Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Hellenic Rally Raid 2009 - Ένα πραγματικό Rally Raid στην Ελλάδα


Ήρθε, είδε και νίκησε, ο Βέλγος Marc Damen


15-18 Οκτωβρίου 2009

Μεσολάβησαν τέσσερις μέρες και 1000 χιλιόμετρα εκτός δρόμου διαδρομών μετά την μεσημεριανή εκκίνηση της Πέμπτης. 12 αναβάτες και 9 πληρώματα αυτοκινήτων κατάφεραν να επιστρέψουν στην Αθήνα, τερματίζοντας στο μεγαλύτερο μαραθώνιο αντοχής που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας.

Κούραση, ένταση και προσπάθεια ήταν τα βασικά συστατικά του αγώνα, που διέτρεξε περιοχές όπως Ελικώνα, Καλλίδρομο, Οίτη και Τυμφρηστό. Ένα πραγματικό Rally Raid που γέμισε με εμπειρίες τους συμμετέχοντες!





Χαλαρότητα πριν τον αγώνα!




Ημέρα 1η – Διαδικαστικά και πρόλογος

Από το πρωινό της Πέμπτης 15 Οκτωβρίου άρχιζε ο αγώνας.
Πρώτα τα διαδικαστικά θέματα και ο τεχνικός έλεγχος και στη συνέχεια η προετοιμασία για τον πρόλογο.

Μια κλειστή, ειδικά σχεδιασμένη για την περίσταση, χωμάτινη ειδική. Η διαδρομή των 1800 μέτρων μέσα στο χώρο του Autofestival που φιλοξενούσε το κέντρο του αγώνα, καθόριζε τη σειρά εκκίνησης.

Η βροχή είχε ήδη «ετοιμάσει» το τεραίν και πρώτοι στη γραμμή της εκκίνησης στήθηκαν οι αναβάτες με τις μοτοσυκλέτες και στη συνέχεια τα πληρώματα με τα αυτοκίνητα.  Παρόν και ο Βασίλης Ορφανός, ο μεγάλος Έλληνας αναβάτης του Dakar που έδωσε την εκκίνηση του αγώνα.

Ο πρόλογος αποδείχθηκε παιχνιδάκι για τον Βέλγο Marc Damen που οδήγησε την Husaberg χωρίς λάθη.







Το θέαμα στα αυτοκίνητα ήταν μεγαλύτερο με θεαματικές πλαγιολισθήσεις και πλασαρίσματα πάνω στο γλιστερό γαρμπίλι. Κυρίαρχοι εδώ οι Παϊδας – Δουρίδας με το άριστα προετοιμασμένο Mitsubishi Pajero.

Ένα δευτερόλεπτο διαφορά είχε το δεύτερο πλήρωμα των Αδάμη-Καραβερβέρη με το Normal Wrangler δείχνοντας ότι θα έχουμε μεγάλη μάχη στις ειδικές.

Το βράδυ βρήκε τους περισσότερους να έχουν ήδη στήσει τα σκηνάκια τους και να προετοιμάζονται ψυχολογικά για την επόμενη ημέρα.

Μαζί τους και τα περισσότερα μέλη από την ομάδα των 45 ανθρώπων που «έτρεξαν» οργανωτικά τον αγώνα με στόχο την απόλυτη εμπειρία για τους συμμετέχοντες.

Η οργάνωση πέρα από τα προβλεπόμενα του αγώνα, φρόντιζε για τις παροχές (διαμονή, ζεστά ντουζ και διατροφή υψηλού επιπέδου) καθώς και για την μεταφορά πραγμάτων για τους αναβάτες. 




Παϊδας - Δουρίδας: Έκαναν τον καλύτερο χρόνο στον πρόλογο



Ημέρα 2η, Σκέλος 1ο: Απλή 27 χιλιόμετρα – Ειδική 270 χιλιόμετρα – Αφίδνες – Αυλώνας – Ελάτεια.

