Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Σαρδηνίας : Ανατροπές από μια έξοδο


Η έξοδος, στην αρχή της τρίτης μέρας, του Sebastien Loeb έφερε τα πάνω κάτω στην βαθμολογία του πρωταθλήματος. Η πρώτη εγκατάλειψη του Γάλλου οδηγού της Citroen από το 2005, έδωσε τη δυνατότητα στον Marcus Gronholm να πανηγυρίσει μια απρόσμενη νίκη και να περάσει πρώτος στο πρωτάθλημα οδηγών με διαφορά 7 βαθμών.

Για μια ακόμα φορά πίσω από το Νο 1 της Ford βρέθηκε ο μικρός της ομάδας, ο Mikko Hirvonen, που με την επίδοσή του αυτή εξασφάλισε στην πρωταθλήτρια ομάδα του 2006 το μέγιστο των βαθμών και εκτόξευσε τη διαφορά, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, στους 21 βαθμούς, ενώ με τρίτη θέση που πήρε ο Dani Sordo, έσωσε το γόητρο της Citroen.







Βέβαια η εγκατάλειψη του Loeb, και βέβαια εννοούμε την απουσία του από τη λίστα των τερματισάντων αφού τις άλλες φορές που εγκατέλειψε ελέω SupeRally συνέχιζε και τερμάτιζε, ήταν το σημαντικότερο από όλα όσα συνέβησαν στο προσκήνιο και το παρασκήνιο. Γιατί δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη η αποχώρηση του Daniel Carlsson (ΟMV Citroen Xsara) αμέσως μόλις κατέβηκε τη ράμπα τερματισμού για … προσωπικούς (διάβαζε οικονομικούς) λόγους, μπορεί να γλίτωσε την ομάδα του από το πρόστιμο όμως δεν την έβγαλε από το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται.

Έτσι μην εκπλαγείτε καθόλου αν, μετά την αποχώρηση από την συνέχεια του πρωταθλήματος του Σουηδού, ακούσετε σύντομα και για την αποχώρηση της περσινής πρωταθλήτριας, OMV Kronos Citroen, από το πρωτάθλημα.


Η πρώτη θέση του Jari-Matti Latvala (Ford), μετά τις 3 πρώτες ε.δ. του αγώνα, που βέβαια ήταν σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της θέσης από την οποία ξεκινούσε, ήταν μια πρώτης τάξεως απόδειξη των δυνατοτήτων του νεαρού και φούντωσε τις φήμες για μετακίνησή του στη «μαμά Ford» μετά το τέλος της χρονιάς. Λίγο αργότερα βρέθηκε στη 2η θέση πίσω από τον Gronholm, που ήταν σε ελαφρώς καλύτερη θέση από τον Loeb, μια και ξεκινούσε δεύτερος πίσω από το Γάλλο που σκούπιζε το δρόμο, για να σπάσει την εμπρός αριστερή ανάρτηση, στην 5η ειδική διαδρομή και να εγκαταλείψει. Όμως η τύχη δεν ήταν με τον οδηγό της Ford που, με σπασμένο αμορτισέρ, έδωσε στον Loeb την ευκαιρία να περάσει στην τελευταία ε.δ. του πρώτου σκέλους επικεφαλής της κατάταξης.

Ο Sebastien Loeb, που ήταν πέμπτος μετά την πρώτη ε.δ. κατάφερε να δημιουργήσει μια διαφορά 22,4 δευτερολέπτων από τον Gronholm, που ήταν δεύτερος στο τέλος της μέρας. Σταθερός και γρήγορος ο Mikko Hirvonen πίεσε τον ομόσταυλό του στις 2 τελευταίες ε.δ., όμως το μόνο που κατάφερε ήταν να πάρει την τρίτη θέση με διαφορά μόλις 6,7 δεύτερα.

