και στην ποιότητα του οδοστρώματος / εξωτερικούς παράγοντες.

Αυτή η νευρικότητα συνεπικουρούμενη από τη τάση για ανατροπή – τουλάχιστον σε σχέση με ένα αυτοκίνητο – προϋποθέτει σύνεση και προσοχή από τον αναβάτη τους.




Το σώμα "κρέμεται" στο εσωτερικό της στροφής.



Και πως να είσαι συνετός με ένα όχημα που σε προδιαθέτει να ταξιδεύεις με το πλάι συνεχώς;

Κάποιος θα μου πει, μα και η μοτοσυκλέτα είναι «επικίνδυνη» αφού πρέπει να είσαι συνεχώς σε ισορροπία.

Κακά τα ψέματα: ένας έμπειρος αναβάτης δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στη γουρούνα – σίγουρα όχι περισσότερο από τη μοτοσυκλέτα. Όμως το πρόβλημα παρουσιάζεται σε ανθρώπους που δεν έχουν καμία επαφή με τη μοτοσυκλέτα, ξέρουν να οδηγούν αυτοκίνητο και θεωρούν ότι το ATV αφού έχει τέσσερις ρόδες είναι ένα μικρό αυτοκίνητο.

Στη συνέχεια ανεβαίνουν επάνω, ανοίγουν το γκάζι και στην πρώτη στροφή ... πάνε ευθεία, φαινόμενο που το έχουμε δει να συμβαίνει ουκ ολίγες φορές στους πρωτόπειρους με τα ATV!

Το 98% των ατυχημάτων που καταγράφτηκαν στις ΗΠΑ το 2004 με ATV αφορούσαν ανθρώπους που ανέβαιναν πρώτη φορά σε γουρούνα ή παιδιά κάτω των 16 ετών.







Προσοχή λοιπόν. Δε θέλει φόβο αλλά θέλει ένα χρόνο προσαρμογής και η συμβουλή ενός εμπειρότερου κρίνεται απαραίτητη.

Σε γενικές γραμμές ο αναβάτης δεν στρίβει απλά το τιμόνι, αλλά τοποθετεί το σώμα του προς το εσωτερικό της στροφής, για να αντισταθεί στην φυγόκεντρο και να κρατήσει το «εσωτερικό» μέρος του γουρουνιού στο έδαφος.

Όσο ανεβαίνει η ταχύτητα τόσο πιο πολύ πρέπει να πιέζει / αλλάζει στάση το σώμα του αναβάτη. Σε οριακές καταστάσεις μπορεί να δούμε τον αναβάτη ουσιαστικά να «κρέμεται» εσωτερικά στο πλάι του οχήματος. Είναι μια διαδικασία που σε γεμίζει αδρεναλίνη.

Θα σας φανεί απίστευτο πόσο καλά οδηγούν γουρούνια, οι παππούδες που πριν χρόνια οδηγούσαν μοτοσυκλέτες με καλάθι!




Κλασσικός επιλογέας ATV, Όπισθεν, νεκρά, μακριά και κοντή σχέση μετάδοσης



Τιμές – κόστος συντήρησης
Οι τιμές κυμαίνονται ανάλογα τον τύπο, τη χρήση και φυσικά ... την ποιότητα.
Τα Quad έχουν οικονομικότερες τιμές, τα ATV πιο ακριβά, τα μικρά κοστίζουν όσο μια καλή μοτοσυκλέτα στα ίδια κυβικά.

Ένα υπερ-εξοπλισμένο επώνυμο 4Χ4 ATV με δυνατότητα μπλοκαρίσματος όλων των διαφορικών, εργάτη, σχάρες και τα ρέστα ξεπερνά τις 12.000 ευρώ.

Με τον ίδιο εξοπλισμό μπορεί να βρει κάποιος και κινέζικο στα κάτω από 6.000 και να το παίξει κορώνα – γράμματα, αν και όλα είναι θέμα αντιπροσώπου που θα θέσει τις προδιαγραφές και θα αναλάβει την υποστήριξη.


Γιατί να πάρω quad / ATV
Γιατί το παιδί ξύπνησε μέσα σου πήρες Quad και θες να βγαίνεις το Σαββατοκύριακο βόλτα στις ακροπολικές διαδρομές και να σπας τα χρονόμετρα ή γιατί κουράστηκες να πηγαίνεις με το υπερ-εξοπλισμένο τετρακίνητο σου στο βουνό και πάλι να φτάνεις σε σημεία που δεν μπορείς να περάσεις.
Ένα ATV είναι για σένα!

Τέλος γιατί όταν θες να πας για ψώνια δε βρίσκεις που να παρκάρεις και η λύση - πάω με τα πόδια – δεν είναι στο πρόγραμμα σου. Το μικρό σε περιμένει.

Ότι και να διαλέξεις, ένα είναι σίγουρο: Δε θα το μετανιώσεις!


Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi, Αρχείο Off-Road.gr]





Αγωνιστικά ελαφρά αυτοκίνητα buggy τεσσάρων ατόμων με μηχανικά μέρη που βασίζονται σε ΑΤV




Σημαντικοί σταθμοί στην ιστορία των ATV

1967
H Honda ξεκινά τη σχεδίαση ενός νέου είδους οχήματος, που στόχο έχει να κρατήσει τις πωλήσεις της στις ΗΠΑ κατά τους χειμερινούς μήνες, στις περιοχές όπου κυριαρχεί το χιόνι. Το νέο όχημα θα πρέπει να μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδους έδαφος.

1970

Η Honda παρουσιάζει το πρώτο ATV το τρίροδο US90 με κινητήρα 7hp και τιμή πώλησης 595$. Η γουρούνα μόλις γεννήθηκε!


1979
Η Yamaha παρουσιάζει το πρώτο της ATV το ΥΤ125


1981
Η Honda σχεδίαζε το ATC250R το πρώτο ATV υψηλών επιδόσεων, με δίχρονο κινητήρα, σχεδιασμένο για χρήση motocross. Η Kawasaki παρουσιάζει το πρώτο της ATV το KTL200-Α1


1982

Η Suzuki παρουσιάζει το πρώτο της ATV και πρώτο τετράροδο QUAD, το QuadRunner LT125. Έχει οδόμετρο, πέντε ταχύτητες και όπισθεν. Η Honda ξεκινά τις πωλήσεις του πρώτου ATV σχεδιασμένου ειδικά για αγροτική χρήση, το τρίροδο ATC 200E Big Red


1984
H Yamaha και η Honda ξεκινάνε τις πωλήσεις τετράροδων ATV – QUAD.


1985
Η Suzuki παρουσιάζει το πρώτο Quad υψηλών επιδόσεων το QuadRacer LT250. Η Polaris γίνεται η πρώτη εταιρία της βορείου Αμερικής που μπαίνει στα ATV και χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία από τα snowmobile που κατασκευάζει. Παρουσιάζει ATV με αυτόματη μετάδοση και μαρσπιέδες όπως στα snowmobile. Η Kawasaki παρουσιάζει το πρώτο της QUAD.


1986
H Honda παρουσιάζει το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό Quad το δίχρονο FourTrax 250R. Η εταιρία παρουσιάζει επίσης, το πρώτο τετρακίνητο Quad το FourTrax 350 4Χ4.


1987
Η Yamaha παρουσιάζει το Banshee 350, με δικύλινδρο δίχρονο κινητήρα από το RD350LC. Βαρύτερο και πιο απαιτητικό στην οδήγηση από τα άλλα ελαφρά μοντέλα, παίρνει την κυριαρχία στις παραλίες με τη δύναμη του κινητήρα του. Η παραγωγή του συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας, με ελάχιστες αλλαγές!


1988
Οι κατασκευαστές ATV συμφωνούν να διακόψουν την παραγωγή και πώληση τρίροδων μοντέλων, ύστερα από τις πιέσεις της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Παρουσιάζουν παράλληλα προγράμματα εκπαίδευσης των αναβατών. Η Honda παρουσιάζει το FourTrax300 και το FourTrax 300 4Χ4, που πουλάνε περισσότερα από 530.000 μονάδες στα επόμενα 12 χρόνια.


1992
Ο τελευταίος εκπρόσωπος των δίχρονων 250 αγωνιστικών το Suzuki QuadRacer σταματά.


1996
Το πρώτο ΑΤV από την Arctic Cat βγαίνει στην παραγωγή


1998
H Bombardier ξεκινά τις πωλήσεις των ATV


Τέλος δεκαετίας του ΄90
Επανεμφάνιση των αγωνιστικών ATV αυτή τη φορά με τετράχρονους κινητήρες.


2001
H Polaris παρουσιάζει το Sportsman με κινητήρα 683 κ.ε.


2006
H Bombardier παρουσιάζει το Outlander 800 με κινητήρα V injection.


2008
Ο πόλεμος μεταξύ των εταιριών με την αύξηση της χωρητικότητας των κινητήρων συνεχίζεται. Η Arctic Cat παρουσίασε το ThunderCat 1000 με δικύλινδρο κινητήρα.


2010

Η Polaris, παρουσιάζει το Ranger 4, στην εξελιγμένη από τον Robby Gordon RZ4 Edition - ενά ελαφρύ αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Τα υπόλοιπα γουρουνάκια περνάνε στην επόμενη δεκαετία





Εξαιρετικά εργαλεία βουνού!


Ένα τετρακίνητο ATV που σέβεται τον αναβάτη του, θα έχει και εργάτη


Στιγμές χαλάρωσης


... και εργασίας






More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.019853 seconds. ]