Το εγερτήριο έγινε στις 05:30. Ζεστός καφές και πρωινό για ξεκινήσει η μέρα. Η βροχή δεν έλεγε να σταματήσει και η εκκίνηση της απλής έγινε με τη συντροφιά της.

Η πρωινή διαδρομή μετέφερε μέσω ασφάλτου το καραβάνι του αγώνα λίγα χιλιόμετρα μετά τον Αυλώνα. Εκεί ξεκινούσε η πρώτη ειδική (270 χιλιόμετρα).

Με τη βροχή να συντροφεύει συνεχώς, το τεραίν βάρυνε και οι πρώτες εγκαταλείψεις ήρθαν νωρίς. Αρκετές μοτοσυκλέτες κόλλησαν σε ένα ανηφορικό κομμάτι και η λάσπη που κολλούσε σαν πηλός οδήγησε σε καμένους δίσκους.

Δύο αναβάτες εγκατέλειψαν εκεί, ο Σέγκος και ο Κόντης . O πρώτος από δίσκους και ο δεύτερος από ηλεκτρικά.

Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Καρπενησιώτης Λελούδης, που αναγκάστηκε να φορτώσει τη μοτοσυκλέτα να αναζητήσει δίσκους για να ετοιμαστεί για την επόμενη μέρα.




Απίστευτη λάσπη στα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής! (Credits: Ειρήνη Φοσκεράου)


Ουσιαστικός κυρίαρχος στη διαδρομή ήταν ο Marc Damen:

«Χαίρομαι πολύ που βρίσκομαι ξανά στην Ελλάδα. Η διαδρομή ήταν πανέμορφη και το Road Book είναι εκπληκτικά ακριβές.
Η βροχή δεν με προβλημάτισε και η μοτοσυκλέτα μου είναι ότι ακριβώς χρειάζεται για τον αγώνα. Ακριβής και υπάκουη. Για μια ακόμα φορά ο Σπύρος έχει σχεδιάσει έναν υπέροχο αγώνα!»


Με 38 λεπτά διαφορά ακολούθησε ο Κώστας Παπαδόπουλος στο τιμόνι ενός KTM 525 Rally.
Ο Κώστας δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα στην πρωινή λάσπη και οδήγησε τον αγώνα από Ελληνικής πλευράς.

Στον πρώτο του αγώνα Rally Raid συμμετείχε ο έμπειρος εντουράς Θεόδωρος Αντωνιάδης που έδειξε να προσαρμόζεται πολύ καλά.

Ακολούθησε  στην τρίτη θέση με διαφορά 18 λεπτών από τον Παπαδόπουλο και 56 λεπτών από τον Damen. Έκπληξη από τον Σωτήρη Καρανίκα που οδηγώντας σταθερά πέρασε πολύ εμπειρότερους αναβάτες και βρίσκεται στην τέταρτη θέση της κατάταξης με τον Κορολή να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής πίσω του.







Την εξάδα έκλεισε ακόμα ένας έμπειρος εντουράς o Μιχάλης Στεργίδης (Husaberg) ο όποιος όμως ταλαιπωρείται από πυρετό και μάλλον δε θα συνεχίσει.


Από δίσκους έμεινε κάπου λίγο πριν τη μέση και ο πρωτελάτης Κώστας Φωτιάδης με το WR200, απο τους Αρμαγεδωνίστες. Επέστρεψε Αθήνα, το επισκεύασε στο συνεργείο του Patronou και λίγο πριν βγεί από την Αθήνα για να έρθει βράδι στην Ελάτεια, έχει μια συνάντηση με πεζοδρόμιο...

¶τυχος ο Χατζημιχάλης που λίγο μετά τη μέση της διαδρομής μέτρησε αρκετά μέτρα στο έδαφος, όταν ξεβιδώθηκε η δαγκάνα του μπροστινού και στη συνέχεια μπλέχτηκε εν κινήσει στη ζάντα...

Σημαντική βοήθεια στην οργάνωση παρείχε το σύστημα online παρακολούθησης και εντοπισμού Trailtrack στην πρώτη του ουσιαστικά χρήση σε αγώνα στην χώρα μας.
Με τη βοήθεια του η οργάνωση γνωρίζει κάθε στιγμή που βρίσκονται οι αγωνιζόμενοι καθώς και την ταχύτητα τους.