Αν και ξεκίνησε άσχημα η μέρα για τον Henning Solberg, αφού ο οδηγός της Stobbard είδε δύο φορές το Ford Focus να κάνει «κράτει» στην πρώτη ε.δ. του αγώνα, εξελίχθηκε με τον καλύτερο τρόπο αφού ο μεγάλος Solberg πήρε μια ε.δ. (την 3η) και με καλούς χρόνους στις υπόλοιπες, ανέβηκε στην 4η θέση. Μια θέση πίσω του τερμάτισε ο Ισπανός οδηγός της Citroen Dani Sordo που, ενώ δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα με το C4, έδειχνε να «ψάχνεται» από το πρωί.


Δεν λένε να τελειώσουν τα μικροπροβλήματα του νέου Subaru Impreza και έτσι ήταν φυσικό ο Petter Solberg, που ήταν τρίτος στη μέση της ημέρας, να βρεθεί στο τέλος της μέρας έκτος, ελέω πίσω φρένων. Το άλλο Subaru της ομάδας, αυτό του Chris Atkinson, δεν παρουσίασε μηχανικά προβλήματα, όμως το πρόβλημα στο στήσιμο το «οδήγησε» σε έναν βράχο και στη συνέχεια σ' ένα χαντάκι.

Στις θέσεις 7 και 8 βρέθηκαν ο Toni Gardemeister με το Mitsubishi Lancer και ο Manfed Stohl με την Citroen Xsara.
Ο οδηγός του Lancer WRC είχε προβλήματα στην αρχή με τη νέα εξελιγμένη ανάρτηση, όμως αλλαγή στις ρυθμίσεις και άλλα αμορτισέρ βελτίωσαν την κατάσταση και τον έφεραν στην 8άδα. Όσον αφορά στον Αυστριακό η κατάσταση με την Xsara δείχνει στάσιμη και η βελτίωση μέσα στον αγώνα άλλα και από αγώνα σε αγώνα είναι μηδαμινή αν όχι αρνητική, κάτι που δεν αφήνει περιθώρια διάκρισης στον Stohl. Δύο ακόμα Ford Focus, αυτά του Βρετανού Μ. Wilson και του Ιρλανδού G. Mac Hale συμπληρώνουν την 10άδα, ανεβάζοντας σε 5 τα Ford που φιγουράρουν στην πρώτη δεκάδα.


Δύσκολα τα 142,72 χλμ της δεύτερης μέρας του αγώνα όμως οι αλλαγές στην κατάταξη ήταν ελάχιστες. Κατ' αρχάς ο Loeb, που τώρα δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με την σειρά εκκίνησης, είχε την άνεση να ελέγχει τον αγώνα και μάλιστα, παίρνοντας 4 από τις 6 ε.δ. της μέρας να αυξήσει τη διαφορά του από τον Gronholm, στα 36,5 δεύτερα.

Πίσω τους το δίδυμο της BP-Ford, που όμως δεν έδειξε ικανό να απειλήσει τον Γάλλο, ενώ ένα λάθος (τετ-α-κε) του Henning Solberg, στην αρχή της τελευταίας ε.δ. έδωσε τη δυνατότητα στον Dani Sordo να φέρει το C4 εμπρός από το Ford του Νορβηγού. Οι Petter Solberg, Gardemeister και Stohl συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη οκτάδα, ενώ τα Ford της 9ης και 10ης θέσης εγκατέλειψαν.

Συγκεκριμένα ο Matthew Wilson γλίστρησε σε μια ανοικτή στροφή της πρώτης ε.δ. της ημέρας, χτύπησε σε πέτρες και κατέστρεψε την ανάρτησή του, ενώ ο Gareth MacHale είχε μια πρόσκρουση στην επόμενη ε.δ. που δεν του επέτρεψε να συνεχίσει. Ακόμα μια εργοστασιακή εγκατάλειψη στην ίδια ε.δ., αφού ο Luis Perez Companc αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά τις ατελείωτες τούμπες που πήρε το Ford του.


Έτσι την δεκάδα της δεύτερης μέρας του αγώνα συμπλήρωσαν ο J. Hanninen με το δεύτερο Mitsubishi Lancer στον πρώτο του αγώνα με WRCar και ο επανακάμψας J-M Latvala.

