Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Βελτίωση Sorento: ABS


Ένα set λάστιχα και το Sorento κάνει απίθανα πράγματα στο χώμα!

Το Sorento είναι ένα ιδιαίτερα ικανό όχημα εκτός δρόμου. Έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος, ισχυρό κινητήρα και είναι γεροφτιαγμένο.

Όμως τα ηλεκτρονικά του συστήματα δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν κατά βούληση και σε οριακές καταστάσεις εκτός δρόμου αυτό δημιουργεί κάποια θέματα.

Ο Παναγιώτης Κυριαζής, είναι μέλος του Off-Road.gr και ευτυχής κάτοχος ενός TOD Sorento.



Σε παλαιότερο άρθρο του, ασχολήθηκε με την καταβούληση ενεργοποίηση του TOD με την βοήθεια ηλεκτρονικού κυκλώματος.

Μια βελτίωση που κρίνουμε α-πα-ραί-τη-τη για τους φίλους κατόχους TOD που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο ουσιαστικά εκτός δρόμου.

Αυτή τη φορά ασχολήθηκε με το πολύ ευαίσθητο ABS και μας προσφέρει τον τρόπο σωστής απενεργοποίησης του.



Εδώ χρειαζόμασταν τη βελτίωση του TOD...

Είναι γεγονός ότι στην εκτός δρόμου κίνηση υπάρχουν αρκετοί που πιστεύουν ότι το ABS δημιουργεί κάποια προβλήματα με τη συνεχή ενεργοποίηση του. Και αρκετές φορές δεν έχουν άδικο.

Δεν είναι τυχαίο  ότι αρκετοί κατασκευαστές τετρακίνητων αυτοκινήτων  επιλέγουν την αυτόματη απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων στην εμπλοκή της τετρακινησης και στις «κόντες».

Αντίστοιχα στον χώρο των δίτροχων υπάρχουν μοτοσυκλετες με μηχανικό διακόπτη απενεργοποίησης του ΑΒS.



Από την σχεδόν τριετή μου επαφή με το ΚIA Sorento και ενοχλημένος από την συνεχή εμπλοκή του ABS στα εκτός δρόμου κομματια, επελεξα την χρήση ενός διακόπτη και την κατά βούληση απενεργοποίηση του ABS.

Σε αντιδιαστολή με αλλά αυτοκίνητα που η απλή αφαίρεση μιας ασφάλειας είναι ικανή να επιφέρει την εν λόγω απενεργοποίηση, στο Sorento η τροφοδοσία της μονάδας έλεγχου του ABS γίνεται από έναν ρελε που είναι υπεύθυνος και για κάποια αλλά συστήματα του αυτοκίνητου.



Η διαδικασία για την τοποθέτηση του διακόπτη είναι η ακόλουθη:

  • Ξεβιδώνουμε τις 3 βίδες που στηρίζουν την ασφαλειοθηκη αριστερά της μπαταριας, όπως επίσης και τις 2 βίδες στα αριστερά της ασφαλειοθηκης - βλέπε βέλη (Εικ.1)
  • Αναποδογυρίζουμε την ασφαλειοθηκη και εντοπίζουμε την φισα  JB16 (εικ 2)
  • Κόβουμε το μπλε καλώδιο (L) (Εικ 3) και παρεμβάλουμε στα άκρα του 2 καλώδια ίδιας διατομής περίπου και ικανού μήκους ώστε να φτάνουν στον χώρο των επιβατών.
  • Στα 2 αυτά καλώδια συνδέουμε έναν διακόπτη on-off.

Αυτό ήταν!

Όταν ανοίγουμε το διακόπτη, ανάβει στον πίνακα οργάνων η ένδειξη του ABS που υποδηλώνει ότι το ABS δεν λειτουργεί.


Εικ. 1


Εικ. 2




Θα ήθελα να σημειώσω ότι αυτή η επέμβαση και περαιτέρω απενεργοποίηση γίνεται μόνο με αποκλειστική ευθύνη του οδηγού.

Το ABS είναι αναντικατάστατο υποβοηθημα και έχει φτιαχτεί για να σώζει ζωές και σαν τέτοιο θα πρέπει να του συμπεριφερόμαστε.


Κείμενο – βελτίωση: [Παναγιώτης Κυριαζής]
Επιμέλεια κειμένου: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi – Παναγιώτης Κυριαζής]


Σχετικά Links

Συζήτηση για το ABS στο Forum
Βελτίωση TOD Sorento





More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.018620 seconds. ]