Χαρακτηριστικό είναι ότι όταν ένας θεατής που παρακολουθούσε τη διαδρομή του αγώνα, έπεσε σε παρακείμενο αρδευτικό κανάλι, η θέση του έγινε άμεσα γνωστή με τη βοήθεια αγωνιζόμενου και ένας από τους ουραγούς του αγώνα, προσέγγισε ταχύτατα στο σημείο για να ανασύρει τη μοτοσυκλέτα και ο θεατής να μπορέσει να συνεχίσει!




Μέσα σε όλα ο Κουτσουμπός, κάθε απόγευμα μάζευε όχι μόνο το αυτοκίνητο το δίκό του, αλλά και των συναγωνιστών του.
Εδώ στο αυτοκίνητο του Δημητριάδη. Το χαμόγελο τα λεει όλα!





Τα αυτοκίνητα πάντως δείχνουν ότι το διασκέδασαν ιδιαίτερα με τις συνθήκες.
Πιο κοντά στην ΜΩΤ της Regularity έφτασαν οι Δημητριάδης – Κάλφας με το Jimny.

Τον αμέσως καλύτερο χρόνο πραγματοποίησαν οι Κουτσουμπός – Λαμπρινός, όμως με το νέο σύστημα που παρακολουθεί συνεχώς την ταχύτητα των οχημάτων, πήραν ποινή υπέρβασης ταχύτητας που τους έριξε στην 6 θέση της κατάταξης.

Δεύτεροι στην κατάταξη βρίσκονται οι Καρπενησιώτες Γκορόγιας – Τάσιος (Suzuki Vitara) και τρίτοι οι Μαρδάς – Παπανικολάου με Jimny.

Οι Αδάμης – Καραβερβέρης που φλερτάριζαν μέχρι τα 3/4 του σκέλους με την πρώτη θέση, τελικά εγκατέλειψαν από κιβώτιο στην Κυρτώνη.

Μηχανικά προβλήματα αντιμετώπισαν μέσα στην ειδική και οι Παλούμπης – Σκούρας όταν κόπηκε το σωληνάκι των φρένων στο Lada τους. Σταμάτησαν το επισκεύασαν και κατάφεραν να τερματίσουν το σκέλος.






Στην πρώτη τους συμμετοχή σε Rally Raid οι Λιακόπουλος – Δράκου, έκαναν τη διαδρομή ουσιαστικά πισωκίνητοι από τα πρώτα χιλιόμετρα, όταν κόπηκε ένα ημιαξόνιο.

Απροβλημάτιστα κινήθηκαν οι Παϊδας – Δουρίδας και Δανηλάτος – Δόλκας με Pajero και Wrangler αντίστοιχα.

¶ξιος μαχητής το Terios των Μπαλμπακάκη – Βρετού. Αν και είχαν μια μικρή έξοδο, επανήρθαν στο δρόμο με την βοήθεια των Λιακόπουλου – Δράκου και συνέχισαν.

Η σημερινή ειδική, εξελίσσοταν πίσω από τα ανοικτά κομμάτια μεταξύ Αυλώνας και Τανάγρας.
Στη συνέχεια – και πάλι μέσα από πεδιάδες, περνούσε έξω από το Ύπατο, το Ακραίφνιο και στη συνέχεια διάτρεχε την Κωπαϊδα. Η λάσπη εδώ ήταν απύθμενη!

Στους πρόποδες του Ελικώνα, άρχιζε η αλλαγή του εδάφους, ανηφορικά στενά περάσματα, πέτρα και ακροπολικά.
Σειρά είχε η Ανάληψη και μετά ο αγώνας έμπαινε στα τελευταία χιλιόμετρα του στο Καλλίδρομο.

Βρισκόμαστε στο τέλος της δεύτερης μέρας του αγώνα, με τα χιλιόμετρα του πρώτου σκέλους να έχουν ολοκληρωθεί.