Όλα πήγαν στραβά την τελευταία μέρα του αγώνα για τον προπορευόμενο Sebastien Loeb. Ένα από τα σπάνια λάθη του Γάλλου τον οδήγησε να παρκάρει στην άκρη του δρόμου με τον τροχό διπλωμένο κάτω από το αυτοκίνητο. Ένα πιο γρήγορο πέρασμα από ένα άλμα (αποτέλεσμα μεγάλης αισιοδοξίας) είχε σαν αποτέλεσμα μια άσχημη προσγείωση και μια έξοδο σε ένα χαντάκι. Έτσι για πρώτη φορά μετά το 2005 ο Loeb δεν είναι στον πίνακα τερματισάντων.

Και όλα αυτά στην μέση της πρώτης κιόλας ε.δ. του τρίτου σκέλους. Έτσι το δίδυμο της BP-Ford World Rally Team βρέθηκε αναπάντεχα στο 1-2 της τελικής κατάταξης. Οι θέσεις αυτές έδωσαν στον Gronholm τη δυνατότητα να έρθει στο Ακρόπολις με διαφορά 7 βαθμών και στη Ford τον αέρα των 21 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Πίσω από τον Hirvonen, στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Dani Sordo με το δεύτερο Citroen C4, που τελικά κατάφερε να μείνει, έστω και 15 δεύτερα, εμπρός από τον Hening Solberg που είχε εξαπολύσει επική επίθεση . Πίσω από τον μεγάλο αδελφό τερμάτισε ο μικρός Solberg, ο Petter.


Την βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισαν ο Gardemeister με το Mitsubishi WRC, ο Stohl με την Xsara και ο Hanninen με το δεύτερο Mitsubishi. Βαθμούς έδωσε στην ομάδα του την Stobart, και μάλιστα 2, και ο J-M Latvala, ενώ τον τελευταίο βαθμό για τους κατασκευαστές εξασφάλισε ο Chris Atkinson με το δεύτερο Subaru. Έτσι η Stobart βρίσκεται για δεύτερη συνεχόμενη φορά στην τρίτη θέση των κατασκευαστών, αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά της από την Subaru στους 3 βαθμούς.

Έλλειψη ενδιαφέροντος στο πρωτάθλημα Νέων καθώς η διαφορά των οδηγών της Suzuki -Per Gunnar Andersson και Urmo Aava- από τους άλλους οδηγούς αποτυπώνεται και στους χρόνους. Έτσι η μάχη επικεντρώθηκε σε αυτούς τους δύο από την πρώτη στιγμή και μέχρι την 10η ε.δ. Εκεί, ο Andersson είχε ένα κλατάρισμα με αποτέλεσμα να χρειαστεί να το αλλάξει μέσα στην ε.δ. χάνοντας 2 λεπτά και την πρωτοπορία που είχε στο μεταξύ πάρει. Έτσι ο Urmo Aava, που συνέχισε χωρίς προβλήματα, ανέβηκε στην κορυφή του βάθρου ακολουθούμενος από τον ομόσταυλό του, ενώ στην τρίτη θέση με διαφορά πάνω από 5 λεπτά τερμάτισε ο Martin Prokop.

Η βαθμολογία μετά και τον 7ο αγώνα της χρονιάς έχει διαμορφωθεί ως εξής:

ΟΔΗΓΟΙ

M. GRONHOLM 55 β.
, S. Loeb 48 β. , M. Hirvonen 44 β., D. Sordo 28 β., P. Solberg 20 β., Η. Solberg 20 β., C. Atkinson 12 β., J. M. Latvala 12 β., D. Carlsson 9 β., M. Stohl 8 β., G. Galli 5 β, Τ. Gardemeister 8 β., J. Kopecky 2 β, Juho Hanninen 1 β και M. Wilson 1 β.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

BP-FORD 99 β.
, Citroen Total 78 β., Stobart M-Sport Ford 37 β., Subaru 34 β., και OMV Kronos Citroen 25 βαθμοί.

Επόμενος αγώνας το δικό μας Ακρόπολις για το οποίο θα επανέλθουμε σύντομα.

Κείμενα: [Κατερίνα Σεβαστού]










More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.019457 seconds. ]