Το bivouac στον Πρ. Ηλία, αποδεικνύεται ιδιαίτερα «ζεστό» όπως αρμόζει σε ένα πραγματικό Rally Raid.

Αξίζει να σημειωθεί το φιλικό κλίμα που επικρατεί μεταξύ των αγωνιζομένων. Όλοι βοηθούν όλους ενώ πανταχού παρών βρίσκεται ο Κουτσουμπός που φροντίζει με τα χέρια του τα αυτοκίνητα των συναγωνιστών του.

Την πρώτη ημέρα οι υπερβάσεις ταχύτητας ήταν αρκετές από τα αυτοκίνητα παρότι αναμενόταν από τις μοτοσυκλέτες. Όμως λόγω της πρώτης εφαρμογής του συστήματος τελικά οι προβλεπόμενες ποινές χρεώθηκαν πολύ μειωμένες.


«Ο μοναδικός τρόπος για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο μέλλον με τους αγώνες 4Χ4 είναι ο πραγματικός και συνεχής έλεγχος των αγωνιζομένων με αυτόν τον τρόπο.» είπε ο Κώστας Τσέτσος, αγωνοδίκης του Hellenic Rally Raid και μέλος της επιτροπής 4Χ4 και συνεχίζει: «Είναι ένα σύστημα που εγγυάται την ασφάλεια των αγώνων»

Το γεύμα που επιμελήθηκε ο μαιτρ και παλαίμαχος αγωνιζόμενος Τεχλικίδης, έδωσε δυνάμεις στους συμμετέχοντες για την επόμενη ετάπ που περιλαμβάνει την μεγαλύτερη ειδική του αγώνα, 283 χιλιόμετρα.




Γεύμα στο bivouac - Credits: Θανάσης Σαχίνης



Ημέρα 3η, Σκέλος 2ο: Ελάτεια – Καρπενήσι: Ειδική 283 χιλιόμετρα

Τρεις μέρες, 580 χιλιόμετρα και το «ταξίδι» συνεχίζεται για τους 12 από τους 18 αναβάτες και για τα 9 από τα 11 πληρώματα αυτοκινήτων που ξεκίνησαν τον αγώνα.

Το δεύτερο σκέλος ξεκίνησε νωρίς – νωρίς με το κτύπημα της καμπάνας του Πρ. Ηλία.

Ελάχιστη βροχή έπεσε το βράδυ και το αεράκι φρόντισε να στεγνώσουν τουλάχιστον οι σκηνές. Πρωινό – μαζέματα – πακετάρισμα.

Οι τελευταίες ετοιμασίες και μικροεπισκευές. Η σημερινή μέρα είναι μια ειδική 283 χιλιομέτρων. Ξεκίνημα με το μεγαλύτερο μέρος της ειδικής «Ελάτεια» και στη συνέχεια σειρά έχουν οι Ακροπολικές του Καλλιδρόμου.

Η διάσχιση της Οίτης θα μεταφέρει το καραβάνι του αγώνα στην «απέναντι» πλευρά της Κεντρικής Ελλάδος.

Αλλαγή εδάφους – προς το μαλακότερο- περνώντας κοντά στα λουτρά Σμοκόβου, τον Ταρζάν και τα παλιά Γιαννιτσού, το τέλος στο φιλόξενο Αθλητικό Κέντρο Καρπενησίου.



Κώστας Παπαδόπουλος - Ομίχλη στην παλιά Γιαννιτσού - Credits: motobet.wordpress.com


Η εκκίνηση καθυστέρησε για να περιμένει το πρώτο φως της ημέρας. Οι αναβάτες και τα πληρώματα των αυτοκινήτων ξεκίνησαν το μοναχικό τους ταξίδι και την αναμέτρηση με την φύση και τα όρια που βάζει ο εαυτός τους.

Η σειρά εκκίνησης γίνεται σύμφωνα με τα χθεσινά αποτελέσματα. Ο Marc συνεχίζει να οδηγεί τον αγώνα.

Ενδιάμεσοι, χρονομέτρες και διασώστες από την οργάνωση βρίσκονται ακροβολισμένοι στη διαδρομή του αγώνα. Πυρά Ηρακλέους το σημείο που ο ημίθεος αποφάσισε να βάλει ένα τέλος στο μαρτύριο που τον υπέβαλε η Δηιάνειρα άθελα της (;;).

Εδώ γίνεται η πρώτη κρυφή μέτρηση για την Regularity των αυτοκινήτων (οι μοτοσυκλέτες τρέχουν χωρίς ΜΩΤ).

Οι Δημητριάδης – Κάλφας προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο από τα πρώτα εύκολα κομμάτια της διαδρομής και περνούν με σημαντική προπορεία.

Ελάχιστα χωριά στη διαδρομή, ίσα για να προσθέσουν χρώμα. Οι κάτοικοι του Μεσοχωρίου ζήτησαν οι ίδιοι να περάσει από τους λαβύρινθους του χωριού τους. Οι αναβάτες και τα πληρώματα κινούνται με μικρή ταχύτητα εδώ, όχι μόνο λόγω του συστήματος ελέγχου ταχύτητας αλλά και ... της στενότητας των σοκακιών!




Οι νικητές του αγώνα Δημητριάδης - Κάλφας στο πέρασμα στον Ταρζάν


Λίγο πριν από το Καστρί η διαδρομή περνά σε μια ευθεία 8 χιλιόμετρων στις όχθες παραπόταμου του Σπερχειού. Η καλή ορατότητα και το επίπεδο του εδάφους ανέβασαν την αδρεναλίνη στα ύψη. Δεύτερη χρονομέτρηση για τα Regularity και πέρασμα στο φυλλοβόλα δάση.

Ομίχλη και ψιλόβροχο συντροφιά μέχρι τον Tαρζάν στα όρια της Καρδίτσας. Μετά... άνοιξαν οι ουρανοί.

Το έδαφος εδώ όμως είναι αμμώδες και δεν προβληματίζει. Τέλος για τον Στεργιόπουλο από μηχανικό πρόβλημα, που οδηγούσε την πιο όμορφη μοτο του αγώνα ένα Gagiva Elephant.

Με δύο λάστιχα έβγαλε τη διαδρομή ο Νικολάου. Σπασμένα αμορτισέρ για τους τοπικούς Γκορόγια – Τάσιο. ¶νοιξε το καπό στον Παϊδα.

Κάθε πλήρωμα είχε το δικό του αγώνα, με το χρόνο, τις δυσκολίες της διαδρομής και τα μικρά-μεγαλύτερα μηχανικά προβλήματα.

Παντού οι διασώστες της ΕΔΟΚ. Τα παιδιά είναι αχρείαστα αλλά είναι «μέσα» στον αγώνα. Βρέχονται, λασπώνονται, ζουν και αυτοί την εμπειρία του αγώνα!



Ο Teddy Αντωνιάδης ήρθε από το χώρο του enduro για πρώτη φορά σε Rally Raid και έπαιξε στα ίσια για την πρώτη θέση



Το αθλητικό κέντρο του Καρπενησίου είναι ιδιαίτερα φιλικό. Ζεστή σούπα περιμένει τους αγωνιζόμενους για να τους κρατήσει μέχρι το φαγητό. Και ο μάγειρας δίνει τη δική του μάχη με το χρόνο.

Το τέλος του σκέλους βρίσκει τον Damen στην κορυφή με μια διαφορά ασφαλείας 47 λεπτών από τον δεύτερο Παπαδόπουλο.

Τρίτος ανέβηκε ο Καρανίκας με 1ω10λ από τον δεύτερο  και δείχνει ότι θα δώσει μάχη αύριο με τον Κορολή που ακολουθεί 5 λεπτά αργότερα.

Στα αυτοκίνητα προηγούνται οι Δημητριάδης – Κάλφας με αρκετές ποινές προπορείας από τις σημερινές μετρήσεις.

Ακολουθούν οι Κουτσουμπός – Λαμπρινός με μια μεγάλη διαφορά που οφείλεται στις χθεσινές ποινές υπέρβασης ταχύτητας και τρίτοι οι Ευρυτάνες Γκορόγιας – Τάσιος.

Οι περισσότεροι έχουν στρώσει μέσα στο Αθλητικό Κέντρο για ύπνο. Βέβαια υπάρχουν και οι σκληροπυρηνικοί που αψηφούν την βροχή ή προτιμούν την ησυχία εκτός κτιρίου!




Damen


Ημέρα 4η, Σκέλος 3ο: Καρπενήσι – Ελάτεια – Αθήνα: Ειδική 225 χιλιόμετρα, Απλή 130 - Η ολοκλήρωση του ονείρου

Με τη σημερινή μέρα, τη μεγαλύτερη του αγώνα από πλευράς αποστάσεων ολοκληρώθηκε ο αγώνας. 225 χιλιόμετρα ειδικής και άλλα 130 χιλιόμετρα απλής, μετάφεραν τον μεγαλύτερο αγώνα Rally Raid πίσω εκεί που ξεκίνησε στην πόλη της Αθήνας.

Η εκκίνηση έγινε έξω από το αθλητικό κέντρο Καρπενησίου. Στα πρώτα χιλιόμετρα υπήρχε και το πιο σφικτό κομμάτι του αγώνα.

Μια –ξεχασμένη- διαδρομή λίγων χιλιομέτρων που μέσα από χορταριασμένο ανηφορικό σε έβγαζε στο μνημείο στα Κοκάλια. Περνάμε έξω από τα Πουγκάκια, το Γαρδίκι και το Δίλοφο.

Κατέβασμα σε ποταμάκι και ... πέρασμα από ένα ακόμη χωριό που ζήτησαν οι κάτοικοι του. Τον Πύργο, όνομα και πράγμα!

Γυρνάμε πλέον από την άλλη μεριά της Οίτης. Μαυρολιθάρι και μετά και πάλι Πυρά.




Κουτσουμπός - Λαμπρινός


12 αναβάτες και 9 πληρώματα αυτοκινήτων είδαν τον τερματισμό. 1000 χιλιόμετρα και 4 ημέρες τους έδεσαν με τον καλύτερο τρόπο.

Η αγωνία για να φτάσεις και να ολοκληρώσεις την ημέρα και η γλυκιά σωματική κούραση, ταξίδεψαν μακριά – μακρύτερα από τα χιλιόμετρα του αγώνα τους συμμετέχοντες.

Ο καιρός τελικά ήταν το κερασάκι στην τούρτα και δημιούργησε ένα σκηνικό φανταστικό με τοπία χαμένα μέσα στην ομίχλη. Αντίθετα κανείς δεν ήταν χαμένος για την οργάνωση.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε όχι απλά ένα σύστημα ελέγχου και καταγραφής διαδρομής των αγωνιζομένων αλλά ένα online σύστημα απεικόνισης της πραγματικής τρέχουσας θέσης ταχύτητας των αγωνιζομένων. Όπως ακριβώς αρμόζει σε μια μεγάλη διοργάνωση που σέβεται του συμμετέχοντες.

Αγωνιστικά η τρίτη μέρα δεν άλλαξε ιδιαίτερα την κατάταξη.
Την ειδική στις μοτοσυκλέτες κέρδισε ο Αντωνιάδης, αλλά η διαφορά που είχε κτίσει ο Damen τις προηγούμενες μέρες του έδωσε τον αγώνα. Δεύτερος στη γενική ο έμπειρος Παπαδόπουλος και τρίτος η έκπληξη του αγώνα ο Καρανίκας.




Γκορόγιας - Τάσιος στην παιδική χαρά!


«Ο αγώνας ήταν καταπληκτικός! Έμεινα έκπληκτος από το επίπεδο οργάνωσης και παροχών. Το RoadBook ήταν ακριβέστατο, με βοήθησε να αφοσιωθώ στην οδήγηση και να απολαύσω την πανέμορφη Ελληνική φύση.» αναφέρει ο Damen και συνεχίζει:

«Είναι η τρίτη φορά που λαμβάνω μέρος σε αγώνα Rally Raid στην Ελλάδα και πάντα μένω έκπληκτος από την ευρηματικότητα του Κατσιμαλή, στη σχεδίαση των διαδρομών.

Οι εναλλαγές τοπίων και εδάφους ήταν συνεχείς και σε κρατούσαν σε εγρήγορση. Είστε πολύ τυχεροί που μπορείτε να χαίρεστε την φύση.
Εδώ μπορεί κανείς να βρει ακόμα ανόθευτα χωριουδάκια και παρθένα δάση.»


Την ειδική
του τρίτου σκέλους στα αυτοκίνητα πήραν οι Παϊδας - Δουρίδας. Η διαφορά που είχαν εξασφαλίσει οι Δημητριάδης – Κάλφας τους έδωσε την πρώτη θέση της γενικής του αγώνα.

Η δεύτερη θέση πέρασε στα χέρια των Γκορόγια – Τάσιου, ύστερα από τις ποινές υπέρβασης που έριξαν στην τρίτη θέση τους Κουτσουμπό – Λαμπρινό, που ήταν και οι πιο γρήγοροι του αγώνα:

«Ο αγώνας ήταν πραγματικά αγώνας που θα τον μνημονεύουμε για πολλά χρόνια!
Είχε υπέροχες διαδρομές, τέλειο roadbook και πάρα πολύ καλό κλίμα.» αναφέρει ο Δημητριάδης και συνεχίζει:

«Και για άλλη μία φορά απεδείχθη οτι μπορούν να γίνουν αγώνες υψηλού επιπέδου! Να σημειώσω την μεγάλη βοήθεια του Φώτη Κουτσουμπού που κάθε απόγευμα βοηθούσε όλα τα πληρώματα με καθήκοντα αρχιμηχανικού να μαζέψουν τα αμάζευτα!»





Οι απονομές πραγματοποιήθηκαν αργά το απόγευμα της Κυριακής στο χώρο του τερματισμού.


Το Hellenic Rally Raid 2009, ολοκληρώθηκε. Μπροστά μας τώρα είναι το Hellenic Rally Raid 2010!




O αγώνας έγινε πραγματικότητα με την βοήθεια και τη φιλοξενία του Δήμου Ελάτειας και του Δήμου Καρπενησίου.

Φιλοξενία προλόγου & κέντρου αγώνα: 0300 - AutoFestival

Αρωγός η εταιρία Δημητριάδης Action Stores.

Τηλεοπτική κάλυψη Central Athens.

Διασωστική ομάδα ΕΔΟΚ.


Χορηγοί επικοινωνίας: 4Χ4 Magazine, 0300, Star.gr και Οff-Road.gr .

Οργάνωση:
Off-Road.gr, ΑΛΦΑΛ, ¶ρτεμις, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΘΕΑ και της ΑΜΟΤΟΕ



Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi, Ειρήνη Φοσκεράου, Θανάσης Σαχίνης, motobet.wordpress.com]




Σχετικά downloads - Links
HellenicRally.gr
Περισσότερες φωτογραφίες
Σχετική συζήτηση στο forum
Αποτελέσματα
Βαθμολογία πρωταθλήματος 4Χ4 2009
Podcast από το motobet ( part1, part2, part3 )














Το σύστημα online εντοπισμού TrailTrack

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα έγινε χρήση συστήματος online αποστολής της θέσης και της ταχύτητας των αγωνιζομένων σε αγώνα του είδους.

Τοποθετήθηκε από ένας δέκτης/πομπός όπου μέσω δορυφόρου υπολόγιζε τις συντεταγμένες και την ταχύτητα και τις μετάδιδε στο κέντρο του αγώνα.

Εκεί μέσω πομποδέκτη και ειδικής εφαρμογής γινόταν συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων.

Στη συνέχεια οι πληροφορίες του κάθε οχήματος απεικονίζονταν  σε ψηφιακό υπόβαθρο χάρτη, σε πραγματικό χρόνο.

Έτσι κάθε στιγμή η οργάνωση γνώριζε την θέση και την ταχύτητα κάθε αγωνιζόμενου. Ένα πραγματικό εργαλείο για τον υπεύθυνο ασφαλείας που με αυτό τον τρόπο έλεγχε όλη τη διεξαγωγή του αγώνα.

Σε δεύτερο χρόνο, πραγματοποιήθηκε έλεγχος της ταχύτητας και απόδοση ποινών σε όσους παραβίαζαν τα όρια ταχύτητας.









Τι είναι το Rally Raid;
Πρόκειται για έναν αγώνα αντοχής, μηχανών και ανθρώπων. Οι αγώνες rally raid είναι κατά γενική αποδοχή, οι δυσκολότεροι αγώνες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Κορυφαίος, το γνωστό Dakar. Προετοιμασία, Στρατηγική, Αντοχή, Πλοήγηση, Ταχύτητα είναι τα απαραίτητα στοιχεία -και με τη συγκεκριμένη σειρά ιεράρχησης- που πρέπει να συγκεντρώνει ένα πλήρωμα για να τερματίσει σε ένα τέτοιο αγώνα.

Η δυσκολία του, δεν είναι αυτή κάθε αυτή στη φύση της διαδρομής, όσο στην έξυπνη χρήση των δυνάμεων  και των ικανοτήτων του ανθρώπου και της μηχανής έτσι ώστε να «δεις» τερματισμό.








Tα Rally Raid στην Ελλάδα
Οι αγώνες αυτοί συγκεντρώνουν τόσο τα πληρώματα των αυτοκινήτων, όσο και τους αναβάτες των μοτοσυκλετών και των quad.

Μέχρι το 2003, που έγινε η πρώτη κίνηση από το Off-Road.gr με τη διοργάνωση της «Σκοτεινής πλευράς της Πάρνηθας» κάτι τέτοιο δεν είχαμε στην Ελλάδα, τουλάχιστον όχι με τη φύση του Rally Raid.

Πίσω στο ’83 & ’84, ο Βασίλης Λιάκος, ο «πατέρας» των αγώνων αντοχής στην χώρα μας, διοργάνωσε τις ξακουστές «Οδύσσειες», όμως μόνο για μοτοσυκλέτες.

Λίγα χρόνια αργότερα ευδοκίμησαν και οι αντίστοιχοι αγώνες για 4Χ4 (στο τέλος της δεκαετίας του ’80) που μάλιστα συγκέντρωναν πληθώρα συμμετοχών μέχρι τις αρχές του ’90 που εφαρμόστηκαν νέα μέτρα ασφάλειας και τελικά αυτοί οι αγώνες πέθαναν.

Στη μοτοσυκλέτα είχαμε (και υπάρχουν ακόμα) από το ’90 τα Trail Ride, μικρογραφίες των Rally Raid.




Στιγμιότυπο από τη Ροδόπη 2004 εδώ το σχετικό άρθρο και η σελίδα του αγώνα


Το 2003 αλλά ακόμα περισσότερο στα επόμενα χρόνια μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα ήρθαν μαζί.

Τότε μπήκαν οι βάσεις με ψηφιακά σχεδιασμένα Road Book, έντυπα συμμετοχής, μορφή αριθμών, κανόνες και άλλα. Ακόμα και μετά από τόσα χρόνια στους περισσότερους αγώνες ακόμα χρησιμοποιούνται οι βάσεις εκείνης της εποχής.

Έτσι πραγματοποιήθηκαν και στη χώρα μας αγώνες Rally Raid.

Μερικοί από τους κορυφαίους; Rally Raid Ροδόπης, Αττικό Rally Raid, Rally Raid Ρούμελης

Όλοι είχαν διάρκεια μέχρι δύο μέρες. Φέτος το Hellenic Rally Raid, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο και με τετραήμερη διάρκεια (υπερ-ειδική+αγώνας) εβάλε τα θεμέλια για κάτι ακόμα καλύτερο.



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.041030 seconds. ]